Sidor: 1, 2
Motti
Vi firar jul hos dotter ihop med hennes svägerska från Norge med dotter och dotterns svärföräldrar och sonen vår !och alla barnbarna då :)vi har jättetrevligt ihop och hjälps åt med mat o disk mm men vi åker hem på kvällen .Visst skulle det vara trevligt att fira julafton här hos oss men jag förstår hur bökigt det blir för dotterns familj va så för oss ocks för att fara hit och dit så man inte han fira jul knappt !Nu kommer alla barn och barnbarn hit på juldagen istället och det ska bli så mysigt med lite liv i luckan kompiskram.gif
Huggorm
Tråden är rensad från off topic. Fortsätt nu gärna diskussionen, men håll er närmare ämnet och håll en glad attityd smile.gif

Eventuella synpunkter på modereringen tas inte här utan som vanligt i supportavdelningen.
pejori
CITAT (Motti @ 28-11-2012, 23:03) *
Vi firar jul hos dotter ihop med hennes svägerska från Norge med dotter och dotterns svärföräldrar och sonen vår !och alla barnbarna då :)vi har jättetrevligt ihop och hjälps åt med mat o disk mm men vi åker hem på kvällen .Visst skulle det vara trevligt att fira julafton här hos oss men jag förstår hur bökigt det blir för dotterns familj va så för oss ocks för att fara hit och dit så man inte han fira jul knappt !Nu kommer alla barn och barnbarn hit på juldagen istället och det ska bli så mysigt med lite liv i luckan kompiskram.gif

Det är verkligen en höjdpunkt, när barnbarnen kommer och livar upp en dag åt en. tummenupp.gif

CITAT (*Stintan* @ 28-11-2012, 22:49) *
Jag har också firat jul hos mina barn när de varit hemma och inte firat på annat håll. Dom vet att jag inte har något emot att hoppa över julfirandet. Tror det är ganska vanligt att den yngre generationen tar över stöket.

Tycker mig se den trenden också. tummenupp.gif
Irene_L
Tillbaks till ursprunget i tråden...Motti, Så underbart att bli farmor!! Ett stort GRATTIS! Grattis även till Hattstugan!!
hattstugan

Har rensat bor en del inlägg som inte hör hit!

Moderator
ninnisky
CITAT (hattstugan @ 30-11-2012, 17:35) *
Har rensat bor en del inlägg som inte hör hit!

Moderator

TACK! Rensa gärna i andra trådar också...............
Ugglemormor
Jaaaaaa .... jag kommer att blir sån där "Plastis" sak på nu 10 mån. åt nån norsk unge !!!!!!!! whist.gif hur faasen bär man åt för sådana????? confused.gif ---- är man mor- elle far- mor åt dem eller finns det andra nam!
Allt de hittar på o jag klarar knappt av min influenssa ...... -fear-.gif
Motti
Ja irene_L det ska bli alldeles fantastiskt !sonen är 33 nu och vi trodde ett tag att han skulle förbli ungkarl men nu ja för 2 år sedan träffade han en underbar tjej som är väldigt vacker och till all lycka fick vi ett bonus barnbarn på 3 år som är supergo och som vi älskar ! kan det bli bättre än så wub.gif Livet är bra snällt emot en smile.gif
Anma
Grattis till alla blivande far-och morförsäldrar! smile.gif

Jag kommer aldrig att få biologiska barnbarn då jag aldrig fick egna barn, men jag har den stora turen att förhoppningsvis i framtiden då bli bonusfarmor och bonus mormor då min man har två barn sen innan.
De är i åldern att det när som helst kan komma ett samtal till maken "du ska bli farfar!"

Tills dess är jag glad över min systerson. Syrran gjorde en sladdis, det är 19 år mellan den yngsta och den nästyngsta.
Motti
Bonus barnbarn är en lika stor gåva Anma det där att blod är tjokare än vatten stämmer inte !har mycket erfarenhet av det .Man ska inte gräma sig över sådant som kunde blivit man ska glädja sig åt det man har nu kompiskram.gif
Anma
CITAT (Motti @ 30-11-2012, 20:52) *
Bonus barnbarn är en lika stor gåva Anma det där att blod är tjokare än vatten stämmer inte !har mycket erfarenhet av det .Man ska inte gräma sig över sådant som kunde blivit man ska glädja sig åt det man har nu kompiskram.gif

Inte grämer jag mig, livet blev som det blev och det blev faktiskt bra ändå! biggrin.gif
pejori
CITAT (Anma @ 30-11-2012, 20:47) *
Grattis till alla blivande far-och morförsäldrar! smile.gif

Jag kommer aldrig att få biologiska barnbarn då jag aldrig fick egna barn, men jag har den stora turen att förhoppningsvis i framtiden då bli bonusfarmor och bonus mormor då min man har två barn sen innan.
De är i åldern att det när som helst kan komma ett samtal till maken "du ska bli farfar!"

Tills dess är jag glad över min systerson. Syrran gjorde en sladdis, det är 19 år mellan den yngsta och den nästyngsta.

Det är lika värdefullt och roligt det... tummenupp.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag har 6 bonusbarnbarn, jag älskar dom alla 6
Ingela i Segersberg
Och jag har 5 stycken. wub.gif
Motti
Jag har en lite going och vi gillar varandra jättemycket ! smiley_small_hug.gif
Aqvakul
För att återgå till ämnet, så är jag ju inte farfar än. Men jag har sedan ett drygt år blivit "bonusmorfar" till tre lite större barn. I eftermiddag ska vi bowla med dem och deras föräldrar och sen äta middag här.. wub.gif
hattstugan

Har tagit bort inlägg som inte hör hit!

Moderator
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (hattstugan @ 01-12-2012, 09:04) *
Har tagit bort inlägg som inte hör hit!

Moderator

Bra
Ugglemormor
Anma,

Din situation är lite annan, du har ju kännt dessa barn så länge som din du varit med din man och då blir glädjen säkert lika rolig även att de inte i blodsband är dina barnran.
Då är det mer naturligt efter en längre förhållande och bekanskaken o kännedommen om hans barn vuxit upp till mer nära nivå, skulle jag tro .....

Det skulle nog vara även min reaktion om jag inte fått egna o maken haft något barn innan vi träffades.
Huggorm
Jag har rensat bort ytterligare några inlägg som är utanför ämnet, och om det inte blir bättring snart så får vi dela ut en varning.

Moderator
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-12-2012, 10:16) *
påhopp igen....

Dags för vägledande samtal/varning, tycker jag...
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 01-12-2012, 10:28) *

Det har skrivits PM idag.

Men nu återgår vi till ämnet, och det gäller samtliga.

Moderator
pejori
CITAT (Aqvakul @ 01-12-2012, 10:28) *

tummenupp.gif

CITAT (Huggorm @ 01-12-2012, 10:35) *
Det har skrivits PM idag.

Men nu återgår vi till ämnet, och det gäller samtliga.

Moderator

tummenupp.gif
Aqvakul
Jag tror att det ligger i "generna" att föröka sig och att föra sina egna gener vidare. Vi är skapta för att få barn och barnbarn och att ta hand om dem så bra vi kan. Sen kan det bli på annat sätt ibland....
silos
Ett STORT GRATTIS Motti! smiley_small_hug.gif

Barnbarn är det bästa jag vet! wub.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 01-12-2012, 11:05) *
Jag tror att det ligger i "generna" att föröka sig och att föra sina egna gener vidare. Vi är skapta för att få barn och barnbarn och att ta hand om dem så bra vi kan. Sen kan det bli på annat sätt ibland....

Visst är det så. tummenupp.gif
Sedan om det är "biologiska" eller "bonus"barn/barnbarn man får, har inte så stor betydelse, tycker jag.
Bonusbarn är lika kära som dom biologiska är. blush.gif
Aqvakul
Jag tror som Peji att vårt "genetiska " intresse för vår avkomma visst kan generaliseras att gälla andra barn också...
Motti
Absolut är det så !barn är små oskyldiga själar och har inte bestämt vilken tillhörighet dom ska ha .Sonen har ett bonusbarnbarn som vi älskar lika mycket som våra egna !bara det att den lille grabben har två farmor två mormor helst plötsligt han kallar mig för mormor för min dotters barn gör ju det fast igentligen skulle jag ju då vara Farmor rolleyes.gif men spelar roll :)han kommer nog på hur det ligger till när han blir större wub.gif
hattstugan

Idag blev jag Farmor för första gången yahoo.gif
Cacki
CITAT (hattstugan @ 05-04-2013, 16:37) *

GRATTIS!!! blomma.gif
gunsta
Säger det samma - Grattis Farmor Hattstugan rose.gif

PS: Vad bidde det?
pejori

Grattis. blomma.gif yaay.gif
Motti
Grattis Hattstugan tummenupp.gif visst är det underbart wub.gif Snart min tur att bli farmor runt första juli ska det bli .Är mormor till tre goingar innan 000.gif
Biggan_

Så kul!
Ett stort Grattis! blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon