|
Full version: Årets julklapp
Det här med årets julklapp var väl något som de som sålde elprylar och tekink "hittade på"? Och det var väl något som liksom blev för att ofta är det många som köper en viss sak just det året? Sedan har det "utvecklats" (i brist på annat ord) till att även inbegripa lite vad som helst, helt enkelt det som flest har givit bort i julklapp det året. Samt att alla ska ha sin sak som detta års julklapp. Eller...? Har ingen aning om det kommer bli men slår ett slag för e-läsare. Nu pratar jag inte om små bärbara plattor som man kan surfa osv med utan just dessa elektroniska böcker (ok, lite kan man ju surfa med dem också men det är bökigare och i svartvitt). Jag har en Sony, min man fick precis en Kindle och vi älskar dem! Så du kan lägga till e-läsare till listan. Här står det lite mer: Årets julklapp. Jag hade nästan rätt, det var visst inte bara elprylar.
Är det inte ofta "dyra" saker som blir årets julklapp? Årets julklapp bestäms ju då av handel och vi luras in i julklappsfällan med buller och bång. Det viktigaste är nog att barnen får en fin jul med uppskattade julklappar oavsett prislapp.
mormor mona
10-11-2013, 11:02
* Robotdammsugare * dator * smart-TV * stor stekgryta * badtunna * trädgårdspryttlar * bok * batteriladdare * klädesplagg * associar * fint vin * e-läsare
CITAT (gnon49 @ 10-11-2013, 11:01)  Är det inte ofta "dyra" saker som blir årets julklapp? Årets julklapp bestäms ju då av handel och vi luras in i julklappsfällan med buller och bång. Det viktigaste är nog att barnen får en fin jul med uppskattade julklappar oavsett prislapp.
Sant. I år blir det väl surfplattan som ligger bra till för den utnämningen.
mormor mona
10-11-2013, 11:07
CITAT (gnon49 @ 10-11-2013, 11:01)  Är det inte ofta "dyra" saker som blir årets julklapp? Årets julklapp bestäms ju då av handel och vi luras in i julklappsfällan med buller och bång. Det viktigaste är nog att barnen får en fin jul med uppskattade julklappar oavsett prislapp. Jo kostsamt brukar det ju vara. Men oftast är det väl 'vuxensak' som blir årets julklapp? Barnen föredrar nog hellre en docka än fint vin
Anki på Öland
10-11-2013, 11:59
CITAT (pejori @ 10-11-2013, 11:04)  Sant. I år blir det väl surfplattan som ligger bra till för den utnämningen. Det var det 2010 enl listan som Peztis länkade till - hehe... så du är sent ute
mormor mona
10-11-2013, 12:21
CITAT (Anki på Öland @ 10-11-2013, 11:59)  Det var det 2010 enl listan som Peztis länkade till - hehe... så du är sent ute  Jag har också länkat sidan redan på sida 1.  *viktigpetter*
mormor mona
10-11-2013, 12:30
Nu har jag redigerat huvudinlägget så det inte blir så rörigt.
CITAT (pejori @ 10-11-2013, 11:04)  Sant. I år blir det väl surfplattan som ligger bra till för den utnämningen. Tror jag också. En "billig" och enkel surfplatta som ett första steg att utforska nätet med. Måste väl finnas surfplattor som är tåliga nog att fungera i barnmiljö. Min billiga platta har jag tappat i golvet och den tog ingen skada vad jag vet.
CITAT (Anki på Öland @ 10-11-2013, 11:59)  Det var det 2010 enl listan som Peztis länkade till - hehe... så du är sent ute  "Favorit i repris"..  Ser att du dessutom begåvats med ett nytt epitet. Ja ja vad säger man?
Anki på Öland
10-11-2013, 14:59
CITAT (pejori @ 10-11-2013, 13:08)  .......Ser att du dessutom begåvats med ett nytt epitet.  ....... Jamen så kul att få vara viktig för en gångs skull....
CITAT (gunsta @ 09-11-2013, 21:28)  Ursäkta - förutom böcker så föreslog jag faktiskt också 'fint vin'. Samt att jag inte gissade på batteriladdare Snarare tvärt om.
Gissar att det blir surfplattan (om det nu inte var förra årets julklapp, hänger inte riktigt med). Personligen så ger jag min man 2 veckor i Las Palmas som julklapp och han ger mig två veckor på samma plats Det blir ostron och champagne i stället för julskinka i år igen. Gita
CITAT (Gita @ 10-11-2013, 20:53)  Gissar att det blir surfplattan (om det nu inte var förra årets julklapp, hänger inte riktigt med). Personligen så ger jag min man 2 veckor i Las Palmas som julklapp och han ger mig två veckor på samma plats Det blir ostron och champagne i stället för julskinka i år igen. Gita Låter härligt. Den bästa julen firade jag i varmare land.
CITAT (Gita @ 10-11-2013, 20:53)  Gissar att det blir surfplattan (om det nu inte var förra årets julklapp, hänger inte riktigt med). Personligen så ger jag min man 2 veckor i Las Palmas som julklapp och han ger mig två veckor på samma plats Det blir ostron och champagne i stället för julskinka i år igen. Gita Låter helt underbart Gita
mormor mona
10-11-2013, 21:06
CITAT (Gita @ 10-11-2013, 20:53)  Gissar att det blir surfplattan (om det nu inte var förra årets julklapp, hänger inte riktigt med). Personligen så ger jag min man 2 veckor i Las Palmas som julklapp och han ger mig två veckor på samma plats Det blir ostron och champagne i stället för julskinka i år igen. Gita Kolla huvudinlägget så ser du listan på alla julklappar för varje år.  CITAT (pejori @ 10-11-2013, 20:56)  Låter härligt. Den bästa julen firade jag i varmare land.  Thailand?
mormor mona
11-11-2013, 11:24
Jaha ser ut som att det blir hälsoarmbandet som blir årets julklapp. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel...icle17738699.ab" Andrahandsfavoriter enligt oddsen är secondhand-plagget/föremålet eller donation till gott ändamål. Båda ger fem gånger insatsen.
Vad är då minst troligt som ”Årets julklapp”?
Enligt oddsen är det segelbåten som ger hela 500 i odds. En annan högoddsare på listan nedan är bland annat vedsäcken, som ger 250 gånger de satsade pengarna." Var väl jag som gissade på klädesplagg eller accosiar?  Men vi får se. Än är ngt inte fastställt.
CITAT (mormor mona @ 11-11-2013, 11:24)  Jaha ser ut som att det blir hälsoarmbandet som blir årets julklapp. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel...icle17738699.ab" Andrahandsfavoriter enligt oddsen är secondhand-plagget/föremålet eller donation till gott ändamål. Båda ger fem gånger insatsen.
Vad är då minst troligt som "Årets julklapp"?
Enligt oddsen är det segelbåten som ger hela 500 i odds. En annan högoddsare på listan nedan är bland annat vedsäcken, som ger 250 gånger de satsade pengarna." Var väl jag som gissade på klädesplagg eller accosiar? Men vi får se. Än är ngt inte fastställt.  Nej. Du gissade på brödrost. Däremot gjorde du ett försök att förklara ordet " associar"
mormor mona
11-11-2013, 20:49
CITAT (pejori @ 11-11-2013, 12:42)  Nej. Du gissade på brödrost. Däremot gjorde du ett försök att förklara ordet " associar"  Mjo tänkte på modern brödrost först... mne ändrade mig sen. Inte alla som gillar bröd
evelina
19-11-2013, 07:33
Och det blev Råsaftcentrifug!
CITAT (evelina @ 19-11-2013, 07:33) 1670198[/url]'] Och det blev Råsaftcentrifug! Hörde också det på radion. Vem ger bort en sådan i julklapp till någon som inte har önskat sig det? Jag skulle inte bli glad. Ännu en pryl man måste stuva undan nånstans. Och dom är ju inte billiga heller. Jag minns den elektriska juicepressen för flera år sen. Visst, det blev god juice men dyrt i längden. Så nu står den undanstoppad. Har kommit på vad jag verkligen önskar mig i år förutom marsipangrisen (standard på min önskelista, ibland får jag en!). "iPad-vantar" vill jag ha. Det är kallt att sitta utomhus och knappa med bara händer nu. Undrar om dom funkar.
Blir väl inte direkt överlycklig heller, om jag nu skulle få någon.. Som sagt, onödiga prylar som samlar damm har man gott om och behöver inga fler.
Råsaftcentrifug - nja den skippar vi - säkert jättebra för dom som gillar 'råsaft'. Prylar blir det mycket av ändå - nu ska vi 'slänga' vår riskokare, men mina två bakmaskiner får stå kvar likaså äggkokaren  . (Såg f ö en Slow Cooker i en reklamannons i morse).
*Stintan*
19-11-2013, 18:12
Jag skulle bli jätteglad om jag fick en  Rensar just nu i skåpen och säljer allt som bara står och samlar damm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|