Sidor: 1, 2
Peztis
Jag är i vissa avseenden rätt hopplös! biggrin.gif
hattstugan

Hrm insåg idag att jag glömt att skicka till Grego!! Så nåt avslöjande kommer inte i Påskhelgen!

Men ni är dåliga på att gissa i år!!! Kom igen nu Go`vänner!!
hattstugan

Eftersom allt gissande har avstannat så kommer nu namnen på vad ni fått!!

Bus: Fackelranka

Bonus: Kardvädd
Peztis
Men vad konstigt, hattstugan!
Det första jag tänkte när jag såg dina bonusfröer var kardvädd, tror jag t o m började på ett PM. Sedan reste jag mig upp och kollade med de kardväddfröer jag plockade förrförra sommaren och de är inte så lika. Alltså, visst är de lika men inte precis lika. Dina är kanske 1-2 mm längre och rödare i färgen, mina är gråare och kortare. Finns det olika kardvädd? Eller vad kan göra att de ser så olika ut. Det är liksom en "regelbunden" skillnad på våra fröer, om du förstår hur jag menar...

Vad glad jag blir åt fackelrankorna som nu växer i krukan!

KUL!
hattstugan

Tja Peztis! De här är en kvarleva från då vi gjorde Skåprensning för några år sedan!

Mina blev närmare 2,5 meter höga!
Rosmarin
Jag skolade om fackelrankorna igår. Det har inte hänt så mycket med dem sedan de grodde och bildade hjärtblad, men de kommer nog igång nu efter omskolningen hoppas jag!
Peztis
CITAT (hattstugan @ 09-04-2013, 06:33) *
Tja Peztis! De här är en kvarleva från då vi gjorde Skåprensning för några år sedan!

Mina blev närmare 2,5 meter höga!

Va skoj - och udda! Det är mina med! biggrin.gif Kanske har med jord och gödning att göra - eller bristen av den, snarare...

Mina blev kanske 1,5 m.
Rosmarin
Och de som växer vilt här i naturreservatet på Loires stränder blir också jättehöga. Högre än vad jag är lång, men jag är ju i och för sig bara 1,57... giggle.gif
Peztis
Hade du lite dålig jord då Rosmarin? biggrin.gif Mamma hade bättre för jag klår dig med 20 cm!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon