Sidor: 1, 2
Tikka
Åhhhh vad jag älskar detta spektakel biggrin.gif Show musik glitter glamour glada människor bra o mindre bra låtar o här e stereoljudet på ganska så högt o e det bra låtar kan jag inte sitta stilla utan e uppe jazzar haha.
Jag tycker att Nederländernas låt är härligt o Norges o Azerbaijan smile.gif
malcolm
Jag tycker det var ra att Danmark vann, såg inte hela tävlingen men slog på TV:n precis när Danmark framförde sitt bidrag. Hde sett/hört alla bidragen tidigare när Niklas Strömstedt, Malin Roos och en gäst gick igenom alla bidragen och även de verkade överens om att Danmark skulle vinna men hade man inte hört låten förr...?
Berith
Fy vad svårt det var att hitta nån favorit igår. Jag skriver upp land och en liten ledtråd för att komma ihåg vilken som var vad av låtar och artister. Jag hade absolut ingen favorit från början eftersom jag inte hört låtarna tidigare, och jag hade ingen favorit när jag hade hört alla bidragen heller. Danmark var iofs helt ok och den kan säkert växa efter att man hört den fler gånger.

Jag gissade ju att Robin skulle komma bland dom tio bästa, men mitten var väl inte fy skam heller. Hans låt försvann liksom bland alla andra, nån påminde väl också om honom och låten. Irland kanske? (På Irland hade jag antecknat "kille, trummor".)

Men en sak som jag absolut fattade noll av var "presentationen" (eller vad man ska kalla det) av Sverige innan uppräknandet av rösterna. Vad sjuttifadderallan skulle det där visa?? Dom där militärerna som krigade tex, eller allt det andra runt det där?? Jag gillar ju inte Petra Mede sen tidigare heller så hennes Smorgasboooord blev precis som man kunde förvänta sej. thumbdown.gif
gunsta
Vi fick så trevligt besök sent igår kväll av grannens katt så jag stängde av TV:n och umgicks med katten istället - hörde nu på morgonen att Danmark vann - kul för 'di danske'. Min favorit - den låt som jag har tydligast minne av är/var Rumäniens bidrag. Jag ska leta reda på det nu och lyssna igen.
Huggorm
Så i år var tävlingen i Malmö och nästa år blir den någon kilometer västerut
kerstinbern
CITAT (Huggorm @ 19-05-2013, 11:15) *
Så i år var tävlingen i Malmö och nästa år blir den någon kilometer västerut

Och den verkliga vinnaren i år var just SVT och Malmö, förmodligen ett av de bästa TV-arrangemangen som någonsin gjorts i Sverige.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon