CITAT (Alba @ 30-01-2013, 14:18)

Där har du en viktig poäng. Jag deltar sällan i diskussioner men ser ofta att det är svårt att få respons för synpunkter, särskilt om man inte är "känd" på forumet. När det är så tröttnar folk och slutar skriva.
Jag känner att jag vill förtydliga det jag skrev för jag menade alla, mig själv också, själva naturen i sådana diskussioner. Jag börjar liksom inte rösta på moderaterna för att någon skriver att h*n tycker de är bra i en tråd i odlas småpratsavdelning. Jag har ju redan min uppfattning, vad ska jag med andras åsikter till och varför ska jag upprepa mina. Det som är intressant är fakta, om t.ex. någon lägger in en bra länk eller argumenterar trovärdigt utifrån egen erfarenhet. Det är väl det enda som egentligen kan få en att ändra sig, eller hur? Jag har nog lika svårt för politiska diskussioner irl. Antingen håller alla med varandra och då har det ingen annan mening än att prata av sig, eller så tycker man olika och börjar bråka och försöka övertyga varandra till ingen nytta. Avstår man från att delta stämplas man som ointresserad.
Sen finns det trådar också där t.ex. alla skriver hur hemsk den där katastrofen var som inträffade. Det är väl klart att alla tycker att det är hemskt när barn skjuts eller vad det nu kan vara.
Ursprungligen svarade jag på Christas undran vad som är en intressant diskussion, och jag måste säga att jag inte finner något av detta intressant. Intressant blir det när någon visar mig en ny synvinkel, bidrar med exempel jag inte kände till osv.