Full version: Tradera
Sidor: 1, 2
hattstugan

Håller tummarna Klint!

Det är skoj att sälja på Tradera! Har pysslat med det i snart 1,5 år!
Huggorm
CITAT (hattstugan @ 14-11-2012, 13:52) *
Håller tummarna Klint!

Det är skoj att sälja på Tradera! Har pysslat med det i snart 1,5 år!

Det är lite som att fiska, man vet aldrig om man lyckas sälja något och i såna fall hur mycket pengar man får. Ibland går det jättebra och ibland går det inte alls, men det är alltid spännande
Klint
Nä, jag har ju sålt på blocket och där sätter man ett pris,visserligen prutar folk men man bestämmer ju själv vad man går med på.
hattstugan

Hur har det gått med auktionen?
Klint
Jo alltså jag slap.gif
Jag la budet nångång inatt runt 3 och den skulle gå ut imorgon när jag kollade var det drygt 23tim kvar.Man blir liksom vilsen med dagarna när man jobbar natt. Imorgon c:a 14.30 vet jag.
hattstugan

Ok! Lycka till iaf! Skoj är det eller hur?
Klint
Jaa
Peztis
Klint, hur gick det med överkastet?

Tradera har just nu en drive där man bara betalar 50% av provisionen till dem, det är ju bra.

Just nu är det gyllene tillfälle att kolla igenom leksaker osv för julen som hägrar.

Och så har tydligen Tradera ändrat så det kostar inget att använda sig av Paypal om man vill ha betalt på det sättet.
Klint
Ja vann tummenupp.gif
jag ska åka och hämta det i morgon.
Läste lite på Traderas sida,men får läsa mer om jag ska sälja,jaha de tar provition,jag funderar ju lite om man tex sätter utgångspris på 1kr och det bara kommer ett bud då får man sälja för 1kr? eller. Man har nog ett annat tänk än på blocket.
Men jag ska nog pröva iallafall.

edit:sätte en . efter eller
Huggorm
Provisionen är väll en andel av försäljningspriset, går grejen för en krona avrundas väll provisionen nedåt och blir noll. Sedan kan man ju använda reservationspris också, alltså att man inte släpper iväg varan för mindre än ett visst bud
pejori
CITAT (Klint @ 15-11-2012, 22:05) *
Ja vann tummenupp.gif
jag ska åka och hämta det i morgon.
Läste lite på Traderas sida,men får läsa mer om jag ska sälja,jaha de tar provition,jag funderar ju lite om man tex sätter utgångspris på 1kr och det bara kommer ett bud då får man sälja för 1kr? eller. Man har nog ett annat tänk än på blocket.
Men jag ska nog pröva iallafall.

edit:sätte en . efter eller

Köparen betalar inget. Säljaren får en räkning, inte skyhöga kostnader. (130 kr för en vara som såldes för 4000) så man överlever även som säljare. tummenupp.gif
jaj-51
Traderas provision är 8% av försäljningspriset (minst 3 kr, max 100 kr)
Eva i Skåne
När jag sålde senast på Tradera fanns det nån lägre gräns för om man behöve betala provision, tror det var 9:-. Det är ett par år sedan, så det kan vara annorlunda nu.
Att lägga reservationspris tror jag kostade 25:- så det är knappast lönt om man säljer småsaker under hundralappen.
Jag har sålt massor av pelargoner, en del prydnadssaker och äldre köksporslin som bara stod och tog plats. Ljudböcker brukar också gå bra. Kanske jag ska lägga ut några nu inför jul...

----------
Ser nu att Jaj lagt in nyare "prislista"
jaj-51
Traderas Prislista för privatpersoner.

Gäller från och med 1 mars 2012

Köpare betalar inga avgifter för att handla på Tradera. Alla belopp nedan är inklusive moms.
Försäljningsprovision 8% av försäljningspriset (minst 3 kr, max 100 kr)
Osåltavgift* 3 kr per osåld annons - debiteras endast efter 100 avslutade annonser
Frivilliga tillval
Highlight 10 kr
Utvalt objekt 45 kr
Reservationspris 40 kr
Egenvald sluttid 10 kr

*) Har du haft fler än 100 avslutade annonser under en faktureringsperiod (första till sista i månaden) debiteras 3 kronor per osåld annons från och med annons nummer 101. Omstartade annonser och automatiska repetitioner debiteras som nya annonsperioder.

Om ditt objekt inte skulle bli sålt
Om ditt objekt inte blir sålt betalar du ingen provisionsavgift. De frivilliga tillvalen debiteras per annonsperiod, oavsett om ditt objekt blivit sålt eller inte. Omstartade annonser och automatiska repetitioner debiteras som nya annonsperioder.

Fastprisannonser har ett maxtak för osåltavgifter på 500 kr (gäller upp till 10000 annonser per månad).

Eva i Skåne
Tack Jaj. Det var lite aktuellare besked än mina gamla siffror.
Peztis
Och tänk på att om du säljer för 1:- så går du back 2:- för minimum är 3:-.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon