|
*Stintan*
03-09-2013, 08:46
sin make Christopher O´Neill. Jaha men är det någon som tror att pappan skulle vara någon annan?
Eva i Skåne
03-09-2013, 09:16
DÅ hade det kanske varit värt en rubrik... men vem bryr sig?
*Stintan*
03-09-2013, 09:23
CITAT (Eva i Skåne @ 03-09-2013, 10:16)  DÅ hade det kanske varit värt en rubrik... men vem bryr sig? Precis!
Huggorm
03-09-2013, 09:27
Vem som bryr sig? Tja, alla damtidningar kommer slå upp saken enormt stort, så jag antar att det finns en hängiven målgrupp för den sortens nyheter i alla fall
*Stintan*
03-09-2013, 10:00
Ja tyvärr finns det väl en del som gillar sånt fjantigt skvaller.
Gossen Ruda
03-09-2013, 10:49
Halle duttena då. Vinstprognoserna för damtidningarna pekar uppåt.
theseraphim
03-09-2013, 11:21
Tja det är nog ex antal hundratusen om inte någon miljon som glädjas åt den nyheten:) iaf betydligt mer än som bryr sig om odla.nu så nyhetsvärdet är väldigt stort.
Det tycker jag är roligt!Och jag gillar verkligen sådant skvaller!
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-09-2013, 11:57
Jag är nog royalist men om Madde är med barn eller inte, det rör mig inte i ryggen.
Hon valde att leva i USA, så det är väl hennes privatliv nu och jag bryr mig inte. Skulle aldrig köpa en tidning bara för att det står nåt om henne.
theseraphim
03-09-2013, 12:04
By the Way.... Det är väl inte skvaller om det görs offentlig via hovet själva?
CITAT (theseraphim @ 03-09-2013, 13:04)  By the Way.... Det är väl inte skvaller om det görs offentlig via hovet själva?
*Stintan*
03-09-2013, 12:32
CITAT (theseraphim @ 03-09-2013, 13:04)  By the Way.... Det är väl inte skvaller om det görs offentlig via hovet själva? Kan svårligen tänka mig att blaskorna bara och endast kopierar in hovets kungörelse.
theseraphim
03-09-2013, 13:57
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2013, 13:32)  Kan svårligen tänka mig att blaskorna bara och endast kopierar in hovets kungörelse.  Förvisso inte men själva biten att Madeleine är gravid är inte skvaller däremot tisslet o tasslet runt omkring är ju lite mer skvaller men många gånger godkänt sådant.
*Stintan*
03-09-2013, 15:04
CITAT (theseraphim @ 03-09-2013, 14:57)  Förvisso inte men själva biten att Madeleine är gravid är inte skvaller däremot tisslet o tasslet runt omkring är ju lite mer skvaller men många gånger godkänt sådant. Får man tycka att det är högst ointressant att läsa om Madeleine? Om jag inte tar helt fel så har hon ju flytt landet för att slippa allt ståhej kring sin person.
Aqvakul
03-09-2013, 15:52
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2013, 16:04)  Får man tycka att det är högst ointressant att läsa om Madeleine? Om jag inte tar helt fel så har hon ju flytt landet för att slippa allt ståhej kring sin person.
Som sagt vem bryr sig - inte jag i alla fall - mer intressant för mig om grannarnas katta (Pippi) får ungar
theseraphim
03-09-2013, 16:41
Det som är roligt när det kommer sådana här nyheter om kändisar sen om set är hör eller på Aftonbladet set gör det samma men en jäkla massa kommenterar "som man bryr sig...". Frågan är då om man varför man få först går in och läser för att kommentera sen? Har man inget vettigt och säga så är det väl heller ingen mening att kommentera något som man inre bryr sig om? En komisk form av hyckleri enligt mig.
*Stintan*
03-09-2013, 17:56
Nej varför det? Folk får väl uttrycka vad dom tycker?! Eller är kommentarsfälten bara till för dem som har något positivt att säga? För att kunna uttala sig om en sak så måste man ju veta vad det handlar om. Jag läste om Madeleine på Aftonbladet. Inte för att jag bryr mig om hennes liv utan för att jag ville kolla hur stor grej dom gjort av nyheten men jag skulle aldrig gå o köpa en tidning för att läsa om de kungliga.
Gossen Ruda
03-09-2013, 18:13
Man undgår det inte ens om man tittar på TV, vad tror ni Rapport rapporterade om?
Monarda
03-09-2013, 18:34
Vilka tråkmånsar ni är och så angelägna om att framhålla att ni inte bryr er. Det är väl alltid roligt när någon väntar smått, kunglig eller ej. Kärringen mot strömmen är väl jag då som köper Svensk Damtidning varje vecka.
mamamaggan
03-09-2013, 18:36
Att hovet talar om att hon ska ha barn är för mig skvaller. Allt som sägs om det " fina " folket i media , oavsett om det är sant eller ej , är skvaller anser jag. Lika mycket skvaller som om någon här i stan skulle tala om för mig att XX är med barn och att YY är pappan.
Om det är någon jag känner så får jag nog tids nog veta om det , är det ingen jag känner så angår det inte mig och då klassar jag det som skvaller.
Speciellt som det anges att hennes man är far till barnet !
Vem skulle det annars vara ? När man säger på det viset så är det precis som om det skulle kunna finnas tvivel om vem som är pappan.
ninnisky
03-09-2013, 19:05
CITAT (theseraphim @ 03-09-2013, 15:41)  Det som är roligt när det kommer sådana här nyheter om kändisar sen om set är hör eller på Aftonbladet set gör det samma men en jäkla massa kommenterar "som man bryr sig...". Frågan är då om man varför man få först går in och läser för att kommentera sen? Har man inget vettigt och säga så är det väl heller ingen mening att kommentera något som man inre bryr sig om? En komisk form av hyckleri enligt mig.
Eva i Skåne
03-09-2013, 19:42
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2013, 19:13)  Man undgår det inte ens om man tittar på TV, vad tror ni Rapport rapporterade om?  Jag har länge ifrågasatt Svt:s val av nyheter
theseraphim
03-09-2013, 19:49
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2013, 18:56)  Nej varför det? Folk får väl uttrycka vad dom tycker?! Eller är kommentarsfälten bara till för dem som har något positivt att säga? För att kunna uttala sig om en sak så måste man ju veta vad det handlar om. Jag läste om Madeleine på Aftonbladet. Inte för att jag bryr mig om hennes liv utan för att jag ville kolla hur stor grej dom gjort av nyheten men jag skulle aldrig gå o köpa en tidning för att läsa om de kungliga. Självklart får man säga vad man tycker sen håller jag hårt på en tes som en lärare till mig hade" har du inget vettigt att säga så sitt ner och håll tyst för allas trevnad." I det stora hela tycker jag inte att man ska få ha vilka åsikter som helst iaf inte inom politiken för där räcker det med pajasar som Jimmie och hans brunskjortecircus. Tror inte så många bara går in på något bara för att kolla nyhetsvärdet:) ungefär när herrar bläddrar i damtidningar och säger att det är en skitblaska men något måste man titta i...komisk hyckleri
CITAT (Monarda @ 03-09-2013, 19:34)  Vilka tråkmånsar ni är och så angelägna om att framhålla att ni inte bryr er. Det är väl alltid roligt när någon väntar smått, kunglig eller ej. Kärringen mot strömmen är väl jag då som köper Svensk Damtidning varje vecka. Jag håller med dig! Förritiden sa jag alltid:jag skulle aldrig köpa sån tidningar! Idag har jag inte råd att köpa,men önskar att jag kunde!Jag tycker om att läsa om de Kungliga. Skvaller eller inte så är det roligt att läsa om Kunliga,kändisar etc....
theseraphim
03-09-2013, 20:05
CITAT (silos @ 03-09-2013, 20:50)  Jag håller med dig! Förritiden sa jag alltid:jag skulle aldrig köpa sån tidningar!
Idag har jag inte råd att köpa,men önskar att jag kunde!Jag tycker om att läsa om de Kungliga.
Skvaller eller inte så är det roligt att läsa om Kunliga,kändisar etc.... Alla håller koll på skvaller till viss del annars hade de ju inte kunnat säga "inte för jag bryr mig men jag tror inte herr X gjort dittan eller dattan..." Sen behöver det ju inte gå till överdrift som hos en släkting som tror att Hänt Extra är nyheter:)
mamamaggan
03-09-2013, 20:21
Så man får säga vad man tycker men INTE säga något om man inte har något att säga ?!
Och vem avgör vem som har något att säga ?!
Att en lärare sagt så talar bara om att den läraren hade en idé om att h*n visste bäst och tryckte ner sina elever !
*Stintan*
03-09-2013, 20:25
CITAT (theseraphim @ 03-09-2013, 20:49)  Självklart får man säga vad man tycker sen håller jag hårt på en tes som en lärare till mig hade" har du inget vettigt att säga så sitt ner och håll tyst för allas trevnad."
I det stora hela tycker jag inte att man ska få ha vilka åsikter som helst iaf inte inom politiken för där räcker det med pajasar som Jimmie och hans brunskjortecircus.
Tror inte så många bara går in på något bara för att kolla nyhetsvärdet:) ungefär när herrar bläddrar i damtidningar och säger att det är en skitblaska men något måste man titta i...komisk hyckleri Då kan man ju fråga sig vem som bestämmer vad som är vettigt. I morse på nyheterna på TV så avbröt dom sig mitt i något annat dom pratade om bara för att berätta den stora nyheten och dom uttryckte sig på ett sätt så dom poängterade att det var Chris som var pappan. Jag hajade till och tänkte att vem skulle det annars vara. Det var det som fick mig att starta den här tråden. Journalister och programledare uttrycker sig inte alltid så bra och dessutom frågade jag mig om nyheten var så stor att dom måste avbryta mitt i för att tala om det. Det var detta som gjorde att jag blev lite nyfiken på hur en tidning som Aftonbladet skulle hantera saken. Det är ju självklart kul för dom att dom väntar barn men jag kan inte tycka att det på något sätt angår mig.
De gifte sig alltså i sista sekunden  om man ser till deras bröllop och nu deras "bröllopsnatt". Plus minus några veckor så har barnet en "säker framtid utan en massa skvaller". O så kan maken återgå till sina oseriösa verksamheter och frugan vara hemma med barn och jungfrur. Wow, vilket liv .....
Vad jag förstår så är det helt normalt för de flesta att skaffa barn när man gift sig ! prinsessa eller inte och tydligen har hon och hennes man valt att ligga lågt .Jag glädjs med henne och hennes man ,ett litet barn är ett under vem som än föder det .
theseraphim
03-09-2013, 21:41
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2013, 21:25)  Då kan man ju fråga sig vem som bestämmer vad som är vettigt.
I morse på nyheterna på TV så avbröt dom sig mitt i något annat dom pratade om bara för att berätta den stora nyheten och dom uttryckte sig på ett sätt så dom poängterade att det var Chris som var pappan. Jag hajade till och tänkte att vem skulle det annars vara. Det var det som fick mig att starta den här tråden.
Journalister och programledare uttrycker sig inte alltid så bra och dessutom frågade jag mig om nyheten var så stor att dom måste avbryta mitt i för att tala om det. Det var detta som gjorde att jag blev lite nyfiken på hur en tidning som Aftonbladet skulle hantera saken.
Det är ju självklart kul för dom att dom väntar barn men jag kan inte tycka att det på något sätt angår mig. Det där med att Chris är pappan fattar jag dock inte heller. Det behöver val män inte poängtera direkt för det är ju trots allt inte Lill Babs det här;)
mamamaggan
03-09-2013, 21:50
Kan det vara så att man vill understryka det därför att det kan vara så att hon var gravid när hon gifte sig ?
Jag menar det kan ju journalisterna kanske räkna ut , när hon blev gravid alltså .
Det vet ni väl att även om den man är gift med inte är den biologiska pappan så räknas han som det i alla fall bara därför att man är gift med honom .
Men kära någon då !hur många ÄR inte gravida när det gifter sig ? vi lever väl i ett modernt samhälle .
Huggorm
03-09-2013, 22:01
Hoppas de stannar i New York och håller en låg profil, jag står verkligen inte ut med den där Christopher O´Neill. Stackars barn om det får mycket arvsanlag från det hållet.
mamamaggan
03-09-2013, 22:09
CITAT (Motti @ 03-09-2013, 22:58)  Men kära någon då !hur många ÄR inte gravida när det gifter sig ? vi lever väl i ett modernt samhälle . Ja vi lever kanske i ett sådant samhälle men det gör INTE kungligheterna . De är ju en relik från länge länge sedan och lever väl fortfarande i sin " sagovärld " där kvinnan är oskuld när hon gifter sig. Ävan om inte en del inte skulle ha reagerat på om det vore så så får vi ju tänka i de " kungliga " banorna.
*Stintan*
03-09-2013, 22:20
CITAT (mamamaggan @ 03-09-2013, 23:09)  Ja vi lever kanske i ett sådant samhälle men det gör INTE kungligheterna . De är ju en relik från länge länge sedan och lever väl fortfarande i sin " sagovärld " där kvinnan är oskuld när hon gifter sig.
Ävan om inte en del inte skulle ha reagerat på om det vore så så får vi ju tänka i de " kungliga " banorna. Det där tror du väl inte ens själv på får vi hoppas  CITAT (Huggorm @ 03-09-2013, 23:01)  Hoppas de stannar i New York och håller en låg profil, jag står verkligen inte ut med den där Christopher O´Neill. Stackars barn om det får mycket arvsanlag från det hållet. Håller med. Mår nästan illa bara av att se en bild av karln.
Du tror väl inte på allvar att Madelen var oskuld när hon gifte sig Herre gud vem är det som lever i det förgångna nu då ? Det där med Prinsar och Prinsessor hör nog just precis till sagorna .
CITAT (Motti @ 03-09-2013, 22:58)  Men kära någon då !hur många ÄR inte gravida när det gifter sig ? vi lever väl i ett modernt samhälle . Halaj! Tja, shotgun weddings är nog inte så vanliga nuförtiden, så jag tror nog att det var betydligt vanligare att bruden var gravid förr i tiden än vad det är nu. //T
Piccante
03-09-2013, 23:00
CITAT (Motti @ 03-09-2013, 23:37)  Du tror väl inte på allvar att Madelen var oskuld när hon gifte sig Herre gud vem är det som lever i det förgångna nu då ? Det där med Prinsar och Prinsessor hör nog just precis till sagorna . Det är nog ingen som tror men jag har för mig det har med hovetiketten att göra att de ska ha lysning och förlovning en viss bestämd tid före bröllopet och föds barnet före bröllopet så är det ju "oäkta" per definition och det är inte värdigt en medlem i kungafamiljen. Så allt ska tajmas in så det inte blir fler skandaler än de åstadkommer ändå...
mamamaggan
03-09-2013, 23:55
CITAT (Motti @ 03-09-2013, 23:37)  Du tror väl inte på allvar att Madelen var oskuld när hon gifte sig Herre gud vem är det som lever i det förgångna nu då ? Det där med Prinsar och Prinsessor hör nog just precis till sagorna . Vadå sagor ? Vi har prinsar och prinsessor så då lever vi väl i en sagovärld ? Klart det skulle vara pinsamt för hovet , som fortfarande lever som på medeltiden ibland, om hon hade varit gravid när hon gifte sig. De ska ju vara " finare " än oss andra och hålla på moralen.
*Stintan*
04-09-2013, 08:44
CITAT (silos @ 04-09-2013, 09:40)  Get a life folk!
CITAT (*Stintan* @ 04-09-2013, 09:44)  Skaffa ett liv på svenska!
*Stintan*
04-09-2013, 08:53
Och vem har inte ett liv tycker du ?
CITAT (*Stintan* @ 04-09-2013, 09:53)  Och vem har inte ett liv tycker du ? Många!
Madeleine och Chris O'Neill väntar barn...inne på Aftonbladet undrar jag?
Är det detta som var så konstigt?
CITAT (mamamaggan @ 04-09-2013, 00:55)  Vadå sagor ? Vi har prinsar och prinsessor så då lever vi väl i en sagovärld ?
Klart det skulle vara pinsamt för hovet , som fortfarande lever som på medeltiden ibland, om hon hade varit gravid när hon gifte sig.
De ska ju vara " finare " än oss andra och hålla på moralen. Reagerade när jag hörde nyheten att reportern sa. "Barnet väntas födas i XXXXX (minns inte månaden, så intresserad är jag) Nio månader efter bröllopet" Väldigt viktigt att betona det, tydligen.
*Stintan*
04-09-2013, 09:40
CITAT (silos @ 04-09-2013, 10:10)  Madeleine och Chris O'Neill väntar barn...inne på Aftonbladet undrar jag?
Är det detta som var så konstigt? Jag har förklarat i ett tidigare inlägg vad det var som fick mig att reagera och starta denna tråd. Det har inget med Aftonbladet att göra. Undrar fortfarande vem du tyckte skulle skaffa sig ett liv? Eftersom du skrev uppmaningen här i tråden så avsåg du väl någon som skrivit i den? "Många" är inget svar!
skånepåg
04-09-2013, 10:38
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|