|
Gossen Ruda
01-02-2014, 19:47
Snart drar spektaklet igång, skall ni titta? Jag brukar åtminstone ha på TV:n för att se var musiksverige står.
Solstormig
01-02-2014, 20:09
Nej! Tittar inte
Jubbe063
01-02-2014, 20:16
Självklart
Gossen Ruda
01-02-2014, 20:56
Faktiskt bättre än vad det brukar vara. Paparizou var bäst. Äntligen någon som kan sjunga. Yohio därefter, sen Lindström. Alvastro Estrella och Benediktsson höjde sig lite över resten som fick en streck i protokollet.
Nix - tittar inte - möjligen på den stora finalen i maj/juni ... var det nu blir.
Piccante
01-02-2014, 22:00
Slätstruket, Yohio var bättre förra året och Elena Paparizou var enda sångerskan som imponerade.
Eva i Skåne
01-02-2014, 22:08
Tittade på Morden i Midsomer på 8:an istället Det är så tröttsamt med alla delfinaler. Det är flera år sedan jag tittade sist. Möjligen kan jag tänka mig att se den svenska finalen och den stora ESC, men jag klarar mig lika bra utan
theseraphim
01-02-2014, 22:23
Det är ju samma låtar varje pr vara nya artister som framför dem. Det känns ungefär som att det startfält som går vidare från delfinaler antingen till finalen eller andra chansen är allihopa med nästa år.
malcolm
02-02-2014, 07:06
Håller med Eva, kommer möjligen att se stora tävlingen när den nu blir.
Tittade igår och det var inte nåt kul alls. För det första gillade jag inte programledarna, hade inte ens hört talas om henne innan. Honom undviker jag i vanliga fall, har inte sett något med honom frivilligt förut och kommer säkert inte att göra det i framtiden heller. För att undvika höra vad dom sa så åt jag en massa chips istället. Ibland hann jag inte med att ladda ny tugga så dom hördes istället och alltså... Trodde dom verkligen att dom var roliga? Neej tack! Dom borde ju fått sej en tankeställare när det blir alldeles knäpptyst i arenan och absolut ingen skrattar. Nej bort med dom! Nån bättre än Kristian Luuk får vi väl aldrig igen. Humor men ingen kissobajshumor från honom. Artister och låtar gick nästan obemärkta förbi dom också. Ångrar så här efteråt att jag inte röstade, då hade det blivit på Lindström för att inte den där (äcklige) Kempe med sångare skulle gått vidare. Paparizou var bäst som artist på scenen, utan dansare och annat. Han som inte kunde sjunga - Sylvester nånting? - var roligast. Nästa vecka ska det vara bättre för då ska jag hoppa över chipsen.
ryss_борис
05-02-2014, 19:46
Kollar inte då jag tycker det är jävla fucking skitmusik
theseraphim
05-02-2014, 23:20
Det roliga är att Christer Björkman på allvar försöker få oss att tro att alla har lika stor chans att komma med, han går ju igenom typ 2000 bidrag varje år och det måste vara slumpen att hälften av startfältet var med förra året:)
Gossen Ruda
08-02-2014, 20:49
Den enda idag som jag fastnade för var The refreshments. Gillar sån musik. Sen på delad andraplats kom Manda, Sanna och Martin.
hattstugan
08-02-2014, 21:09
Ser inte på detta spektakel! Av samma anledning som många bojkottar idrott!
Tyckte mej märka igår att programledarna, mest hon kanske? höll tillbaka lite. Kanske fick dom sej en tankeställare efter förra veckans tävling att dom inte blev så populära i sitt sätt att häva ur sej vad som helst eller uppträdandet öht. Jag gillade dom inte igår heller iofs, men tyckte att dom var lite "mildare".
Deltagarna ja... Hittade ingen favorit så där direkt, men förstår att Sanna gick vidare för att hon är känd sen tidigare. Stenmark är ju också artist i botten, mer än dom andra alltså. Resten var för mej helt nytt, även om jag kände igen namnet Refreshments och dom där med Dansa/Pausa nånting...
Jag har ju misstänkt i några år nu att Christer Björkman har för mycket inflytande i festivalen, vilka som ska vara med och vilka kompositörer och bidrag som ska tävla, och jag tror fortfarande att han har för mycket att säga till om.
Eva i Skåne
09-02-2014, 13:05
Jag har inte tittat och kommer inte titta på kommande deltävlingar heller, men det är lite kul att läsa och höra (på jobb) kommentarer.
Jag tycker Anders Jansson brukar kunna vara kul, men det är kanske vi skåningar som har ett särskilt förhållande till honom. Efter vad jag hört var programledarna usla/pinsamma förra veckan Till deras försvar vill jag inflika att dom är styrda av ett manus och har kanske inte själv kommit på alla dumheter ???
theseraphim
09-02-2014, 13:11
Har inte heller sett mycket men håller med att försvara programledarna då de får ett manus som de själva inte skriver och utrymmet för spontanitet är noll tyvärr. Båda personerna kan vara mycket roliga när de kör ditt eget men nu ska det melodifestivaliseras och då blir det torrt.
Och vad tyckte ni om tävlingen igår då....? Jag tyckte inte det var nåt vidare. Inga jättebra låtar, inte ens nån bra kanske, urusla programledare. Lyssnar ni på publiken när programledarna är framme och gör sitt? Det är inte precis nåt jubel, snarare tystnad. Om nu inte programledarna har nåt att säga till om i sina framträdanden borde ju dom som skriver manus få sej rejäla tankeställare när publiken sitter tyst. Cajsa Stinas låt tror jag blir spelad en hel del på radio, nån mer (som jag inte kommer ihåg nu) var väl också radiovänlig. Om vi ska ha en rejäl vinnarlåt att skicka till Danmark så får den sjutton i mej visa sej nästa lördag!
Piccante
16-02-2014, 11:57
Gårdagens tävling var väldigt slätstruken. Tyckte de flesta låtar lät som plagiat av något vi hört tidigare.
Gossen Ruda
16-02-2014, 12:16
Sämsta omgången hittills, bäst var tjejen som vann.
Eva i Skåne
16-02-2014, 13:31
Min 30-årige son tycker programledarna är underhållande. Skånsk humor säger han. (Jag har som tidigare sagt inte tittat.) Låtarna har han inte kommenterat.
Gossen Ruda
22-02-2014, 21:12
Då var det hela avklarat för min del. Dagens tävling var bättre än den förra men ingen klar favorit för min del. Inte ens Linda Bengtzings tuttar lockar.
Bäst igår var väl Ledin.
Har tyvärr inte hittat nån storfavorit i någon av deltävlingarna. Vem ska jag nu heja på då...? Hittar tyvärr alltid något fel på varje bidrag, är väl alldeles för kräsen. Det kan vara fel på kompositören (läs Kempe!), på artisten, på att bidraget är för skrikigt, att det är för många dansare som inte låter låten "bara vara", artisten låter alldeles för nervös så det skär sej ibland, jösses! eller nåt annat.
Har inte ringt och röstat på nån låt i år, gör det nog inte i Andra chansen eller Finalen heller.
Bengtzing ja... Tyvärr hördes det så dåligt vad hon sjöng, jag fick inget grepp om texten. Va...? Och hon som sjöng Hollow kunde ju lika gärna varit Turkiets bidrag i ESC. Utan att nedvärdera Turkiet, fick bara den känslan när man hörde låten. Typisk sån låt som går obemärkt förbi.
Alcazar gör för stor grej av sina framträdanden, men skulle inte förvåna mej om dom tar hem hela alltet iofs.
Eva i Skåne
23-02-2014, 10:25
Jag läste lite roliga kommentarer på FB från mina arbetskamrater och andra vänner Söt kille som sjunger, men var han inte med förra veckan också...Behöver mer alkohol för att kunna uppskatta låtarnaHör tvn i bakgrunden. Vad har katten släpat in?Jag varken tittade eller lyssnade, som vanligt
Anki på Öland
23-02-2014, 16:21
CITAT (Eva i Skåne @ 23-02-2014, 10:25)  Jag läste lite roliga kommentarer på FB från mina arbetskamrater och andra vänner Söt kille som sjunger, men var han inte med förra veckan också...Behöver mer alkohol för att kunna uppskatta låtarnaHör tvn i bakgrunden. Vad har katten släpat in?Jag varken tittade eller lyssnade, som vanligt Samma här.... såg också på fb att någon kille tydligen drabbats av akut skabb och inte kunde låta bli att klia sig.....
Gossen Ruda
23-02-2014, 17:44
Jajaja, SÅ dåligt är det inte. Fast knappast bra så jag håller mig till Japan-popen.
theseraphim
23-02-2014, 22:13
Oavsett vem som vinner finalen i år så bör vi vara glada om vi ens kvalar in på top 20 i ESC för det har inte poppat upp någon direkt vinnarlåt.
Neej ingen vinnarlåt... Tänkte på det när Ledin var framme, att många låtar från "förr" kan man fortfarande sjunga med i. Kunde ju hans tre, även om dom två första väl inte vann sina finaler? Var låtarna bättre förr helt enkelt? Spelas nån av fjolårets låtar fortfarande på radio? Kommer ni ens ihåg vem som kom tvåa då? Jag gör det inte.
Röstade på Helena P i duellen och det gick ju bra. Röstade sen som attan på Martin Stenmarck för att han också skulle klara sej men det gick ju sämre. Ville absolut inte att den där äcklige nånting skulle få nöjet att visa upp sej och sin låt en gång till. För att inte tala om den där dubbeläcklige Kempe. Tvi säger jag bara!
Och där vann fel artist och låt igen...  Förhoppningsvis kommer hon inte vidare till stora finalen så folk lär sej att rösta på rätt låt nästa gång. Iofs vet jag inte vilken som var rätt låt i år. Helena kanske, eller Ace Wilder. Blir lite sur när dom vill att man engagerar sej i Melodifestivalen och så när jag gör det så blir det bara sk-t av det. Programledarna... Inte många av artisterna... Inte så värst många av låtarna heller.... Alldeles för mycket chips helg efter helg... Såg på Daniel Norbergs parodier häromdan på artisterna. Toppen!  Han fick verkligen till det med Sanna Nielsens falsksång.
hattstugan
09-03-2014, 08:38
Har inte tittat! Men läste att Marlena Ehrnman tycker att Sanna Nilsen har en fantastisk röst! Tycker också att Sanna har en fin sångröst!
Men ser just nu på Minnenas Television och Melodifestivalen från 1984! Mycket trevligare med orkester och inte scenen fulla av dansare och blinkande ljus utan fokus på musiken och artisten!
Kul!  Har också på TVn i bakgrunden. Vet ju vilka som vinner men kul att se artister från då. En del finns ju kvar i dag också. Marlena ja... Visst förstörde hon ABBAs låt igår?  Var alldeles för gällt för mej.
mormor mona
09-03-2014, 12:16
CITAT (Anki på Öland @ 23-02-2014, 16:21)  Samma här.... såg också på fb att någon kille tydligen drabbats av akut skabb och inte kunde låta bli att klia sig..... Han som rev sig själv i skrevet titt som tätt? Oscar Zia tror jag han heter. Flatlöss då kanske? Rätt kvinna vann! Sanna sjunger som en näktergal bland korparna
*Stintan*
09-03-2014, 16:13
CITAT (mormor mona @ 09-03-2014, 12:16)  Han som rev sig själv i skrevet titt som tätt? Oscar Zia tror jag han heter. Flatlöss då kanske? Rätt kvinna vann! Sanna sjunger som en näktergal bland korparna 
Fortsätter i Rudas tråd.
Ikväll är ju stora finalen, hur tror ni det går för Sverige? Har smålyssnat på årets bidrag men hittar väl ingen storfavorit direkt.... Kanske att Österrike vinner? Har vi tur så kommer nog Sverige på sjunde plats som bäst, mer troligt femtonde. Vet iofs inte hur många bidrag det är i finalen men nånting sånt blir det nog. Vad tror ni?
Piccante
10-05-2014, 14:06
Enligt ESC Today så har alla bookmakers Sverige på 1a plats och Österrike som 2a (iaf i går kväll).
kolonista
10-05-2014, 16:56
Sanna Nielsen är en duktig artist men det vete sjutton om låten är tillräckligt bra för en första plats, jag tror att hon kommer nånstans mellan första och femte plats.
Jubbe063
10-05-2014, 18:06
Svårt att sia om. Men Österrike har en rätt bra chans till seger de med.
Nej Sanna vinner troligen inte. Alldeles för trist och präktig. Visst har hon en bra röst som skulle räcka till betydligt mer än den trista låt hon nu måste framföra, men hennes utstrålning är alldeles för snäal och mesig. Min favorit är Danmark med kul och häftig gladpop, fast jag tror att Ukraina eller Österrike (gillar honom och hans låt) kommer att vinna. Gita
Jubbe063
10-05-2014, 18:22
CITAT (Gita @ 10-05-2014, 19:16)  Nej Sanna vinner troligen inte. Alldeles för trist och präktig. Visst har hon en bra röst som skulle räcka till betydligt mer än den trista låt hon nu måste framföra, men hennes utstrålning är alldeles för snäal och mesig. Min favorit är Danmark med kul och häftig gladpop, fast jag tror att Ukraina eller Österrike (gillar honom och hans låt) kommer att vinna. Gita Nej, tror inte på Ukraina.. Sen en detalj bara Conchita Wurst är en HON inte han :-)
Piccante
10-05-2014, 19:49
CITAT (Jubbe063 @ 10-05-2014, 19:22)  Nej, tror inte på Ukraina.. Sen en detalj bara Conchita Wurst är en HON inte han :-) Ukraina lär nog inte få någon tolva av Ryssland i år eftersom de förmodligen inte kommer rösta på Ryssland heller. Eller så blir det ett statement att rösta på Ukraina så de får mer poäng än vad låten förtjänar.
Huggorm
10-05-2014, 20:01
CITAT (Jubbe063 @ 10-05-2014, 19:22)  Nej, tror inte på Ukraina.. Sen en detalj bara Conchita Wurst är en HON inte han :-) Kanske en "hen"?
Elisabeth-Västkustkolonisten
10-05-2014, 20:22
Som artist är det en hon, privat en han. Men kanske passar då verkligen hen. Men konstigt är ju hur man i Sverige översätter hans namn. Wurst är ju inte bara nåt man äter (korv/pålägg) utan i Bayern och stora delar i Österrike säger man wurst istället för egal, dvs det spelar ingen roll http://www.salzburg.com/nachrichten/dossie...a-wurst-106056/
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 10-05-2014, 21:22)  Som artist är det en hon, privat en han. Men kanske passar då verkligen hen. Men konstigt är ju hur man i Sverige översätter hans namn. Wurst är ju inte bara nåt man äter (korv/pålägg) utan i Bayern och stora delar i Österrike säger man wurst istället för egal, dvs det spelar ingen roll http://www.salzburg.com/nachrichten/dossie...a-wurst-106056/Tack Elisabeth - det var intressant.
Jubbe063
10-05-2014, 22:09
CITAT (Huggorm @ 10-05-2014, 21:01)  Kanske en "hen"? Varför en hen? Hon kallar sig själv för hon. .... :-) Hen används väl mest i sammanhang där kön är okänt eller om personen själv inte vill identifiera sig åt endera håll.
Huggorm
10-05-2014, 22:15
CITAT (Jubbe063 @ 10-05-2014, 23:09)  Varför en hen? Hon kallar sig själv för hon. .... :-) Hen används väl mest i sammanhang där kön är okänt eller om personen själv inte vill identifiera sig åt endera håll. Könet tycktes vara just okänt på denna skäggiga damen.
Nu har jag lyssnat på snabbgenomgången av bidragen - Holland var bäst enl min ringa åsikt.
Piccante
10-05-2014, 22:24
CITAT (Huggorm @ 10-05-2014, 23:15)  Könet tycktes vara just okänt på denna skäggiga damen. Thomas Neuwirth är en han men när han uppträder som sitt alter ego Conchita Wurst använder sig Conchita av femininum.
hattstugan
10-05-2014, 23:33
Jaha nu är det klart! Conchita har erövrat Europa med en av de bästa musikaliska låtarna i kväll!
Piccante
10-05-2014, 23:41
CITAT (hattstugan @ 11-05-2014, 00:33)  Jaha nu är det klart! Conchita har erövrat Europa med en av de bästa musikaliska låtarna i kväll! Nu var det genomgående svaga låtar i år så den var ju bäst av 3 tänkbara alternativ. Men jag tycker att låten i sig är stark nog för att kunna vinna även bland bättre utmanare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|