|
Piccante
28-03-2013, 21:16
CITAT (Motti @ 28-03-2013, 21:09)  Varför spräcka något som fungerar bra ! jag tror alliansen håller . Både C och KD ligger under 4% i senaste mätning så utsikterna för en allians ser sämre ut än någonsin. Dessutom gror ju missnöjet inom alliansen när småpartierna har blivit så utmanövrerade.
Huggorm
28-03-2013, 21:19
Skall Alliansen ha en chans får de börja presentera förslag, så enkelt är det. Eller så får sossarna börja presentera förslag, det funkar också.
hattstugan
28-03-2013, 21:21
Ligger nåt i båda delarna där!
Det kommer att klarna nästa gång vi ska gå till val !alla vet väl att siffrorna åker upp och ner och hit och dit !Efter den stora ekonomiska krisen i Europa och i övriga världen så har Sverige klarat sig bäst !vem vill byta regering då efter den persen ?
Gossen Ruda
28-03-2013, 21:47
Innan helgonglorian vuxit fast på Borgs huvud så vill jag bara påpeka att den som ordnade upp statsfinanserna var regeringen Göran Persson som städade upp råttboet efter tidigare moderatregeringar. Vibble körde Sverige i botten exempelvis. Sen må en finansminister vara hur duktig som helst, att avvärja en kris som kommer utifrån är svårt så vi får vara tacksamma att det inte har skett. Däremot kan en klantig finansminister göra mycket skada, se ovan. En viktig orsak är nog att vi står utanför Euron så vi inte direkt ingår i den krisen och det var svenska folket som sa nej där.
Gossen Ruda !nu har du allt kört fast totalt i din egen politiska värld !vad fan har Göran Persson med nutiden att göra och nuvarande finanser ?Föresten sitter ju han och Anitra och späker sig i en nybyggd Herrgård för ett antal millioner !vilken arbetarförebild han är Göran P  så bor ju alla arbetare nu för tiden . Hoppa du fattar ironin !
Gossen Ruda
28-03-2013, 22:04
CITAT (Motti @ 28-03-2013, 21:54)  Gossen Ruda !nu har du allt kört fast totalt i din egen politiska värld !vad fan har Göran Persson med nutiden att göra och nuvarande finanser ?Föresten sitter ju han och Anitra och späker sig i en nybyggd Herrgård för ett antal millioner !vilken arbetarförebild han är Göran P  så bor ju alla arbetare nu för tiden . Hoppa du fattar ironin ! Försök läsa och fatta vad jag skriver istället för att bara pladdra på.
Piccante
28-03-2013, 22:06
Det står väl ganska klart nu att det bästa vi har gjort ekonomiskt sett har vi gjort helt utan någon borgerlig regering eller socialdemokratisk inverkan nämligen att stå utanför EMU.
Fast ganska många ekonomer, nobelpristagare mfl sagt hela tiden att EMU aldrig kommer fungera pga att man tvingar in länder med så totalt olika förutsättningar i samma ekonomiska system med toppstyrning så finns det ihärdiga politiker i ffa FP som fortfarande vill ansluta oss.
hattstugan
28-03-2013, 22:09
Ja vi är ståndaktiga i det här landet! Tack och lov för att vi stod emot EMU!
*Stintan*
28-03-2013, 22:16
CITAT (Piccante @ 28-03-2013, 22:06)  Det står väl ganska klart nu att det bästa vi har gjort ekonomiskt sett har vi gjort helt utan någon borgerlig regering eller socialdemokratisk inverkan nämligen att stå utanför EMU.
Fast ganska många ekonomer, nobelpristagare mfl sagt hela tiden att EMU aldrig kommer fungera pga att man tvingar in länder med så totalt olika förutsättningar i samma ekonomiska system med toppstyrning så finns det ihärdiga politiker i ffa FP som fortfarande vill ansluta oss.
Ja ha så vi har andra att tacka för vår ståndaktiga ekonomi då ? jo visst är det bra att stå utanför EMU men något har vi väl gjort själva ? Varför har Anders Borg fått så mycket lovord från andra länder ?
Piccante
28-03-2013, 23:18
CITAT (Motti @ 28-03-2013, 22:39)  Ja ha så vi har andra att tacka för vår ståndaktiga ekonomi då ? jo visst är det bra att stå utanför EMU men något har vi väl gjort själva ? Varför har Anders Borg fått så mycket lovord från andra länder ? Hade vi varit med i EMU så hade han inte haft samma frihet att agera som han vill. Så det är nog en förutsättning. Sen är inte alla odelat positiva till allt han har gjort. Han är duktig på att hålla finanserna men han har styrt med hårda nypor och motsatt sig reformer med.
Och vad hade hänt om vi inte hade haft Anders Borg som finansminister ?Ingen här har komenterat alla lovord han fått från i stort set hela europa och finansvärlden världen över !
hattstugan
28-03-2013, 23:37
Sant!
Då är frågan ?vem vågar byta ut honom i dagens läge ?
hattstugan
29-03-2013, 00:19
Vem vill ta upp kampen?
Har inte en susning ärligt talat!
Till och med vår gammle sossefinansminister Kjell -Olof Felth lovordar Anders Borg !det säger ju en del .Fast med vissa förbehåll ;(
hattstugan
29-03-2013, 00:26
OK! Kan väl säga ett och annat! Kan väl tänkas eller hur?
*Stintan*
29-03-2013, 00:29
Han är väl ingen gud heller. Det finns säkert många som skulle kunna funka alldeles utmärkt som finansminister. Vem visste vem Borg var innan han fick jobbet?
Kjell -Olof Felth var en av dom bästa finansministrarna vi hafft och det säger jag trots att jag alltid röstat Moderat !allt är inte svart eller vitt ;)Men vi ska inte glöma att Riksbanken styr hårt när det gäller vår ekonomi !det är inte Sveriges finansminister som styr hela ekonomin i Sverige !det gör vi själva i sista ändan .Alltså hur vi sköter vår privata ekonomi .
hattstugan
29-03-2013, 00:34
Och? Hur många har kan sköta landets finanser öht?
Jag kan det inte! Kan du?
Har aldrig vetat nåt om nån finansminister alls så........
Jubbe063
29-03-2013, 00:41
Trevligt med diskusdion, men har inte ämnet spårat ut till väldigt mycket OT nu......
hattstugan
29-03-2013, 00:46
Äh! Det gör det ju allt som oftast!
Jubbe063
29-03-2013, 00:52
CITAT (hattstugan @ 29-03-2013, 00:46)  Äh! Det gör det ju allt som oftast!  Visst gör det det. Ibland kan det ju vara ok. Men ställer man en fråga som man vill ha svar på är det bara tröttsamt att behöva plöja igenom inlägg som inte har med saken att göra. Då kanske det är läge att spärra tråden hellre.
Jo men vad då spårat ur ?vi pratar väl om Alliansen här och dit hör Anders Borg i allra högsta grad ! Jag trot vi får en Borgelig regering igen !Men alla har rätt att ha sin åsikt det är ju det som är Demokrati
hattstugan
29-03-2013, 00:54
OK! Vill du ha det gjort nu?
*Stintan*
29-03-2013, 00:55
Knepigt när man inte kan hålla isär trådarna
hattstugan
29-03-2013, 00:58
Jo! Är inte Guds Bästa på det jag heller!
Sent på natten svårt att ha stenkoll !ingen är perfeckt :
Aqvakul
29-03-2013, 07:34
Ja!
Gossen Ruda
29-03-2013, 08:11
Håller med Jubbe om att tråden spårat ur men eftersom jag lämnade tråden igår kväll för att uppsöka sängen vill jag bara besvara Mottis svamlande, även om jag misstänker att du lider av krokodilsyndromet. När övriga Europa berömmer Anders Borg vet de inte eller har glömt att Alliansen tog över ett dukat bord med välskötta finanser efter Göran Persson som det bara var att fortsätta utveckla.
CITAT (Gossen Ruda @ 29-03-2013, 08:11)  Håller med Jubbe om att tråden spårat ur men eftersom jag lämnade tråden igår kväll för att uppsöka sängen vill jag bara besvara Mottis svamlande, även om jag misstänker att du lider av krokodilsyndromet. När övriga Europa berömmer Anders Borg vet de inte eller har glömt att Alliansen tog över ett dukat bord med välskötta finanser efter Göran Persson som det bara var att fortsätta utveckla. Egentligen bedömmer o berömmer man väl Sverige i första hand, inte enbart finansministern eller regeringen. Även oppositionen finns ju i riksdagen o påverkar. Visst, regeringen har ansvaret o skall äras eller kritiseras för vad den gör. Men vår ekonomi vilar ju tungt på exporten o då är ju hela arbetsmarknaden inkl. fack inblandade. Löfven var ju en erkänt skicklig ledare för metall t.ex. Sedan finns det ju stolpskott i varenda organisation. Delar av SSU bidragsfuskade ju så det stod härliga till vilket givetvis spillde över på moderpartiet. För mig är en ansvarstagande regering viktigast, färgen kommer i andra hand.
Jag tycker man kan uppföra sig lite snyggt och recpektera andras åsikter utan att förlöjliga ! För dom som följer med i Världspolitiken och har koll så är det faktiskt så att Anders Borg är omtalad i Europa och även i andra länder som en mycket kunning och duglig Ekonomiminister ! Sverige anses som en model för resten av europa när det gäller ekonomihantering ! det kan inte undgå någon som följer med i Världsekonomin och har lite hum ! Finns en del som skiver vad som helst för att få rätt
Aqvakul
31-03-2013, 01:17
CITAT (Motti @ 31-03-2013, 01:08)  Jag tycker man kan uppföra sig lite snyggt och recpektera andras åsikter utan att förlöjliga ! För dom som följer med i Världspolitiken och har koll så är det faktiskt så att Anders Borg är omtalad i Europa och även i andra länder som en mycket kunning och duglig Ekonomiminister ! Sverige anses som en model för resten av europa när det gäller ekonomihantering ! det kan inte undgå någon som följer med i Världsekonomin och har lite hum ! Finns en del som skiver vad som helst för att få rätt  Detta är INTE "Anders Borg - tråden"!!!
CITAT (Aqvakul @ 31-03-2013, 01:17)  Detta är INTE "Anders Borg - tråden"!!! Men HERREGUD människa, vad du är petig! Hur smala vill du att trådarna skall vara? Kan man diskutera huruvida Alliansens spricker eller inte utan att komma in på politik, de politiska aktörerna m.m.? Javisst, man kan svara ja eller nej, men det blir väl inte särskilt mycket till debatt. Vill man på något sätt motivera sitt svar så håller man sig ju uppenbarligen enl. dig INTE till trådens ämnen. Är vansinnigt trött på dem som skall/försöker styra upp ALLT i minsta detalj, t.o.m obetydliga diskussionsforum på nätet. Ja, jag är högst medveten om att jag har hamnat utanför trådens ämne så du behöver återigen inte påpeka självklarheter. Gita
Aqvakul
31-03-2013, 08:10
CITAT (Gita @ 31-03-2013, 07:08)  Men HERREGUD människa, vad du är petig! Hur smala vill du att trådarna skall vara? Kan man diskutera huruvida Alliansens spricker eller inte utan att komma in på politik, de politiska aktörerna m.m.?
Javisst, man kan svara ja eller nej, men det blir väl inte särskilt mycket till debatt. Vill man på något sätt motivera sitt svar så håller man sig ju uppenbarligen enl. dig INTE till trådens ämnen.
Är vansinnigt trött på dem som skall/försöker styra upp ALLT i minsta detalj, t.o.m obetydliga diskussionsforum på nätet.
Ja, jag är högst medveten om att jag har hamnat utanför trådens ämne så du behöver återigen inte påpeka självklarheter. Gita Jag har inga problem med att det blir lite OT. Däremot är det jobbigt med människor som inte kan hålla i sär två trådar... (Sen undrar jag vem det är som kommer med flest pekpinnar här på forumet, du eller jag Gita...)
CITAT (Aqvakul @ 31-03-2013, 09:10)  (Sen undrar jag vem det är som kommer med flest pekpinnar här på forumet, du eller jag Gita...) Ja, med all sannolikhet du! Minst en om dan, tror jag. Mina besök på forumet är lite mer sporadiska så jag kan nog inte tävla med dig när det gäller pekpinnar. Och du, mina "pekpinnar" riktar sig allt som oftast mot dem som finner nöje i att uppfostra/tillrättavisa andra vuxna så som om de vore mindre vetande eller barn. Gita
Aqvakul
31-03-2013, 09:01
CITAT (Gita @ 31-03-2013, 08:51)  Ja, med all sannolikhet du! Minst en om dan, tror jag. Mina besök på forumet är lite mer sporadiska så jag kan nog inte tävla med dig när det gäller pekpinnar. Och du, mina "pekpinnar" riktar sig allt som oftast mot dem som finner nöje i att uppfostra/tillrättavisa andra vuxna så som om de vore mindre vetande eller barn. Gita Procentuellt är du definitivt värst..
CITAT (Aqvakul @ 31-03-2013, 10:01)  Procentuellt är du definitivt värst.. Näääääääääää......., det är jag inte ! Gita Oj, långt från trådens ämne, hoppas du ursäktar, det är ju viktigt för dig att inte svamla om annat!
Huggorm
31-03-2013, 11:40
Den här tråden är fullständigt urspårad och låses därför. Om Jubbe063 som trådstartare hellre vill ha den rensad och öppnad får han skicka ett PM så skall jag se på det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|