|
Full version: Inredning,mm
CITAT (Klint @ 19-11-2012, 18:22)  Oj! Jag beundrar din mamma! Hon sitter alltid med ett handarbete på ledig tid och har alltid gjort. Det har blivit en del genom åren, hon är över 60 år nu.
Biggan_
21-11-2012, 13:48
Jättefint överkast! ...och det pryder sin plats! Om du vill så kan du ju fodra det, men Anmas förslag är ju jättebra.
CITAT (Peztis @ 03-11-2012, 17:49)  "... allt från golvläggning..."
Precis vad jag har hållit på med idag! Vår lilla toalett har varit helt bedrövlig, särskilt som sonen fick för sig att börja pilla på tapeterna.
Så just nu är allt utrivet och jag har idag agerat mattläggare. Har aldrig lagt en plastmatta förut men någongång ska väl vara den första. Eftersom det endast är toa och handfat är det ingen våtzon så jag kan ju nästan göra som jag vill.
I alla fall så har jag pillrat med detta i 1,5 h och nu får det vara bra för idag. Började känna mig trött och irriterad så då är det bättre att fortsätta nästa dag. Vill inte skära fel i ett hörn eller runt ett av alla rören.
Ska lägga upp före- och efterbilder när det är klart. Hur går det, Peztis ?
CITAT (Klint @ 19-11-2012, 17:51)  Ja såhär blev det! Snyggt !!! Vad är det för broderier på säng-gaveln ? Du skrev att de var från nån släkting. Är det från Dalsland ? Har du flera broderier kvar, så gör likadant på gardinen, t ex på den du har i bilden på inlägg 7. Sådana gardiner gillar jag, enkla med lite spets / virkat.
Har du kört fast Petsiz? Jag har iallafall målat trappan som gubben skulle slipa bara lite,det behövde inte täckas!! Ja så nu blir det storrengöring också känns väl okdet är ju advent snart så men jaa. Tycker jag har tagit så många bilder i huset men hittar inget där trappen är med men såhär blev det iallafall jag vet ju att det blev mycket ljusare! [attachment=73667:IMG_0979p.jpg] skulle ha målat en pall och en garderobsdörr när jag ändå höll på men jag blev så himla trött på alltihop färg och papp så jag bar ut det till källarn! Vore väl kul att hinna före jul men vi får se. Julpynt vore det nåt att lägga i tråden va tycker ni? edit: Jag vet inte va det är med mej men jag glömmer nästan alltid skriva va jag tänkt.... Omk. broderiet jag är inte riktigt säker på varifrån det kommer mammas faster ev.då är det inte dalslänskt,har inget mer sånt men jag har b några andta som nog har varit fönsterremsor eller gardinomtag de är jag 90% säker på att mamma gjort fast det är ju inte samma men fina handbroderade
ÅÅÅÅHHHH, VAD FIIIINT !! Tapeten, mattan, den lilla roliga hyllan ovanför (köks?)dörren, soffan, golvet (samma som jag har  ), de underbara gamla bakelit-strömbrytarna ...
Hyllan sitter över toadörren,där har gubben lite indianer och cowbojsar om vi bara kunde få upp lite på väggarna också!
Säger som omk - vilken fin hall, lugn och behaglig, gillar färgerna och så panelen. Gratulerar
Biggan_
27-11-2012, 23:37
Håller med! Ser så fräscht ut!
Skruttis
28-11-2012, 09:24
Klint, ni har verkligen jättefint i huset!  Jag skulle gärna ha det likadant hemma hos mig. Men jag skulle aldrig orka renovera så mycket som du/ni gör. Vilken energi.....Men bra blir det! Får jag vara nyfiken och fråga var den ursnygga mattan ni har i hallen kommer ifrån? Alltså den från sista bilden du lagt in. Sen funderade jag på själva hallgolvet. Är det möjligtvis vitlaserat trägolv? Jättesnyggt hur som helst.
Alexander-VG-zon3
30-11-2012, 13:57
Alexander-VG-zon3
30-11-2012, 14:04
Alexander-VG-zon3
30-11-2012, 14:09
Så trevligt ni har det...  Har ett barnbarn som hjälper till att skriva.
Alexander! Vad mysigt du/ni har det - kanske rökelse också - det är annars min passion. Mitt första egna boende gick lite i den stilen - lågt och golvnära s a s och massor av starka färger och växter högt och lågt. Kul att ni är nöjda och trevligt att du visar oss ditt/ert hem. Allt gott till er.
Biggan_
30-11-2012, 16:48
Så mysigt! Kökslampan blev jag väldigt förtjust i. Hade passat i mitt uterum! Dina palmer är ju fantastiskt fina. Liiite mycket blommor som trängs i köksfönstret, men som odlait känner man igen och förstår!
Så Mysigt!! Ett eget litet Indien har ni ju skapat! Åh det är så kul att se hur folk har det,inte samma stil som vi men jättefint,och allt passar så bra ihop,när jag läste att ni hade slängt allt gammalt och köpt nytt tänkte jag Nej! varför har de gjort det!? Men det blev jättebra,det ser tänkt ut  ps. vardagsrumsbordet skulle jag gärna ha (vi ska möblera om i övre hallen!) Min golv är ett vitlutat och vitoljat golv Skruttis,det är en aning ömtåligt,vi hade först tänkt att ha klinler i hallen,men så hade vi brädor kvar och det blev så (ville verkligen komma in före jul ifjol och hade varit tvungna att djuta och lägga golvvärme så tid och pengar fick styra det är helt ok faktiskt ger en varmare känsla och några repor i golvet kan man faktiskt leva med! Mattan är ett kapitel för sej,jag hade sett ut mattor från Nyblom&Kollen de hade slutat tillverka när jag skulle köpa och det är jobbigt när man vet vad man vill ha och det inte finns.Men så valde jag denna,den är bra för i vardags vänder jag på den då är den mörk! Mattan heter Tindra och jag beställde den från Matts mattor,det var snabb leverans och billigare än den jag tänkt!
Alexander-VG-zon3
30-11-2012, 22:42
CITAT (gunsta @ 30-11-2012, 16:02)  Alexander! Vad mysigt du/ni har det - kanske rökelse också - det är annars min passion. Mitt första egna boende gick lite i den stilen - lågt och golvnära s a s och massor av starka färger och växter högt och lågt. Kul att ni är nöjda och trevligt att du visar oss ditt/ert hem. Allt gott till er. Ja rökelse ska jag skaffa, har du tips på bra inköps ställen på nätet eller runt borås-göteborg ? har för mig indiska har men inte kollat så noga. CITAT (Biggan_ @ 30-11-2012, 16:48)  Så mysigt! Kökslampan blev jag väldigt förtjust i. Hade passat i mitt uterum! Dina palmer är ju fantastiskt fina. Liiite mycket blommor som trängs i köksfönstret, men som odlait känner man igen och förstår!  Lampan är köpt på Indiska, inte alls så farligt dyr och allt i ett redan färdigt. Tänkte först köpa en mer färggladare men denna passar köket bra. Jag tycker med det är trångt med växterna, så det är skönt när dom är ute igen.
Min rökelse köper jag på Globalen i Uppsala. http://uppsala.fairtradeshop.se/?q=node/2
Alexander-VG-zon3
30-11-2012, 22:48
CITAT (Klint @ 30-11-2012, 17:19)  Så Mysigt!! Ett eget litet Indien har ni ju skapat! Åh det är så kul att se hur folk har det,inte samma stil som vi men jättefint,och allt passar så bra ihop,när jag läste att ni hade slängt allt gammalt och köpt nytt tänkte jag Nej! varför har de gjort det!? Men det blev jättebra,det ser tänkt ut  ps. vardagsrumsbordet skulle jag gärna ha (vi ska möblera om i övre hallen!) Min golv är ett vitlutat och vitoljat golv Skruttis,det är en aning ömtåligt,vi hade först tänkt att ha klinler i hallen,men så hade vi brädor kvar och det blev så (ville verkligen komma in före jul ifjol och hade varit tvungna att djuta och lägga golvvärme så tid och pengar fick styra det är helt ok faktiskt ger en varmare känsla och några repor i golvet kan man faktiskt leva med! Mattan är ett kapitel för sej,jag hade sett ut mattor från Nyblom&Kollen de hade slutat tillverka när jag skulle köpa och det är jobbigt när man vet vad man vill ha och det inte finns.Men så valde jag denna,den är bra för i vardags vänder jag på den då är den mörk! Mattan heter Tindra och jag beställde den från Matts mattor,det var snabb leverans och billigare än den jag tänkt! När vi slängde allt innan jag köpt soffa fick vi sitta på golvet med kuddar inte så jätte bekvämt men det var nåt som behövdes göra för att jag skulle få en ny start och börja om och må bättre. Och skönt att kunna tänka om på en ny duk. Bordet köpte jag här http://search.eim.ebay.se/?el=3&esi=ma...;ep=1&es=21Ska dock fixa bordsbenen och göra dom mörka så dom passar bättre med övriga möblerna. Gillar inte så som det var innan vi gjorde om med typ en miljonolika träslag i möblerna. Söker själv efter en matta och tackar för tipset om mattbutiken, ska gå in och kolla. Har kollat innan på carpetvista men det är inte riktigt vad jag har råd med nu.
Biggan_
30-11-2012, 22:59
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 30-11-2012, 22:42)  Ja rökelse ska jag skaffa, har du tips på bra inköps ställen på nätet eller runt borås-göteborg ? har för mig indiska har men inte kollat så noga. Lampan är köpt på Indiska, inte alls så farligt dyr och allt i ett redan färdigt. Tänkte först köpa en mer färggladare men denna passar köket bra. Jag tycker med det är trångt med växterna, så det är skönt när dom är ute igen. Vet du om lampan är elsäker? Jag tänkte ha den i uterummet, men eftersom luften är rå och fuktig där så vågar man kanske inte det. Fin var den i allafall! Rökelse tänder jag inte eftersom jag inte gillar osen, men jag har sett rökelse på Indiskan.
Alexander-VG-zon3
30-11-2012, 23:12
CITAT (Biggan_ @ 30-11-2012, 22:59)  Vet du om lampan är elsäker? Jag tänkte ha den i uterummet, men eftersom luften är rå och fuktig där så vågar man kanske inte det. Fin var den i allafall! Rökelse tänder jag inte eftersom jag inte gillar osen, men jag har sett rökelse på Indiskan. Jag har ganska fuktig inne imed akvarium och alla växter, men kanske inte lika fuktigt som i ett uterum men jag tror faktiskt det skulle gå? den är jag byggd som en lampa från början så den bör väl vara säker... jag vet inte säkert säljer ju på nätet med där det kommer in nytt hela tiden och efter säsong vetr dock inte om dom har kvar denna lampa där nu http://indiska.com/Inredning/c/interior
Biggan_
30-11-2012, 23:18
Tack för länken! Jag skall kolla i den sen.
Skruttis
02-12-2012, 17:25
CITAT (Klint @ 30-11-2012, 17:19)  Så Mysigt!! Ett eget litet Indien har ni ju skapat! Åh det är så kul att se hur folk har det,inte samma stil som vi men jättefint,och allt passar så bra ihop,när jag läste att ni hade slängt allt gammalt och köpt nytt tänkte jag Nej! varför har de gjort det!? Men det blev jättebra,det ser tänkt ut  ps. vardagsrumsbordet skulle jag gärna ha (vi ska möblera om i övre hallen!) Min golv är ett vitlutat och vitoljat golv Skruttis,det är en aning ömtåligt,vi hade först tänkt att ha klinler i hallen,men så hade vi brädor kvar och det blev så (ville verkligen komma in före jul ifjol och hade varit tvungna att djuta och lägga golvvärme så tid och pengar fick styra det är helt ok faktiskt ger en varmare känsla och några repor i golvet kan man faktiskt leva med! Mattan är ett kapitel för sej,jag hade sett ut mattor från Nyblom&Kollen de hade slutat tillverka när jag skulle köpa och det är jobbigt när man vet vad man vill ha och det inte finns.Men så valde jag denna,den är bra för i vardags vänder jag på den då är den mörk! Mattan heter Tindra och jag beställde den från Matts mattor,det var snabb leverans och billigare än den jag tänkt! Tack för svaret Klint! Jag kikade in på Matts och det fanns en Tindra i marinblått. Dessutom på rea. Nu kliar det i köpfingret..... Det är ett jättefint golv ni har så jag förstår att ni är nöjda trots omvalet. Få se om vi kan få till något liknande någonstans i huset.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|