|
Full version: Signaturbild
Jag funderar på att byta bort min lilla mymmel-muminmugg till en bild på alla mina muminmuggar. Med spegling på bordet. Så här ser den ut:  Det är ingen riktig spegling, jag har lekt i fotoshop. Om jag gör det, blir ni helt förvirrade då och tror att jag är någon annan? Brukar du byta signatur bild, och hur ofta i så fall? Är det ok att byta? Vad tycker du!
Eva i Skåne
21-11-2012, 12:48
Det är förvirrande i början när någon bytt bild, men man vänjer sig. Vissa bilder saknar jag för att dom "varit" just den personen för mig, men det är klart man ska byta om man vill.
Nån gång har jag haft en annan bild vid jul, men sen bytt tillbaka. Ibland har jag tänkt byta till en annan muminbild, men inte kommit till skott.
Alexander-VG-zon3
21-11-2012, 13:12
Jag byter ganska ofta  men det finns mer än bara bild som jag förknippar medlemmar med.
Skruttis
21-11-2012, 13:12
Jag tycker precis som Eva i Skåne. Man vänjer sig efter en stund.
Om en person byter väldigt ofta, typ varje vecka, skulle jag tycka det vore lite tråkigt. Men om någon verkligen känner för att göra det så, visst, det funkar det också. Minns inte om jag själv bytit någon gång. Däremot kan mitt föl få en tomteluva på sig och hamna i snö ibland. Vet inte om någon ens sett det. Han är så liten....
Biggan_
21-11-2012, 13:27
Men Anma, jag tycker den bilden du har nu är så fin!
Medlemmen är bilden för mig. Jag blir alldeles snurrig då jag ser en ny bild och får inte ihop det. Man är väl inte sämre än man kan ändra sig och. Jag brukar byta bild under julen men övrig tid kör jag på samma sen länge.
*Stintan*
21-11-2012, 13:36
Jag tycker att det är jobbigt när folk byter byter även om man vänjer sig efter ett tag. Förstår inte heller vitsen med att hålla på och byta utan påtaglig anledning. Man tittar ju sällan på sin egen medan åtminstone jag förknippar andras bilder med skribenterna och man ser lätt vem som skrivit något utan att läsa namnet. CITAT (Biggan_ @ 21-11-2012, 13:27)  Men Anma, jag tycker den bilden du har nu är så fin! Det tycker jag också så snälla byt inte Anma
Biggan_
21-11-2012, 13:36
CITAT (Skruttis @ 21-11-2012, 13:12)  Däremot kan mitt föl få en tomteluva på sig och hamna i snö ibland. Vet inte om någon ens sett det. Han är så liten.... Ja han är verkligen liten! Tyvärr har jag aldrig sett att det är ett föl du har på din bild. Hoppas du inte blir ledsen på mej nu när jag berättar vad jag ser! Jag har hela tiden sett det som en våldnad eller nåt som flaxar med armarna och springer nedanför ett berg!
*Stintan*
21-11-2012, 13:37
CITAT (Alba @ 21-11-2012, 13:32)  Medlemmen är bilden för mig. Jag blir alldeles snurrig då jag ser en ny bild och får inte ihop det. Man är väl inte sämre än man kan ändra sig och. Jag brukar byta bild under julen men övrig tid kör jag på samma sen länge. Din är också sååå fin!
Ugglemormor
21-11-2012, 13:52
Jo, man identiferar skrivaren gm bilden, men det är väl inte hela världen att byta om man vill. Jag har gott om blomsterbilder jag byter med, har även haft några dagar en sepiafärgade ansiktsbild av mig själv, men ingen reagerade på den så då tebaks till blomsterriket ..........
Självklart är det ok att byta, men den nya ser lite plottrig ut om man inte har väldigt stor skärm. En del läser ju till och med på telefon. Jag tror det ofta är ganska bra att ha övertydliga bilder på nätet
CITAT (Pirum @ 21-11-2012, 14:09)  Självklart är det ok att byta, men den nya ser lite plottrig ut om man inte har väldigt stor skärm. En del läser ju till och med på telefon. Jag tror det ofta är ganska bra att ha övertydliga bilder på nätet  Muminmuggar är ju plottriga, en del av charmen med dem.  Är lite trött på mymlan. Det var min första muminmugg och jag har sett den dagligen sedan 2008 och som avatar har jag haft den i ett par år i alla fall, tror jag. Känns så i alla fall. Hon ser lite osäker ut, jag känner mig inte ett dugg osäker.
CITAT (Anma @ 21-11-2012, 12:43)  Jag funderar på att byta bort min lilla mymmel-muminmugg till en bild på alla mina muminmuggar. Med spegling på bordet. Så här ser den ut:  Det är ingen riktig spegling, jag har lekt i fotoshop. Om jag gör det, blir ni helt förvirrade då och tror att jag är någon annan? Brukar du byta signatur bild, och hur ofta i så fall? Är det ok att byta? Vad tycker du! Nej nej och åter nej!!! Byter du bild kommer jag att meddela moderator direkt om att någon kapat Anmas konto och be om att signaturen inaktiveras! Äsch, klart att du ska byta om du känner för det!....(men bara du lovar att aldrig göra om det...)
Aqvakul
21-11-2012, 14:45
CITAT (Cacki @ 21-11-2012, 14:41)  Nej nej och åter nej!!! Byter du bild kommer jag att meddela moderator direkt om att någon kapat Anmas konto och be om att signaturen inaktiveras! Äsch, klart att du ska byta om du känner för det!....(men bara du lovar att aldrig göra om det...) 
Anki på Öland
21-11-2012, 14:49
Då säger jag tvärtom då..... klart du ska byta, den du har ser lite nere och låg ut och du har ju blivit en "ny människa" så visst ska du ha en som visar det - kanske inte alla muggarna men i alla fall en som ser pigg och glad ut...
Skruttis
21-11-2012, 15:30
CITAT (Biggan_ @ 21-11-2012, 13:36)  Ja han är verkligen liten! Tyvärr har jag aldrig sett att det är ett föl du har på din bild. Hoppas du inte blir ledsen på mej nu när jag berättar vad jag ser! Jag har hela tiden sett det som en våldnad eller nåt som flaxar med armarna och springer nedanför ett berg!  Nej då jag blev inte ledsen. Bara full i skratt. Hade ingen aning om att han kunde tas för något sådant. Jag kanske ska förstora honom lite och minska ner lite på mammas mage, d v s "berget".
Alexander-VG-zon3
21-11-2012, 15:42
Har alltid uppfattat det som musse pigg på bilden som går i en sommar äng.
Brukar också reagera på när någon byter bild, i alla fall när det är någon som haft den länge. Men man vänjer sig. Och som människa så ändras man ju också med tiden men folk känner oftast igen en ändå. Jag menar, från att ha varit blond till musgrått till en hårfärg med "naturliga" slingor.
Ibland funderar jag också på att byta men trivs rätt bra med min. Ska ta och fixa till foten lite, den behöver moderniseras lite...
Skruttis
21-11-2012, 16:14
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 21-11-2012, 15:42)  Har alltid uppfattat det som musse pigg på bilden som går i en sommar äng. Musse Pigg??? Jag får verkligen göra någonting åt min bild märker jag. Edit: Blev nog inte mycket bättre. Ska fundera på att byta istället. Ni får stå ut med den här varianten tills vidare.
Elisabeth-Västkustkolonisten
21-11-2012, 16:26
Klart att man känner igen någon redan på bilden oftast men man vänjer sig. Men den nya Anma är väldigt pluttrig och rörigt. Värre är det når något blinkar och rör på sig för det är svårt när man har problem med synen och det finns säkert fler än jag som har det.
Elisabeth
Blomstertanten
21-11-2012, 16:30
CITAT (Cacki @ 21-11-2012, 14:41)  Nej nej och åter nej!!! Byter du bild kommer jag att meddela moderator direkt om att någon kapat Anmas konto och be om att signaturen inaktiveras! Äsch, klart att du ska byta om du känner för det!....(men bara du lovar att aldrig göra om det...) 
Hmm... Jag gillar ju mina muminmuggs... fast det är plottrigt. Men det är klart, om folk uppfattar den som jobbig är det ju inget bra. Kanske ska välja någon annan bara.
*Stintan*
21-11-2012, 16:48
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-11-2012, 16:26)  Klart att man känner igen någon redan på bilden oftast men man vänjer sig. Men den nya Anma är väldigt pluttrig och rörigt. Värre är det når något blinkar och rör på sig för det är svårt när man har problem med synen och det finns säkert fler än jag som har det.
Elisabeth Oj då har inte tänkt på det men jag tänker inte ta bort min som blinkar
Biggan_
21-11-2012, 17:49
Hmm....min blinkar ju också! Tycker ni den är störig? Fast min kisse rör ju också på sej!
Huggorm
21-11-2012, 19:12
CITAT (Anma @ 21-11-2012, 16:44)  Hmm... Jag gillar ju mina muminmuggs... fast det är plottrigt. Men det är klart, om folk uppfattar den som jobbig är det ju inget bra. Kanske ska välja någon annan bara. Kanske du kan ta en närbild på någon annan mugg om du är trött på den nuvarande? Det går ju knappt att se att det är muminmuggar på den där lilla bilden, det kunde nästan vara vad som helst
CITAT (Huggorm @ 21-11-2012, 19:12)  Kanske du kan ta en närbild på någon annan mugg om du är trött på den nuvarande? Det går ju knappt att se att det är muminmuggar på den där lilla bilden, det kunde nästan vara vad som helst Ja så är det nog. Men jag vet ju att det är mina muminmuggar.
Nu har jag bytt! Det blev en mugg jag drömmer om att ha i mina ägor. Primadonnans häst! En vacker dag... kanske jag äger en sådan.
Du kan ju ta ett kort med dem på rad och sätta i foten i stället!
CITAT (Peztis @ 21-11-2012, 19:43)  Du kan ju ta ett kort med dem på rad och sätta i foten i stället! Tänk att jag tänkte på det.  Men då får nog maken ta bilden. Orkar inte joxa och han kan det där!
Elisabeth-Västkustkolonisten
21-11-2012, 20:18
CITAT (*Stintan* @ 21-11-2012, 16:48)  Oj då har inte tänkt på det men jag tänker inte ta bort min som blinkar  Det där lilla ser ja knappt ens, men om det blinker mycket måste jag scrolla vidare
CITAT (Anma @ 21-11-2012, 19:26)  Nu har jag bytt! Det blev en mugg jag drömmer om att ha i mina ägor. Primadonnans häst! En vacker dag... kanske jag äger en sådan.  Aha ! Ett tips inför Hemliga Tomten ...
Angående signaturbilder. Jag tycker inte att det är störande att folk byter signaturbild, däremot signatur (nick). När man scrollar, så är det smidigt att kolla bilden ist f nicket, men eventuella bildbyten, vänjer jag mig snabbt med. Och att göra som Anma; byta från en Muminmugg till en annan, då är det ju inga som helst problem !  . Edit; jag kanske skulle byta från Kajsa Katt till Isis Katt ?  Edit 2; Anma, har du 24 stycken ? Hur många finns det ?
CITAT (omk @ 21-11-2012, 23:30)  Angående signaturbilder. Jag tycker inte att det är störande att folk byter signaturbild, däremot signatur (nick). När man scrollar, så är det smidigt att kolla bilden ist f nicket, men eventuella bildbyten, vänjer jag mig snabbt med. Och att göra som Anma; byta från en Muminmugg till en annan, då är det ju inga som helst problem !  . Edit; jag kanske skulle byta från Kajsa Katt till Isis Katt ?  Edit 2; Anma, har du 24 stycken ? Hur många finns det ?  Ja, har 24 och alla som fortfarande är i tillverkning används. De som slutat tillverkas är jag mer rädd om. Investering för framtiden. ;-) Vissa 90-tals muggar får man flera tusen för idag... Det kommer nya flera gånger om året. Sommarmugg, vintermugg, nån jubileumsmugg... Saknar bara 2 eller 3 av dem som tillverkas just nu. :-)
Jösses !! Ja, samlar på nånting gör vi alla, eller hur ? Du samlar ju iaf på något som är användbart, fint och där det faktiskt finns en chans att få "alla". Till skillnad från männen i min familj, som samlar på zombie-filmer (23 år) och bajonetter och stålhjälmar (49 år). *uppgiven suck* Edit; läste mitt förra inlägg igen. Det där om att byta "nick"; om man skriver, t ex i foten, att man bytt, då är det helt ok.
CITAT (Skruttis @ 21-11-2012, 15:30)  Nej då jag blev inte ledsen. Bara full i skratt. Hade ingen aning om att han kunde tas för något sådant. Jag kanske ska förstora honom lite och minska ner lite på mammas mage, d v s "berget". Jag har sett fölet och tomteluvan på det också  Men garavade åt Biggan... Nej såklart man inte får byta, jisses jag med kassa minnet hur ska jag då veta vem som är vem!!  CITAT (omk @ 22-11-2012, 00:16)  Jösses !! Ja, samlar på nånting gör vi alla, eller hur ? Du samlar ju iaf på något som är användbart, fint och där det faktiskt finns en chans att få "alla". Till skillnad från männen i min familj, som samlar på zombie-filmer (23 år) och bajonetter och stålhjälmar (49 år). *uppgiven suck* Edit; läste mitt förra inlägg igen. Det där om att byta "nick"; om man skriver, t ex i foten, att man bytt, då är det helt ok. Min samlar också på stålhjälmar *OT*
CITAT (Wilmer @ 22-11-2012, 00:43)  Min samlar också på stålhjälmar *OT*  Vi kanske skulle sammanföra dessa båda, långt bort, på en öde ö, en vecka, eller så ? VI båda, är ju naturligtvis INTE med på träffen ! JÄTTE-OT; jag är lessen, Anma. Kunde bara inte motstå att svara ....
skånepåg
22-11-2012, 09:54
Man uppfattar lättast vems inlägg det är genom profilbilden så när det byts kan det ta en liten stund innan man vänjer sig, men den roligaste och störigaste som en hade här på Odla var den myran som kröp runt  Andra har haft den med på andra forum ^^ Jag byter bara om jag kommer på nåt bättre som kan beskriva ens personlighet
*Stintan*
22-11-2012, 10:16
CITAT (Wilmer @ 22-11-2012, 00:43)  ......... Min samlar också på stålhjälmar *OT*  Använder ni brödkaveln så ofta?
CITAT (*Stintan* @ 22-11-2012, 10:16)  Använder ni brödkaveln så ofta? 
Biggan_
22-11-2012, 21:27
 Femetta!
CITAT (*Stintan* @ 22-11-2012, 10:16)  Använder ni brödkaveln så ofta?  När / om jag använder brödkaveln hade han behövt ett suspensoar och INTE en hjälm ...
Biggan_
23-11-2012, 00:09
Nämen!  Du får vara rädd om familjelyckan!
skånepåg
23-11-2012, 00:56
CITAT (omk @ 23-11-2012, 00:02)  När / om jag använder brödkaveln hade han behövt ett suspensoar och INTE en hjälm ...  En hjälm för den andra hjärnan
*Stintan*
23-11-2012, 09:09
CITAT (skånepåg @ 23-11-2012, 00:56)  En hjälm för den andra hjärnan 
Huggorm
23-11-2012, 12:55
CITAT (skånepåg @ 22-11-2012, 09:54)  Jag byter bara om jag kommer på nåt bättre som kan beskriva ens personlighet  Och nu har du alltså valt något slags apa?
Ugglemormor
23-11-2012, 13:41
Anma, Dina muggar är söta, har inte sett dessa innan och fattade inte heller att din bild var en mugg, snyggt!
Kanske dags att byta ut min lila gladiolus till något annat, när jag kommer åt min andra dator med bilder....
Skruttis,
Inte fattade jag att det var ett föl i din sign. bild! Trodde att det var en sk. "skoputsarhund" el. liknande ..... sorry! men söt är den lilla .....
Jag har aldrig haft någon signaturbild, men nu har jag lagt in en. Är det nån som vet hur stor den max får vara?
Huggorm
23-11-2012, 14:51
CITAT (Mollis @ 23-11-2012, 14:00)  Jag har aldrig haft någon signaturbild, men nu har jag lagt in en. Är det nån som vet hur stor den max får vara? Max 90x90 pixlar och och 20KB
CITAT (Huggorm @ 23-11-2012, 14:51)  Max 90x90 pixlar och och 20KB Tack tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|