Full version: Årets julklapp
Sidor: 1, 2
Peztis
Det här med årets julklapp var väl något som de som sålde elprylar och tekink "hittade på"? Och det var väl något som liksom blev för att ofta är det många som köper en viss sak just det året? Sedan har det "utvecklats" (i brist på annat ord) till att även inbegripa lite vad som helst, helt enkelt det som flest har givit bort i julklapp det året. Samt att alla ska ha sin sak som detta års julklapp. Eller...?

Har ingen aning om det kommer bli men slår ett slag för e-läsare. Nu pratar jag inte om små bärbara plattor som man kan surfa osv med utan just dessa elektroniska böcker (ok, lite kan man ju surfa med dem också men det är bökigare och i svartvitt). Jag har en Sony, min man fick precis en Kindle och vi älskar dem!

Så du kan lägga till e-läsare till listan.

Här står det lite mer: Årets julklapp.
Jag hade nästan rätt, det var visst inte bara elprylar.
gnon49
Är det inte ofta "dyra" saker som blir årets julklapp? Årets julklapp bestäms ju då av handel och vi luras in i julklappsfällan med buller och bång. Det viktigaste är nog att barnen får en fin jul med uppskattade julklappar oavsett prislapp.
mormor mona
* Robotdammsugare
* dator
* smart-TV
* stor stekgryta
* badtunna
* trädgårdspryttlar
* bok
* batteriladdare
* klädesplagg
* associar
* fint vin
* e-läsare
pejori
CITAT (gnon49 @ 10-11-2013, 11:01) *
Är det inte ofta "dyra" saker som blir årets julklapp? Årets julklapp bestäms ju då av handel och vi luras in i julklappsfällan med buller och bång. Det viktigaste är nog att barnen får en fin jul med uppskattade julklappar oavsett prislapp.

Sant.
I år blir det väl surfplattan som ligger bra till för den utnämningen.
mormor mona
CITAT (gnon49 @ 10-11-2013, 11:01) *

Jo kostsamt brukar det ju vara. Men oftast är det väl 'vuxensak' som blir årets julklapp?
Barnen föredrar nog hellre en docka än fint vin tongue.gif
Anki på Öland
CITAT (pejori @ 10-11-2013, 11:04) *
Sant.

Det var det 2010 enl listan som Peztis länkade till - hehe... så du är sent ute smile.gif
mormor mona
CITAT (Anki på Öland @ 10-11-2013, 11:59) *
Det var det 2010 enl listan som Peztis länkade till - hehe... så du är sent ute smile.gif

Jag har också länkat sidan redan på sida 1. nono.gif *viktigpetter* wink.gif
mormor mona
Nu har jag redigerat huvudinlägget så det inte blir så rörigt. tummenupp.gif
gnon49
CITAT (pejori @ 10-11-2013, 11:04) *
Sant.

Tror jag också. En "billig" och enkel surfplatta som ett första steg att utforska nätet med. Måste väl finnas surfplattor som är tåliga nog att fungera i barnmiljö. Min billiga platta har jag tappat i golvet och den tog ingen skada vad jag vet.
pejori
CITAT (Anki på Öland @ 10-11-2013, 11:59) *

"Favorit i repris".. tummenupp.gif giggle.gif

Ser att du dessutom begåvats med ett nytt epitet. angel_not.gif
Ja ja vad säger man? rolleyes.gif
Anki på Öland
CITAT (pejori @ 10-11-2013, 13:08) *
.......Ser att du dessutom begåvats med ett nytt epitet. angel_not.gif .......

Jamen så kul att få vara viktig för en gångs skull.... rolleyes.gif
pejori
CITAT (gunsta @ 09-11-2013, 21:28) *
Ursäkta - förutom böcker så föreslog jag faktiskt också 'fint vin'.

Samt att jag inte gissade på batteriladdare Snarare tvärt om. rolleyes.gif slap.gif
Gita
Gissar att det blir surfplattan (om det nu inte var förra årets julklapp, hänger inte riktigt med).
Personligen så ger jag min man 2 veckor i Las Palmas som julklapp och han ger mig två veckor på samma plats
Det blir ostron och champagne i stället för julskinka i år igen.
Gita
pejori
CITAT (Gita @ 10-11-2013, 20:53) *
Gissar att det blir surfplattan (om det nu inte var förra årets julklapp, hänger inte riktigt med).
Personligen så ger jag min man 2 veckor i Las Palmas som julklapp och han ger mig två veckor på samma plats
Gita

Låter härligt.
Den bästa julen firade jag i varmare land. tummenupp.gif
gunsta
Gita

Låter helt underbart Gita
mormor mona
Gita

Kolla huvudinlägget så ser du listan på alla julklappar för varje år. coolgleam.gif

CITAT (pejori @ 10-11-2013, 20:56) *
Låter härligt.
Den bästa julen firade jag i varmare land. tummenupp.gif

Thailand?
mormor mona
Jaha ser ut som att det blir hälsoarmbandet som blir årets julklapp.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel...icle17738699.ab

"Andrahandsfavoriter enligt oddsen är secondhand-plagget/föremålet eller donation till gott ändamål. Båda ger fem gånger insatsen.

Vad är då minst troligt som ”Årets julklapp”?

Enligt oddsen är det segelbåten som ger hela 500 i odds. En annan högoddsare på listan nedan är bland annat vedsäcken, som ger 250 gånger de satsade pengarna.
"

Var väl jag som gissade på klädesplagg eller accosiar? tongue.gif
Men vi får se. Än är ngt inte fastställt. biggrin.gif
pejori
CITAT (mormor mona @ 11-11-2013, 11:24) *
Jaha ser ut som att det blir hälsoarmbandet som blir årets julklapp.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel...icle17738699.ab

"Andrahandsfavoriter enligt oddsen är secondhand-plagget/föremålet eller donation till gott ändamål. Båda ger fem gånger insatsen.

Vad är då minst troligt som "Årets julklapp"?

Enligt oddsen är det segelbåten som ger hela 500 i odds. En annan högoddsare på listan nedan är bland annat vedsäcken, som ger 250 gånger de satsade pengarna.
"

Var väl jag som gissade på klädesplagg eller accosiar? tongue.gif
Men vi får se. Än är ngt inte fastställt. biggrin.gif

Nej. Du gissade på brödrost. rtfm.gif
Däremot gjorde du ett försök att förklara ordet "associar" a0a.gif
mormor mona
CITAT (pejori @ 11-11-2013, 12:42) *
Nej. Du gissade på brödrost. rtfm.gif
Däremot gjorde du ett försök att förklara ordet "associar" a0a.gif

Mjo tänkte på modern brödrost först... mne ändrade mig sen. Inte alla som gillar bröd tongue.gif
pejori
CITAT (mormor mona @ 11-11-2013, 20:49) *
Mjo tänkte på modern brödrost först... mne ändrade mig sen. Inte alla som gillar bröd tongue.gif

giggle.gif giggle.gif
evelina
Och det blev Råsaftcentrifug!
Bee
CITAT (evelina @ 19-11-2013, 07:33)
1670198[/url]']
Och det blev Råsaftcentrifug!

Hörde också det på radion. Vem ger bort en sådan i julklapp till någon som inte har önskat sig det? Jag skulle inte bli glad. Ännu en pryl man måste stuva undan nånstans. Och dom är ju inte billiga heller.
Jag minns den elektriska juicepressen för flera år sen. Visst, det blev god juice men dyrt i längden. Så nu står den undanstoppad.
Har kommit på vad jag verkligen önskar mig i år förutom marsipangrisen (standard på min önskelista, ibland får jag en!). "iPad-vantar" vill jag ha. Det är kallt att sitta utomhus och knappa med bara händer nu. Undrar om dom funkar.
pejori
Blir väl inte direkt överlycklig heller, om jag nu skulle få någon..
Som sagt, onödiga prylar som samlar damm har man gott om och behöver inga fler.
gunsta
Råsaftcentrifug - nja den skippar vi - säkert jättebra för dom som gillar 'råsaft'. Prylar blir det mycket av ändå - nu ska vi 'slänga' vår riskokare, men mina två bakmaskiner får stå kvar likaså äggkokaren smile.gif. (Såg f ö en Slow Cooker i en reklamannons i morse).
*Stintan*
Jag skulle bli jätteglad om jag fick en rolleyes.gif Rensar just nu i skåpen och säljer allt som bara står och samlar damm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon