Sidor: 1, 2
Eva-Helene
CITAT (Motti @ 13-05-2014, 01:36) *
Det var ta mig sjutton det värsta jag hört !har jag någonsin här skrivit att vår hund inte får mat !hur är ni funtade ? man åker väl inte till Norge och impotera en hund för 14000 för att sedan svälta ihjäl hunden ! då har man ju inta alla hemma eller !Vad jag skrivit är att det är svårt att få hull på henne inte att vi svälter henne .Nu har jag fått nog av detta Forum så mycket elakheter så det är inte sant .Här ska man inte be om råd för då blir man totalt nergjord och bli kallad för i stort set djurplågare .Fy säger jag .sista gången jag loggar in här .

Nu får väl DU ändå ge dig!!! Nej du har inte skrivit att er hund inte får mat, men du har skrivit
CITAT (Motti @ 11-05-2014, 01:04) *
hon får mat tre gånger om dagen en och en halv deciliter varje gång med köttfärs och buljong ,

och det är på tok för lite för en ung stövare! Det är ju mindre än min sons vuxna finnstövartik - som inte ens jagar - äter!
Det som "alla" reagerar på är just att hon får för lite mat!
pejori
CITAT (Eva-Helene @ 13-05-2014, 03:46) *
Nu får väl DU ändå ge dig!!! Nej du har inte skrivit att er hund inte får mat, men du har skrivit

och det är på tok för lite för en ung stövare! Det är ju mindre än min sons vuxna finnstövartik - som inte ens jagar - äter!
Det som "alla" reagerar på är just att hon får för lite mat!

Halleluja.
Piccante
1,5 dl köttfärs 3 gånger/ dag ger ungefär 670 kcal (nötfärs 10% fett). Vilket näringsbehov har en stövare?
pejori
Det beror på vikt och arbete, hur mycket en hund behöver.
Men den mängden ges till en dvärghundsras. (Färskfoder)
Piccante
CITAT (pejori @ 13-05-2014, 13:25) *
Det beror på vikt och arbete, hur mycket en hund behöver.
Men den mängden ges till en dvärghundsras. (Färskfoder)

jo precis, en hunds metabolism kräver en viss minsta mängd energi för att kunna upprätthållas och den kan man beräkna utifrån vikten, sedan får man lägga till eller dra ifrån energi beroende på ålder och aktivitet. Jag minns inte vad för riktvärde man har på hundar av olika vikt och hittade inget direkt när jag googlade.

Whiskuchi
CITAT (Motti @ 13-05-2014, 00:09) *
Hör du Wiskuchi det där var ett jäkla påhopp som du ta mig sjutton får ta tillbaks !vad sjutton vet du om hur mycket mat vår hund får ?sådana påhopp är riktigt fula och borde inte få förekomma här . Så himmla elakt så jag tänker inte ens gå till svars på det .

Du skrev det själv.

Vad intressant förresten att det var mig du pekade ut, jag var inte den första som skrev om de snåla ransonerna. Fick ni andra också pm med krav om ursäkt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon