MagisterJon
Ja, håller snart på att explodera. Kort sagt kom det fram att jag ej är någon expert på datorer, (och trots att jag skött arbetet exemplariskt) blev jag uppsagd med motiveringen att "jag inte är den jag utgav mig för att vara". Man tycker ju för i helvete att de borde se till vad jag åstakommit istället...

Nu sitter jag här arbetslös tack vara en jävla klåpare till chef (de som avslöjade mig har tom bett om ursäkt då de inte alls trodde de skulle få de här konsekvenserna).

Har supit nu konstant i två dagar över detta. Kan inte fatta det själv. Jag menar, här sköter man sitt jobb perfekt, och så blir man behandlad så här. Så här gör man inte. Kan jag anmäla dem till facket tro?

Just nu (är full så tänker inte klart) funderar jag på att betala skolans busfrön för att slänga ägg på rektorns fönster.. Fy faaaaaaan alltså -cry-.gif
*Stintan*
Hur kan du skylla din egen dumhet på din che som ju bara gjort sitt jobb? Du har ju ljugit och lurats och får naturligtvis ta konsekvenserna som faktiskt kan bli fler än bara en uppsägning. Har inte ett dugg med att du kanske skött ditt jobb att göra.
Sluta supa innan du gör fler dumheter! och förstör för dig själv. Såna som du ska inte undervisa ungdomar!
malarmaster
...och nästa gång lämnar du in ett ärligt cv och är du. Det är lärarbrist så jobb finns i överflöd om du vill jobba i den branschen,bästa är att skaffa behörighet .
Supa hjälper inte utan kan bli ett problem i framtiden,hoppas det inte är din lösning på motgångar.
ta det som en läxa(!) och var ärlig nästa gång. Ulf
Mjärden
Dete lönar sig att köra med öppna kort En närstående till mig är mattelärare och fick ta fysiken i en klass trots att han inte var behörig. Han sa som det var, men rektorn gav honom chansen att undervisa ändå och det funkade bra. Hade han mörkat om sin behörighet i fysik och det kommit fram hade han mist sin mattetjänst också.

Men samtidigt vet jag hur Du känner Dig just nu, då jag själv blev uppsagd efter 17 år på samma ställe för att chefen (fd fackligt engagerad) tyckte jag var en "svartfot" och skulle bort, då jag inte var medlem i facket. Jag hade jobbat som konsulent i en ideell organisation och alltid fått kred för mitt jobb ända till den nye ordföranden tog över. Man skalade av mig alla kvalificerade arbetsuppgifter först och utsåg en i styrelsen till konsulent. Denne hoppade av och då plockade man upp en sökande ur byrålådan och tillsatte utan min vetskap. Ja det var mycket mygel, men det är historia nu. Men inget ont utan att det har något gott med sig; jag fick sen jobba med att dokumentera jordbruksfastigheter och sista 6 åren jobbade jag som extraresurs på en 0-6-skola, där jag efter pensioneringen hoppar in som vikarie ibland.
Med detta vill jag ha sagt att även om det känns väldigt tufft just nu kanske det så småningom leder till något nytt och givande för Dig.
ps. jag söp inte utan fick ut min ilska i grymt hårda träningspass.
Jubbe063
Ja du Magister Jon . Som man bäddar får man ligga. Förstår din frustration men du har själv ensam försatt dig i den. Sluta supa och ta tag i ditt liv på ett mer konstruktiv sätt.
Gossen Ruda
Som sagt, man skall inte ljuga vilket kan ses på flera sätt.
Pauline/Sthlm
CITAT (Gossen Ruda @ 08-09-2015, 17:32) *
Som sagt, man skall inte ljuga vilket kan ses på flera sätt.

Snälla magistern kan du inte bara låta bli att skriva såna här hittepå-inlägg och i stället hitta på något konstruktivt att göra?

Tillägg/förtydligande: Menar alltså att jag håller MED Ruda om att lögner kan se ut på flera sätt. Och att jag apropå det tror att hela historien är ett falsarium på obegriplig motivsgrund. Och att den sprinklar forumet med onödigheter.
Och sedan kan man ju tycka att jag då är lite jamsig som springer med o sprinklar ytterligare en onödig kommentar. ;-)
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Pauline/Sthlm @ 09-09-2015, 23:38) *
Snälla magistern kan du inte bara låta bli att skriva såna här hittepå-inlägg och i stället hitta på något konstruktivt att göra?

tummenupp.gif
Jubbe063

Lite roande att läsa och diskutera även om det är sant eller inte. För även om det inte är sant så ligger något lika dumt i bakgrunden, och det är ju rätt fascinerande hur huvudlösa en del kan vara .
*Stintan*
CITAT (Jubbe063 @ 10-09-2015, 14:19) *
Lite roande att läsa och diskutera även om det är sant eller inte. För även om det inte är sant så ligger något lika dumt i bakgrunden, och det är ju rätt fascinerande hur huvudlösa en del kan vara .

tummenupp.gif
kerstin z5-6
trolleri sluta svara
MagisterJon
Tillägg/förtydligande: Menar alltså att jag håller MED Ruda om att lögner kan se ut på flera sätt. Och att jag apropå det tror att hela historien är ett falsarium på obegriplig motivsgrund. Och att den sprinklar forumet med onödigheter.
Och sedan kan man ju tycka att jag då är lite jamsig som springer med o sprinklar ytterligare en onödig kommentar. ;-)

Kan meddela att jag inte alls trollar utan numera sitter och söker jobb frenetiskt hela dagarna, och även skrivit in mig på arbetsförmedlingen sad.gif

Ni skriker troll direkt och svingar era trollspön utan att alls reflektera över att jag blivit arbetslös. Är du så facinerad över magi kan du väl trolla fram ett arbete åt mig istället för att leka Harry Potter!!!

*Stintan*
Det är väl inte mer än rätt att du blev arbetslös. Hoppas dom fick tag på någon ärlig person i ditt ställe.

Hum du lyckades ju nyss trolla fram en murken limpa så inte har du slutat trolla helt iallafall.
MagisterJon
Var väl inte mitt fel att limpan smakade bajs?
Jubbe063
CITAT (MagisterJon @ 15-09-2015, 21:56) *
Var väl inte mitt fel att limpan smakade bajs?

Nej, men snabbt avhjälpt. Bara ta med limpan och kvittot tillbaka till affären så är problemet löst.
MagisterJon
[quote name='Jubbe063' date='10-09-2015, 14:19' post='1717919']
[/quote

tummenupp.gif

Just därför det är så kul att skapa trådarna biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon