Full version: kATTER .NU
Sidor: 1, 2
Motti
Har varit medlem på svenska katter .nu i ett par år !nu helt plötsligt kan jag inte logga in där längre !man är tydligen obekväm om man har utekatter och inte är raskattsägare ! Totalt omöjligt att logga in där för mig !Så min katt Helge och jag får väl logga ut !fast vi klarar oss ändå Helge och jag :kompiskram !men där ser man hur styrd kattaveln är även på katt Siterna ,Vi som har huskatter är icke välkommna ! och särskillt inte om vi har starka åsikter om kattavel och om hur katter ska få leva för att må bra ! yahoo.gif Kattägare med andra åsikter och som har huskatt blir utstängda från Svenska Katter .nu När man blir obekväm !
Trampendal
CITAT (Motti @ 08-09-2012, 00:23) *
Har varit medlem på svenska katter .nu i ett par år !nu helt plötsligt kan jag inte logga in där längre !man är tydligen obekväm om man har utekatter och inte är raskattsägare ! Totalt omöjligt att logga in där för mig !Så min katt Helge och jag får väl logga ut !fast vi klarar oss ändå Helge och jag :kompiskram !men där ser man hur styrd kattaveln är även på katt Siterna ,Vi som har huskatter är icke välkommna ! och särskillt inte om vi har starka åsikter om kattavel och om hur katter ska få leva för att må bra ! yahoo.gif Kattägare med andra åsikter och som har huskatt blir utstängda från Svenska Katter .nu När man blir obekväm !

Nämen! ohmy.gif
Kryddan03
CITAT (Trampendal @ 08-09-2012, 01:05) *
Nämen! ohmy.gif

Skall nog tas med en nypa salt. För det första tvivlar jag på att hon skulle vara avstängd. Hon står fortfarande som aktiv medlem på det aktuella forumet. Om hon varit avstängd eller bannad skulle det ha framgått i profilen. För det andra, om det nu - av någon outgrundlig teknisk anledning - ändå skulle vara fallet, beror det nog i så fall mer på hur man uttrycker sin åsikt än åsikten i sig... Det lite ironiska är väl att de flesta som har försökt att diskutera med TS och inte delat hennes åsikter är medlemmar som själva har huskatt, varav flera dessutom jobbar/har jobbat inom verksamhet med hemlösa katter.

Sedan kan man ju fråga sig varför inte TS tar det med forumledningen på det forum det berör istället för att slänga ur sig fullkomligt ogrundande beskyllningar här?
Trampendal
CITAT (Kryddan03 @ 08-09-2012, 01:31) *
Skall nog tas med en nypa salt. För det första tvivlar jag på att hon skulle vara avstängd. Hon står fortfarande som aktiv medlem på det aktuella forumet. Om hon varit avstängd eller bannad skulle det ha framgått i profilen. För det andra, om det nu - av någon outgrundlig teknisk anledning - ändå skulle vara fallet, beror det nog i så fall mer på hur man uttrycker sin åsikt än åsikten i sig... Det lite ironiska är väl att de flesta som har försökt att diskutera med TS och inte delat hennes åsikter är medlemmar som själva har huskatt, varav flera dessutom jobbar/har jobbat inom verksamhet med hemlösa katter.

Sedan kan man ju fråga sig varför inte TS tar det med forumledningen på det forum det berör istället för att slänga ur sig fullkomligt ogrundande beskyllningar här?

Min kommentar var i hög grad ironisk, jag är medlem och läser på det aktuella forumet.

Håller med dig i allt och att hela saken borde tas upp på berörda forum.
Kryddan03
CITAT (Trampendal @ 08-09-2012, 02:01) *
Min kommentar var i hög grad ironisk, jag är medlem och läser på det aktuella forumet.

Håller med dig i allt och att hela saken borde tas upp på berörda forum.

Aha, ok! 000.gif
Aqvakul
Vad kan vi på Småprat/Odla.nu göra åt detta?

Ska vi bli upprörda och gemensamt förtala Katter.nu?

Om du nu verkligen har blivit "utslängd", kontakta admin. där eller ta upp det i något annat "kattforum"!

Ser det här som en tråd som borde modereras! (typ låsas eller flyttas)!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag förstår inte heller vad det hela har med odla att göra??????
silos
Det är nog bäst att låta bli att skriva om andra forum här!
pejori
CITAT (Aqvakul @ 08-09-2012, 02:57) *
Vad kan vi på Småprat/Odla.nu göra åt detta?

Ska vi bli upprörda och gemensamt förtala Katter.nu?

Om du nu verkligen har blivit "utslängd", kontakta admin. där eller ta upp det i något annat "kattforum"!

Ser det här som en tråd som borde modereras! (typ låsas eller flyttas)!

Tycker också det ska tas upp på berört forum.
*Stintan*
CITAT (Kryddan03 @ 08-09-2012, 01:31) *

tummenupp.gif
Alba
Det låter underligt att man blir avstängd utan att få ett meddelande från forumvärd.
Rihane
Skulle kunna vara att du kanske skriver in fel lösenord.

Skriv till admin och fråga efter ett nytt lösenord.
Monaxe
Känns inte bra att uttala sig om ett annat forum här, bättre att ta det där det hör hemma tycker jag.
Men eftersom TS sällan eller aldrig brukar läsa svaren på sina inlägg kommer nog inte andras åsikter fram... no.gif
Hjortronsylt
Detta är inte första gången medlemmar nämner andra forum här inne på kort tid.
Jag har nämligen själv blivit hänvisad till ett annat forum (säger ej vilket) av ett par medlemmar...
Och då var det ingen om klagade på det... wacko.gif
Dålig stil alltså!!
pejori
Man får hänvisa till andra forum, MEN inte att prata ner ett forum.
Hjortronsylt
CITAT (pejori @ 08-09-2012, 18:31) *
Man får hänvisa till andra forum, MEN inte att prata ner ett forum.

Pratar man inte ner ett forum när man skriver att det finns massa troll där?
Motti
Har hafft samma nick och lösenord i fyra år !nu kan jag inte logga in längre !kan någon förklara för mig hur det helt plötsligt kan ändras utan min medvetan både annvändarnamn och nick ?Och det här är småprat har inget med just att Odla att göra här den här tråden är OT !så här får man skriva om vad som faller en in !
min uppfattning är att mina tankar om hur en katt ska leva för att må bra !Ja jag har ingen annat förklaring än att mina åsikter har blivit kapade och därför kan jag inte logga in på Svenska Katter .nu längre .Är det fel att tycka att katter ska få ha sin frihet om man bor så att det är möjligt ?
*Stintan*
Du kan ju maila dem och fråga om orsaken webmaster@katter.nu Ingen här kan ju veta orsaken till dina inloggningsproblem på den sajten. Har aldrig hört talas om att man kan kapa någons åsikter.
kerstin z5-6
har du inte fått ett meddelande så är det något fel med just din användare.Ta kontakt med forumet i fråga.Här kan ingen hjälpa dej i detta.
pejori
CITAT (Motti @ 08-09-2012, 22:23) *
Har hafft samma nick och lösenord i fyra år !nu kan jag inte logga in längre !kan någon förklara för mig hur det helt plötsligt kan ändras utan min medvetan både annvändarnamn och nick ?Och det här är småprat har inget med just att Odla att göra här den här tråden är OT !så här får man skriva om vad som faller en in !
min uppfattning är att mina tankar om hur en katt ska leva för att må bra !Ja jag har ingen annat förklaring än att mina åsikter har blivit kapade och därför kan jag inte logga in på Svenska Katter .nu längre .Är det fel att tycka att katter ska få ha sin frihet om man bor så att det är möjligt ?

Nej, det är det inte, men som tidigare sagts, ta kontakt med forumansvarig via mail och fråga där vad som hänt... tummenupp.gif
Motti
Har försökt att ta kontakt men det fungerar inte det heller .Om man nu har ett kattforum så ska det väl vara öppet för alla kattägare både dom som har huskatter blandraskatter och raskatter !det är ju ett gyllene tillfälle för alla kattägare att få information om kastrering Id-märkning vaccinationer hur mycket en katt ska kosta hur du sköter en katt osv hur du tar en kattförsäkring vad lagen säger om katthållning osv osv !Själv tog jag upp en Brittisk forskning om kattens ursprung som gick på TV fakta en rent vetenskaplig forskning där de plockat in DNA från hela världen och sedan forskat på dom DNA proven de fick in ,ett världssamarbete över alla grännser för att hitta Kattens ursprung som visade sig vara Egypten och att de första katterna var röd Tabby !men tydligen var det inget som de ville ta del av på Katter. Nu .Och det att forskarna varnade för att kattaveln tar bort de naturliga generna i katten de gener som en katt bör ha för att kunna överleva .Ja det var tydligen inte något bra att jag tog upp det !O andra sidan kan ju inte jag vara den ende kattägaren som såg det Fakta programet på TV 4 Fakta .
Cacki
CITAT (Motti @ 10-09-2012, 22:58) *
Har försökt att ta kontakt men det fungerar inte det heller .Om man nu har ett kattforum så ska det väl vara öppet för alla kattägare både dom som har huskatter blandraskatter och raskatter !det är ju ett gyllene tillfälle för alla kattägare att få information om kastrering Id-märkning vaccinationer hur mycket en katt ska kosta hur du sköter en katt osv hur du tar en kattförsäkring vad lagen säger om katthållning osv osv !Själv tog jag upp en Brittisk forskning om kattens ursprung som gick på TV fakta en rent vetenskaplig forskning där de plockat in DNA från hela världen och sedan forskat på dom DNA proven de fick in ,ett världssamarbete över alla grännser för att hitta Kattens ursprung som visade sig vara Egypten och att de första katterna var röd Tabby !men tydligen var det inget som de ville ta del av på Katter. Nu .Och det att forskarna varnade för att kattaveln tar bort de naturliga generna i katten de gener som en katt bör ha för att kunna överleva .Ja det var tydligen inte något bra att jag tog upp det !O andra sidan kan ju inte jag vara den ende kattägaren som såg det Fakta programet på TV 4 Fakta .

Jag har också sett det även om det var ganska länge sedan och kommer därför inte ihåg all fakta som sades. Jag vet dock att jag tyckte att det var ett fascinerande och intressant program.
Motti
Det programet var uppbyggt på ren skär seriös forskning helt seriöst i alla avsenden ,man kan inte förneka seriös forskning på hög nivå ! och man kan heller inte förneka DNA nu mer .Synd att inte fler kattäager är öppna för en diskution om kattgenetik och avel och vad aveln gör mot katterna .
*Stintan*
Men det är ju öppet för alla. Jag har varit med där i flera år fast väldigt inaktiv de senaste åren eftersom jag inte längre har katt och det finns ju massor av folk där som har vanliga huskatter eller blandisar så det måste vara något annat som gör att du inte kan logga in. Funkade inte länken du fick till forumansvariga?
Jag har också sett det programmet för länge sen men jag minns inte exakt alla fakta men enligt vad jag kan läsa mig till i bl.a. Wikipedia så står det
"Katten anses ha uppstått ur den nordafrikanska underarten av vildkatt, den så kallade falbkatten (F. s. lybica), som är ganska lätt att tämja, eventuellt parad med europeisk vildkatt. DNA-analyser från 2007 bekräftar att tamkatterna härstammar från falbkatten, som än i dag finns i vild form i bland annat Israel och Egypten. Hur länge den levt nära människan är ännu oklart, men det rör sig om mellan 9 000 och 15 000 år.[3] En studie utförd av National Cancer Institute pekar mot att alla världens tamkatter härstammar från en grupp vildkatter som levde i Främre Orienten för omkring 10 000 år sedan.[4] Egyptierna är bland dem som längst haft katten som tamdjur"

De första kattdjuren dök upp långt tidigare, för många miljoner år sedan och har naturligtvis utvecklats och förfinats sen dess.,

Nu blev det lite OT och borde kanske diskuteras under husdjur om någon har lust.
Motti
Bra påläst Stintan tummenupp.gif genom den här massiva DNA insamlingen så kunde forskarna konstatera att kattens ursprung var Egypten fast länge trodde forskningen att katten härstamade från Turkiet !men i dag har vi som sakt DNA ,sedan med tiden eller genom århundraden har ju katten förändrats tack vare sjöfarten eftersom det var gängse att ha en katt med på skeppet för att ta hand om råttor och möss för att skydda födan ganska lätt att förstå att katter parade sig även på den tiden och på så vis fick vi kattungar som for jorden runt och de förändrade kattens utsende över hela världen : wub.gif

VackraFia
Jag har också sett den dokumentären och har för mig att man kom fram till att genbasen eller vad det heter var som bredast i Egypten men att dom skulle forska vidare för att få säkrare resultat.

Den dokumentären har diskuterats på kattforum redan tidigare.. kanske därför intresset var lågt

Har förövrigt både koppelkatter och en utekatt och jag har inga problem att diskutera på kattforum.
Motti
Personligen tycker jag kattens historia är väldigt inressant och därför tog jag upp det på Svenska katter .nu !inte för att nervärdera raskatter eller huskatter utan för att jag tycker det är ett intressant ämne i det stora hela !För i det vetenskapliga programet så tog dom ju fram katt DNA från före kristus och på den tiden fanns inga raskatter ,dom har ju avlats fram ,en del genom årtusenden och en del genom århundraden och många de sista hundra åren en del de sista femtio åren .Många kattraser har vuxit fram i USA på gott och ont .Vad jag lyfte fram på svenska katter. nu var att mycket av det genetiska naturliga som ska finnas hos en katt har avlats bort genom kattaveln .Synd att man inte kan ta en vettig diskution om huskattens viktiga position i aveln och vad de kan ge rent genetiskt för framtida avel.Det här gäller ju generellt inte bara kattaveln utan all avel att vi se till att inte trolla bort de instinktiva generna hos våra husdjur utan att vi behåller avelsbasen hos alla de gener som de en gång genererade.
Ugglemormor
Genom att jag har läst en hel historia, så vet jag att de hade katter i templen i Egypten. Även en del av dessa finns balsamerade och var begravda med sina ägare.
Genom hieroglyfer kan man se en rätt så lustig kattras, den enda jag råkat på. Säkert fanns det fler sorter på landsbygden.
Jag trodde inte mina ögon när vår dotter kom hem med en ny katt! Den var hudfärgad, hårlös och tassarna liknade apans händer, vilka den använde sig av så som jag inte sett någon annan katt att göra.
Jag är inte säker på artens stavning, men det är Sfinz eller mycket liknande. Uppfödd i Norge och den ser verkligen rätt så "underlig" ut.
Jag har en bild av den i min andra dator, inte här.......

Det är intressant med detta du Motti tar upp, även att jag själv är ingen "kattmänniska" men intresset för kattens betydelse och utvecklig genom tiderna är intressant........ tummenupp.gif
Anki på Öland
CITAT (Ugglemormor @ 18-09-2012, 10:59) *
Genom att jag har läst en hel historia, så vet jag att de hade katter i templen i Egypten. Även en del av dessa finns balsamerade och var begravda med sina ägare.
Genom hieroglyfer kan man se en rätt så lustig kattras, den enda jag råkat på. Säkert fanns det fler sorter på landsbygden.
Jag trodde inte mina ögon när vår dotter kom hem med en ny katt! Den var hudfärgad, hårlös och tassarna liknade apans händer, vilka den använde sig av så som jag inte sett någon annan katt att göra.
Jag är inte säker på artens stavning, men det är Sfinz eller mycket liknande. Uppfödd i Norge och den ser verkligen rätt så "underlig" ut.
Jag har en bild av den i min andra dator, inte här.......

Det är intressant med detta du Motti tar upp, även att jag själv är ingen "kattmänniska" men intresset för kattens betydelse och utvecklig genom tiderna är intressant........ tummenupp.gif

Här kan du läsa om den sorten om du är intresserad.
skånepåg
Katter dricker på ett speciellt sätt med wink.gif http://www.nytimes.com/2010/11/12/science/12cats.html?_r=1
Ugglemormor
Tack Anki,
Hennes katt är den mörka, med mer hudfärgad i magen.
Det är rätt underliga katter, må jag säga........ tummenupp.gif

Berätta mera om dem som kanske har en sådan..... undrar om de har sett ut så genom årtusenden? .......
Anma
CITAT (skånepåg @ 18-09-2012, 11:56) *
Katter dricker på ett speciellt sätt med wink.gif http://www.nytimes.com/2010/11/12/science/12cats.html?_r=1

En hund gör likadant. smile.gif
skånepåg
Hundar slabbar så mycket för de använder hela tungan i hela skålen tongue.gif
Katter tar bara lite på ytan för deras tunga har de utväxterna så de tar bara på tungspetsen med och lapar snabbt som tusan wink.gif
Anma
CITAT (skånepåg @ 18-09-2012, 21:14) *
Hundar slabbar så mycket för de använder hela tungan i hela skålen tongue.gif
Katter tar bara lite på ytan för deras tunga har de utväxterna så de tar bara på tungspetsen med och lapar snabbt som tusan wink.gif

Jag menade det där att de krullar tungan bakåt och gör den till en liten skål. Man kan tro att de drar tungan uppåt, men det gör de alltså inte, varken hundar eller katter.
skånepåg
Hehe jag vet du menade de, bara detaljer som urskiljer wink.gif kompiskram.gif
Motti
Enligt Forskarna som då samlade in DNA från alla världsdelar så är kattens ursprung Egypten !och genom dna och fynden de gjorde i gravar så var den första katten RödTabby !och ur den katten är alla andra färger och raser ursprungna ur !jag tycker det är så häfftigt med DNA för där kan man verkligen tro på det man ser smile.gif Dna är ju än inte viktigare nu för bevarandet av kattens naturliga betende .
*Stintan*
Observera att du pratar om tamkatter men det har funnits vildkatter på flera håll i världen längt tidigare och tamkatterna kommer ju från att man korsat lättämjda vildkatter.
Motti
Första katten var vild innan den blev doministiserad av människan (samma med hunden) !nu pratar vi om 500 år före kristus i den här kattforskningen och det är ett bra tag sedan !sedan dess har människan lagt sig i kattens utsende och fysik och mentalithet och ur den nyfikenheten har vi fått de katter vi har i dag på gott och ont ! lika förtoende för dessa zoologiska forskare precis som vi har förteoende för dom forskarna som forskar i människan och dess ursprung och sjukdomar !Zoologikska forskare är ju inte på något sätt mindre trovärdigare de har samma tillgång till DNA samma tillgång till medecinsk forskning instrument osv som dom som forskar i människan .Jag har lite svårt att förstå varför vi ska ha mindre tro på Zoologisk forskning än på den som handlar om människan !
*Stintan*
Lägg till mimst 9 500 år så kommer du närmare i tiden hur länge egyptierna haft tamkatter smile.gif
Motti
Enligt den här forskningen så räknar de från eller rättare sakt 500 år före kristus ,det Dna de fick tag i härstamar där ifrån !från en grav där en kunglighet legat låg 300 balsamerade katter alla dessa katter var rödtabby !det var det svaret Dna visade.Tycker sådant här är så intressant att ha möjligheten att se det genuina ursprunget .Vi männsikor lever så lätt i nuet att vi glömt bort allt ursprung både för oss själva och våra djur och kanske särskillt våra husdjur !många tar nog för givet att en hund alltid set ut som nu lika så katter 000.gif
Motti
Okej kanske var lite off Topic att ta upp det här men jag anser ändå att den här sidan "småprat" är en sida där man kan ta upp allt !men jag blev så konfys när jag inte kunde logga in efter tre fyra års medelmskap ! Det är fler raskattsägare där än huskattsägare ,och huskatter har väldigt låg status även på katt siterna och det gillas inte om man skriver att man har tex en korsning huskatt raskatt !helst ska en blandraskatt betecknas som huskatt !Jag hävdar ändå att vår katt är korsning huskatt Norsk Skogkatt ! naughty.gif
pejori
CITAT (Motti @ 21-09-2012, 00:35) *
Okej kanske var lite off Topic att ta upp det här men jag anser ändå att den här sidan "småprat" är en sida där man kan ta upp allt !men jag blev så konfys när jag inte kunde logga in efter tre fyra års medelmskap ! Det är fler raskattsägare där än huskattsägare ,och huskatter har väldigt låg status även på katt siterna och det gillas inte om man skriver att man har tex en korsning huskatt raskatt !helst ska en blandraskatt betecknas som huskatt !Jag hävdar ändå att vår katt är korsning huskatt Norsk Skogkatt ! naughty.gif

Tycker nog det hör hemma här.
Bara för att ordet "katt" ingår, innebär inte det att det ska postas i husdjur.. tummenupp.gif
Motti
Vi har ju ett väldigt stort kattproblem här i Sverige som nog inte många är medvetna om !katthemen är överfulla och de kan inte ta hand om fler katter ,deras prioretering är katthonor med ungar om ens det .Alla djurvänner vill spara var enda katt vi har i Sverige men det fungerar inte ett dugg .Visst jag kunde skriva det här på Husdjursidan men hur många här läser den sidan ?därför är det viktigt att ta upp det här på Småprat en sida som de flesta här läser .
Tyvär är det nog så att vi måste innse att vi måste börja avliva katter ,det är inte rätt att gammelkatter sitter instängda år efter år för ingen vill ha dom ,många av katthemskatterna mår psyckiskt dåligt av att sitta instängda år efter år särskillt eftersom många av dom fått leva ett fritt kattliv och så blir de helt plötsligt instängda utan möjlighet att få vara ute .Inte bra för dom.
tyvär så tycker Politiker och riksdagsmän att det här med "kattproblemet är löjligt" inget en så kallat seriös riksdagsman tar sig ann !då kan man ju verka fjollig !Men oj vad de misstar sig i längden !för snart kommer det bli kaos med våra katter !vem i all sin da ska ta hand om alla ?Vet av hävd att dem som villa skaffa katt föredra kattungar först .Inte många som vill ha en gammal luggsliten gatukatt på 5 år .
Många gammelkatter sitter i dag instängda på katt hem och mår skit många av dom har suttit där i flera år och de mår dåligt.
Whiskuchi
CITAT (Motti @ 21-09-2012, 00:35) *

Och jag undrar fortfarande hur du kan veta det om han är från ett katthem wink.gif

Och nej, du är som Kryddan påpekar inte alls inaktiverad från kattforum. Och nej, det är inte alls fler med raskatt än med huskatt och till sist nej, huskatter har inte alls låg status på forumet. Tvärtom.

Aqvakul
Hela tråden tycks bero på ett missförstånd. Vore bra om TS kunde bekräfta det!
Motti
En Skogkatt har vissa klara rasegenskaper om man nu läser rasbeskrivningar tex i Bonniers stora kattbok ,även katter innehar menthalitet som är specifik alla katter har inte samma mentahlitet vilket vi människor ofta tror .Man kan se det på tassar krage och öron huvudform behåring vikt bla .Men helt klart har vår katt huskatt i sig .Men vill ni se så min eller vår katt kan ni gå in på Facebook bara skicka ett PM så kan ni få mitt namn .Sedan skulle jag vilja säga att om man fötrsöker loggar in tre gånger på Svenska katter efter fyra års medlemskap och inte kommer in då måste man vara bra full förvirrad eller blind .
Monaxe
CITAT (Motti @ 06-10-2012, 01:24) *
En Skogkatt har vissa klara rasegenskaper om man nu läser rasbeskrivningar tex i Bonniers stora kattbok ,även katter innehar menthalitet som är specifik alla katter har inte samma mentahlitet vilket vi människor ofta tror .Man kan se det på tassar krage och öron huvudform behåring vikt bla .Men helt klart har vår katt huskatt i sig .Men vill ni se så min eller vår katt kan ni gå in på Facebook bara skicka ett PM så kan ni få mitt namn .Sedan skulle jag vilja säga att om man fötrsöker loggar in tre gånger på Svenska katter efter fyra års medlemskap och inte kommer in då måste man vara bra full förvirrad eller blind .

Knepigt det där, när jag går in på Svenska katter (är också medlem) ser du ut som en aktiv medlem, inte avregistrerad eller blockerad på något vis.

Det står även att du varit medlem sedan 2011, närmare bestämt: tis aug 23, 2011 01:28 , så medlem i 4 år kan du väl ändå inte varit?

Kolla med administratören, du kan ha stavat fel på ditt lösenord, det är ju lätt att slinta med capslock exempelvis. Kontot kan ha låst sig tack vare det.
Motti
Ja det står en sak men jag har varit medlem där mycket längre än ett år !Man får ändå känslan av att de försöker krångla till det för en om man vill logga in .Jag försökte tre gånger sedan kom det sådana här kryptiska bokstäver och inte ens då kom jag in .Herre gud jag kan väl mitt nick och mitt inloggningsnamn utan till ! med blindkavel !
Aqvakul
Har du mailat eller ringt och frågat varför du inte kommer in?
Monaxe
CITAT (Motti @ 07-10-2012, 00:36) *
Ja det står en sak men jag har varit medlem där mycket längre än ett år !Man får ändå känslan av att de försöker krångla till det för en om man vill logga in .Jag försökte tre gånger sedan kom det sådana här kryptiska bokstäver och inte ens då kom jag in .Herre gud jag kan väl mitt nick och mitt inloggningsnamn utan till ! med blindkavel !

Fattar inte hur det kan stå en sak som inte är korrekt på dina medlemsuppgifter? Datumet som du registrerade dig på står ju vid dina medlemsuppgifter, varför skulle det inte stämma? Har du kanske 2 nick? Det är det ju tydligen många som har, du kanske blandar i hop det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon