Sidor: 1, 2
Irene_L
yahoo.gif Idag fick jag brevet och jag har nu valt fröpåsar, lagt i nya och skickat det vidare till Ester M!
Margith
Det betyder att det här kuvertet snart är tillbaka hos mig yahoo.gif

Eftersom varv 2 gick ovanligt fort känns det som vi hinner ytterligare ett varv.

Jag hoppas att ni strykt er från adresslistan om ni INTE vill vara med på ytterligare ett varv!
Najsan
Jippi, jag vill vara med om det funkar!

Du har mina uppgifter, eller hur Margith?
sqrulan
Jag har strukit mej så Najsan kan få min plats! flirting.gif
solbrud
CITAT (Margith @ 29-01-2013, 19:43) *
Det betyder att det här kuvertet snart är tillbaka hos mig yahoo.gif

Eftersom varv 2 gick ovanligt fort känns det som vi hinner ytterligare ett varv.

Jag hoppas att ni strykt er från adresslistan om ni INTE vill vara med på ytterligare ett varv!

Ett jättestort tack till dig Margith som möjliggör att frökedjan finns. Det är så otroligt kul.
Längtar till varv 3/Mvh Solbrud
EsterM
Kuvertet kom idag.
Oj vad många påsar.
Postar det i helgen, så Margith borde ha det på måndag.
Margith
Kanon!

Jag ska stå vid brevlådan och vänta på brevbäraren smile.gif
Najsan
Tack sqrulan smiley_small_hug.gif Hoppas det finns plats för mig då!

CITAT (sqrulan @ 30-01-2013, 10:55) *
Jag har strukit mej så Najsan kan få min plats! flirting.gif
Margith
CITAT (Najsan @ 31-01-2013, 21:32) *
Tack sqrulan smiley_small_hug.gif Hoppas det finns plats för mig då!

Jadå Najsan, jag har skrivit upp att du vill vara med på nästa varv tummenupp.gif
Najsan
yahoo.gif
EsterM
Har inte fröerna kommit fram? Jag postade dem i lördags och brevlådan töms även söndagar.
Ester
Margith
Nej tyvärr, inget kuvert här -cry-.gif och nu blir jag faktiskt lite orolig...
EsterM
Hoppas det dyker upp.
Jag vägde kuvertet, satte på nya frimärken, var noga med både adress och avsändare.
Någon på posten kanske tycker att det ser spännande ut, och det är det ju eftersom det är fullt med fina fröer.
Kuvertet var ju försvunnet några dagar tidigare i kedjan, men kom fram till sist.
Jag håller tummarna så mycket jag orkar.
sqrulan
-fear-.gif Men oj, har dom inte kommit fram ännu!!!!!
Margith
Jag är hemskt ledsen, men tyvärr har kuvertet inte kommit hem till mig ännu -cry-.gif

Jag väntar några dagar till och hoppas innerligt att kuvertet dyker upp...
Maggan H
Men oj, den här posten!! Vi borde klaga allihop så kanske de skärper sig! help.gif

Det KAN helt enkelt inte bara vara försvunnet!
Wilmer
-fear-.gif Hjälp, här pågår en rysare!!!!! Säg till om du behöver fröer att starta om med Margit om de inte kommer fram...
ingrid fuxwall
Minns den gången en kedja försvann i och med att jag postade kuvertet - så fruktansvärd jag kände mig. När jag ringde till posten och klagade så gav brevbäraren mig telefonnummret till högsta chefen i vårt område. Han gjorde en utredning och det visade sig att brevet hade blivit lagt i motagarens brevlåda men försunnit därifrån, det påstod han i alla fall och menade att roliga och välfyllda försändelser ofta försvann!!
Margith
Kuvertet har tyvärr inte dykt upp ännu.
Förmodligen har brevbäraren råkat lägga det i fel brevlåda och mottagaren har inte bekymrat sig om att vidarebefordra det ranting.gif

Nu har jag bestämt att vi gör så här:

Jag har plockat ihop nya fröpåsar så att det räcker till 2 frökedjor.

MEN adresslistan är ju borta, så jag har ingen aning om vilka som eventuellt strukit sig från listan.

Jag PM:ar alla som var med i frökedja 2. Snälla skicka mig ett PM, så fort som möjligt, så att jag får veta om ni vill vara med eller inte.

Jag hoppas att jag får svar från er alla innan helgen. Nästa vecka är jag bortrest (måste jobba) så jag hoppas att jag kan köra igång varv 3 till helgen.

Och en stor tröst- smiley_small_hug.gif till EsterM. Jag hoppas innerligt att det här inte har avskräckt dig från att vara med på ett varv till kompiskram.gif

/Margith

Nu har jag PM:t alla. Alla har fått samma "standard-brev" så bli inte ledsen om ni tycker att jag är kortfattad. En del av er känner jag ju bättre än andra, men nu ville jag ha iväg PM:n så fort som möjligt.
"Privat snack" får vi ta sen.. OK??
Maggan H
CITAT (Margith @ 11-02-2013, 18:23) *
Kuvertet har tyvärr inte dykt upp ännu.
Förmodligen har brevbäraren råkat lägga det i fel brevlåda och mottagaren har inte bekymrat sig om att vidarebefordra det ranting.gif

Nu har jag bestämt att vi gör så här:

Jag har plockat ihop nya fröpåsar så att det räcker till 2 frökedjor.

MEN adresslistan är ju borta, så jag har ingen aning om vilka som eventuellt strukit sig från listan.

Jag PM:ar alla som var med i frökedja 2. Snälla skicka mig ett PM, så fort som möjligt, så att jag får veta om ni vill vara med eller inte.

Jag hoppas att jag får svar från er alla innan helgen. Nästa vecka är jag bortrest (måste jobba) så jag hoppas att jag kan köra igång varv 3 till helgen.

Och en stor tröst- smiley_small_hug.gif till EsterM. Jag hoppas innerligt att det här inte har avskräckt dig från att vara med på ett varv till kompiskram.gif

/Margith
Nu har jag PM:t alla. Alla har fått samma "standard-brev" så bli inte ledsen om ni tycker att jag är kortfattad. En del av er känner jag ju bättre än andra, men nu ville jag ha iväg PM:n så fort som möjligt.
"Privat snack" får vi ta sen.. OK??

Tack Margith, vilket jobb du gör för oss alla! kram1.gif Vi fattar att du inte har tid till småprat i detta läge! crazy.gif
Wilmer
Iiii vilken rysare det här blev -fear-.gif Tur super-frökedjemästaren rycker in kompiskram.gif
Margith
Hej!

Vill bara meddela att idag dök kuvertet upp i min brevlåda bravo.gif .

Gatuadressen var nästan rätt och gatunumret var 50 hus fel...... tongue.gif

Jag tycker att vi ska ge en eloge till våra brevbärare som fixar så att kuverten kommer fram till slut (även om det tar lite tid ibland) smile.gif

Nu ska jag klura lite på vad jag ska göra med de här fröpåsarna, men jag kommer nog på något.
sqrulan
bravo.gif Men åhh vad bra att du fick dom tillslut!!!
EsterM
duh.gif
jag som trodde tyckte att jag var så noggrann, men det är mycket nu.
När det blir min tur i det pågående varvet så ska jag be familjen korrekturläsa adressen.
Ester

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon