Sidor: 1, 2
Tesa
Jag kom inspringande med andan i halsen (sen i lagårn...) för även om jag gnäller ibland så vill jag allt se Gröna rum ändå.... och får se nån som rotar med en pallkrage...fattade genast misstankar, tyckte det var nåt bekant... (har sett din bild i Land...) och så hette människan Ingrid..... COOOOLT...

Tyckte du var jätteduktig, väldigt behaglig "mediaröst" hade du också....
Gröna rum steg flera pinnhål på kuppen..... rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Du är 1:a på Grönarum -toppen hittills.... laugh.gif laugh.gif
Maria i Helsingborg
Såg just (via nätet) den början på programmet som jag missade och håller med alla här; JÄTTEBRA, Ingrid! Tydligt, informativt och charmigt. Tyvärr så får väl maken min rätt i följande - nu blir det ännu svårare att få tag på pallkragar/nu rusar priset i höjden wink.gif
Iris i V-botten
Härligt Ingrid!

Du skötte dig jättebra . Instämmer med alla andra som gett dig rosor.
adrian
Ajdå...
Missade dig... wacko.gif

Var du med på Trädgårdsföreningen i göteborg, när vi var där...?
Åsa K, zon 1
laugh.gif

Äntligen......ett godkänt Gröna rum laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Tänk att det skall till en "kompis" från Odla.nu för att TV skall få till det!
Oh....Kamelian...oh rolleyes.gif
Cilla
Var är länken på internet så att vi som missade kan se?
Cilla
TACK Sanna! Nu kunde jag se. Bra inslag och helbra utfört Ingrid!

Jag har samma erfarenhet av grönsaks- och ettårsodling i kogödsel - det fungerar hur bra som helst. Det år jag odlade solrosor i en djup bädd av kogödsel blandad med gammal trädgårdskompost blev de gigantiska - över 3 meter och grövre än jag kunde hålla om med handen. Nu blandar jag till jorden för krukodlade tomater med kogödsel (mest), kompost, omultna löv och grov sand och får bättre resultat än då jag endast satte dem i köpejord. Kogödsel håller fuktighet och struktur bättre än torvblandningen som kallas planteringsjord.

Annat är det med vedartade växter - de vill gärna ha sand, ler, kompostmaterial och lite mindre gödsel i starten. Inte heller det får man ju i den köpta jorden. Det mesta som blir bra får man blanda till själv!
Virgo
CITAT (Cilla @ 09-04-2004, 01:57)
Kogödsel håller fuktighet och struktur bättre än torvblandningen som kallas planteringsjord.

Även kogödsel är en torvblandning, men brukar innehålla max 75% mot 95% i planteringsjord (beroende på tillverkare, och gäller förståss påsalternativet)
Eva St
Neeej varför missade jag detta - kommer det någon repris och nääär i så fall????????
Eva St
Berith
11.30 idag! ohmy.gif Och måndag 16.30.
MimE
Reprisen var lika bra. laugh.gif

/Mimmi
Eva St
Neeej har varit på Blåkulla och missade reprisen också
Eva St
Betty
CITAT (Eva St @ 12-04-2004, 23:58)
Neeej har varit på Blåkulla och missade reprisen också
Eva St

Här kan du se programmet! smile.gif
Gröna rum
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon