Full version: Denna sida upp!
Sidor: 1, 2
Cacki
CITAT (Monica, Norrbotten zon 5 @ 27-05-2013, 12:47) *
För att bringa klarhet i denna minst sagt förvirrade diskussionen så bör man väl göra som tillverkaren visar på sin hemsida flirting.gif
Wasabröd
Här ser man tydligt att de sätter allt pålägg på ovansidan! biggrin.gif

Vem har snackat om pålägg?? Men ser du något margarin/smör kanske??...... NÄÄÄ, JUST DET!!! rtfm.gif
Eva i Skåne
För att bringa klarhet i denna minst sagt förvirrade diskussionen så bör man väl göra som tillverkaren visar på sin hemsida flirting.gif
Wasabröd

Är det inte bara så att norrlänningar är lite bakvända? crazy.gif
*Stintan*
Wasabröd

Heja tillverkaren! rtfm.gif
(jag är inte norrlänning)
Men ni kanske har smöret på undersidan och pålägget på översidan, det skulle faktiskt inte förvåna mig giggle.gif
pejori
Wasabröd

Äsch, det är ju bara för att vi ska se dom nyttiga fröna ju..
Helt bakvänt med avigsidan upp ju.. wacko.gif

CITAT (Cacki @ 27-05-2013, 13:16) *
Vem har snackat om pålägg?? Men ser du något margarin/smör kanske??...... NÄÄÄ, JUST DET!!! rtfm.gif

Smöret har dom naturligtvis på "rätt sida" angel_not.gif
Gossen Ruda
Oavsett vilken sida man brer på smör/margarin så finns det en naturlag som gör att om man tappar det bredda brödet på golvet hamnar alltid den smörade sidan neråt.
Eva i Skåne
Det är lagen om alltings jävlighet Ruda
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 27-05-2013, 21:54) *
Oavsett vilken sida man brer på smör/margarin så finns det en naturlag som gör att om man tappar det bredda brödet på golvet hamnar alltid den smörade sidan neråt.

Nu har du hittat lösningen Gossen.
Smöret på en sida och pålägget på den andra sidan.
Tappar man den, hamnar den säkert på högkant. tummenupp.gif
Berith
CITAT (Anma @ 27-05-2013, 09:53) *
Jag har nog missförstått dig innan. duh.gif
Om du har plåtsidan upp för jämnan, utom då kexen ska njutas utan pålägg förstås, gör du helt rätt.
Men om du äter kexen uppåner utan pålägg så gör du fel.
För mitt sätt är självklart rätt sätt. Alla andra sätt är fel.

Såklart att du har missuppfattat, jag är väl inte uppochner när jag äter kex! laugh.gif
Berith
Wasabröd

Det där måste ju vara vilseledande reklam. Om man läser på Konsumentverkets sida så skriver dom så här om det:
"Marknadsföringslagen skyddar dig mot vilseledande, aggressiv och annan otillbörlig marknadsföring. Den ställer bland annat krav på att marknadsföring inte ska ha en negativ påverkan på din förmåga att fatta ett välgrundat köpbeslut."

I en annan ruta på den sidan skriver dom också så här:
"På Konsumentverket.se använder vi kakor (cookies). Kakor är små filer som sparas i din dator när du besöker webbplatsen. Några av kakorna behövs för att webbplatsen ska fungera korrekt. De finns redan sparade på din dator. Andra kakor används för att förbättra och förenkla för dig som användare. Du kan godkänna användningen av kakor här."

Men! Vilken sida ska vara upp på dom kakorna då?? ohmy.gif
Cacki
CITAT (Berith @ 28-05-2013, 07:09) *
Det där måste ju vara vilseledande reklam. Om man läser på Konsumentverkets sida så skriver dom så här om det:
"Marknadsföringslagen skyddar dig mot vilseledande, aggressiv och annan otillbörlig marknadsföring. Den ställer bland annat krav på att marknadsföring inte ska ha en negativ påverkan på din förmåga att fatta ett välgrundat köpbeslut."

I en annan ruta på den sidan skriver dom också så här:
"På Konsumentverket.se använder vi kakor (cookies). Kakor är små filer som sparas i din dator när du besöker webbplatsen. Några av kakorna behövs för att webbplatsen ska fungera korrekt. De finns redan sparade på din dator. Andra kakor används för att förbättra och förenkla för dig som användare. Du kan godkänna användningen av kakor här."

Men! Vilken sida ska vara upp på dom kakorna då?? ohmy.gif

Jag brukar gardera mej med att bara äta Chokladbollar framför datorn. Blir dock utslängd från Odla ibland och jag har hört att bondkakor funkar bäst här.
(Man kan alltid äta kakorna på högkant men jag får ont i käkarna om jag gapar så stort...)
*Stintan*
giggle.gif
Monica, Norrbotten zon 5
CITAT (Cacki @ 28-05-2013, 08:12) *
Jag brukar gardera mej med att bara äta Chokladbollar framför datorn. Blir dock utslängd från Odla ibland och jag har hört att bondkakor funkar bäst här.
(Man kan alltid äta kakorna på högkant men jag får ont i käkarna om jag gapar så stort...)

Gubben min kan inte heller äta kakor på högkant men det kan jag! Betyder det då att jag är stor i käften???
*Stintan*
CITAT (Monica, Norrbotten zon 5 @ 28-05-2013, 14:16) *
Gubben min kan inte heller äta kakor på högkant men det kan jag! Betyder det då att jag är stor i käften???

Antagligen och dessutom högfärdig när du svalt dom angel_not.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon