Full version: Politiskt korrekt
Sidor: 1, 2
Piccante
Kommer sakna Gunilla T crying.gif Tråkigt när personer som kommer med tänkvärda inlägg väljer att lämna odla.
Gossen Ruda
Till vilken nytta väljer man att lämna? Jag får inte som jag vill så nu går jag?
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 20-11-2013, 18:27) *
Till vilken nytta väljer man att lämna? Jag får inte som jag vill så nu går jag?

Bättre att du frågar den det berör istället för att komma med fåniga antydningar.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 20-11-2013, 18:31) *
Bättre att du frågar den det berör istället för att komma med fåniga antydningar.

Hur gör jag då? rolleyes.gif
malcolm
CITAT (Piccante @ 20-11-2013, 18:22) *
Kommer sakna Gunilla T crying.gif Tråkigt när personer som kommer med tänkvärda inlägg väljer att lämna odla.

Kommer inte att sakna henne.
Huggorm
Jag tyckte hon var en mycket sansad och vettig människa så det var en förlust för forumet.
Gita
CITAT (Huggorm @ 20-11-2013, 18:38) *
Jag tyckte hon var en mycket sansad och vettig människa så det var en förlust för forumet.

Viss är det en förlust, för snart är det väl bara Stintan kvar
Gita
malcolm

Jag tycker att hon var elak och en besserwisser.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 20-11-2013, 18:47) *
Gita

Vad är det där för insinuant påhopp?

tummenupp.gif Och dessutom mycket kunnig och påläst i de ämnen hon varit med och diskuterat.
Huggorm
Gita

Det där var inget vackert påhopp men det är min personliga åsikt och inte som moderator.
xlxl67
CITAT (Huggorm @ 17-11-2013, 21:15) *
Där har vi precis vad jag pratar om, folk vågar inte uttrycka sina verkliga åsikter eftersom de vet att de kommer förföljas i den slasktratt som vi kallar "media" nu för tiden. Men frågan är hur PK en politiker skall våga vara, blir det för mycket flyr väljarna eftersom de ofta inte heller är PK innerst inne.

Men bryr sig vanligt folk verkligen om begreppet PK?
Är inte det ett begrepp som de som anser sig vara inne, före o medvetna till max oftast använder? Alltså en liten klick. OK jag hårddrar - 20-40-åringar i storstäder typ... biggrin.gif
Huggorm
CITAT (xlxl67 @ 20-11-2013, 19:34) *
Men bryr sig vanligt folk verkligen om begreppet PK?
Är inte det ett begrepp som de som anser sig vara inne, före o medvetna till max oftast använder? Alltså en liten klick. OK jag hårddrar - 20-40-åringar i storstäder typ... biggrin.gif

Den gruppen använde nog ordet för ett par år sedan, nu har det börjat sprida sig till större och mera vulgära befolkningsgrupper
Anki på Öland
CITAT (malcolm @ 20-11-2013, 19:09) *
Jag tycker att hon var elak och en besserwisser.

Till skillnad från dig då???
Nej, du måste ha förväxlat henne med någon annan! Hon är påläst och kunnig och kan diskutera utan att anklaga och göra personliga påhopp! En klar förlust för Odla!
malcolm
CITAT (Anki på Öland @ 20-11-2013, 20:10) *
Till skillnad från dig då???
Nej, du måste ha förväxlat henne med någon annan! Hon är påläst och kunnig och kan diskutera utan att anklaga och göra personliga påhopp! En klar förlust för Odla!

Då har vi totalt olika uppfattning.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 20-11-2013, 18:27) *

Jag kan tycka det är bra att gå ur om man tröttnar.
Då lever inte forumet på "döda medlemmar" D.V.S. medlemmar som inte längre är aktiva.
Går man istället ur, ser ägarna att medlemsantalet sjunker och kanske kan aggera snabbare, när annonsintäkterna börjar utebli.
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 20-11-2013, 20:51) *
Då har vi totalt olika uppfattning.

Du är nog rätt ensam om din.
pejori
Tycker också det är en stor förlust.. crying.gif -cry-.gif
Det är mycket kunskap som försvunnit med åren. dunno.gif
Dödsstöten för forummet är väl om det blir en tummelplats för enbart godtycke och elakheter. wacko.gif
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 20-11-2013, 21:00) *
Du är nog rätt ensam om din.

Jag står för min åsikt.
Piccante
Jag tycker iofs ganska illa om "tyck synd om mig för nu slutar jag trådar" men det var lite synd att Gunilla inte på något sätt meddelade att hon tänkte avregistrera sig för då hade hon kanske tagit sig en funderare först. Men nu är det som det är och det är synd för forumet.
pejori
Gita

Kanske du skulle läsa på här lite, speciellt punkt 7 Gita.

http://forum.odla.nu/index.php?s=&show...t&p=1667066
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon