Sidor: 1, 2
Motti
Ja ha ! det har jag också kommit fram till men vad håller du på med då ? är det ditt nöje att vända och vrida på allt som skrivs här ? man borde inte ens bry sig att gå i svaromål på det du skriver Stintan .Men på något sätt så vet du vilka knappar du ska trycka på för att få folk att bli arga och förbannade .
Igentligen bryr jag mig inte ett dugg om vad du tycker eller tänker ,men jag kan inte låta bli att tjaffsa med dig heller wink.gif
pejori
CITAT (Motti @ 20-09-2013, 23:19) *
Men jag skrev ju just det ! man kan inte veta direkt vad som händer med sina tänder ! ops det rimmade också whistling.gif Det är mycket hit och dit vad man ska åtgärda och vad man ska gå vidare med vad man ska välja mellan pest och kolera ! Jag försökte väl få lite empati här och bolla mina ångerst tankar för mina tänder .Förstår inte varför det ska bli sådan jäkla affär av allt man skriver här confused.gif Man får uppfattningen av att en del tror man hittar på tex det här med mina tänder ? det enda jag sökte här var lite empati och lite erfarenhet av andra som råkat ut för samma sak .För det är ta mig fan inte lätt att gå till Tandläkaren och dra ut tänder som man haft 50 år och dess utom inte ha något alternativ .

Förstår din fasa, då jag suttit i din sits.
Att förlora sina tänder och tro att man får gå med en stor glugg är rätt skrämmande.
Du får som sagt, provisoriska tänder, tills bryggan är utprovad och klar.

Resultatet kommer att bli jättefint.
malcolm
Lider med dig Motti, hoppas tandläkaren kommer fram till någon vettig lösning och att det inte blir alltför dyrt. trostar.gif
mamamaggan
CITAT (Motti @ 20-09-2013, 21:31) *
Tvåan och trean i överkäken ,ettan är framtanden eller en av dom för man har ju två framtändet i överkäken ,om du ser mig framifrån så är det tvåan och trean från höger sida som ska bort .

Så du har varit till tandläkaren igen och fått nya " direktiv " ?

Motti
Japp ! både tandläkaren och jag har diskuterat vad som blir vettigast att göra så vi har spånat en del gemensamt om vad som fungerar i längden .Har två alternativ ,det ena är att få remis till Ordontologen och kapa rotspetsen genom tandköttet och chansen att problemet ska återkomma med nya infektioner är 50-50 ,då har vi kommit fram till att det bästa är att dra tanden rotfylla den bredvid och sätta in en brygga ,50-50 är liksom inget alls att satsa på .Nu går jag på Antibiotika igen då det fortfarande var var och infektion kvar i tanden och det trots att tanden är rotfylld för 5 år sedan .Tandläkaren såg en fraktur i roten som troligtvis uppstog vid min stämbandsoperation ,när man ser de gammla röntgenbilderna så finns ingen fraktur där alls .När de opererade mina stämband satte de in ett stort rör i munnen för att komma åt ,troligtvis har det röret åsamkat de problem jag fått efter .
Tikka
Nops det har jag inte men det går ändå...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon