Full version: Småprat
Sidor: 1, 2
Bengalow
Visst! Moderaterna...
Gossen Ruda
Det är lätt att skylla på fel saker. A och B diskuterar skolan. A säger att skolan i stort sett fungerar bra. B utbrister: Hur fan tänker du ditt jävla pucko? Du måste vara en komplett idiot för att säga så. B blir raskt kvastad och klagar sen att man inte ens får diskutera skolan här för dessa moderatorer.
Huggorm
Ja, vissa människor har en tendens att gå till personangrepp istället för att diskutera sakfrågan. Och man måste hålla sig inom vissa gränser för vad som kan vara acceptabelt bland vuxna människor. Jag tror inte det är vad som fått forumet till att börja dö ut.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 24-11-2014, 22:08) *
Ja, vissa människor har en tendens att gå till personangrepp istället för att diskutera sakfrågan. Och man måste hålla sig inom vissa gränser för vad som kan vara acceptabelt bland vuxna människor. Jag tror inte det är vad som fått forumet till att börja dö ut.

Bidragande orsak tror jag det var. Sen tyckte jag också redan från början att det var fel att man utsåg medlemmar som moderatorer.
Till moderatorerna vill jag bara säga att det är ju inte ert fel att odla införde moderering på det här sättet så det är inte er personligen jag skyller på.
pejori
Vet inte om det är bara jag som minns det.
Forumet var på väg att dö, redan innan vi fick moderatorer.

DÅ var avsaknaden av moderatorer,en förklaring till, att forumet var på väg utför.
Men visst, det är lätt att skylla på någon annan.

VI medlemmar är forumet, vi som är känsliga, bitiga, griniga, ilskna, vänliga, snurriga, sakliga, osakliga, kunniga, okunniga, välj själv.
*Stintan*
Pejori, sa ju att jag inte skyller på någon person. Det var ju ganska mycket tjafs när det byttes ägare och modereringen infördes.
Sen har det ju ropats på moderator i flera år innan av en del o då ofta av såna som inte själva deltagit i diskussionerna.
pejori
CITAT (*Stintan* @ 25-11-2014, 20:54) *
Pejori, sa ju att jag inte skyller på någon person. Det var ju ganska mycket tjafs när det byttes ägare och modereringen infördes.
Sen har det ju ropats på moderator i flera år innan av en del o då ofta av såna som inte själva deltagit i diskussionerna.

Inte du nej.
Jubbe063
Felet ligger inte hos moderatorerna. Samma gnäll och stöd fanns även före systemet med att ha moderator
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon