Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Eva i Skåne
smile.gif Inte alltför mycket än fast, jo. Kirskålen är på tillväxt

Har du provat tillaga och äta kirskål?
Berith
Nej, och det tror jag inte att jag kommer att göra heller. Men vem vet! kanske att man blir stark som Karl-Alfred blev av spenaten. tummenupp.gif

Vet du någon som har något av dagens namnsdagsnamn, Esbjörn eller Styrbjörn?
Natur liv
Nej.

Har du ett växthus?
Uggi
Nej, men skulle gärna vilja ha ett men det funkar inte då vi är i sommarstugan så mycket.

Skall du se på Mästarnas Mästare ikväll?
Eva i Skåne
Ja, det ska jag

Brukar du känna till alla deltagarna från början?
Natur liv
Ingen aning eftersom jag inte ser programmet.

Gillar du tävlingar?
Eva i Skåne
Att titta på är helt ok och spännande, men själv deltar jag helst inte i nåt

Hur är din känsla inför måndagmornar när du har en hel orörd vecka framför dig?
Berith
Måndagmornar är helt ok. Visst går veckorna jättefort, i övermorgon är det ju redan onsdag, men jag försöker planera in lite för varje dag så det inte blir så mycket vissa dagar och stressigt som attans, och dom andra dagarna går utan att något vettigt blir gjort. I dag tex bakar jag matbröd samtidigt som jag löser korsord och sitter här... unsure.gif

Skriver du dagbok? Dagbok över vardagliga händelser eller över arbetet i trädgården eller annat?
Eva i Skåne
Nej. Vissa år har jag försökt föra nån trädgårdsdagbok, ibland i datorn, ibland på lösa blad, men det är dålig ordning när jag behöver leta fram något wink.gif

Byter du gardiner vid årstidsväxling?

Natur liv
Nej, inte direkt. I år faktiskt inte i något fönster inför vår och sommar.

Har du lampor i fönstren?
Eva i Skåne
Ja, hängande. Jag skulle gärna vilja ha nån lampa som står på fönsterkarmen, men jag har ju alldeles för många krukor där smile.gif

Blir det nån kvällsfika?
Berith
Blev ingen igår när frågan ställdes, och idag har jag inte kommit så långt i planeringen än. Men jag har väldigt lätt för att falla för frestelser så vem vet...

Läser du lokala tidningen tryckt på papper eller på nätet?
Uggi
Vi har Falköpings Tidning hem i brevlådan men jag läser den även på nätet oftast på helger.

Följer du ishockeyn som pågår nu?
Eva i Skåne
Näää!

Känns det inte fel med ishockey nu när vi är på väg mot sommar?
Berith
Jo ganska och jag sitter inte och kollar matcherna på TV även om det inte varit så mycket ute-njutar-kvälls-väder här.

Jag ska försöka baka en rabarberkaka i helgen. Har du ätit rabarber än i år?
essla
Nej :'( min planta är så liten ännu.

Vilket är din favorit redskap i trädgården?
Berith
Högerhanden! tummenupp.gif Och på andra plats kommer grästrimmern.

Får det växa lite som det vill hos dig eller är du noga med att tex färger och former ska passa ihop?
Eva i Skåne
Jag hör absolut till kategorin där det får växa lite som det vill även om jag tycker en välplanerad trädgård är vacker

Fotograferar du mycket?

essla
Jag fotograferar jättemycket!
Överför också gärna bilder till både målade och omålade träbitar smile.gif

Vad gör dig glad?
Eva i Skåne
Oj, det var en omfattande fråga smile.gif . Min familj, min hund, mina vänner, vackert väder, en vacker naturbild/upplevelse, semester.

Har du nåt husdjur?
Natur liv
Nej, men just nu ser jag en spindel slingra sig ned från taket i köket. Ett slags husdjur kan man väl säga ändå.

Kommer du att skaffa (fler) husdjur?
Berith
Neej tror inte det. Men höns är lite kul, och egenproducerade ägg smakar väl godast.

Är du bra på att baka helt fantastiska tårtor med dekorationer som ingen annan klarar av att göra och som går åt som smör?
Eva i Skåne
Jag tycker jag är bra på att baka och att få det att se fint ut, men de konstverk som görs nu ger jag mig inte på. Där känner jag att man satsar mer på utseendet än innehållet. Kanske är det jag som inte vill ta till mig nyheterna, men jag kör mer den stil som funnits i "alla" år

Är du förtjust i kakor och bakverk?
Natur liv
Nej, jag har vant mig av med det. Diabetes har en del fördelar.

Har du koll på blodsockret?
Berith
Neej det tror jag inte. Eller så har jag det eftersom jag inte känner av nåt konstigt med det.

Är du för eller emot tekniska prylar? Tex extra tekniska finesser på tvättmaskinen? "Jippi! Nu kan jag ju centrifugera tvätten motsols!"
Eva i Skåne
Nej, bevare mig. Det räcker så bra med de man faktiskt har nytta av

Hur gör du med pantflaskor/burkar? Samlar till du har en säck full eller tar med några varje gång du ska till affären?
Berith
Brukar ta med en kasse ibland.

Hur surfar du nu? Med en stationär dator? Laptop? Annat?
Eva i Skåne
laptop och mobilt bredband. Detta har jag med mig hemifrån och till stugan. Tycker det funkar bra.

Är du nöjd med din dator?
Natur liv
Jadå, lagom liten och lätt.

Har du ätit frukost?
Berith
Japp! Två mackor hembakt grovt bröd. En med kräftstjärtar i lite creme fraiche och en med smakrik svenskproducerad ost. Delade också en kiwi som gröptes ur skalet med sked. Till detta också en stoooor mugg - 5 dl - varm choklad.

Har du drömt något i natt?
Eva i Skåne
Inte som jag minns

Blir det en lat söndag hos dig?
Natur liv
Nej, mycket disk efter 50-årsfest.

Blir det någon stor fest snart?
Eva i Skåne
Nej, ingen stor fest, men mina föräldrar har 60-årig bröllopsdag i sommar, så nåt får vi hitta på för dom

Är du gift, sambo, singel eller nåt annat?
Natur liv
Sambo.

Bor du själv?
Eva i Skåne
Nej, med man och hund

Brukar du ha duk på bordet?

Natur liv
Periodvis har jag duk till vardags, alltid till fest.

Hur har vädret varit idag?
Eva i Skåne
Alla sorter nästan. Väldigt blåsigt med regnbyar som dragit förbi snabbt och sol däremellan. Dock kallt.

Har du nån familj i annat land?
Natur liv
Ja, i alla fall finns släktingar.

Har du släktforskat?
Uggi
Ja en hel del, jag använder Disgen.

Har du forskat?
Berith
Ja men det är ett tag sen. Borde nog ta upp det igen nu när det finns enklare sätt att forska på än för 10-15 år sen. Internet ger ju andra möjligheter att luska ut vart dom tog vägen, dom där som bara försvann.

Brukar du gå barfota ute på sommaren?
Eva i Skåne
Nej, jag har helst nån form av tofflor eller sandaler

Har du slutat med strumpor för säsongen?
Natur liv
Nej.

Ska du vara uppe länge ikväll?
Berith
Ja ganska, blir nog till framåt halv elva skulle jag tro.

Är du höjdrädd?
Uggi
Nej jag har inte svårt för höjder, lite av en träningssak.

Är du ute och cyklar något nu när naturen är som finast?
Eva i Skåne
Tyvärr inte, men det är ett underbart sätt att uppleva naturen

Gillar du trasmattor?
Berith
Absolut, det är något av en mysfaktor där dom passar ihop med övriga möblemanget.

Veckohandlar du eller sticker du till affären när det är något som behövs för dagen?
Eva i Skåne
Jag försöker veckohandla, men det är lurigt att ha en närbutik i huset intill. Speciellt maken smiter gärna in där om han är sugen på nåt

Är du en gottegris?
Natur liv
Nej, jag försöker att låta bli sötsaker. Men choklad gillar jag ...

Gör du eget godis?
essla
Jag gör knäck till jul tongue.gif

Sen gör jag bla smaksatta ätbara diamanter och sockerfjärillar om det gills wink.gif
Eva i Skåne
Det låter som sötsaker så det räknas såklart smile.gif

Tittar du på Trädgårdstisdag på tv?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon