Sidor: 1, 2
hattstugan

Nu är de snart på gång! Har idag skickat kuvertet till Rosmarin! Ni andra kommer att få under veckan!

Denna sås i såjord och täcks tunt med lite sand eller såjord! Gror långsamt och oregelbundet!

Blir lika spännande för mig som för er! Har inte odlat denna förr!

Vi sår den 9 mars!!
Gåsis
Spännande!
/Åsa
hattstugan

Japp!!

Glömde att jag sänder med ett Bonus också! Hos mig har den blivit en jätte (ca 2 m) men enligt andra så ska den bli ca 80 cm!!!
EmmBurt
Va kul smile.gif
Peztis
Spännande!
hattstugan

Kommer att posta resterande kuvert idag!

Och inga fler ledtrådar kommer att ges!
Rosmarin
Jätteroligt! Fler frön! bravo.gif
EmmBurt
Så idag har jag fått dina frön tongue.gif
Peztis
Sanslöst! Kuvertet ligger säkert i brevlådan men jag kan inte ta mig dit, sonen får INTE gå själv utmed vår väg och min man har 40 graders feber.

Blir man tokig eller?
hattstugan

Ajdå Peztis! Det var ju inte meningen att du ska bli!!! Ingen granne som kan hjälpa?
Maggan H
Jättekul och spännande, kom på att posten inte kommit in här heller så hej då på en stund!

Swwiiissccchhh ( trappan i 3stegshopp!) crazy.gif
hattstugan

Här gick det undan minsann!!

Grattis till Maggan som gissat rätt på Buset!! blomma.gif
Maggan H
CITAT (hattstugan @ 21-02-2013, 19:33) *
Här gick det undan minsann!!

Grattis till Maggan som gissat rätt på Buset!! blomma.gif

Tack, det var super! crazy.gif
Anki V
Jag har också fått frön idag...två kuvert låg det i brevlådan ett från Gåsis och ett från Hattstugan thanks.gif

/Anki
hattstugan

Grattis till Anki V som Gissat rätt på Buset! blomma.gif
hattstugan

Grattis till Rosmarin som gissat rätt på Buset!! blomma.gif
Rosmarin
Oh så roligt! Tack!

Och grattis till övriga som gissat rätt!
Gåsis
Grattis till er som gissat rätt!
Själv ska jag nog skapa en egen tråd, uteslutningstråden. Där kan ni andra gå in och läsa mina gissningar och hips vips kan ni utesluta massor av växter när ni själva ska gissa crying.gif
/Åsa
Peztis
Stort grattis till er alla!

Jisses det är mycket uppdaterande i statistiktråden, ni är så duktiga.

Snart sparkar jag ut mannen - feber eller inte! Till brevlådan, alltså! biggrin.gif
Maggan H
CITAT (Gåsis @ 22-02-2013, 15:40) *
Grattis till er som gissat rätt!
Själv ska jag nog skapa en egen tråd, uteslutningstråden. Där kan ni andra gå in och läsa mina gissningar och hips vips kan ni utesluta massor av växter när ni själva ska gissa crying.gif
/Åsa

Nädå Åsa, du kan hänga med mig smiley_small_hug.gif .... ska tipsa dig lite.... whistling.gif
hattstugan

Grattis till Maggan som klurat ut vad Bonusen är! blomma.gif
Peztis
Grattis Maggan!

Och vet ni! Jag har varit nere vid brevlådan!
Och konstaterade då att någon har kört på den och försökt fixa till den med tveksamt resultat... Samt att brevbärarna har knökat ned all post under veckan. Fan vad sur man blir!!!

Men två fina kuvert med fröer fanns där och som alltid ser de bekanta ut!
hattstugan

Trist med den påkörda brevlådan!
Men vad skönt att du kunnat ta dig dit iaf!

Lycka till med gissandet nu!
hattstugan

Grattis till Rosmarin som fått rätt på Bonuset! blomma.gif
Peztis
Grattis Rosmarin!
Maggan H
CITAT (hattstugan @ 23-02-2013, 17:19) *
Grattis till Maggan som klurat ut vad Bonusen är! blomma.gif

Tack! Tog några försök innan det bidde rätt....
maramara
Tack Hattstugan för de fina fröpåsarna smile.gif. Känner inte igen fröerna, men jag ska grunna på det. unsure.gif
hattstugan
Hur går det med gissningarna?

Ledtrådar kan behövas kanske? Buset är en 1-åring och Bonuset är en 2-årig!

Tilläggas bör att Bonuset ska direktsås!! Buset sår vi den 9 mars!
hattstugan

Hallå där ute! Idag är det dags att så Buset!
Peztis
Dags at ta fram påsarna med jord igen! Tur jag köpte med mig en påse igår när vi var och handlade!
Maggan H
Laddad med fröpåsar sticker jag ut nu! Fast in igen i min lilla bod! smile.gif
Anki V
Jag måste erkänna en sak........kanske straffet blir lindrigare då blush.gif .

Inför förra lördagen hade jag satt en påminnelse i telefonen om att så frön, det var Gåsis frön som skulle i jorden.

När telefonen pep till fick jag raskt fram såjord, såkärl och Gåsis busar men eftersom hattstugans bus låg i samma kuvert så åkte de i en bytta jord de också av bara farten.

I lördags pep telefonen igen och då stod det "Så hattstugans bus" på displayen confused.gif......men det har jag ju redan gjort . Skit också....jag hade sått en vecka för tidigt.

Först tänkte jag "mörka" och inget säga men idag när jag kom från jobbet så hade ett av hattstugans frön grott yahoo.gif .

/Anki
hattstugan

Inget straff kommer att utdelas! Bara belöning då frö gror! kompiskram.gif
Maggan H
CITAT (Anki V @ 11-03-2013, 18:57) *
Jag måste erkänna en sak........kanske straffet blir lindrigare då blush.gif .

Inför förra lördagen hade jag satt en påminnelse i telefonen om att så frön, det var Gåsis frön som skulle i jorden.

När telefonen pep till fick jag raskt fram såjord, såkärl och Gåsis busar men eftersom hattstugans bus låg i samma kuvert så åkte de i en bytta jord de också av bara farten.

I lördags pep telefonen igen och då stod det "Så hattstugans bus" på displayen confused.gif......men det har jag ju redan gjort . Skit också....jag hade sått en vecka för tidigt.

Först tänkte jag "mörka" och inget säga men idag när jag kom från jobbet så hade ett av hattstugans frön grott yahoo.gif .
/Anki

Aja baja Anki! En hel vecka?? Hm, det är faktiskt lite småfusk! Straffet blir fler frukostsmulor till nästa år!
Peztis
Å andra sidan så kanske Anki och jag jämnar ut varandra, jag har inte fått ned fröerna i jorden än! Allt annat kommer emellan och det tar lite tid för mig med allt just nu.
hattstugan

Hej där alla Busfröare!!

Har det börjat gro hos er än?

Här har det kommit upp ngr!

Ingen som vill gissa på vad ni sått?

I Påsk berättar jag vad ni fått!!
Rosmarin
Här gror de!!!! bravo.gif
hattstugan

Härligt Rosmarin! Blir så glad när nån ger lite respons! kompiskram.gif
Anki V
Hos mig har fyra av fem frön grott......bra utdelning tycker jag.

Lyckas jag bara hålla dem vid liv så vet jag precis var jag ka placera dem i sommar. Jag kan se framför mig hur vackert det kommer att bli wub.gif

Bild kommer i slutet av juli då de borde vara som bäst.

/Anki
hattstugan

Vad kul Anki! Ser fram emot bildbevis!

Är ju lika kul för mig som för er andra! Har inte själv dragit upp denna växt förut!
Gåsis
Men vad i honkan. Jag blev så rädd jag missat så men vid inspektion så visar det sig att ett frö grott! Det är ju inte fyra av fem, men ändå.
/Åsa
hattstugan

Ledtråd: Den är klängig
Maggan H
Här gror ett frö än så länge... rolleyes.gif
Peztis
Inte hos mig men så sådde jag ju den 17/3 också...
Anki V
Nu har fem av fem grott!

Bra utdelning! tummenupp.gif

/Anki
Rosmarin
Här har tre grott än så länge! Hos mig övervintrar den här växten och vi har ett par sedan tidigare. Men gärna fler! Den här blir kanske olik dem jag redan har?

Ja gror förresten... även bonusfröet gror som bara den. 15 stycken tror jag det är som hittills växer i samma lilla såkruka... det här ska bli intressant.
Maggan H
2 st gror här. Bonusfrö, hm var har jag gjort av dem någonstans?? ohmy.gif
hattstugan

Kul att det gror hos er också i Bus och Bonus krukor!

Maggan!! Ingen panik med Bonuset!! Det går bra att så dom ute senare! Är en 2-åring ju!
Peztis
Hos mig grodde bonuset efter 8 dagar och buset efter 9...
Rosmarin
CITAT (Peztis @ 27-03-2013, 17:18) *
Hos mig grodde bonuset efter 8 dagar och buset efter 9...

Oj vilken koll du har! Som vanligt... giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon