|
Full version: Stäng Småprat
malarmaster
30-08-2015, 22:01
CITAT (Aqvakul @ 30-08-2015, 18:39)  Det måste vara underbart att nästa alltid veta bäst...  med kunskap kommer man långt.... tråkigt att du inte kommit längre. ulf
kerstin z5-6
31-08-2015, 15:38
CITAT (malarmaster @ 30-08-2015, 18:18)  du lär inte få se många... jag har nämligen inget att fråga till råds om. är jag någon gång rådvill om en växt som jag kommit över så går jag till STA:s sida. det är där kompetensen om sällsynta växter odlade i Sverige finns.Men som sagt ,det är sällan jag är rådvill. Ulf Eftersom du aldrig frågar här kan du ju knappast ha rätt i ditt påstående om kompetensen här.Den har du ju aldrig testat ens .De flesta växtintresserade håller dessutom till på flera fora
Jubbe063
31-08-2015, 18:26
CITAT (kerstin z5-6 @ 31-08-2015, 16:38)  Eftersom du aldrig frågar här kan du ju knappast ha rätt i ditt påstående om kompetensen här.Den har du ju aldrig testat ens .De flesta växtintresserade håller dessutom till på flera fora Han vill nog att alla med kompetens ska skriva om den och bevisa den innan han törs fråga en fråga. Men då lär han nog få vänta, för devisen gäller än att "frågar man inget får man inget svar heller".
skogstroll
31-08-2015, 18:44
det är många här som varit medlemmar länge och som gillar att prata om andra saker också... jag förstår inte problemet med Småprat? man behöver ju inte gå in där om man inte vill
CITAT (Aqvakul @ 30-08-2015, 21:34)  Kom osökt att tänka på begreppet PROJEKTION:
En term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill eller kan kännas vid sina egna svagheter tillskriver andra personer dessa egenskaper för att försvara sin självbild. Fast egentligen så vet ju du att jag tidigare varit väldigt debattglad och deltagit i många som jag anser lite mer seriös och väldigt givande trådar. Sista halvåret har jag dock insett att det är omöjligt att debattera något på allvar här tack vare sur/bittertanten och offerkoftan Stintan, som faktiskt förstört i stort sett varenda tråd med sina meningslösa och oftast väldigt dumma/mindre intelligenta elakheter. Alltid påhejad av bittraste surgubben Bengalow och oftast av dig också "magistern". Gita
*Stintan*
31-08-2015, 20:15
CITAT (Gita @ 31-08-2015, 20:38)  Fast egentligen så vet ju du att jag tidigare varit väldigt debattglad och deltagit i många som jag anser lite mer seriös och väldigt givande trådar. Sista halvåret har jag dock insett att det är omöjligt att debattera något på allvar här tack vare sur/bittertanten och offerkoftan Stintan, som faktiskt förstört i stort sett varenda tråd med sina meningslösa och oftast väldigt dumma/mindre intelligenta elakheter. Alltid påhejad av bittraste surgubben Bengalow och oftast av dig också "magistern". Gita Kan du vara snäll och sluta med dina ogrundade personpåhopp!
CITAT (*Stintan* @ 31-08-2015, 21:15)  Kan du vara snäll och sluta med dina ogrundade personpåhopp! Visst, när du slutar att förstöra varenda tråd som skulle kunna bli en intressant och givande diskussion. Jag anser faktiskt att just du är den största anledningen till brist på saklig debatt på detta forum Gita
CITAT (Gita @ 31-08-2015, 21:24)  Visst, när du slutar att förstöra varenda tråd som skulle kunna bli en intressant och givande diskussion. Jag anser faktiskt att just du är den största anledningen till brist på saklig debatt på detta forum Gita Det enda du vill Gita är att ställa till bråk du är ett dugg intresserad av odling. Om du inte kan få igång någonting otrevligt så angriper du någon här. Dra något gammalt över dig !!!!
CITAT (Gita @ 31-08-2015, 21:24)  Visst, när du slutar att förstöra varenda tråd som skulle kunna bli en intressant och givande diskussion. Jag anser faktiskt att just du är den största anledningen till brist på saklig debatt på detta forum Gita Gita,det vore mycket mycket trevligare stämning här om Stintan och Bengalow lät bli att kommentera i trådar som de ändå inte tycker om,de om några tycks gilla bråk! Men även kunde skriva utan påhopp så vore det bättre! Det är inte att undra på att det finns krig i världen,vi människor är så korkade och stora egoister!!!
Anki på Öland
31-08-2015, 20:48
CITAT (fvd @ 31-08-2015, 21:36)  Det enda du vill Gita är att ställa till bråk du är ett dugg intresserad av odling. Om du inte kan få igång någonting otrevligt så angriper du någon här. Dra något gammalt över dig !!!!
CITAT (fvd @ 31-08-2015, 21:36)  Det enda du vill Gita är att ställa till bråk du är ett dugg intresserad av odling. Om du inte kan få igång någonting otrevligt så angriper du någon här. Dra något gammalt över dig !!!! Jättetrist utveckling av detta forum, förr hade vi vilda, glada, smått elaka men mycket givande och respektfulla diskussioner här. Tyvärr har skribenter som Stintan och Bengalow förstört detta. Betr. trädgård så har jag en fantastiskt trädgård (2000 kvadratmeter) men den har inget som helst med Forumet Småprat att göra Gita P,s Som nu drar mitt sköna gamla duntäcke över mig D,s
*Stintan*
31-08-2015, 21:12
CITAT (silos @ 31-08-2015, 21:46)  Gita,det vore mycket mycket trevligare stämning här om Stintan och Bengalow lät bli att kommentera i trådar som de ändå inte tycker om,de om några tycks gilla bråk!
Men även kunde skriva utan påhopp så vore det bättre!
Det är inte att undra på att det finns krig i världen,vi människor är så korkade och stora egoister!!! Snälla Silos bara för att man inte tycker som du så betyder det väl inte att man ska behöva låta bli att kommentera. Förutsättningen för en diskussion är väl ändå att människor med olika åsikter får komma till tals inte att alla bara klappar på axeln och tycker lika. Påhoppen står inte jag för och jag gillar inte bråk och kan du läsa så ser du nog från vilket håll sånt kommer i precis varenda tråd, så att du nu sitter och försvarar denna person är ganska lågt.
CITAT (*Stintan* @ 31-08-2015, 22:12)  Snälla Silos bara för att man inte tycker som du så betyder det väl inte att man ska behöva låta bli att kommentera. Förutsättningen för en diskussion är väl ändå att människor med olika åsikter får komma till tals inte att alla bara klappar på axeln och tycker lika. Påhoppen står inte jag för och jag gillar inte bråk och kan du läsa så ser du nog från vilket håll sånt kommer i precis varenda tråd, så att du nu sitter och försvarar denna person är ganska lågt. Läs nu ordentligt!!! Jag försvarar inte Gita!!! Tyvärr så upplever jag inte att du vill diskutera Stintan utan bara vill tala om för mig vad jag inte borde skriva här,att jag har för många trådar om samma sak etc... Det verkar som att allt som jag överhuvudtaget tar upp här är fel enligt dig! Vad skulle du själv vilja diskutera om Stintan?!?
*Stintan*
31-08-2015, 21:56
CITAT (silos @ 31-08-2015, 22:23)  Läs nu ordentligt!!! Jag försvarar inte Gita!!!
Tyvärr så upplever jag inte att du vill diskutera Stintan utan bara vill tala om för mig vad jag inte borde skriva här,att jag har för många trådar om samma sak etc...
Det verkar som att allt som jag överhuvudtaget tar upp här är fel enligt dig!
Vad skulle du själv vilja diskutera om Stintan?!? Jo Silos läs ditt eget inlägg som jag svarade på. Första meningen är inget annat än försvar och medhåll av påhopp personen pysslar med. Om jag inte ville diskutera skulle jag inte skriva något. Om du upplever det på något annat sätt är det ditt problem inte mitt. Synpunkter om för många trådar om i stort sett samma sak är det inte bara jag som haft och det vet du. Dessutom är det ju inget nytt fenomen eftersom det hänt förr. Nej allt du tar upp är definitivt inte fel. Jag delar ofta bara inte dina åsikter vilket är något annat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|