Sidor: 1, 2
Gossen Ruda
Blev precis omdirigerad till Travian-spel. Den enda annonsen nu är bannern högst upp.
kerstin z5-6
CITAT (Staffan Odla.nu @ 08-06-2014, 20:54) *
Hej
Som ni vet har jag hela helgen haft högsta prio på detta ärende vilket nu gett resultat. Först vill jag tacka er användare som gett information som lett fram till att jag hittat källan till problemet. Det visade sig vara någon av våra tredjepartsannonser som innehållit det jag kallar "skräpkod" som ibland skickat vidare en del av er till en spelsajt, i mitt fall Tera Online, och någonstans i världen sitter det någon och tjänar pengar på våra ofrivilliga klick. Detta är ett vanligt och relativt harmlöst sätt att utnyttja forum och andra välbesökta sajter.

Anledningen till att jag först kom fram till slutsatsen att det låg i användarens dator (vilket det fortfarande kan göra) beror på att servrarna som skickar vidare användaren är de samma i trojaner lokalt som på webbservern. Sökningar på Google ger fler träffar för den lokala trojanen.

Såvitt jag kan se ska detta inte ha orsakat någon vidare skada för användaren men jag står fast vid rekommendationen att alltid har uppdaterat antivirusprogram, brandvägg och malwareskydd. Det kan vara smutsigt där ute...

Det som händer nu är att jag imorgonbitti tuggar mig igenom mängder av loggar för att peka ut den exakta annonsen, sedan kommer annonserna aktiveras pånytt. Om ni mot förmodan skulle stöta på något nu under kvällen så råder jag er att tömma er webbläsare på cookies och filer, annars kan fulfilerna laddas där igenom.

Tack för ert tålamod och en fortsatt underbar söndagskväll!
/Staffan

Bra jobbat wink.gif har dock inte haft problem med fulfiler på länge men hittar dem ofta..
Gossen Ruda
Felet har uppenbarligen hittats eftersom det är helt lugnt härinne nu.
pejori
Läser en tråd i småprat " och får jag upp det här.
http://www.vedumsgras.se/vedums-gras-start...=färdigt%20gräs

Jag har blockerat alla reklamsidor jag kan, men denna dyker upp, hela tiden.
Staffan Odla.nu
CITAT (pejori @ 19-06-2014, 17:24) *
Läser en tråd i småprat " och får jag upp det här.
http://www.vedumsgras.se/vedums-gras-start...=färdigt%20gräs

Jag har blockerat alla reklamsidor jag kan, men denna dyker upp, hela tiden.

Vilken tråd och sida gäller detta? Gärna länk.
pejori
CITAT (Staffan Odla.nu @ 19-06-2014, 18:22) *
Vilken tråd och sida gäller detta? Gärna länk.

Det var tråden om Carema .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon