|
CITAT (malarmaster @ 05-06-2015, 06:27)  skillnaden som jag upplever den är att de flesta skribenter här inte har förstahandsuppgifter,det är mycket svammel. Halaj! Min upplevelse är tvärtom. I dina ”wall of text” halar du fram påstående efter påstående utan att visa upp något som helst belägg för dem. Inga länkar, inga hänvisningar varifrån din info kommer från. Ingenting. Du drar fram dem ur arschlet, en efter en, utan någon som helst hänvisning. Detta har gjort mig lite irriterad. Men om jag nu skulle bemöta dina påståenden måste jag ju själv googla runt för att hitta bevis för att du snackar skit. Det tar minst en timme för varje påstående du gör. Och det är många. Jag orkar helt enkelt inte. Så dina påståenden får stå oemotsagda. Bättra dig! Visa vad dina påståenden grundar sig i! //T P.S. Var god och ta mitt inlägg som konstruktiv kritik, och inget annat. Jag har respekt för dig, och dina åsikter. DS
malarmaster
21-06-2015, 17:46
Jag har väntat 3 veckor med att kommentera senaste inläggen då jag ville se hur stort intresset för politik är på odla. Jag har ju fått kritik för att vara besserwisser men det jag tidigare skrivit om ointresset och okunskapen på odla om politik tycks ju vara sant. Trots att en hel del hänt de senaste 3 veckorna finns inte det endaste lilla inlägg om politik. Skrämmande då det handlar om vår vardag. trådar som handlar om nonsens finns det dock gott om på småprat. Ni menar att följande som stått i svenska tidningar de senaste veckorna saknar intresse? MP:s kongress som kommer att få följder för regeringspolitiken Moderaterna vill ansöka om NATO medlemskap. Det finns väl snart majoritet i riksdagen för detta Regeringens budget gick igenom denna gång tack vare DÖ. Konjukturinstitutet spår ökad arbetslöshet pga budgeten. Ny djurskyddslag i EU,stor framgång för Marit Paulssons mångåriga kamp för ny lag. Sd ökar i samtliga opinionsmätningar, allianspartierna är förbi de rödgröna.
i tidningen dagens samhälle 15/6 publicerades en debattartikel om Förluster i välfärden, dvs man har valt att debattera vinsterna som några få aktörer gör men man vill inte se verkligheten med att skattebetalarna får betala för de förluster som de offentliga vårdgivarna står för. det är ett enormt mycket större problem än det ickeproblem som vänstersidan vill ta upp.Konkurrensverket gjorde en stor undersökning om vårdcentraler runtom Sverige,48% av de offentligdrivna går med förlust=skattebetalarna får betala extra,28% av de privata går med förlust=ägarna får betala. I privata sektorn effektiviserar man vid förluster för att ta in underskottet,i de offentliga låter man skattebetalarna stå för kalaset. Något att tänka på när man pratar om skattemedelsslöseri... Ulf http//www.dagenssamhalle.se/debatt/foerluster-i-vaelfaerden-foertjaenar-ocksa-debatt
Gossen Ruda
21-06-2015, 19:04
Jo, det har varit tre lugna veckor. Tack för det. De flesta här har nog ett litet intresse för politik men att skriva ner det innebär en risk att du eller någon annan agitator skriver ett längre obesvarbart inlägg vilket effektivt dödar frågan. Fortsätt sov, här finns mest trädgårdsodlare.
malarmaster
21-06-2015, 20:04
Sova är ju precis det som görs på odla:s småprat. "det har varit lugnt". Det är en skrämmande attityd. samtidigt som det klagas på att odla som forum är döende. Borde det inte vara tvärtom,röra om i grytan,engagera folk att kommentera? nej,Ruda,min aning om varför odla går bakåt stärks allt mer. Ett litet gäng bromsar alla som har frågor ni inte gillar.Ni mobbar ut medlemmar,skrämmer dem till tystnad. går inte med mig,jag tystnar inte för sådana metoder. gillar man inte politik så är det alright. Då besvarar och kommenterar man inte i de trådarna. Likaväl som jag undviker trådar som jag inte har intresse av. Jag kommer så länge odla finns kvar som forum lägga in politiska trådar,helt enkelt av den anledningen att det är politiken som avgör folks vardag och ekonomi och just därför är det viktigt att peka på konsekvenser av förd politik och lagda förslag oavsett om det kommer från vänster eller höger. Det kanske blir monologer om inget politikintresse finns men jag är övertygad om att det läses åtminstone av de på odla som trots allt gillar vardagsfrågor. Ulf
Gossen Ruda
21-06-2015, 20:24
Det är synd om alla missförstådda genier. Tråkigt att du inte har fattat att Odla är till för trädgårdsodlare och inte ett forum för politisk propaganda. Vi som finns här vill kanske helst diskutera våra odlingar men du odlar bara politik. Politiken får vänta till någon månad före nästa val. Tråkigt att du inte kan läsa av stämningen här och inse att du talar för olyssnande öron. Tro mig som varit med från början, det är inte avsaknad av politik som är orsaken till Odlas tillbakagång.
Bengalow
21-06-2015, 22:03
Nej det har du rätt i Rudan. Det är nog översitteri i din klass, som dödar forum. När du sagt ditt, så är det inte mer att säga...hm...Att du varit med länge anser du som merit, tycks det? Av dina inlägg att döma, så är odlingen det minst bekymmerslösa. Japanska, halvnakna småtjejer ligger mer åt ditt håll, så kom inte och kritisera andra för våra intressen. Vi har full rätt att diskutera vad som angår oss. Vill du inte vara med, så tig, men du kan väl inte hålla fingrarna borta i din "splendid isolation". När det gäller humlor och insekter, så är du proffs, men vanligt tyckande är ibland väldigt klumpigt av dig. Så styr dig en smula, innan du ger dig på oss andra, och våra intressen! Om odla.nu hade varit en sida enbart för odlare, så hade inte en rubrik kallad "småprat" funnits. Detta är skrivet i affektion över din raljanta hållning till resten av odlaiterna, och skulle jag önska något, så vore det, att du höll inne med kritik, av vad andra intresserar sig för. Vi kan ju inte alla hålla på med humlor och bin, eller japansk flickpop...
Jubbe063
21-06-2015, 23:34
CITAT (malarmaster @ 21-06-2015, 18:46)  Jag har väntat 3 veckor med att kommentera senaste inläggen då jag ville se hur stort intresset för politik är på odla. Jag har ju fått kritik för att vara besserwisser men det jag tidigare skrivit om ointresset och okunskapen på odla om politik tycks ju vara sant. Trots att en hel del hänt de senaste 3 veckorna finns inte det endaste lilla inlägg om politik. Skrämmande då det handlar om vår vardag. trådar som handlar om nonsens finns det dock gott om på småprat. Ni menar att följande som stått i svenska tidningar de senaste veckorna saknar intresse? MP:s kongress som kommer att få följder för regeringspolitiken Moderaterna vill ansöka om NATO medlemskap. Det finns väl snart majoritet i riksdagen för detta Regeringens budget gick igenom denna gång tack vare DÖ. Konjukturinstitutet spår ökad arbetslöshet pga budgeten. Ny djurskyddslag i EU,stor framgång för Marit Paulssons mångåriga kamp för ny lag. Sd ökar i samtliga opinionsmätningar, allianspartierna är förbi de rödgröna.
i tidningen dagens samhälle 15/6 publicerades en debattartikel om Förluster i välfärden, dvs man har valt att debattera vinsterna som några få aktörer gör men man vill inte se verkligheten med att skattebetalarna får betala för de förluster som de offentliga vårdgivarna står för. det är ett enormt mycket större problem än det ickeproblem som vänstersidan vill ta upp.Konkurrensverket gjorde en stor undersökning om vårdcentraler runtom Sverige,48% av de offentligdrivna går med förlust=skattebetalarna får betala extra,28% av de privata går med förlust=ägarna får betala. I privata sektorn effektiviserar man vid förluster för att ta in underskottet,i de offentliga låter man skattebetalarna stå för kalaset. Något att tänka på när man pratar om skattemedelsslöseri... Ulf http//www.dagenssamhalle.se/debatt/foerluster-i-vaelfaerden-foertjaenar-ocksa-debatt Kan bara prata för egen del. Politiskt intresse är inte detsamma som att man måste debattera ämnet ständigt och jämt. Och politiska diskussioner är mer fruktsamma och givande på politiska forum och inte på odla. Men trots det dristar jag mig till att svara på politiska trådar lite då och men startar aldrig egna trådar om politik på odla.
Aqvakul
22-06-2015, 00:43
CITAT (Jubbe063 @ 22-06-2015, 00:34)  Kan bara prata för egen del. Politiskt intresse är inte detsamma som att man måste debattera ämnet ständigt och jämt. Och politiska diskussioner är mer fruktsamma och givande på politiska forum och inte på odla. Men trots det dristar jag mig till att svara på politiska trådar lite då och men startar aldrig egna trådar om politik på odla.
*Stintan*
22-06-2015, 08:16
Malarmaster du låter som om du satt på dig martyrkostymen. Man kan väl vara intresserad av politik utan att ha lust att diskutera det varenda dag. I synnerhet som det för det mesta bara blir politiskt dravel av diskussionerna.
Ja, tyvärr så är det några stycken som gör att det mesta här blir till dravel och tyvärr så förekommer samma personer i nästan alla trådar, oberoende av ämne. En debatt mellan kunniga och respektfulla människor med helt olika åsikter är faktiskt oerhört stimulerande. Gita
Gossen Ruda
22-06-2015, 19:28
Jag kanske skulle skrivit mer varför jag skrev som jag skrev, jag blev lite sur över beteckningen"nonsens" som målarn kläckte ur sig. Lite magstarkt att kalla allt annat än politik för nonsens. För en trädgårdsodlare är exempelvis vädret viktigare än politik. Det är ju ett fåtal här som skriver i politiktrådarna, 5 st kanske. möjligen någon till. Några politiker, lobbyister och en och annan flåbuse. Att beskylla avsaknaden av politiskt intresse för att Odla minskar är nog att överdriva, en större orsak är nog politiskt käbbel. Politiskt intresserade är som Jehovas vittnen och andra religiösa som ringer på. Totalt indoktrinerade och kan inte se något annat. Därför blir lätt politiktrådar ställningskrig och sånt mår ett forum inte bra av. Ni får dock fortsätta för min del dock utan min medverkan.
malarmaster
22-06-2015, 20:18
Även jag är intresserad av vädret då det är viktigt för min jobbplanering men tyvärr är det så att väderprognoserna sällan stämmer så det är bättre att titta ut på morgonen än att försöka spå själv. Hur vädret är i en annan del av landet är totalt ointressant ur min synvinkel. Jag kan inte heller påverka vädret men politiken kan jag rucka på tillsammans med andra. Därför anser jag politik vara viktigare än att skriva om hur vädret varit under dagen. Idag utlovades regn i Ljungby hela dagen,planerades därför innejobb. utfallet var vackert väder med växlande molnighet och regnet kom först kl. 14. Förlorade därför ett antal timmar på ett utejobb som det är viktigt att färdigställa.SMHI levererar inte... i morgon har de lovat regn och jag har förberett arbetsstyrkan på utejobb med förhoppning om att SMHI följer sina prognoser dvs de visar sig vara fel i vanlig ordning.
Jag ser också att du inte vill diskutera politik,det är bra då man bör vara insatt i frågorna man diskuterar,precis det jag sett att de flesta inte är utan har fastnat i en ideologisk rundgång.man vill inte se verkligheten...
1 gång i månaden möts oppositionen i vår kommun på ett gemensamt möte,det är v,kd,fp och det lokala partiet Alvestaalternativet (avhoppade sossar som bildat eget.)De diskussioner vi har är enormt givande och lett till respekt och gemensamma aktioner mot sittande regim. Men just att man kan ha motsatta åsikter betyder ju inte att man inte respekterar motståndaren utan just genom att hitta fram till gemensamma beslut trots skilda åsikter leder fram till att respektera och tom gilla varandra personligt. Men det kräver att man är på samma nivå,man måste se problemen,se konsekvenser av ett beslut och väga för och nackdelar. Det saknar jag av de flesta som skriver i politiktrådarna,man saknar totalt kunskaper i ämnena som diskuteras. Därför tycker jag det är bra att man avstår att skriva innan man läser på,orkar man inte sätta in sig i ämnet är man tyst. Då slipper man dravlet med att tvingas sitta o skriva långa inlägg för att förklara det som motståndaren skulle ha vetat. kommer det inga svar så upphör ju diskussionen automatiskt... Ulf
*Stintan*
22-06-2015, 21:54
........
Elisabeth-Västkustkolonisten
23-06-2015, 11:57
Jag kan inte låta bli att svara.
Ulf tror du att du är Sveriges räddare? Jag tror att du inte är det.
Är du verkligen fritidspolitiker? Låt mig tvivla. Varje politiker oavsett färg, behöver oss väljare. För att få väljare måste man så klart vara trevlig och inte varje gång förklara att vi är dumma och mindre vetande. Den politiker röstar man inte på och inte heller partiet han ingår i. Om du nu vore så intelligent som du alltid vill framhäver, så skulle du inte göra så.
Vem har bett dig att skriva dina långa utläggningar? Du säger att du blir tvungna till det. när alla andra inte fattar.
Kanske fattar vi andra mer än du? Kan det kanske vara så.........
Jag är säkert äldre än du och har inte blint går genom livet. Jag hade företag ihop med min före detta men politikintresse har alltid funnits hos mig. Likaså hos mina barn och som även dom har bygd upp sitt företag.
Ulf lite ödmjukhet från din sida vore nog väldigt bra, vi andra är inga dumhuvuden.
Jag har alltid sagt att politiker som inte har en förankring i det verkliga livet, gilla<r jag inte. Men småpåvar, eller dom som känner sig som en sådan, som du är ännu sämre
Elisabeth
*Stintan*
23-06-2015, 12:05
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-06-2015, 12:57)  Jag kan inte låta bli att svara.
Ulf tror du att du är Sveriges räddare? Jag tror att du inte är det.
Är du verkligen fritidspolitiker? Låt mig tvivla. Varje politiker oavsett färg, behöver oss väljare. För att få väljare måste man så klart vara trevlig och inte varje gång förklara att vi är dumma och mindre vetande. Den politiker röstar man inte på och inte heller partiet han ingår i. Om du nu vore så intelligent som du alltid vill framhäver, så skulle du inte göra så.
Vem har bett dig att skriva dina långa utläggningar? Du säger att du blir tvungna till det. när alla andra inte fattar.
Kanske fattar vi andra mer än du? Kan det kanske vara så.........
Jag är säkert äldre än du och har inte blint går genom livet. Jag hade företag ihop med min före detta men politikintresse har alltid funnits hos mig. Likaså hos mina barn och som även dom har bygd upp sitt företag.
Ulf lite ödmjukhet från din sida vore nog väldigt bra, vi andra är inga dumhuvuden.
Elisabeth
sparvuggla
23-06-2015, 13:17
Politikerna pratar för mycket och lyssnar för lite.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|