Full version: Jag jag jag...
Sidor: 1, 2
pejori
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-01-2013, 17:55) *
Men om man nu inte skall skriva JAG, hur skall man säga då? Någon här tycker istället för jag tycker eller nåt sånt????????

Ska genast byta ut mitt "Jag" mot "den här personen" i fortsättningen.. giggle.gif
(skojar bara) flirting.gif

CITAT (Gunilla T @ 27-01-2013, 17:23) *
Inte då pejori smile.gif

Jag har knappt skrivit här sedan moderatorerna kom in i bilden så det jag hänvisar till är tiden innan och då förekom dessa fega antydningar hela tiden.

Det handlar om att ta ansvar för det man tycker och inte låta ett antal andra människor känna sig träffade, kan man inte vara rak så får man väl tugga på naglarna då en stund.

Det kan jag hålla med om, att det var så då. tummenupp.gif
Men nu får och ska vi inte hänga ut medlemmar med namn i negativt syfte, så hur man än gör blir det fel. dunno.gif
Men visst är frågeställningen besvärlig, för inte ska man väl behöva tiga jämt heller?
Anma
Det går ju inte att sluta använda jag, och jag är övertygad om att det inte heller är vad TS önskar.
CillaM
Det är som sagt svårt att lägga nyanserna i ett forum så att budskapet går fram.

Vad jag menade med JAG är alltså egot. Självklart anser jag ska ordet "jag" användas som vanligt. Jag är jag, du är du och ni är ni och vi är vi. Men jag anser också att man ska lyssna på andra, försöka förstå att andra har kunskap, åsikter, erfarenhet mm. Att det inte bara är ens egna åsikter eller kunskaper som gäller och racka ner på andra för att dom inte håller med en.

En del trådar har blivit parodi på småprat. Ena stunden skrattar jag över vad nån skriver och andra stunden så blir jag kränkt över hur en översittare rackar ner på nån som faktiskt vet bättre angående ämnet.

Man KAN inte vara bäst i allt men många tror det. Har man inte ordentligt med kött på benen så är det bättre att vara tyst. Men istället raljeras det till hån, hat och mer eller mindre mobbing. Det är bättre att vara riktigt bra på en eller några saker istället för att tro att man är bäst i allt, för som sagt, det sistnämnda går inte.

Jag ber om ursäkt för att jag startat en tråd som många felaktigt tagit till sig. Det var INTE min mening. Men jag ber inte om ursäkt för mina åsikter, det jag kan och det står jag för. Jag är inte sen med att inse mina fel och brister.
*Stintan*
tummenupp.gif
pejori
CITAT (CillaM @ 27-01-2013, 19:05) *
Det är som sagt svårt att lägga nyanserna i ett forum så att budskapet går fram.

Vad jag menade med JAG är alltså egot. Självklart anser jag ska ordet "jag" användas som vanligt. Jag är jag, du är du och ni är ni och vi är vi. Men jag anser också att man ska lyssna på andra, försöka förstå att andra har kunskap, åsikter, erfarenhet mm. Att det inte bara är ens egna åsikter eller kunskaper som gäller och racka ner på andra för att dom inte håller med en.

En del trådar har blivit parodi på småprat. Ena stunden skrattar jag över vad nån skriver och andra stunden så blir jag kränkt över hur en översittare rackar ner på nån som faktiskt vet bättre angående ämnet.

Man KAN inte vara bäst i allt men många tror det. Har man inte ordentligt med kött på benen så är det bättre att vara tyst. Men istället raljeras det till hån, hat och mer eller mindre mobbing. Det är bättre att vara riktigt bra på en eller några saker istället för att tro att man är bäst i allt, för som sagt, det sistnämnda går inte.

Jag ber om ursäkt för att jag startat en tråd som många felaktigt tagit till sig. Det var INTE min mening. Men jag ber inte om ursäkt för mina åsikter, det jag kan och det står jag för. Jag är inte sen med att inse mina fel och brister.

tummenupp.gif
Alba

tummenupp.gif
gunsta

Bra inlägg
Kryddan03
Monaxe

tummenupp.gif
Aqvakul
tummenupp.gif
tomas99
CITAT (CillaM @ 26-01-2013, 16:59) *
Tänk att det alltid finns människor som jämt håller på och pockar på sig, sig och sig. HELA tiden! JAG VET det, JAG KAN DET eller det eller det och så vidare. FY för den lede vilka grälsjuka energitjyvar det finns! Inte undra på att forumet går i sirapstadie. JAG JAG JAG JAG JAG, hela tiden. Nästan var och vartannat inlägg är nersmittat med grälsjuka. thumbdown.gif crying.gif nuke.gif

+1

mvh tomas
sqrulan
Jag förstår precis vad du menar CillaM därför har jag dragit mej undan och skriver ytterst lite här. tummenupp.gif
Anki på Öland
Förstår inte riktigt vad ni menar.... Naturligtvis kan olika människor olika mycket - som någon skrev, endel går runt i sin egen lilla cirkel medan andra intresserar sig för betydligt större cirklar, alla har olika utbildningar och olika specialintressen, endel lyssnar och lär medan andra bara maler på utan att höra vad andra säger. Moderatorerna håller väl ändå inte någon kort! Det var väl lite i början när allt var nytt för alla som det kanske togs bort eller flyttades på i onödan men annars tycker i alla fall jag att folk får tycka och tänka och säga vad dom vill så länge man håller en vettig ton! Och som så många andra redan sagt, det blir inga intressanta diskussioner om ingen startar trådar....
tomas99
CITAT (sqrulan @ 30-01-2013, 11:11) *
Jag förstår precis vad du menar CillaM därför har jag dragit mej undan och skriver ytterst lite här. tummenupp.gif

Samma här.
Anki på Öland
CITAT (tomas99 @ 30-01-2013, 13:29) *
Samma här.

Du har väl aldrig varit särskilt aktiv.... 409 inlägg sedan 2004...
Gossen Ruda
CITAT (Anki på Öland @ 30-01-2013, 13:36) *

Oftast när det varit bråk dessutom. rolleyes.gif
Monaxe
CITAT (Anki på Öland @ 30-01-2013, 12:07) *
Förstår inte riktigt vad ni menar.... Naturligtvis kan olika människor olika mycket - som någon skrev, endel går runt i sin egen lilla cirkel medan andra intresserar sig för betydligt större cirklar, alla har olika utbildningar och olika specialintressen, endel lyssnar och lär medan andra bara maler på utan att höra vad andra säger. Moderatorerna håller väl ändå inte någon kort! Det var väl lite i början när allt var nytt för alla som det kanske togs bort eller flyttades på i onödan men annars tycker i alla fall jag att folk får tycka och tänka och säga vad dom vill så länge man håller en vettig ton! Och som så många andra redan sagt, det blir inga intressanta diskussioner om ingen startar trådar....

Fast jag tolkar det mer som att det finns en del som alltid uttalar sig tvärsäkert, ibland med direkt felaktiga påståenden, i väldigt många trådar och i väldigt skiftande ämnen, och inte heler dra sig för att bli väldigt agiterande om man inte håller med.
Det skapar inte heller något för att hålla en diskussion levande eller intressant.
Att diskutera är för mig ett givande och tagande, tyvärr blir det inte alltid så när samma argument alltid radas upp utan fakta eller säker källa.

Så tolkar jag det, men jag kan ha fel!

Edit: felstav och korr av text!
pejori
CITAT (Monaxe @ 30-01-2013, 14:00) *
Fast jag tolkar det mer som att det finns en del som uttalar sig tvärsäkert, ibland med direkt felaktiga påståenden, i väldigt många trådar och i skiftande ämnen.
Det skapar inte heller något för att hålla en diskussion levande eller intressant.
Att diskutera är för mig ett givande och tagande, tyvärr blir det inte alltid så när samma argument alltid radas upp utan fakta eller säker källa.

Edit: felstav

Då är vi två, som tolkar det på samma sätt.
Känner ibland att jag får mer respons, om jag dunkar huvudet i väggen.
Tror att för en del är det viktigaste är inte att läsa andras svar, utan att få rätt i sitt påstående. dunno.gif
Monaxe
CITAT (pejori @ 30-01-2013, 14:57) *
Tror att för en del är det viktigaste är inte att läsa andras svar, utan att få rätt i sitt påstående. dunno.gif

Precis så Pejori, precis så wacko.gif
silos
CITAT (tomas99 @ 28-01-2013, 09:32) *
+1
mvh tomas

Hur kommer det sig att du för det mesta skriver endast detta:+1?
Vad betyder +1?
pejori
CITAT (silos @ 30-01-2013, 15:29) *
Vad betyder +1?

Att han håller med skribenten.
*Stintan*
CITAT (pejori @ 30-01-2013, 14:57) *

Tre tummenupp.gif

CITAT (silos @ 30-01-2013, 15:29) *
Vad betyder +1?

Det har jag också frågat en gång men fick bara ett konstigt svar. +1 tillför ju inte tråden särskilt mycket precis.
Gunilla T
Jaha, då får jag väl vara konsekvent och återigen ställa frågan:

Är det jag som avses bakom "en del" confused.gif
Monaxe
Ångrade mig.
andersen
Jag tycker att TS har givit ett svar, och att tråden och forumet mår bäst av att tråden tas bort.
malcolm
CITAT (andersen @ 30-01-2013, 16:40) *
Jag tycker att TS har givit ett svar, och att tråden och forumet mår bäst av att tråden tas bort.

Håller med
Myosotis

Håller med.
*Stintan*
CITAT (Gunilla T @ 30-01-2013, 16:21) *

Kan jag inte tänka mig. Finns väl inget som stämmer in på dig i det TS skrev. rolleyes.gif
Gossen Ruda
Håller inte med om borttag, ingen mer cencur. Möjligen en låsning för egentligen tillför tråden inget.
pejori
CITAT (Gunilla T @ 30-01-2013, 16:21) *

Kan jag absolut inte, tänka mig... tummenupp.gif

Varför det?
Ska allt som känns "obekvämt " för någon, så kan hela odla tas bort.
Alltid något som "stör" någon...
Tycker nog den kan vara kvar.

CITAT (Gossen Ruda @ 30-01-2013, 17:41) *
Håller inte med om borttag, ingen mer cencur. Möjligen en låsning för egentligen tillför tråden inget.

Det kan jag däremot hålla med om.
Blomstertanten
Om en tråd inte tillför något för någon längre så självdör den väl? Förstår inte vitsen varken med att ta bort eller låsa en tråd av just dom skälen!
Faktiskt! sleep.gif
Jag förstår precis och känner igen mej i Cillas frustration över en dels stora egocentrering!
Blir påmind om det varenda gång jag går in här med tanken att nu ska det bli roligt att titta in på Odla och att kanske bli lite mer aktiv igen!
Att ge sig in i diskussion med vissa är lika meningslöst som att dunka huvudet i väggen! Eller förresten, det ger mer att dunka huvudet i väggen flirting.gif
Men tyvärr är det nog inte de som borde ta åt sig som frågar sig om det är dom den här tråden handlar om sleep.gif
pejori
CITAT (Blomstertanten @ 30-01-2013, 19:29) *
Om en tråd inte tillför något för någon längre så självdör den väl? Förstår inte vitsen varken med att ta bort eller låsa en tråd av just dom skälen!
Faktiskt! sleep.gif
Jag förstår precis och känner igen mej i Cillas frustration över en dels stora egocentrering!
Blir påmind om det varenda gång jag går in här med tanken att nu ska det bli roligt att titta in på Odla och att kanske bli lite mer aktiv igen!
Att ge sig in i diskussion med vissa är lika meningslöst som att dunka huvudet i väggen! Eller förresten, det ger mer att dunka huvudet i väggen flirting.gif
Men tyvärr är det nog inte de som borde ta åt sig som frågar sig om det är dom den här tråden handlar om sleep.gif

Brukar vara så ja.
Så länge den lever tillför den något, för någon. tummenupp.gif
Anki på Öland
CITAT (Monaxe @ 30-01-2013, 14:00) *
Fast jag tolkar det mer som att det finns en del som alltid uttalar sig tvärsäkert, ibland med direkt felaktiga påståenden, i väldigt många trådar och i väldigt skiftande ämnen, och inte heler dra sig för att bli väldigt agiterande om man inte håller med.

Edit: felstav och korr av text!

Ja, det var vad jag menade... hittar inte inlägget jag svarade på.... blev lite trassligt där... wink.gif
tomas99
CITAT (Anki på Öland @ 30-01-2013, 13:36) *

Och det är inte så konstigt, jag har varit i terapi under flera år, pga att jag blev kraftigt mobbad har på forumet, nu är jag stark.
*Stintan*
CITAT (tomas99 @ 31-01-2013, 11:23) *
Och det är inte så konstigt, jag har varit i terapi under flera år, pga att jag blev kraftigt mobbad har på forumet, nu är jag stark.

Vad är det för offermentalitet? Du var/är väl här frivilligt eller...?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Hur kan man bli mobbad när man inte skriver?
tomas99
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-01-2013, 12:51) *
Hur kan man bli mobbad när man inte skriver?

Om du söker på forumet runt 2004 så framstår det klart och tydligt varför jag har varit i terapi. Och åren efter det så skrev jag inget på forumet.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (tomas99 @ 31-01-2013, 13:11) *
Om du söker på forumet runt 2004 så framstår det klart och tydligt varför jag har varit i terapi. Och åren efter det så skrev jag inget på forumet.

Då får jag leta....
*Stintan*
Som man bäddar får man ligga!
silos
CITAT (*Stintan* @ 31-01-2013, 14:53) *
Som man bäddar får man ligga!

Nu är du taskig!!!
Anma
Nu låser vi tråden, den har gjort sitt.
/mod
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon