Full version: Tjoho forumvärd
Sidor: 1, 2
Motti
Men småprat är inte det det samma som OT ? ibland har man ju tankar bekymer om livet osv som inte fungerar på andra trådar här!Jag har ju alltid trot att "småprat är just OT"eller är det jag som fått det om bakfoten då
confused.gif
*Stintan*
OT är ju när man går ifrån ämnet en tråd handlar om och börjar prata om något helt annat. I vissa trådar kanske det inte spelar så stor roll men i andra kan det bli väldigt rörigt och inte alls bra. Låt säga att en tråd handlar om tvättmedel och så börjar någon prata om katter och så hakar några på dä är det ju bättre att starta en ny tråd om katter istället.
Så småprat kan handla om allt möjligt i olika trådar men inte om allt i en och samma tråd.
mamamaggan
OT betyder Off Topic och är precis som Stintan säger när man svävar bort alltför mycket från det som tråden egentligen handlar om .
Motti
Men vad står då småprat för ?
mamamaggan
CITAT (Motti @ 11-09-2012, 00:23) *

Det som det står , Småprat .

En avdelning där vi får skriva om vad vi vill så länge vi inte är otrevliga mot varandra eller t ex på allvar propagerar för något som strider mot lagen.
*Stintan*

Småprat är en avdelning där vi kan starta trådar om både ditten och datten. Men om du börjar skriva om tvättmedel i Japanpoptråden så är det Off Topic dvs OT för tvättmedel har inte med Japanpop att göra. Då får man starta en ny tråd om tvättmedel istället.
herkules
CITAT (Gita @ 10-09-2012, 06:33) *
Håller med, tror att det kommer att bli urtrist med all denna styrning. Vad får man skriva och vad får man tycka? Inte mycket verkar det som. Tänk om man inte placerar sitt inlägg i rätt fack, så förfärligt!
Tillrättavisanden från dem som vill vara "vän av ordning" kommer troligen att hagla, tendensen är ju redan nu tydlig.
Ett bra forum skall enligt mig vara fritt, levande och otyglat. Allt skall kunna diskuteras och taket skall vara högt , endast en ytterst lätt moderering skall förekomma.
Jag tycker att forumet har varit ganska bra innan ropen om ordning och reda började. Bra förutom någon enstaka skribent som gått över gränsen med påhopp och könsord samt de drev mot en enskild skribent som pågick under en längre tid. Lite lustigt dock, att de som flitigast ropar efter ordning och reda ju är dem som också var flitigast i dreven.
Gita

håller helt och hållet med dig!

CITAT (pejori @ 10-09-2012, 10:48) *
Kan vara så. (min fetmarkering alltså)
Men så fungerar det bevisligen inte på odla då medlemmarna lämnar forumet.
Har man nu under flera år "testat den metoden" och den bevisligen inte fungerar, är det nog på sin plats att testa en ny metod.
Personligen kan jag tycka att vissa ämnen går inte att diskutera, då ingen kan få rätt och ingen har fel. Sådant leder bara till bråk.
Sedan skadar det aldrig, att läsa vissa inlägg med åtminstone en GNUTTA humor.

min fetning. det stämmer inte att medlemmar lämnat forumet pga tjafs, några kanske men inte i den utsträckning ni vill ha det till.
de flesta som "lämnat forumet" har stenkoll.
sug på den du! wink.gif

CITAT (mamamaggan @ 10-09-2012, 17:19) *
/:::::/
Men , att inte alla ämnen skulle gå att diskutera p g a att det inte finns något rätt eller fel , ja då skulle vi inte kunna diskutera mycket .
En dsikussion går väl inte ut på att få fram rätt eller fel utan att man ska kunna presentera vad man tycker och varför .

topp! tummenupp.gif
Cacki
CITAT (herkules @ 11-09-2012, 12:27) *
håller helt och hållet med dig!
min fetning. det stämmer inte att medlemmar lämnat forumet pga tjafs, några kanske men inte i den utsträckning ni vill ha det till.
de flesta som "lämnat forumet" har stenkoll.sug på den du! wink.gif
topp! tummenupp.gif

Inte för att jag förstår hur du kan veta det men även om det stämmer, hur kul är det om de bara sitter och häckar i kulisserna utan att vilja deltaga??
Alba

Småprat är småprat ungefär som vid fikabordet på en arbetsplats lite av ditt och lite av datt.
Skillnaden här är att vi startar trådar om ett ämne och då ska man hålla sig till ämnet - inom rimliga gränser - inget konstigt allt.
Man ska inte kapa tråden genom att börja med något eget problem eller andra inlägg som inte alls har med tråden att göra.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon