Sidor: 1, 2
Huggorm
CITAT (Biggan_ @ 05-01-2013, 23:51) *
Vad anser du om den slopade skolplikten då?

Den är lite mer kontroversiell.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 05-01-2013, 23:56) *
Den är lite mer kontroversiell.

Tror herr Reinfeldt har problem med sina allianspolare. Den ene vill bötfälla föräldrarna om ungarna inte kommer till skolan och den andre vill avskaffa skolplikten.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 06-01-2013, 00:01) *
Tror herr Reinfeldt har problem med sina allianspolare. Den ene vill bötfälla föräldrarna om ungarna inte kommer till skolan och den andre vill avskaffa skolplikten.

Och båda vill kalla sig liberala... Där tycker jag faktiskt att centern tar poängen
Biggan_
CITAT (Biggan_ @ 05-01-2013, 23:41) *
Sen är det inte första gången ett parti kommer med udda förslag. Hur var det med sossarna och betjänten?

Butler i tunnelbanan var det ju!
Kryddan03
Eftersom jag tyckte här var så trist på forumet så föll det helt enkelt mej in att skoja om centerpartiets tossigheter! Lite skoj får man ha fast det blev ju lite allvarligt snack också. Sen är det inte första gången ett parti kommer med udda förslag. Hur var det med sossarna och betjänten?

Nej, vet du vad! Inte får man sitta och skoja till det på forumet en lördagkväll! Vart är världen på väg?! rtfm.gif nono.gif
wink.gif

Inte just mot barnen! Hoppas att männen tog till sej barnen som sina egna.

Det här förstod jag inte riktigt. Antagligen jag som inte var tillräckligt noggrann och uttömmande i mitt förra inlägg.
Vad jag minns sågs barnen främst som "tillhöriga" kvinnan, men också alla kvinnans män. Alla männen var alltså, enligt deras sätt att se, delaktiga till barnet/barnen och hade lika mycket ansvar sinsemellan. Men, det var ingen enstaka man som utpekades till att ha avlat barnet/barnen och således fanns inget behov av ett ord för det.
Biggan_
CITAT (Kryddan03 @ 06-01-2013, 00:25) *
Nej, vet du vad! Inte får man sitta och skoja till det på forumet en lördagkväll! Vart är världen på väg?! rtfm.gif nono.gif
wink.gif
Det här förstod jag inte riktigt. Antagligen jag som inte var tillräckligt noggrann och uttömmande i mitt förra inlägg.
Vad jag minns sågs barnen främst som "tillhöriga" kvinnan, men också alla kvinnans män. Alla männen var alltså, enligt deras sätt att se, delaktiga till barnet/barnen och hade lika mycket ansvar sinsemellan. Men, det var ingen enstaka man som utpekades till att ha avlat barnet/barnen och således fanns inget behov av ett ord för det.

Inte så konstigt att du inte förstod, jag hade ju tappat ett e. Jag kan tydligen inte stava rätt ikväll! Juste skulle det stå, schysst alltså.
Olika kulturer, olika seder. Här vill vi ju att barnen skall veta vem pappa är. Du säger att barnen främst "tillhörde" kvinnan. Så var det ju här förr också! Det var nästan alltid kvinnan som fick vårdnaden om barnet vid skillsmässa och det var väl nästan inte tal om delad vårdnad förr.
Hoppas du har haft trevligt på småprat ikväll trots att jag skoja till det! flirting.gif
Motti
Räcker att tvätta kalsonger och strumpor efter en karl för böveln .
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Motti @ 06-01-2013, 03:09) *

Men om man har flera karlar så är det ju också en med för allt sånt
mamamaggan
CITAT (Motti @ 06-01-2013, 03:09) *

Och varför skulle kvinnan tvätta om man har flera män ? Det skulle naturligtvis någon av männen göra !

Varför skulle man annars ha flera män ? Inte för att skaffa sig själv mera jobb utan för att njuta av livet . yahoo.gif
Fjortispower
Nu är ju frågan hur man ska få tag på fler karlar när man har svårt att hitta en! tongue.gif
mamamaggan
Att skaffa en är svårare än att skaffa många.

Att hitta en som motsvarar i stort sett alla våra krav är svårare än att hitta en som bara motsvarar en eller ett par krav , eller hur ?
Fjortispower
CITAT (mamamaggan @ 06-01-2013, 12:16) *
Att skaffa en är svårare än att skaffa många.

Att hitta en som motsvarar i stort sett alla våra krav är svårare än att hitta en som bara motsvarar en eller ett par krav , eller hur ?

Om man utnyttjar karlarna för att de ska uppfylla krav som man inte själv kan göra(?) så är det säkert lättare! Men vill man ha män för kärlekssyfte är det en annan femma flirting.gif
mamamaggan
CITAT (Fjortispower @ 06-01-2013, 14:51) *
Om man utnyttjar karlarna för att de ska uppfylla krav som man inte själv kan göra(?) så är det säkert lättare! Men vill man ha män för kärlekssyfte är det en annan femma flirting.gif

Beror på vad du menar med kärlekssyfte . Kärlek eller sex ? Kärlek kan vara lite svårare medan sex nog är lättare.

Glöm heller inte att man kan prova på många , det är ju månggifte vi talar om . naughty.gif
Fjortispower
CITAT (mamamaggan @ 06-01-2013, 15:08) *
Beror på vad du menar med kärlekssyfte . Kärlek eller sex ? Kärlek kan vara lite svårare medan sex nog är lättare.

Glöm heller inte att man kan prova på många , det är ju månggifte vi talar om . naughty.gif

Kärlek ju! Men där ingår även sex. Allt annat fixar jag ju annars själv flirting.gif
*Stintan*
CITAT (Fjortispower @ 06-01-2013, 16:09) *
Kärlek ju! Men där ingår även sex. Allt annat fixar jag ju annars själv flirting.gif

Det kommer du inte att ha tid med giggle.gif
pejori
rotfl.gif rotfl.gif Skaffa (beta av) ett gäng som tvättar sina egna kallingar och bjuder på mat och värme... dunno.gif
Sedan kan man passa på att leta efter kärleken, när man får lite fritid. yes.gif
Det tar tid, att utnyttja "värmen" dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon