CITAT (Gita @ 10-09-2012, 06:33)

Håller med, tror att det kommer att bli urtrist med all denna styrning. Vad får man skriva och vad får man tycka? Inte mycket verkar det som. Tänk om man inte placerar sitt inlägg i rätt fack, så förfärligt!
Tillrättavisanden från dem som vill vara "vän av ordning" kommer troligen att hagla, tendensen är ju redan nu tydlig.
Ett bra forum skall enligt mig vara fritt, levande och otyglat. Allt skall kunna diskuteras och taket skall vara högt , endast en ytterst lätt moderering skall förekomma.
Jag tycker att forumet har varit ganska bra innan ropen om ordning och reda började. Bra förutom någon enstaka skribent som gått över gränsen med påhopp och könsord samt de drev mot en enskild skribent som pågick under en längre tid. Lite lustigt dock, att de som flitigast ropar efter ordning och reda ju är dem som också var flitigast i dreven.
Gita
håller helt och hållet med dig!
CITAT (pejori @ 10-09-2012, 10:48)

Kan vara så. (min fetmarkering alltså)
Men så fungerar det bevisligen inte på odla då medlemmarna lämnar forumet.
Har man nu under flera år "testat den metoden" och den bevisligen inte fungerar, är det nog på sin plats att testa en ny metod.
Personligen kan jag tycka att vissa ämnen går inte att diskutera, då ingen kan få rätt och ingen har fel. Sådant leder bara till bråk.
Sedan skadar det aldrig, att läsa vissa inlägg med åtminstone en GNUTTA humor.
min fetning. det stämmer inte att medlemmar lämnat forumet pga tjafs, några kanske men inte i den utsträckning ni vill ha det till.
de flesta som "lämnat forumet" har stenkoll.
sug på den du!

CITAT (mamamaggan @ 10-09-2012, 17:19)

/:::::/
Men , att inte alla ämnen skulle gå att diskutera p g a att det inte finns något rätt eller fel , ja då skulle vi inte kunna diskutera mycket .
En dsikussion går väl inte ut på att få fram rätt eller fel utan att man ska kunna presentera vad man tycker och varför .
topp!