|
Favorit i repris!
Odlaklubben Väst´s Februariträff Lördagen den 16 Februari 2013 Klockan 11 - 15 i Partille Brukshundsklubbs lokaler.
Karta hittar du på hemsidan http://www.partillebk.se/, längst ner på vänstersidan "kontakt", klicka sedan på vägbeskrivning.Alla Odlaiter och deras vänner är hjärtligt välkomna! Du måste inte ha med dej växter - ditt sällskap är gott nog! Program: Tag med: Krukväxter, sticklingar och fröer mm. Tag med det du vill sälja/ byta/ge bort! Fika - ta med din egen semla eller annat gott! Te, kaffe och läsk finns på plats till självkostnadspris. Lotteri - Vårt traditionella lotteri, det är roligt! För de som inte vet hur det fungerar: Var och en tar med en liten vinst, det kan vara frön, en växt, en begagnad bok, något hemmagjort eller något annat som har med trädgård att göra. Om du köper något nytt ska det inte kosta mer än 20:-. Sedan får alla var sitt nummer. Det nummer som dras först får välja vinst först och så vidare. Alla får alltså en vinst med sig hem. Anmälan sker i denna tråden, alternativt att du mailar mig på cillamollerkanelbullegmail.com. Byt ut kanelbulle mot @! Efterhand kommer en lista upp på alla som har anmält sig. Kan du inte komma efter att du anmält dig är det bra om du meddelar detta så vi vet ungefär hur mycket kaffe som behövs. Platsen är alltså Partille Brukshundsklubb. Vägbeskrivning hittar ni på hemsidan http://www.partillebk.se/, längst ner på vänstersidan "kontakt", klicka sedan på vägbeskrivning. Det finns parkering utanför huset och det går också buss som stannar ganska nära. Avtala gärna om samåkning här i tråden. Det är Bettis som står för lokalen! Tack  Jag, Cilla, har stulit text från 2009 års tråd, där hade Ulrica lite historik med, se nedan; "Odlaklubben Väst bildades hösten 2007 och är en löst sammansatt klubb för Odlaiter och andra trädgårdsintresserade på västkusten. Vi tipsar varandra om tillställningar, föreningsaktiviteter och växtloppisar. Vi hittar på egna utflykter, byter frön och plantor, hälsar på i varandras trädgårdar, samåker till större evenemang och liknande". Vill du läsa mer om vad vi har gjort och vilka som har varit med hittills så kan du läsa i tråden "Odlaklubben Väst" eller "Odlaklubben Väst 2008". OBS! Använd er av kylväskor för ev. sticklingar och växter som ni tar dit och med hem! Dessa skyddar bra mot kylan, det är ju trots allt vinter än och man vet aldrig hur kallt det det blir igen. Vi som kommer:
Bettis ninnisky CillaM + gäst + ev.2 gäster EKLO Margit Nevvalainen Annika Svensson Eva-Lotta Färnstrand pejori AllisR Dito Verde Monaxe Wilmer Anne-li i olofstorp med kära gästen Gun-Britt  och AC Iren LottaJo Sylvia med man evaisa Maria F
*Ulrica*
02-01-2013, 16:21
Jag kommer!
Jag med
ninnisky
02-01-2013, 18:00
Jag kommer också
solbrud
03-01-2013, 18:00
Nu är det klart, 3 st glada trädgårdsnördar kommer från Borås den 16/2,
Margit Nevvalainen Annika Svensson Eva-Lotta Färnstrand
Ska nu inventera bland fröpåsarna som redan ligger utspridda i pysselrummet för att se vad som kanske kan glädja andra/Mvh Solbrud
CITAT (pejori @ 03-01-2013, 20:00)  Jag kommer.
ingrid fuxwall
04-01-2013, 20:27
Det gör antagligen jag också men jag har lite svårt att boka in mig så långt i förväg  ))
Sätter upp dig på listan iaf Ingrid  Kommer du så kommer du, så får vi säga
Dito Verde
04-01-2013, 22:04
Jag kommer!
Kommer!  ska dessutom försöka hålla ordning på datum OCH veckodag år.
Ester och jag kommer, jag ska försöka hålla ordning på Monaxe så hon kommer i tid  Någon som önskar något speciellt? Jag kan tex ta med pil för rotning. Speciella fröer? Växter? Prylar?
anne-li i olofstorp
05-01-2013, 10:33
Så klart att jag kommer, glömt fråga Grannen Gun-Britt men troligen kommer hon med!
CITAT (ingrid fuxwall @ 04-01-2013, 21:27)  Det gör antagligen jag också men jag har lite svårt att boka in mig så långt i förväg  )) Ja det är samma här :-) Har nog en del fröer, ganska mycket chilli om någon är intresserad ;-) ?
CITAT (CillaM @ 02-01-2013, 15:40)  [color=#0000FF][font=Comic Sans MS][size=5]Favorit i repris! Odlaklubben Väst´s Februariträff Lördagen den 16 Februari 2013 Klockan 11 - 15 i Partille Brukshundsklubbs lokaler. Platsen är alltså Partille Brukshundsklubb. Vägbeskrivning hittar ni på hemsidan http://www.partillebk.se/, längst ner på vänstersidan "kontakt", klicka sedan på vägbeskrivning. Det finns parkering utanför huset och det går också buss som stannar ganska nära. Avtala gärna om samåkning här i tråden. Försökte använda vägbeskrivningen men länken verakar inte fungera?
Hos mig fungerar den alldeles utmärkt. Själva vägbeskrivningen är en .jpg, bild alltså som kommer här http://www.partillebk.se/linked/karta_till_pbk.jpg
solbrud
05-01-2013, 21:25
CITAT (Wilmer @ 04-01-2013, 23:45)  Ester och jag kommer, jag ska försöka hålla ordning på Monaxe så hon kommer i tid  Någon som önskar något speciellt? Jag kan tex ta med pil för rotning. Speciella fröer? Växter? Prylar? Hej Wilmer-jag som aldrig varit med förr på era träffar har fått en liten hint av nevva-Margit och CillaM men vill gärna veta mer. Vad kan du tänka dig att ta med för att sälja eller byta? Jag söker tex. krukväxter, sticklingar av tåliga trädgårdsväxter samt änglatrumpet. Troligen annat också som jag inte vet om ännu. Prylar? Mvh Solbrud
20 stycken som kommer! Kom igen nu, ju fler som kommer desto större utbyte och roligare har vi!
Å vad det låter kul!
Funderar allvarligt på att komma.
Kan man åka kollektivt?
Eva
CITAT (solbrud @ 05-01-2013, 21:25)  Hej Wilmer-jag som aldrig varit med förr på era träffar har fått en liten hint av nevva-Margit och CillaM men vill gärna veta mer. Vad kan du tänka dig att ta med för att sälja eller byta? Jag söker tex. krukväxter, sticklingar av tåliga trädgårdsväxter samt änglatrumpet. Troligen annat också som jag inte vet om ännu. Prylar? Mvh Solbrud Jag har tex. pelargoner jag kan knipsa av innan träffen, bladkaktus med flera måste fundera.. Annars är det kanske mest fröer. Kan knipsa pil om någon tror det går att rota nu inne eller lagra ute tills det går. Trädgårdsväxterna är fastfrusna än hos mig.
LottaJo
08-01-2013, 08:29
Jag kommer också, det var så trevligt i fjol!!  Finns plats i bil om nån vill bli upplockad på vägen (väg 158 - Gbg - Partille).
ninnisky
08-01-2013, 10:21
CITAT (evaisa @ 08-01-2013, 00:53)  Å vad det låter kul!
Funderar allvarligt på att komma.
Kan man åka kollektivt? Eva Varifrån kommer du? jag åker från Hisingen till Partille i bil och plockar gärna upp om det passar!
Jag kommer från Göteborg/Frölunda
Kan hållplatsen heta Åstebo? Linje 513?
Alexander-VG-zon3
08-01-2013, 15:59
Om vi kan den dagen och om det löser sig med samåkning så kommer jag och Piccante
Kommer, om möjligt! Tar med guben oxå!
ingrid fuxwall
08-01-2013, 21:18
Som det ser ut nu kommer jag och beroende på väder kan jag ta med mig det som inte är helt sönderfruset. Finns det någon som behöver vinbärsbuskar? Rotade skott av forsytia, pil, andra buskar som jag för tillfället inte minns namnet på
LottaJo
08-01-2013, 22:14
evaisa, jag passerar ju i princip Frölunda; du skulle kunna åka med mig om du vill. Jag kommer nog inte att kunna stanna ända tills kl 15 men ett par timmar i alla fall!
CITAT (evaisa @ 08-01-2013, 14:12)  Jag kommer från Göteborg/Frölunda
Kan hållplatsen heta Åstebo? Linje 513? Japp hållplatsen heter Åstebo, på en sida av vägen ligger Partille ridklubb och på andra sidan hundklubben man ser den från vägen, vet inte vad vilken linje det är men det är den som går mellan Partille och Landvetter. Himla kul att du kommer  CITAT (ingrid fuxwall @ 08-01-2013, 21:18)  Som det ser ut nu kommer jag och beroende på väder kan jag ta med mig det som inte är helt sönderfruset. Finns det någon som behöver vinbärsbuskar? Rotade skott av forsytia, pil, andra buskar som jag för tillfället inte minns namnet på Ingrid köper gärna forsytia och pil. Undra om det är någon som har doftpoppel?? har letat länge men inte hittat!
Bettis! Är det balsampoppel du efterlyser när du menar doftpoppel?! Jag kan ta men det är för tidigt för det, kan vara läge för det till Surtemarknaden annars!
CITAT (CillaM @ 10-01-2013, 21:47)  Bettis! Är det balsampoppel du efterlyser när du menar doftpoppel?! Jag kan ta men det är för tidigt för det, kan vara läge för det till Surtemarknaden annars! Ja Cilla så heter det nog, åååå så bra vi tar det på Surtemarknaden jag skulle så gärna vilja ha den!! jättesvår att få tag i.
CITAT (Bettis @ 10-01-2013, 22:02)  Ja Cilla så heter det nog, åååå så bra vi tar det på Surtemarknaden jag skulle så gärna vilja ha den!! jättesvår att få tag i. OK! Ta och påminn mig i tid för detta så tar jag med mig sticklingar. Annars bor du ju inte direkt långt från mig så vi kan ju ta det strax innan eller efter, vilket som
Nu är vi uppe i 27 stycken som kommer!
28 stycken anmälda!
Jag kommer ha pelargonsticklingar med mig, ej krukade. Blandade färger, onamnade. Dock några engelska pelargonsticklingar också, ifall dessa håller sig till den 16/2.
Lite sticklingar av trädaloe kommer nog med också ifall önskan finns. Mer kommer antagligen så småningom
Ankedot; jag har en avknipsad bit trädaloe som blev kvar från förra träffen. Oplanterad ligger den och väntar. Den är ett år senare fortfarande fräsch!!!!!!
 Ingen aktivitet här?! Jag ska hälsa från Meriona (som kommer) att hon har fyllt hem och förråd med gnag, dessutom åker vi i min lilla bil. Hon har bara två gerbiler kvar, så det går inte åt så mycket gnag, hon hälsar alltså att ni inte behöver spara och ta med om ni tänkt det!
Myosotis
07-02-2013, 13:55
CITAT (Wilmer @ 07-02-2013, 00:48)  Jag ska hälsa från Meriona (som kommer) att hon har fyllt hem och förråd med gnag, dessutom åker vi i min lilla bil. Hon har bara två gerbiler kvar, så det går inte åt så mycket gnag, hon hälsar alltså att ni inte behöver spara och ta med om ni tänkt det! Jaha men när hon kommer hit åker hon inte härifrån utan allt gnag jag har sparat till henne  Hon får väl ta med sig en stor bil till Skåne.
Alexander-VG-zon3
07-02-2013, 15:20
Vi får tyvärr (jag och piccante) stanna hemma den lördagen, vi har en nyopererad (tumör) tamråtta här hemma, stora sår som måste skötas och vill inte lämna hon ensam dom två närmaste veckorna.
Kom att tänka på tidigare idag att det är jättebra att ta med sig frysväskor med sina känsliga värmeälskande växter i. Ställ i rumstemperatur öppna några timmar innan och lägg ner era växter och på med locket. Ingen vill väl ha med sig köldskadade växter till träffen eller därifrån.
Bra påminnelse, nu när det är kallt igen!
Snart är det dags. Bara 1 dag kvar  Den 16/2 ses vi. Ni glömmer väl inte?
CITAT (CillaM @ 14-02-2013, 19:41)  Snart är det dags. Bara 1 dag kvar  Den 16/2 ses vi. Ni glömmer väl inte? och vattnet funkar också
ingrid fuxwall
14-02-2013, 20:07
Hoppas att Ni får riktigt trevligt! Skulle velat komma men det är lite för långt så jag säger - vi ses i Surte, för jag kan inte tro annat än att det blir en odla träff där i år också, eller?
Men så synd Ingrid att du inte kommer!!  Det hör liksom till att du är med o jag tycker inte om att behöva plocka bort ditt namn från listan. Men, jag ser fram emot att se dig på marknaden i Surte iaf
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-02-2013, 20:07)  Hoppas att Ni får riktigt trevligt! Skulle velat komma men det är lite för långt så jag säger - vi ses i Surte, för jag kan inte tro annat än att det blir en odla träff där i år också, eller? Hmpf, långt.... Ja, det är redigt långt men vad gör man när ni bor så fel!!!! Vi kommer men kanske själva för Meriona är sjuk.
Aj då vad tråkigt att Meriona är sjuk  Men det ska bli trevligt att träffa alla andra  O jag hade inte flunsan utan en vanlig jäkla förskoleförkylning  men för säkerhets skull blir det inga kramar eller gullande med lilla hjärtat som kommer med er. Men kameran kommer allt med!!
*Ulrica*
15-02-2013, 12:24
Hej på er Odlaiter! Jag tänkte inte på att det var sportlov den här veckan och eftersom min son har blivit lite för stor för att tycka att det är roligt att följa med så prioriterar jag att vara med honom imorgon istället. Hoppas ni får roligt, vi ses i Surte!
Har varit upp och kollat vattnet idag också för säkerhets skull och allt funkar, har plockat upp lite kakor, godis och läsk också om det är någon som vill ha. Vi ses i morgon!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|