Sidor: 1, 2
Berith
Hoppas att det går bra, vore ju tråkigt om nåt hände nu när dom gått ut med nyheten så tidigt. Barnet ska väl födas i mars?

Men vad ska han/hon heta då tycker ni? Ska det vara ett kungligt namn eller nåt som barn heter nuförtiden? Någon som har något förslag?
mamamaggan
Jag skulle vilja uppmana dem som lever via " kändisar " , d v s i en drömvärld , att skaffa sig ett liv.

PS. Hörde av någon att Aftonbladet just skrivit att det skulle ha varit en skam för kungahuset om Madde varit gravid när hon gifte sig. Spekulationerna har visst börjat nu för att lyckas räkna ut när hon blev gravid. DS

Samtidigt vill jag bara beklaga de som tvingas läsa en massa om sig själva oavsett om det är bra eller dåliga saker.
Gossen Ruda
Läste just att folk? på (a)sociala medier klagade på kungens uttalande igår. Att de bara orkar.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 04-09-2013, 13:03) *
Läste just att folk? på (a)sociala medier klagade på kungens uttalande igår. Att de bara orkar.
Det var visserligen ett ganska märkligt uttalande, men jag håller med om att det är märkligt att folk orkar skriva om det. Hur gör du för att klara av det? flirting.gif
*Stintan*
Han verkar less på journalister.
silos
CITAT (*Stintan* @ 04-09-2013, 10:40) *
Jag har förklarat i ett tidigare inlägg vad det var som fick mig att reagera och starta denna tråd. Det har inget med Aftonbladet att göra.

Undrar fortfarande vem du tyckte skulle skaffa sig ett liv? Eftersom du skrev uppmaningen här i tråden så avsåg du väl någon som skrivit i den?

"Många" är inget svar!

Jag menade mig själv eftersom jag tar del av och till och med skriver i trådar som denna.
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 04-09-2013, 13:13) *
Det var visserligen ett ganska märkligt uttalande, men jag håller med om att det är märkligt att folk orkar skriva om det. Hur gör du för att klara av det? flirting.gif

Jag läste det i GP, jag deltager inte i dessa medier.
silos
CITAT (Berith @ 04-09-2013, 12:53) *
Hoppas att det går bra, vore ju tråkigt om nåt hände nu när dom gått ut med nyheten så tidigt. Barnet ska väl födas i mars?

Men vad ska han/hon heta då tycker ni? Ska det vara ett kungligt namn eller nåt som barn heter nuförtiden? Någon som har något förslag?

Silvia tycker jag.
pejori
CITAT (silos @ 04-09-2013, 13:57) *
Silvia tycker jag.

??? Först och främst, hur vet du att det blir en tös????
Sedan tror jag föräldrarna är fullt kapabla att själva döpa och namnge sitt barn. dunno.gif

Hon är nypi**ad och tidningarna börjar redan tjafsa om namn, herregud. slap.gif
silos
CITAT (pejori @ 04-09-2013, 15:47) *
Sedan tror jag föräldrarna är fullt kapabla att själva döpa och namnge sitt barn. dunno.gif

Fick för mig det.

Även "vanlig" människor börjar funder på namn fastän det är nypi**ade.
pejori
CITAT (silos @ 04-09-2013, 16:36) *
Fick för mig det.

Även "vanlig" människor börjar funder på namn fastän det är nypi**ade.

Till sina egna ungar ja.
Eller är det du som är på smällen?
silos
CITAT (pejori @ 04-09-2013, 18:05) *
Till sina egna ungar ja.
Eller är det du som är på smällen?

Javisst ja,det är härligt att vara på smällen på gamla dag! yahoo.gif
Dessutom varför måste du bry dig om vad jag skriver o ett namn till Prinsessan Madeleine?
pejori
CITAT (silos @ 04-09-2013, 20:56) *
Javisst ja,det är härligt att vara på smällen på gamla dag! yahoo.gif
Dessutom varför måste du bry dig om vad jag skriver o ett namn till Prinsessan Madeleine?

Anser att jag har samma rätt att kommentera en tråd, som du har.
silos
CITAT (pejori @ 04-09-2013, 21:16) *
Anser att jag har samma rätt att kommentera en tråd, som du har.

HAR DU?!
Huggorm
Återgå till ämnet, annars låses tråden.
/Moderator
silos
CITAT (Huggorm @ 04-09-2013, 21:32) *
Återgå till ämnet, annars låses tråden.
/Moderator

Okej!
Berith
CITAT (pejori @ 04-09-2013, 15:47) *

Nu var det ju min fråga i mitt inlägg som silos svarade på. Fräs åt någon annan!

Tillbaka till ämnet... Kul förslag silos men det är ju knappast troligt med Silvia. rolleyes.gif
pejori
CITAT (Berith @ 06-09-2013, 08:12) *
Nu var det ju min fråga i mitt inlägg som silos svarade på. Fräs åt någon annan!

Tillbaka till ämnet... Kul förslag silos men det är ju knappast troligt med Silvia. rolleyes.gif

Fräs????
Nu läser du in något som inte finns.
Jag ställde en fråga.
Passar frågan inte dig, så hoppa över den bara. dunno.gif
silos
CITAT (pejori @ 06-09-2013, 09:07) *
Fräs????
Nu läser du in något som inte finns.
Jag ställde en fråga.
Passar frågan inte dig, så hoppa över den bara. dunno.gif

Vi skulle ju inte gå utanför ämnet!

Alexsandra kanske eller varför inte bara Lena,Liisa,Gertrud.

Tänk så härligt annorlunda med ett enkelt vanligt tjej nam från "folket!
Huggorm
Vi kan nog vara säkra på att det blir ett namn som funkar både på svenska och engelska
gnon49
Margaretha, Louise eller Eugen, Wilhelm går väl hem i alla läger. Man har att ösa ur gamla traditionsrika namn den saken är klar. Sedan har väl maken ett ord med i saken.
Berith
När Madeleine döptes fick hon ju ett ganska "okungligt" namn, till skillnad från tex Victoria. När Victoria sen döpte sin dotter till Estelle blev iaf jag förvånad, det var inte vad jag väntat mej på en kanske framtida svensk drottning.

Madeleine och Chris kanske blir ännu moderna och döper barnet till ett mer internetvänligt namn. MaChri014 vore väl nåt att ha på Facebook! flirting.gif
silos
Cesar,Henning,Roberto...
*Stintan*

Vad har en massa fåniga namnförslag med ämnet att göra?
silos
Hon är ju gravid! Och vadå fåniga namnförslag?Ä5r svenska namn fåniga för dig?
Jubbe063
Ursprungsfrågan:

Ja, man kan aldrig så noga veta. Händer ju lite då och då att den man tror är pappan inte är det :-) Madde är bara människa hon med och då kan ju allt hända.
*Stintan*
CITAT (silos @ 06-09-2013, 16:49) *
Hon är ju gravid! Och vadå fåniga namnförslag?Ä5r svenska namn fåniga för dig?

Dumma dig inte!
silos
Det är roligare att spekulera om barnets namn än om Madeleines make är pappa till barnet.
*Stintan*
CITAT (silos @ 06-09-2013, 18:40) *
Det är roligare att spekulera om barnets namn än om Madeleines make är pappa till barnet.

Skapa en egen tråd om det då!
silos
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2013, 09:46) *
sin make Christopher O´Neill.

Jaha men är det någon som tror att pappan skulle vara någon annan? ohmy.gif

Jag tror att han är pappa till barnet.
Gossen Ruda
Nu börjas det: Hänt vet berätta att Chris överger gravida Madelaine! Han kanske åkte till jobbet en dag?
Tapio
Halaj!

Varit hos frissan nyligen? ;-)
Jag lägger mig inte i det där för jag är vare sig för eller mot kungahuset.
Däremot är det ganska intressant att konstatera att skvallermedia har bestämt sig för att sänka chris: http://www.prenumerera.se/hant-extra
Varför skulle de annars visa honom med en cig i munnen?

//T
pejori
CITAT (Tapio @ 10-09-2013, 13:21) *
Halaj!

Varit hos frissan nyligen? ;-)
Jag lägger mig inte i det där för jag är vare sig för eller mot kungahuset.
Däremot är det ganska intressant att konstatera att skvallermedia har bestämt sig för att sänka chris: http://www.prenumerera.se/hant-extra
Varför skulle de annars visa honom med en cig i munnen?

//T

Tja. Madeleine röker ju också, så vad som är egentligen tidningens problem där?
Kan tänka mig att "sveket" består i att hon måste sluta röka och han fortsätter att göra det samma. dunno.gif
Tapio
CITAT (pejori @ 10-09-2013, 17:59) *
Tja. Madeleine röker ju också, så vad som är egentligen tidningens problem där?
Kan tänka mig att "sveket" består i att hon måste sluta röka och han fortsätter att göra det samma. dunno.gif

Halaj!

Jag pratar om makten som den tredje stadsmakten har. Att kunna hylla eller sänka en celebritet, politiker, enskild människa, eller vem som helst, efter eget behag.
Så länge offret har deras gunst går allt väl, men ve den som har förargat tredje stadsmakten. Då finns ingen räddning.
Jag är övertygad om att det finns gamla paparazzibilder på när kungen kryper på alla fyra packad, ut ur en stureplansnattklubb, in i limousinen hem.
Men sådana går inte att publicera. Kungen är ”untouchable”.
Men Chris är det inte. Antagligen är han inte van vid uppmärksamheten, och bad någon att dra åt h-e. Detta får han sota för nu.

//T
Gossen Ruda
Det är svårt att missa denna världsnyhet när tidningsställen är placerade där man köar till kassan på COOP.
pejori
CITAT (Tapio @ 10-09-2013, 19:03) *
Halaj!

Jag pratar om makten som den tredje stadsmakten har. Att kunna hylla eller sänka en celebritet, politiker, enskild människa, eller vem som helst, efter eget behag.
Så länge offret har deras gunst går allt väl, men ve den som har förargat tredje stadsmakten. Då finns ingen räddning.
Jag är övertygad om att det finns gamla paparazzibilder på när kungen kryper på alla fyra packad, ut ur en stureplansnattklubb, in i limousinen hem.
Men sådana går inte att publicera. Kungen är ”untouchable”.
Men Chris är det inte. Antagligen är han inte van vid uppmärksamheten, och bad någon att dra åt h-e. Detta får han sota för nu.

//T

AH du tänkte så.
Ja det ligger nog något i det. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon