|
Jubbe063
12-10-2013, 21:13
CITAT (Monaxe @ 12-10-2013, 22:08)  Så din norm gäller för alla Sveriges jägare och alla hundägare??? Ja den frågan kan man nog ställa sig
Jubbe063
12-10-2013, 21:19
CITAT (Motti @ 12-10-2013, 21:28)  Beviset anser jag att vi har efter att ha fostrat 5 jakthundar ! Ja du Motti. Är det inte bättre du säger "jag anser, jag tycker" etc istället för att säga "alla jägare, alla jakthundar" etc. I första fallet så säger du ju då din ståndpunkt o vad du tycker. I det senare fallet ger du ju sken av att vara talesperson för alla. Kan respektera och finna det intressant att vi alla har olika åsikter o tycker olika. Det är ju bara kul intressant o trevligt. Men att uttala sig om saker som om din åsikt är giltig för alla jägare o alla hundar blir aningen irriterande.
Vi har en ganska stor svär omkring oss som är jägare själv är jag uppvuxen i en jaktsläkt liksom min man ,kan nog inte räkna alla jag känner som jagar och har jakthundar ,men lever i den miljön hela tiden .Köper man en Luzernersom vi som ska jaga Hare så serverar man inte rådjur och älg rått till en harhund ,hundar har 300 gånger bättre luktsinne än vad människan har .För att förstå hela baletten måste man leva i jaktvärlden och vara intresserad av vad det innebär .Om jag skulle sitta här och skriva om allt som har med jakt att göra skulle inte sidan räcka till och ingen skulle ha lust att läsa "noveller"om hur man växer upp med jakt och vad det innebär eller varför man jagar .
Ingela i Segersberg
12-10-2013, 21:32
En jakthund som jagar en stackars hare i flera kilometer för att haren sen ska skjutas är tydligen en duktig hund. Men om en vanlig hund gjorde samma sak, så skulle det nog heta: Fyyyy! Jävla hund!
Jubbe063
12-10-2013, 21:46
CITAT (Motti @ 12-10-2013, 22:24)  Vi har en ganska stor svär omkring oss som är jägare själv är jag uppvuxen i en jaktsläkt liksom min man ,kan nog inte räkna alla jag känner som jagar och har jakthundar ,men lever i den miljön hela tiden .Köper man en Luzernersom vi som ska jaga Hare så serverar man inte rådjur och älg rått till en harhund ,hundar har 300 gånger bättre luktsinne än vad människan har .För att förstå hela baletten måste man leva i jaktvärlden och vara intresserad av vad det innebär .Om jag skulle sitta här och skriva om allt som har med jakt att göra skulle inte sidan räcka till och ingen skulle ha lust att läsa "noveller"om hur man växer upp med jakt och vad det innebär eller varför man jagar . Jamen då så. Då utgår jag från att allt du säger är eget tyckande och åsikt baserat på ditt umgänge. Men för att kunna skilja fakta från ditt tyckande kommer jag hädanefter fråga dig först utifall det inte går att urskilja om det är tyckande eller fakta du skriver.
zaaritha
12-10-2013, 22:06
Motti! Du vill alltså bara ha köttet! Att djur har en själ o dyl. det skiter du i! Men; då har väl er jakthund också en själ? Vad skulle du säja om hunden blev skjuten?
Men Motti,vilke tråd jag än läser tycks du alltid veta om allting:)
Här vet jag ingenting så jag svar inte om jakt mer än detta:vad är blodspår?
CITAT (silos @ 14-10-2013, 11:26)  Men Motti,vilke tråd jag än läser tycks du alltid veta om allting:)
Här vet jag ingenting så jag svar inte om jakt mer än detta:vad är blodspår? Att veta allt, eller att tro sig veta allt är inte samma sak. Silos. Åsikter är heller inte kunskap.
*Stintan*
14-10-2013, 11:14
CITAT (silos @ 14-10-2013, 11:26)  Men Motti,vilke tråd jag än läser tycks du alltid veta om allting:)
Här vet jag ingenting så jag svar inte om jakt mer än detta:vad är blodspår? Man lägger blodspår för att träna/lära hunden att söka efter skadat vilt t.ex.
Man kan ju tycka att det kanske vore bättre att vända sig till de människor som endast lever och andas för jakt i olika former. som förstår storheten i all kunskap som Motti har.
Vi här på Odla är ju såpass dumma så vi förstår inte all finess med jakt.
Finns det inte något forum på nätet för jakt och jaktintresserade? Där kanske du Motti kan finna likar, personer som förstår hur duktig du är och hur mycket du kan om jakt eftersom du är 60 + och har hela livet levt med jakten tätt inpå dig.
Dina kunskaper är så stora att vi har nog svårt att ta till oss dem här...
CITAT (Monaxe @ 14-10-2013, 12:56)  Man kan ju tycka att det kanske vore bättre att vända sig till de människor som endast lever och andas för jakt i olika former. som förstår storheten i all kunskap som Motti har.
Vi här på Odla är ju såpass dumma så vi förstår inte all finess med jakt.
Finns det inte något forum på nätet för jakt och jaktintresserade? Där kanske du Motti kan finna likar, personer som förstår hur duktig du är och hur mycket du kan om jakt eftersom du är 60 + och har hela livet levt med jakten tätt inpå dig.
Dina kunskaper är så stora att vi har nog svårt att ta till oss dem här... Tänk bara att få veta att en hare har två hjärtan. Det måste vara värt Nobelpriset...Minst. CITAT (Motti @ 23-09-2013, 22:50)  Tea hade namnsdag i dag och fick då kokt harhjärta från haren hon drev fram !Sorry men en del av er tycker nog det också är provoserande !men i en jägares liv eller i en jakthustrus liv är detta ett rent naturligt förfarande .Inget av viltet ska gå till spillo allt ska ta till varas på . Här är det kokt. CITAT (Motti @ 12-10-2013, 01:27)  Att hon fick sitt harhjärta kokt då var för hon då var valp och då är det inte lämpligt att ge rått kött !nu är hon 7 månader och har drivit fram första haren då fick hon räntan alltså hjärta lever lungor .Man ger inte valpar på 4 månader rått kött rätt upp och ner .Det måste vänjas in efter ålder och vad de tål . Nu är samma hares hjärta rått.
zaaritha
18-10-2013, 21:09
Motti Som sagt var; jag är uppvuxen på landet, har vart med på slakt, som barn.
Våra grannar jagar rådjur, älg, harar, fasaner o s v. Men; jag köper inte kött på t.ex Ica............ Jag tycker att djur ska få leva, de vilda i allafall! Och--som sagt; varför gnäller jägarna på att rovdjur tar "jägarnas byten"? Jag vill inte gräla, vi får tänka o tycka vad vi vill!
Ja då alla får ha sin åsikt och sin livsåskådning !men att peka ut jägare som mördare och banditer kan jag inte ställa upp på .
CITAT (Motti @ 19-10-2013, 00:03)  Ja då alla får ha sin åsikt och sin livsåskådning !men att peka ut jägare som mördare och banditer kan jag inte ställa upp på .. Men du kan väl ändå svara på, hur Teas första hares hjärta blev serverat kokt, och samma hares hjärta, fick hon som "ränta" d.v.s. rått.? Läser det du skriver men ibland förstår jag inte riktigt...  CITAT (zaaritha @ 18-10-2013, 22:09)  Motti Som sagt var; jag är uppvuxen på landet, har vart med på slakt, som barn.
Våra grannar jagar rådjur, älg, harar, fasaner o s v. Men; jag köper inte kött på t.ex Ica............ Jag tycker att djur ska få leva, de vilda i allafall! Och--som sagt; varför gnäller jägarna på att rovdjur tar "jägarnas byten"? Jag vill inte gräla, vi får tänka o tycka vad vi vill! Vem gör det?
Piccante
18-10-2013, 23:45
CITAT (Motti @ 19-10-2013, 00:03)  Ja då alla får ha sin åsikt och sin livsåskådning !men att peka ut jägare som mördare och banditer kan jag inte ställa upp på . . Kan vi inte acceptera att vi växer upp under olika förhållanden och har våra egna erfarenheter och upplevelser med oss?
Räntan är alla inre organ lever njurar hjärta ,nu fick hon lever njurar efter jakten hjärtat satt kvar i haren så när min man flådde haren så fick hon hjärtat kokt med kyckling innerfile ! Alla jakthundar får räntan det är kutym ! finns inte en jakthund som inte äter en ränta och det bör jag veta efter 60 år och uppvuxen i en jakt och fiske familj .Tycker det är ganska löjligt att jag ska behöva sitta här och presisera mig i detalj allvarligt alltså !Alla som är seriösa jägare vet detta och det ifråga sätts aldrig heller ,en självklarhet .Dess utom är jakthunden den mest sunda hunden i hundvärlden och har alla gammla gener kvar som hunden hade från begynelsen ,och det är genetiskt bevisat .Sen kan man inte sticka under stolen med att det finns en viss inavel och sönderavel inom jakthundsvärlden ,men då handlar det inte om seriösa hundägare och seriös jakthundsavel .Man måste leva i detta för att förstå vad det handlar om.
CITAT (Piccante @ 19-10-2013, 00:45)  Kan vi inte acceptera att vi växer upp under olika förhållanden och har våra egna erfarenheter och upplevelser med oss? (vet att några förespråkar mer än en tumme, men jag tycker det blir jobbigt att skriva detta varje gång)
Jo men jag tycker att Piccante fick till det under sin tumme  vi är alla olika och växer upp under olika förhållande och därmed tar vi med oss det vi växte upp med och dom värderingarna mm .Jakt är den äldsta formen av överlevnad och många av oss har den i våra gener fortfarande .
CITAT (Motti @ 19-10-2013, 01:01)  Jo men jag tycker att Piccante fick till det under sin tumme  vi är alla olika och växer upp under olika förhållande och därmed tar vi med oss det vi växte upp med och dom värderingarna mm .Jakt är den äldsta formen av överlevnad och många av oss har den i våra gener fortfarande .  OOPs. glömde dom som inte tycker en Smileys är nog med svar. Men gissa vad JAG tycker????Hur många onödiga ord, skrev jag inte nu???
sparvuggla
19-10-2013, 07:01
CITAT (Motti @ 19-10-2013, 01:01)  Jo men jag tycker att Piccante fick till det under sin tumme  vi är alla olika och växer upp under olika förhållande och därmed tar vi med oss det vi växte upp med och dom värderingarna mm .Jakt är den äldsta formen av överlevnad och många av oss har den i våra gener fortfarande . Ca 2-3 %. Men dom låter som 100%, när dom själva talar eller skriver.
*Stintan*
20-10-2013, 14:53
CITAT (Motti @ 19-10-2013, 00:52)  Räntan är alla inre organ lever njurar hjärta ,nu fick hon lever njurar efter jakten hjärtat satt kvar i haren så när min man flådde haren så fick hon hjärtat kokt med kyckling innerfile ! Alla jakthundar får räntan det är kutym ! finns inte en jakthund som inte äter en ränta och det bör jag veta efter 60 år och uppvuxen i en jakt och fiske familj .Tycker det är ganska löjligt att jag ska behöva sitta här och presisera mig i detalj allvarligt alltså !Alla som är seriösa jägare vet detta och det ifråga sätts aldrig heller ,en självklarhet .Dess utom är jakthunden den mest sunda hunden i hundvärlden och har alla gammla gener kvar som hunden hade från begynelsen ,och det är genetiskt bevisat .Sen kan man inte sticka under stolen med att det finns en viss inavel och sönderavel inom jakthundsvärlden ,men då handlar det inte om seriösa hundägare och seriös jakthundsavel .Man måste leva i detta för att förstå vad det handlar om. Varför ändrar du din historia ideligen? Nu fick er hund plötsligt lever och njurar efter jakten trots att du förut sa att man inte ska ge valpar rått kött och att det var därför du kokade hjärtat. (Fast hon hade också ätit upp det rått efter jakten skrev du  ). Tror det skulle vara enklare både för dig och oss andra om du höll dig till en version. Går det inte att hålla sig till de jägare och jakthundar du känner till ordentligt istället för att generalisera och skriva ALLA. Det stämmer nämligen inte att ALLA jägare ger ALLA jakthundar räntan! Det finns fler som levt med jakt och jakthundar än du. Försök förstå det.
CITAT (*Stintan* @ 20-10-2013, 15:53)  Varför ändrar du din historia ideligen? Nu fick er hund plötsligt lever och njurar efter jakten trots att du förut sa att man inte ska ge valpar rått kött och att det var därför du kokade hjärtat. (Fast hon hade också ätit upp det rått efter jakten skrev du  ). Tror det skulle vara enklare både för dig och oss andra om du höll dig till en version. Går det inte att hålla sig till de jägare och jakthundar du känner till ordentligt istället för att generalisera och skriva ALLA. Det stämmer nämligen inte att ALLA jägare ger ALLA jakthundar räntan! Det finns fler som levt med jakt och jakthundar än du. Försök förstå det. Ett mycket bra inlägg skriver jag som också växt upp i en familj med jakt och jakthundar. Vår sista jakthund tyckte bäst om pannkaka.
malcolm
20-10-2013, 16:16
Varför ifrågsätta allt som motti säger, sag tro på det hon berättar och fattar inte ad det skulle vara för konstigt med det.
CITAT (malcolm @ 20-10-2013, 17:16)  Varför ifrågsätta allt som motti säger, sag tro på det hon berättar och fattar inte ad det skulle vara för konstigt med det. Problemet är ju att det är olika versioner varje gång hon berättar, det blir lite förvirrande när man läser inläggen (de flesta läser ju allt i tråden, vilket motti själv säger att hon inte gör). Jag har väldigt svårt att förstå i denna tråd vad det vad som Mottis hund fick egentligen. Inte för att ifrågasätta Motti, men för att reda ut begreppen. Det är bra att hålla sig till en version när man berättar något.
*Stintan*
20-10-2013, 17:02
CITAT (Monaxe @ 20-10-2013, 17:27)  Problemet är ju att det är olika versioner varje gång hon berättar, det blir lite förvirrande när man läser inläggen (de flesta läser ju allt i tråden, vilket motti själv säger att hon inte gör). Jag har väldigt svårt att förstå i denna tråd vad det vad som Mottis hund fick egentligen. Inte för att ifrågasätta Motti, men för att reda ut begreppen.
Det är bra att hålla sig till en version när man berättar något. Exakt!
CITAT (malcolm @ 20-10-2013, 17:16)  Varför ifrågsätta allt som motti säger, sag tro på det hon berättar och fattar inte ad det skulle vara för konstigt med det.
Det är faktiskt upp till var och en hur de vill "läsa"det jag skriver ,vill man jäklas så vill man och då kvittar det vad jag skriver ju ,och faktiskt så bryr jag mig inte heller om vissa antydningar här .Jag vet vad jag vet om jakt och jakthundar då jag vuxit upp i dom miljöerna i 60 år .Sedan om någon vill disikera allt jag skriver så bjuder jag på det
Gossen Ruda
22-10-2013, 07:39
CITAT (Motti @ 21-10-2013, 23:45)  Det är faktiskt upp till var och en hur de vill "läsa"det jag skriver ,vill man jäklas så vill man och då kvittar det vad jag skriver ju ,och faktiskt så bryr jag mig inte heller om vissa antydningar här .Jag vet vad jag vet om jakt och jakthundar då jag vuxit upp i dom miljöerna i 60 år .Sedan om någon vill disikera allt jag skriver så bjuder jag på det  Jo, nog är det så att några här letar efter fel i det du skriver. Tyvärr behöver de inte leta speciellt mycket, felen står som spön i backen. Inga allvarliga fel men desto fler. Dina inlägg hade vunnit mycket på om du noga läst igenom vad du skrivit innan du sänder iväg dem. Kontrollerar fakta och framför allt kontrollerar vad du själv skrivit tidigare, du motsäger dig själv rätt ofta. Du får ta dig tid och läsa igenom tråden och vad du själv skrivit, detta är ingen chat där det skrivna försvinner efter ett tag. Här ligger det kvar till allmän beskådning. Till sist bör du inte vara så självsäker, bara för att du tror att du vet hur all jakt går till behöver det inte vara så överallt.
evelina
22-10-2013, 08:10
CITAT (Gossen Ruda @ 22-10-2013, 08:39)  Jo, nog är det så att några här letar efter fel i det du skriver. Tyvärr behöver de inte leta speciellt mycket, felen står som spön i backen. Inga allvarliga fel men desto fler. Dina inlägg hade vunnit mycket på om du noga läst igenom vad du skrivit innan du sänder iväg dem. Kontrollerar fakta och framför allt kontrollerar vad du själv skrivit tidigare, du motsäger dig själv rätt ofta. Du får ta dig tid och läsa igenom tråden och vad du själv skrivit, detta är ingen chat där det skrivna försvinner efter ett tag. Här ligger det kvar till allmän beskådning. Till sist bör du inte vara så självsäker, bara för att du tror att du vet hur all jakt går till behöver det inte vara så överallt. Jag har läst allt och kan bara hålla med dig även om jag aldrig skriver något men nu var jag tvungen efter ha suttit på händerna alldeles för länge.
Jubbe063
22-10-2013, 15:57
CITAT (Gossen Ruda @ 22-10-2013, 08:39)  Jo, nog är det så att några här letar efter fel i det du skriver. Tyvärr behöver de inte leta speciellt mycket, felen står som spön i backen. Inga allvarliga fel men desto fler. Dina inlägg hade vunnit mycket på om du noga läst igenom vad du skrivit innan du sänder iväg dem. Kontrollerar fakta och framför allt kontrollerar vad du själv skrivit tidigare, du motsäger dig själv rätt ofta. Du får ta dig tid och läsa igenom tråden och vad du själv skrivit, detta är ingen chat där det skrivna försvinner efter ett tag. Här ligger det kvar till allmän beskådning. Till sist bör du inte vara så självsäker, bara för att du tror att du vet hur all jakt går till behöver det inte vara så överallt. Amen
malcolm
22-10-2013, 16:24
CITAT (Gossen Ruda @ 22-10-2013, 08:39)  Jo, nog är det så att några här letar efter fel i det du skriver. Tyvärr behöver de inte leta speciellt mycket, felen står som spön i backen. Inga allvarliga fel men desto fler. Dina inlägg hade vunnit mycket på om du noga läst igenom vad du skrivit innan du sänder iväg dem. Kontrollerar fakta och framför allt kontrollerar vad du själv skrivit tidigare, du motsäger dig själv rätt ofta. Du får ta dig tid och läsa igenom tråden och vad du själv skrivit, detta är ingen chat där det skrivna försvinner efter ett tag. Här ligger det kvar till allmän beskådning. Till sist bör du inte vara så självsäker, bara för att du tror att du vet hur all jakt går till behöver det inte vara så överallt. Jag kan inte annat än att hålla med, har inget emot motti på något sätt men visst verkar en del ganska förvirrande fast tänker inte ingå i det drevet som hon känner att hon är utsatt för.
CITAT (Gossen Ruda @ 22-10-2013, 08:39)  Jo, nog är det så att några här letar efter fel i det du skriver. Tyvärr behöver de inte leta speciellt mycket, felen står som spön i backen. Inga allvarliga fel men desto fler. Dina inlägg hade vunnit mycket på om du noga läst igenom vad du skrivit innan du sänder iväg dem. Kontrollerar fakta och framför allt kontrollerar vad du själv skrivit tidigare, du motsäger dig själv rätt ofta. Du får ta dig tid och läsa igenom tråden och vad du själv skrivit, detta är ingen chat där det skrivna försvinner efter ett tag. Här ligger det kvar till allmän beskådning. Till sist bör du inte vara så självsäker, bara för att du tror att du vet hur all jakt går till behöver det inte vara så överallt. Ett klokt och bra inlägg Gossen Ruda
CITAT (Gossen Ruda @ 22-10-2013, 08:39)  Jo, nog är det så att några här letar efter fel i det du skriver. Tyvärr behöver de inte leta speciellt mycket, felen står som spön i backen. Inga allvarliga fel men desto fler. Dina inlägg hade vunnit mycket på om du noga läst igenom vad du skrivit innan du sänder iväg dem. Kontrollerar fakta och framför allt kontrollerar vad du själv skrivit tidigare, du motsäger dig själv rätt ofta. Du får ta dig tid och läsa igenom tråden och vad du själv skrivit, detta är ingen chat där det skrivna försvinner efter ett tag. Här ligger det kvar till allmän beskådning. Till sist bör du inte vara så självsäker, bara för att du tror att du vet hur all jakt går till behöver det inte vara så överallt. Kan bara hålla med.
Anki på Öland
22-10-2013, 19:00
CITAT (Gossen Ruda @ 22-10-2013, 08:39)  Jo, nog är det så att några här letar efter fel i det du skriver. Tyvärr behöver de inte leta speciellt mycket, felen står som spön i backen. Inga allvarliga fel men desto fler. Dina inlägg hade vunnit mycket på om du noga läst igenom vad du skrivit innan du sänder iväg dem. Kontrollerar fakta och framför allt kontrollerar vad du själv skrivit tidigare, du motsäger dig själv rätt ofta. Du får ta dig tid och läsa igenom tråden och vad du själv skrivit, detta är ingen chat där det skrivna försvinner efter ett tag. Här ligger det kvar till allmän beskådning. Till sist bör du inte vara så självsäker, bara för att du tror att du vet hur all jakt går till behöver det inte vara så överallt. CITAT (malcolm @ 22-10-2013, 17:24)  Jag kan inte annat än att hålla med, har inget emot motti på något sätt men visst verkar en del ganska förvirrande fast tänker inte ingå i det drevet som hon känner att hon är utsatt för. Det är nog ingen som har något emot motti på något sätt, det du/hon (och några till) kallar drev är ju bara försök att reda ut det som skrivs. Få reda på vilken av versionerna som är den rätta. Det vore väl värre om alla nonchalerade inläggen och inte brydde sig ett dugg om hur hon menade.
CITAT (Anki på Öland @ 22-10-2013, 20:00)  Det är nog ingen som har något emot motti på något sätt, det du/hon (och några till) kallar drev är ju bara försök att reda ut det som skrivs. Få reda på vilken av versionerna som är den rätta. Det vore väl värre om alla nonchalerade inläggen och inte brydde sig ett dugg om hur hon menade. Mer kloka ord!
CITAT (Gossen Ruda @ 22-10-2013, 08:39)  Jo, nog är det så att några här letar efter fel i det du skriver. Tyvärr behöver de inte leta speciellt mycket, felen står som spön i backen. Inga allvarliga fel men desto fler. Dina inlägg hade vunnit mycket på om du noga läst igenom vad du skrivit innan du sänder iväg dem. Kontrollerar fakta och framför allt kontrollerar vad du själv skrivit tidigare, du motsäger dig själv rätt ofta. Du får ta dig tid och läsa igenom tråden och vad du själv skrivit, detta är ingen chat där det skrivna försvinner efter ett tag. Här ligger det kvar till allmän beskådning. Till sist bör du inte vara så självsäker, bara för att du tror att du vet hur all jakt går till behöver det inte vara så överallt. Halleluja...
*Stintan*
23-10-2013, 01:09
CITAT (Anki på Öland @ 22-10-2013, 20:00)  Det är nog ingen som har något emot motti på något sätt, det du/hon (och några till) kallar drev är ju bara försök att reda ut det som skrivs. Få reda på vilken av versionerna som är den rätta. Det vore väl värre om alla nonchalerade inläggen och inte brydde sig ett dugg om hur hon menade. Visst är det så.
Måste man då vara filosofie doktor här för att få rescpeckt ? det här börjar bli löjligt .Har läst minst 6 trådar då man diskuterar mig personligen och så kallat min interligens eller mitt kunnande !märker ni inte själva hör löjligt det är ?Varje människa har väl rätt att utrycka sig på sitt sätt utan att bli idiotförklarad .Vad eller vem säger att ni som skrivit inlägg här vet bättre om mig än jag själv ?Vilken rätt har ni att döma ? Och föresten hur många av er här lever i jaktkulturen ?Tycker det är nesligt när folk diskuterar om en över huvudet på en som man inte fanns .
Jubbe063
08-11-2013, 08:03
CITAT (Motti @ 08-11-2013, 01:06)  Måste man då vara filosofie doktor här för att få rescpeckt ? det här börjar bli löjligt .Har läst minst 6 trådar då man diskuterar mig personligen och så kallat min interligens eller mitt kunnande !märker ni inte själva hör löjligt det är ?Varje människa har väl rätt att utrycka sig på sitt sätt utan att bli idiotförklarad .Vad eller vem säger att ni som skrivit inlägg här vet bättre om mig än jag själv ?Vilken rätt har ni att döma ? Och föresten hur många av er här lever i jaktkulturen ?Tycker det är nesligt när folk diskuterar om en över huvudet på en som man inte fanns . Kan hålla med att tonen är rå och irriterad. Inte bra. Men du beter dig likadant själv. Generaliserar att de flesta här inte vet vad slakt är, inte vet nåt om jakt etc etc. Och dessa saker drar du upp varje gång någon inte delar din och din mans åsikt. Faktum är att du idiotförklarat bland annat mig i stort sett varenda gång jag inte hållit med dig.
CITAT (Jubbe063 @ 08-11-2013, 08:03)  Kan hålla med att tonen är rå och irriterad. Inte bra.
Men du beter dig likadant själv. Generaliserar att de flesta här inte vet vad slakt är, inte vet nåt om jakt etc etc. Och dessa saker drar du upp varje gång någon inte delar din och din mans åsikt. Faktum är att du idiotförklarat bland annat mig i stort sett varenda gång jag inte hållit med dig. Min uppfattning är att de allra flesta, för att inte säga alla, idiotförklaras av DIG, om man inte håller med dig, Motti. Om tonen skall bli mildare och lugnare får du nog själv föregå med gott exempel.
Anki på Öland
08-11-2013, 09:11
CITAT (Monaxe @ 08-11-2013, 09:06)  Min uppfattning är att de allra flesta, för att inte säga alla, idiotförklaras av DIG, om man inte håller med dig, Motti.
Om tonen skall bli mildare och lugnare får du nog själv föregå med gott exempel. Japp så är det!
Ni är bara för mycket !tvärtom så verkar det som att om man inte håller med er och stryker er medhårs så blir JAG idiotförklarad och intar där med en försvarställning ! Så himmla tråkigt att vissa här bestämmer tonen om vem som ska accepteras och vilka som inte ska det . Mobbing borde inte förekomma bland vuxna interligenta människor .
evelina
24-11-2013, 07:35
CITAT (Motti @ 23-11-2013, 23:45)  Ni är bara för mycket !tvärtom så verkar det som att om man inte håller med er och stryker er medhårs så blir JAG idiotförklarad och intar där med en försvarställning ! Så himmla tråkigt att vissa här bestämmer tonen om vem som ska accepteras och vilka som inte ska det . Mobbing borde inte förekomma bland vuxna interligenta människor . Jag tycker att det är precis tvärtom! Att det är du som idiotförklarar oss andra intelligenta hundägare
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|