Det började med en gammal slaktarlåda, ett torvblock och sumpväxter. Växterna trivdes bra, men slaktarlådan var för liten och jag ville dessutom kunna ha en näckros. Det hela övergick sedan till en stor cementhink, planterad med en vit liten näckros (jättesöt!), pontederia, iris, nån flytväxt och blomvass. Då hade jag även en liten pump och några fiskar i.
Var dock inte nöjd, för det hela tog upp så stor plats och så tänkte jag förstås på det där med tyngden på balkongen...Så i höstas köpte jag istället en liten grön tunna (halv storlek eller vad man ska säga) och planterade om lite växter och skänkte resten till min mor (hon har en liten insjö/damm). Det som finns kvar nu är den lilla näckrosen, en blå iris, den gula svärdsliljan, Houttonia cordata, ett litet strå blomvass och en liten flytväxt.
Jag är fortfarande inte nöjd, för jag vill ha något runt kanten, bara det att jag ine har kommit på någon bra metod för att få fast det som jag vill. Tidigare har jag testat bäckveronika, men den skräpar så väldans, så jag övergav den.
När jag läste min bok om vatten så hade de några tips där som jag kan utnyttja till min vattenväxtavdelning, men först måste jag täta golvet. De som bor under oss klagar på att vattnet sipprar ner i en spricka hos dem när jag har varit ute med vattenkannan