|
CITAT (*Stintan* @ 21-02-2013, 01:45)  Du får sätta på dig ett raffset och parkera dig själv i soffan innan han kommer hem.  Fniss.. Risken är att han tror hon varit otrogen, det kan straffa sig att komma med rosor osv. har jag sett på film
CITAT (Bee @ 21-02-2013, 10:21)  Det är väl som Malcolm säger, bristen på initiativförmåga som kan göra en galen. Maken och jag gick i avtalspension samtidigt för tre år sen. Gissa vem som alltid måste initiera allting? Visst, han kan dammsuga men först måste jag säga till om det. Samma sak med tvätten, jag måste säga till först. Det är lite tröttande att det bara är en i hushållet som står för initiativ, planering och många gånger genomförande. Dock, vissa saker gör han självmant. Frukost är hans sak att fixa. Förr berodde det på att jag är så himla morrontrött så han skulle behöva vänta länge på frukosten. Nu går jag ut med hunden först av allt och sen blir det frukost. Då har han fixat den när vi kommer hem. Det är gott. Men visst nöts hans fåtölj mer än min  - Du är inte ensam Motti! Jag erkänner, jag tycker det känns som om "inget" blir gjort om inte jag lägger upp en plan, initierar, påpekar, frågar.. Men det kan ju ha med personlig läggning att göra också, jag har inte ro att slappa på soffan när dammråttorna hugger en från under soffan, då har man kvar att göra innan man kan slappa! OBS nu talar jag inte om pedantskött hem utan en lägstanivå, haha.. Är DEN uppnådd kan jag slappna av, men det var länge sedan så ibland får jag blunda och sjunka ner i soffan och slappa en halv film eller så.
Jag tycker jag gör allt här hemma och får sällan hjälp ,behöver man sätta upp en taklampa så kan det ta ett år det mesta här är ett eller två årsplaner  .En del vänner har så stor förståelse för min man för" han jobbar ju så mycket" ?jo visst gör han men han är ju inte ensam om det här i världen  Själv tänker jag att jag är ju hemafru och borde väl göra allt själv här hemma ? och han ska ha rätt att ligga i soffan för han jobbar ju  Men när det ska till att bli jakt då kan han hoppa upp kl:6,00 på morgonen och trava runt i skogen till kl:1600 hur orkar han det kan man undra  när han inte orkar hålla sig vaken hemma ?
Tror bestämt att ni båda skulle vinna på att sätta er ner och börja kommunicera med varann om det här Motti. Att gå omkring och känna som du är inte hållbart i längden. Du skulle slippa gå omkring och känna dej åsidosatt och utnyttjad och din man skulle säkert helst vilja slippa leva med en missnöjd fru.
Cacki nu får du det att låta som jag går här och bryter ihop men det gör jag inte jag har ett väldigt bra liv och ganska självständigt också ! vi har varit gifta i 38 år gubben och jag och tänker nog så förbli gifta  Frågan var mer i allmänhet vad andra män gör efter jobbet ? tror det finns några soffliggare här som gömmer sig
Nä fyfan för att ligga och sova i soffan. Själv bäddar jag ner mig i sängen när jag ska sova middag efter jobbet
CITAT (Motti @ 22-02-2013, 18:44)  Cacki nu får du det att låta som jag går här och bryter ihop men det gör jag inte jag har ett väldigt bra liv och ganska självständigt också ! vi har varit gifta i 38 år gubben och jag och tänker nog så förbli gifta  Frågan var mer i allmänhet vad andra män gör efter jobbet ? tror det finns några soffliggare här som gömmer sig  Frågan är vad soffliggare är? Såg ngn som ligger framför tvn framför mig. Man kan väl pyssla o mysa bara utan att vara soffliggare eller vara en sådan som fixar massa saker efter jobbet
CITAT (Motti @ 22-02-2013, 17:49)  Jag tycker jag gör allt här hemma och får sällan hjälp ,behöver man sätta upp en taklampa så kan det ta ett år det mesta här är ett eller två årsplaner  .En del vänner har så stor förståelse för min man för" han jobbar ju så mycket" ?jo visst gör han men han är ju inte ensam om det här i världen  Själv tänker jag att jag är ju hemafru och borde väl göra allt själv här hemma ? och han ska ha rätt att ligga i soffan för han jobbar ju Men när det ska till att bli jakt då kan han hoppa upp kl:6,00 på morgonen och trava runt i skogen till kl:1600 hur orkar han det kan man undra när han inte orkar hålla sig vaken hemma ?Det kallas prioriteringar. Jakten står högre i kurs, än du gör, så på med raffsetet. (tror inte du vinner på, att klä ut dig till älg.)
Men Pejori då  ingen vill väl se en överviktig 60 åring som hamnat i tyngdlagen i Raffset  då blir det bara löjligt
CITAT (Motti @ 22-02-2013, 19:33)  Men Pejori då  ingen vill väl se en överviktig 60 åring som hamnat i tyngdlagen i Raffset  då blir det bara löjligt  Det kunde varit roligt för oss andra?
CITAT (Motti @ 22-02-2013, 19:33)  Men Pejori då  ingen vill väl se en överviktig 60 åring som hamnat i tyngdlagen i Raffset  då blir det bara löjligt  Johodå!! En 60-åring, av motsatt kön. Han ska vara glad, att du inte tar på kroppsstrumpa, då skulle han ju kunna ta dig för en kassler på två ben...  CITAT (Rosrup @ 22-02-2013, 19:35)  Det kunde varit roligt för oss andra? I´m blind, i`m blind!!!
 den var kul !  jo så är det tyvär jag ser nog ut lite som en Cassler utan nät ;)skulle behöva gå ner 10 kilo men omständigheterna gör att det är svårt värk osv .Man blir lledssen när man minns hur fin man var för
CITAT (Motti @ 22-02-2013, 20:24)   den var kul !  jo så är det tyvär jag ser nog ut lite som en Cassler utan nät ;)skulle behöva gå ner 10 kilo men omständigheterna gör att det är svårt värk osv .Man blir lledssen när man minns hur fin man var för  Förut var då, inget vi kan få tillbaka. Vi får lära oss att gilla läget och hellre må bra och vara lite rund, än att må skit och bli benig. (unga flickor blir slanka, medan vi äldre blir magra skelett)
CITAT (Motti @ 22-02-2013, 18:44)  Cacki nu får du det att låta som jag går här och bryter ihop men det gör jag inte jag har ett väldigt bra liv och ganska självständigt också ! vi har varit gifta i 38 år gubben och jag och tänker nog så förbli gifta  Frågan var mer i allmänhet vad andra män gör efter jobbet ? tror det finns några soffliggare här som gömmer sig  Bra, jag blev nästan lite orolig....
Alla förhållanden har sina så kallat "slag" inga förhållanden är perfeckta  Men ibland önskade man att man fick lite "kredit" för allt man gör .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|