Sidor: 1, 2
CillaM
Det är väl ingen större risk att vattnet fryser på nu när det är plus, får vi hoppas iaf! 24 stycken blir vi, än så länge. Vi ses imorgon smile.gif
Sylvia
Jag tar med mig en väninna så bortfallet jämnas ut lite. Kerstin heter hon och är medlem på Forumet men inte så aktiv. Hon ska don inget kaffe ha, hon dricker te.

Ang. lotteriet: jag har med mig en massa frö från Odla som vi kan lotta ut. Jag gör nummerlappar precis som förra året så alla får ett nummer och kommer garanterat att vinna flera gånger om!!

Ses i morgon!!
solbrud
Jag kommer absolut och håller tummarna på att min trädgårdsvän Margit med kompis Annika hänger på som bestämt är.Jag vet ännu inte säkert hur det blir med de två eftersom Margit kommer hem från Lanzarote först ikväll.
Men det stoppar inte mig i år, det ska bli jättekul att få vara med för första gången och hänger inte mina bekanta med så har jag en chafför på gång eftersom jag inte kör. Sambon får väl besöka Allum och andra köpcentra under tiden.
Mvh Eva-Lotta alias Solbrud
Sylvia
Solbrud, sambon kan ju sitta med, köp en semla till honom också!
solbrud
CITAT (Sylvia @ 15-02-2013, 17:18) *
Solbrud, sambon kan ju sitta med, köp en semla till honom också!

Hmmm, semla backar han inte för men trädgårdsprat måste man nog stillsamt vänja honom vid i lugn takt.
Steget från att bo i lägenhet som singel i många år och sen flytt till hus och tomt och så dessutom få en sambo på halsen som troligen bubblar på rätt ofta om: frön, sten, växter , växtmarknader, och spaljeer.... får inte skrämma iväg honom.

Han kan ju komma tillbaka till lokalen där vi håller till när han avverkat affärer han vill besöka.
Mvh Solbrud

ninnisky
CITAT (solbrud @ 15-02-2013, 16:42) *
Jag kommer absolut och håller tummarna på att min trädgårdsvän Margit med kompis Annika hänger på som bestämt är.Jag vet ännu inte säkert hur det blir med de två eftersom Margit kommer hem från Lanzarote först ikväll.
Men det stoppar inte mig i år, det ska bli jättekul att få vara med för första gången och hänger inte mina bekanta med så har jag en chafför på gång eftersom jag inte kör. Sambon får väl besöka Allum och andra köpcentra under tiden.
Mvh Eva-Lotta alias Solbrud

... eller så kan vi prata krukväxter med honom om han gillar det bättre. Jag har med en del sticklingar naughty.gif
Wilmer
CITAT (*Ulrica* @ 15-02-2013, 12:24) *
Hej på er Odlaiter! Jag tänkte inte på att det var sportlov den här veckan och eftersom min son har blivit lite för stor för att tycka att det är roligt att följa med så prioriterar jag att vara med honom imorgon istället. Hoppas ni får roligt, vi ses i Surte!

Ajtusan, men vi får ta den där fikan då istället eller hur smiley_small_hug.gif

Toppen Silvia, jag har med en vinst älskar lotterier tummenupp.gif

Nu har vi packat allt vi ska ha med oss tror jag, måste bara stanna och köpa fikabröd på vägen. Vi ses kompiskram.gif
CillaM
CITAT (ninnisky @ 15-02-2013, 18:05) *
... eller så kan vi prata krukväxter med honom om han gillar det bättre. Jag har med en del sticklingar naughty.gif

Ska bli så kul att få se dig igen! O vad du har med dig smile.gif

CITAT (Wilmer @ 15-02-2013, 23:12) *
Ajtusan, men vi får ta den där fikan då istället eller hur smiley_small_hug.gif

Toppen Silvia, jag har med en vinst älskar lotterier tummenupp.gif

Nu har vi packat allt vi ska ha med oss tror jag, måste bara stanna och köpa fikabröd på vägen. Vi ses kompiskram.gif

Samma sak här, allt packat men frukost och fika måste införskaffas innan jag dyker upp. Annars svälter matvraket Cilla ihjäl giggle.gif
Wilmer
Ester tar med sig sin lunch, mamma rolleyes.gif
Sylvia
Lunch o fika... trodde det var semla som gällde... men vi dyker upp vid 11-tiden hur som helst.
Iren
Tyvärr har jag fått förhinder, men önskar er alla en trevlig dag :-)
Monaxe
Dessvärre har även jag fått förhinder, migrän sick.gif
Har legat i ett mörkt rum fram tills nu, och jag tror att jag behöver återgå till det mörka rummet igen sad.gif

Hoppas att ni har en trevlig dag alla!
EKLO
Tack för en trevlig träff i dag! Som vanligt mer fröpåsar hem än dit - nu får jag spetta fram nya rabatter igen!
Sylvia
Tack alla glada - det var en trevlig trädd som vanligt. Men vad ska man göra med alla fröna nu då?? :-O
Ni har alltid så härliga frön med er att det är svårt att begränsa sig! Och jag som bara hade tänkt mig ett par sorters chili... :-)
Bettis
Tack alla för en himla trevlig träff med mycket skratt och så fina priser!!! jag som inget skulle ha hade en hel påse med mig hem med fröer och blomskott så nu blir det till att handla krukor och jord i morgon sweatingbullets.gif. Så fick vi ju träffa lilla Ester också wub.gif . Nu är det bara att vänta på träffen i Surte.
solbrud
CITAT (Sylvia @ 16-02-2013, 17:29) *
Tack alla glada - det var en trevlig trädd som vanligt. Men vad ska man göra med alla fröna nu då?? :-O
Ni har alltid så härliga frön med er att det är svårt att begränsa sig! Och jag som bara hade tänkt mig ett par sorters chili... :-)

Det blir väldigt sällan som man tänkt sig när det gäller växter och frön, i allafall när det handlar om att begränsa sig.

Jag vill också tacka er som ordnat träffen som jag fick möjlighet att delta i och få möta andra "trädgårdsnördar". Det var jättetrevligt att få träffas och att få med mig fina sticklingar och spännande frön hem. Jag var uppsluppen och fylld av energi när jag åkte hem sen.
Mvh Solbrud alias Eva-Lotta
Wilmer
CITAT (Sylvia @ 16-02-2013, 09:06) *
Lunch o fika... trodde det var semla som gällde... men vi dyker upp vid 11-tiden hur som helst.

Ester får sin semla med fördröjning genom min mjölk flirting.gif

Tack alla för i dag, men jag missade några nya, vem var vem...! Vem var det jag fick Kapkrusbäret av, jag känner mig som om jag har lite minnesluckor emellanåt rolleyes.gif thanks.gif i allafall. I år SKA det överleva, ska prova att ha en på mammas balkong (kuvös).

Tack Cilla för bytet till semla!

Tack för det fina lotteriet kompiskram.gif

Bettis, VÄNTA på Surteträffen, den arbetar man sig väl mot naughty.gif Du kommer ha frösådder att tunna ut tummenupp.gif
CillaM
Jag är glad över att jag blev av med alla min krukväxter och nästan alla mina sticklingar! Och en pelargon fick följa med mig hem (från Lotta, inbjuden av mig) en pelargon 'platinum', som blir enorm tydligen. Det återstår att se till sommarn!

Kul att se er alla, gamla som nya, speciellt lilla gullungen Ester!
Wilmer
Jag är glad att jag blev sen, annars hade jag nog inte kunnat motstå att plocka med mig växter hem och det har jag faktiskt inte tid med smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon