Är helt nybörjare på det här med att odla, har ett ny uppgrävt odlingsland på 55 kvm som jag ska ha djupsängar i bor i odlingszon 4.
Har förkultiverat tomat,gurka broccoli och vitkål.
Jag vet nu inte alls vad jag ska göra med mina plantor. Broccolin har jag läst att de ska vara ca 12 cm när man ska sätta ut dem,ilket mina är men det är alldeles för kallt! Ska jag sätta ut dem ändå eller ska jag chansa på att jag hinner odla upp ett nytt gäng om jag sår nu?
Mina gurkor är också stora och håller på att rymma ur krukorna, ska jag så om dem också eller sätta ut de jag har på alndet, eller helt enkelt ha kvar dom i krukorna ett tag till?(frilands gurk sort)
Dock så har gurkorna blivit lite ledsna var lite kallt igår kväll vet inte riktigt hur kallt kanske 5+ och vissa av gurkbladen slokade, idag har de bladen som slokade torkat och blivit som papper...resten av växten verkar dock må bra för de bladen som inte slokade är fina, blev det för kallt för dom? Kommer dom återhämta sig elller är alla plantor körda? De har mellan 5-6 blad varav 1-3 blad blev skadade. Blev dom sådana pga av kylan?