|
Margith
02-10-2012, 11:13
Nu är kuvertet i brevlådan. I år hade jag lite bekymmer med att få ihop fröpåsar till första svängen. Kuvertet går därför först till Peztis, som fixar fina återanvändbara kuvert och fyller på lite grann.
Adresslistan ser ut så här:
1. Peztis 2. IreneH 3. maimiti 4. hattstugan 5. Wilmer 6. Monica, Norrbotten zon 5 7. Maggan H 8. GunillaS 9. Lillja 10. lilla mamma 11. sandra.rath 12. sqrulan 13. oliv 14. Lotta Jo 15. Margith
Försök nu att skicka iväg kuvertet igen inom 3 dagar och skriv i tråden! Adresslistan är lång och de som är på slutet längtar lika mycket efter kuvertet, som de som är i början!
hattstugan
02-10-2012, 15:35
Vad skoj att det är igång igen!!!
Har nog en del jag med att fylla på med!!
Än en gång Tack Margith för att du gör det här!!
Om det är någon som undrar så har det inte kommit något kuvert än... Och det är faktiskt sant, Margith!
 ska det redan börja...
Leopardcookie
04-10-2012, 08:18
Jag är intresserad av att vara med, har en del "frön" från klätterväxten Hjälmböna "Ruby moon".
Margith
05-10-2012, 07:29
CITAT (Leopardcookie @ 04-10-2012, 09:18)  Jag är intresserad av att vara med, har en del "frön" från klätterväxten Hjälmböna "Ruby moon". Tyvärr har anmälningstiden gått ut och kedjan är redan igång. Vill du, så PM:a mig namn och adress, så skriver jag upp dig på listan över de som vill vara med när varv 2 startar.
Igår kom i alla fall kuvertet till mig med godsaker från Margith! Ska vika och fylla påsar nu i helgen så jag planerar skicka det vidare på måndag.
sqrulan
05-10-2012, 08:29
 Härligt! Det ska bli kul att se vad som finns i brevet detta år!
CITAT (sqrulan @ 05-10-2012, 09:29)   Härligt! Det ska bli kul att se vad som finns i brevet detta år! Fast du får nog vänta lite...
LottaJo
05-10-2012, 14:55
Yippie!!! Jag får också vänta ett bra tag, men det är ändå lika härligt och spännande när det väl kommit igång och man kan följa kedjan, steg för steg, komma närmare fram mot MIN tur!...
Vilken tur att det inte försvann med en gång
Jag tror det tog en extra dag för brevbäraren är sur på mg för jag har skällt på honom för att han kör som en idiot här på vår väg (körde direkt efter honom och mätte 100 km/h på vår 70-väg där man borde köra 50...).
sqrulan
06-10-2012, 13:35
 Jag väntar gärna Peztis! Kul det där med brevbäraren
Maggan H
08-10-2012, 18:29
CITAT (Peztis @ 06-10-2012, 12:12)  Jag tror det tog en extra dag för brevbäraren är sur på mg för jag har skällt på honom för att han kör som en idiot här på vår väg (körde direkt efter honom och mätte 100 km/h på vår 70-väg där man borde köra 50...). Oops Peztis, hur snabbt körde du när du klockade honom... :0) Yippie, snart kommer kuvertet hit,  har en del att bilägga!
CITAT (Maggan H @ 08-10-2012, 19:29)  Oops Peztis, hur snabbt körde du när du klockade honom... :0) Yippie, snart kommer kuvertet hit,  har en del att bilägga! Ja  men det var för en "god sak"! Och jag behövde bevis! Kuverten ligger hos Posten i alla fall, jungfruben och allt. Som vanligt har jag satt en liten plastficka på som man enkelt kan byta ut adresslappen i. Skriv även dit avs.adressen på lappen, det funkar att göra så! Skulle lappen försvinna (högst osannolikt) så sitter Margiths adress under så den syns om lappen är borta. Ju mindre åverkan, desto längre håller kuvertet och ni slipper skaffa nytt. Och återvinning är ju bra!
Jag fick kuvertet idag! Det fanns lite roligt...  Packar och skickar iväg imorgon.
maimiti
12-10-2012, 05:14
Paketet är hos mig nu...
Hur går det i den här kedjan då? Vem är den glada innehavaren av kuvertet nu?
hattstugan
18-10-2012, 14:49
Här landade nog kuvertet igår! Men jag var inte hemma och hämtade nån post då!!!
Nu sitter jag och funderar på huuur mycket plats har jag egentligen!
Men det finns massor av gräsmatta att gräva upp så det ger sig nog bara det blir plantor av alla frön jag vill ha!!
Maggan H
19-10-2012, 13:33
Det närmar sig, heja heja!
hattstugan
19-10-2012, 14:34
Jo nu är det Wilmers tur! Förhoppningsvis får Wilmer det på måndag!
MEN flera av fröpåsarna "läcker" och jag föreslår att använda maskeringstejp att försluta sina små påsar med om man inte vill använda vanlig tejp!
Hoppas på ytterligare varv med fröer!
Ajdå! Är det mina hemvikta trekanter som läcker? Kan vara bra att veta så det inte händer igen.
hattstugan
19-10-2012, 16:41
Jo tyvärr så verkar det vara dina Peztis! Men har inte märkt av det förut på dina hemvikta! Kan det vara pappret?
Tror det var nåt mer men det tejpade jag lite extra på!
Papperet är sådant där som man brukar slå in blommor med i affären. Tycker att de mesta varianterna brukar funka... Fattar inte... vek väl lite slarvigt kanske!
Jag brukar normalt lägga små fröer i en bit hushållspapper först och sedan stoppa i kuvertet. Slarvade med det i år för jag hade lite brått med att få iväg båda kuverten åt var sitt håll.
Ska inte upprepas!
hattstugan
20-10-2012, 15:16
Tror inte det behöver vara så farligt Peztis!!
Som jag sa tidigare så har det inte hänt förr!
Ha en bra helg!
 tur vi tog oss hem från Lappland då utan vinterdäck i snön och allt.
Kuvert anlänt, jag har googlat och valt. Ska fixa ner mina fröer i morgon sedan går det vidare  Ps. det var ett ursnyggt och funktionellt kuvert
Hellmark
23-10-2012, 16:11
Hej! jag har köpt några ginkgo fröer frpn Impecta.se och undrar hur dessa fröer skall förkultiveras? Kan jag så dom nu, ska dom ha det kallt, i kylskåpet, varmt m.m.
Är det någon som vet detta?.
Mvh Kalle Hellmark
CITAT (Wilmer @ 23-10-2012, 00:45)  ... Ps. det var ett ursnyggt och funktionellt kuvert  Tack!
sqrulan
25-10-2012, 10:35
 Åhh vad spännande det ska bli, hoppas på lite vackra gärna ovanliga sommarblommor!!!
 jag la bara i perenner... glömmer att det är en blandad kedja numera. Fast jag har knappt några ettåringar. Men JOOO det la jag ju visst i. Flera stycken. Så dum jag är ibland
sqrulan
26-10-2012, 09:03
 Dum är du nog inte! Om jag minns rätt  så var det nästan bara perennfröer förra året så det vore kul med lite annat som man inte testat själv. Petunia, penseér, blomman för dagen finns ju i många färger te.x och många andra sommarblommor/ettåringar mm, bara en tanke. Men jag gillar ju perenner också såklart!
Maggan H
26-10-2012, 15:54
CITAT (Hellmark @ 23-10-2012, 17:11)  Hej! jag har köpt några ginkgo fröer frpn Impecta.se och undrar hur dessa fröer skall förkultiveras? Kan jag så dom nu, ska dom ha det kallt, i kylskåpet, varmt m.m.
Är det någon som vet detta?.
Mvh Kalle Hellmark Prova att lägga detta i exotiska sådder i denna avdelning Kalle så får du nog svar! Annars tror jag att du kan gå in på Impectas sida och få svar på dina frågor.
hattstugan
26-10-2012, 16:19
Kerstin zon 5-6 har skapat en egen tråd för Kalles fråga!
Så ni vet!!
hattstugan
Monica, Norrbotten zon 5
26-10-2012, 16:51
Nu har kuvertet anlänt!  Har hittat tre sorter som verkar intressanta. Är det ok att jag lägger i betydligt fler än jag tar? Portot klarar sig ännu med två märken med lite marginal, men det blir ju fort tyngre... Jag postar i helgen så nästa i kedjan får det på måndag.
Monica, jag tror alla blir glada för allt som finns i! Självklart får man lägga i mycket mer än man tar.
CITAT (sqrulan @ 26-10-2012, 10:03)   Dum är du nog inte! Om jag minns rätt  så var det nästan bara perennfröer förra året så det vore kul med lite annat som man inte testat själv. Petunia, penseér, blomman för dagen finns ju i många färger te.x och många andra sommarblommor/ettåringar mm, bara en tanke. Men jag gillar ju perenner också såklart!   Jag som mest letar perennfröer tyckte säkert tvärt om... Jag har flera ettåringar och bienner kom jag på, tur det är fler varv kvar......
sqrulan
29-10-2012, 08:40
Då ska jag hänga kvar om det blir fler varv.  Jag har så proppfullt överallt i mina rabatter så jag bara måste skärpa mej och sluta så en massa perenner, denna sommar gick all ledig tid åt att ordna platser för mina provodlingsrosor så alla frösådda perenner blev nergrävda i panik sent i höst.  Jag brukar få frösåningssjukan varje vår och det är inte bra alla gånger så jag ska försöka satsa mer på ettåringar till våren OM jag nu klarar av det!?
Lycka till med det du sqrulan!
Maggan H
29-10-2012, 19:40
Jadå, fröpacken har kommit! Och jag hittade mycket mer än jag trodde ( och behövde, eg inga alls...) gud vad roligt, här ska testas! Puttade också i mer än jag tog så det finns en hel del att välja på för näste kvinna på listan. Jag postar i morgon bitti så på onsdag bör det anlända. Tack Margith! Blir gärna kvar en sväng till!
Margith
29-10-2012, 20:10
CITAT (Maggan H @ 29-10-2012, 19:40)  Jadå, fröpacken har kommit! Och jag hittade mycket mer än jag trodde ( och behövde, eg inga alls...) gud vad roligt, här ska testas! Puttade också i mer än jag tog så det finns en hel del att välja på för näste kvinna på listan. Jag postar i morgon bitti så på onsdag bör det anlända. Tack Margith! Blir gärna kvar en sväng till! Vad roligt att höra att du hittade lite skoj och självklart är det kul att höra att du petade in några extra påsar. Ju fler fröpåsar, ju roligare blir andra varvet Men snälla ni! Kom ihåg att jag är en gammal kvinna  . Nu har jag noterat att Maggan H vill vara med på ett varv till, men snälla: vill ni meddela mig nåt: PM:a mig! Skriver ni bara i nån tråd är risken stor att jag missar det....
GunillaS
31-10-2012, 23:10
Nu har jag FÅTT frökuvertet, TAGIT UT, LAGT I och postat det, så var beredd Lillja!
En stor fröpåse landade hos mig igår. Nu är det bytt och åker nog iväg idag. Alltid lika skoj varje år.
sqrulan
02-11-2012, 19:38
 Hurra!!! Snart är det här, vad snabba ni är!
sandra.rath
07-11-2012, 17:16
Smyger in här för att meddela att kuvertet hälsat på hos mig idag och nyss lagts på lådan igen. Tack för att jag fick vara med, det var väldigt roligt!
Välkommen med ditt första inlägg sandra.rath!
Och visst är det skoj! Vad många säger och som nästan har blivit en frökedjedevis: Tänk vad många fröer det fanns som jag inte visste att jag behövde! Det är rätt beroendeframkallande...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|