|
CITAT (silos @ 17-08-2016, 14:19)  Gita har 14 trådar på första sidan här och mest om politik!
När jag skrev många trådar så blev det ett väldigt liv! Så du tycker att jag skriver för mycket och om fel saker?Nu förstår jag inte varför du skall ha synpunkter på detta. Du kan väl bara hoppa över mina inlägg,eller hur? Lite statistik kan kanske vara intressant, Du Silos har varit medlem sedan 20050802 och bidragit med 8765 inlägg. Jag har varit medlem sedan 20061122 och bidragit med 4949 inlägg. Rekordet innehas troligen av den i alla trådar närvarande Stintan, hon har varit medlem sedan 20050804, dvs ett halvår kortare tid än du Silos, hon har bidragt med (hör och häpna) hela 22112 inlägg.
*Stintan*
17-08-2016, 19:05
CITAT (segelbåt @ 17-08-2016, 18:33)  Självförvållat? Så lille Olle som blir mobbad i skolan för att han har glasögon får skylla sig själv? Eller Karin som har några kilo för mycket får också skylla sig själv när hon mobbas på jobbet? Och givetvis får alla våldtäktsoffer skylla sig själv för att de varit lättklädda/berusade eller helt enkelt varit dumma nog att gå hem ensamma på kvällen?
Och snacka inte om den som uttrycker högeråsikter på ett forum, den jäkeln bör ju kölhalas...
Skrämmande vilken människosyn vissa visar upp härinne. Vem har pratat om Olle eller Karin eller våldtäktsoffer?
segelbåt
17-08-2016, 19:34
CITAT (*Stintan* @ 17-08-2016, 20:05)  Vem har pratat om Olle eller Karin eller våldtäktsoffer? Som vanligt svarar du med en motfråga.
CITAT (segelbåt @ 17-08-2016, 18:33)  Skrämmande vilken människosyn vissa visar upp härinne. Halaj! Ja. //T
CITAT (Gita @ 17-08-2016, 19:57)  Så du tycker att jag skriver för mycket och om fel saker?Nu förstår jag inte varför du skall ha synpunkter på detta. Du kan väl bara hoppa över mina inlägg,eller hur?
Lite statistik kan kanske vara intressant, Du Silos har varit medlem sedan 20050802 och bidragit med 8765 inlägg. Jag har varit medlem sedan 20061122 och bidragit med 4949 inlägg. Rekordet innehas troligen av den i alla trådar närvarande Stintan, hon har varit medlem sedan 20050804, dvs ett halvår kortare tid än du Silos, hon har bidragt med (hör och häpna) hela 22112 inlägg. Nej,det skrev jag inte utan att det är märkligt att när jag skrev en massa trådar om likadana sake så var medlemmar på mig att jag skrev för mycket! Jag läser dina trådar men kan oftast inte skriva Några kommentarer eftersom jag inte är insatt i politik som många andra är här! Förstår du hur jag menar? CITAT (*Stintan* @ 17-08-2016, 18:02)  Det s.k. "drevet" är helt självförvållat. Såklart det inte är någon fart och intressanta trådar när det inte finns några människor kvar på forumet. Så de som ingår i drevet är helt oskyldiga?!? Hur sjutton tänker du???
*Stintan*
17-08-2016, 20:27
Att det inte varit något "drev".
CITAT (*Stintan* @ 17-08-2016, 21:27)  Att det inte varit något "drev". Det har funnits många drev här på småprat under åren som jag varit medlem.
Gossen Ruda
18-08-2016, 08:16
Hur definieras ett "drev"? Det har mest varit några enstaka medlemmar som inte följt reglerna eller på annat sätt utmärkt sig som drabbats av att många andra medlemmar försökt styra det rätt. Så blir det lätt på omodererade forum. Jag vet dock inte om jag kan kalla det för drev, fö är det lätt att undvika att drabbas. Man är inte tvungen att besöka Odla. Det är nog bara en person här som drabbats av en stalker även utanför forumet.
caprifol
18-08-2016, 08:59
Håller - i det här fallet - m Gossen Ruda till 100 procent! Har aldrig förstått den här diskussionen om drev o mobbning på ett forum som detta. Vi kan ju vara anonyma (tror jag i alla fall), behöver inte lämna ut mer info om oss själva än vi vill, och framför allt kan vi låta bli att läsa eller att överhuvudtaget gå in på forumet om vi upplever det som obehagligt! Självklart bör man ändå som deltagare iaktta netikett-regler, men där ingen moderator finns kan det ju gå överstyr. För mig känns det overkligt att man blir knäckt av forum-medlemmars påhopp, då man kan blockera el strunta i att läsa. Jag tycker dock INTE man ska gå till personangrepp! Jag pratar här om forum av "odlatyp" och inte om ungdoms- eller arbetsplatsforum, där det ju kan bli riktigt allvarligt.
Gunilla T
18-08-2016, 13:31
Kanske är det för mycket begärt men om de som anser att här förekommer drev och mobbing mot någon medlem vore rakryggade nog att tala om vem de anser vara mobbare. Istället mumlas det och antyds och det skapar dålig stämning då säkert flera medlemmar undrar om det är mig dom pratar om?
"Det" bedriver inget drev som bekant, "somliga" "vissa" "en del" är fegt att gömma sig bakom när man kommer med så allvarliga beskyllningar, tycker jag.
segelbåt
18-08-2016, 13:51
CITAT (Gunilla T @ 18-08-2016, 14:31)  Kanske är det för mycket begärt men om de som anser att här förekommer drev och mobbing mot någon medlem vore rakryggade nog att tala om vem de anser vara mobbare. Istället mumlas det och antyds och det skapar dålig stämning då säkert flera medlemmar undrar om det är mig dom pratar om?
"Det" bedriver inget drev som bekant, "somliga" "vissa" "en del" är fegt att gömma sig bakom när man kommer med så allvarliga beskyllningar, tycker jag. Inget drev som bekant? Det är din åsikt och inget som är allmänt bekant... Det är väl ingen som missat vem som ingår i vänsterdrevet? Det framgår klart och tydligt i de flesta trådar i småprat. Vissa posthoror/forumlusar är aktivare än andra men det går inte att missa.
Aqvakul
18-08-2016, 14:45
Om alla bemödade sig om att diskutera sakfrågan utan personangrepp och nedlåtande tonfall, så hade vi fått en mycket trevligare stämning här. När jag ilsknar till är det inte på grund av åsikter utan på grund av sättet att uttrycka dem.
Gunilla T
18-08-2016, 16:22
CITAT (Aqvakul @ 18-08-2016, 15:45)  Om alla bemödade sig om att diskutera sakfrågan utan personangrepp och nedlåtande tonfall, så hade vi fått en mycket trevligare stämning här. När jag ilsknar till är det inte på grund av åsikter utan på grund av sättet att uttrycka dem.
CITAT (Gossen Ruda @ 18-08-2016, 09:16)  Hur definieras ett "drev"? Det har mest varit några enstaka medlemmar som inte följt reglerna eller på annat sätt utmärkt sig som drabbats av att många andra medlemmar försökt styra det rätt. Så blir det lätt på omodererade forum. Jag vet dock inte om jag kan kalla det för drev, fö är det lätt att undvika att drabbas. Man är inte tvungen att besöka Odla. Det är nog bara en person här som drabbats av en stalker även utanför forumet. Jag kan inte precis definiera ett drev mer än att det är obehagligt när några medlemmar här är efter andra medlemmar vilkas sätt att utrycka sig de inte gillar! Det är okej att försöka styra andra rätt men här har det inte alltid gått så trevligt till med "styrandes"! Annorlunda människor blir ofta "jagade" inom forumvärlden och IRL! Det har jag själv fått erfara! Men jag har blivit stark och ger inte efter för "den gråa massan"! Och jag är gärna här och skriver!
CITAT (Gunilla T @ 18-08-2016, 14:31)  Kanske är det för mycket begärt men om de som anser att här förekommer drev och mobbing mot någon medlem vore rakryggade nog att tala om vem de anser vara mobbare. Istället mumlas det och antyds och det skapar dålig stämning då säkert flera medlemmar undrar om det är mig dom pratar om?
"Det" bedriver inget drev som bekant, "somliga" "vissa" "en del" är fegt att gömma sig bakom när man kommer med så allvarliga beskyllningar, tycker jag. Ja det är för mycket begärt! Medlemmar som inte mobbar tar inte åt sig! Jag personligt är hellre feg än peka ut andra medlemmar med namn!
sparvuggla
18-08-2016, 17:21
CITAT (silos @ 18-08-2016, 18:07)  Jag kan inte precis definiera ett drev mer än att det är obehagligt när några medlemmar här är efter andra medlemmar vilkas sätt att utrycka sig de inte gillar! Det är okej att försöka styra andra rätt men här har det inte alltid gått så trevligt till med "styrandes"! Annorlunda människor blir ofta "jagade" inom forumvärlden och IRL! Det har jag själv fått erfara! Men jag har blivit stark och ger inte efter för "den gråa massan"! Och jag är gärna här och skriver!  Du har aldrig uttryckt dig nedlåtande eller gått till personangrepp här i alla fall vad jag läst. Tvärtom. Men det har förekommit att man har kallat andra för idioter här, inte alls längesen. Det är klart folk börjar fundera då. Det skrämmer säkert även ev. nya odlaiter.
*Stintan*
18-08-2016, 17:52
CITAT (sparvuggla @ 18-08-2016, 18:21)  Du har aldrig uttryckt dig nedlåtande eller gått till personangrepp här i alla fall vad jag läst. Tvärtom. Men det har förekommit att man har kallat andra för idioter här, inte alls längesen. Det är klart folk börjar fundera då. Det skrämmer säkert även ev. nya odlaiter. Högre upp på denna sida kallas folk för "posthoror/forumlusar". Säger mer om skribenten än om andra.
segelbåt
18-08-2016, 18:01
CITAT (*Stintan* @ 18-08-2016, 18:52)  Högre upp på denna sida kallas folk för "posthoror/forumlusar". Säger mer om skribenten än om andra. Förstod att du skulle känna dig träffad.
*Stintan*
18-08-2016, 18:28
CITAT (segelbåt @ 18-08-2016, 19:01)  Förstod att du skulle känna dig träffad.  Inte ett dugg faktiskt. Är inte ens förvånad över ditt låga sätt att uttrycka dig. Som sagt det säger mer om dig än om någon annan.
segelbåt
18-08-2016, 18:33
CITAT (*Stintan* @ 18-08-2016, 19:28)  Inte ett dugg faktiskt. Är inte ens förvånad över ditt låga sätt att uttrycka dig. Som sagt det säger mer om dig än om någon annan. 22 000 poster och du känner inte dig träffad? Du skriver i alla trådar även om du (oftast) inte har något att tillföra tråden, du är ju definitionen av en posthora/forumlus.
sparvuggla
18-08-2016, 18:43
CITAT (*Stintan* @ 18-08-2016, 18:52)  Högre upp på denna sida kallas folk för "posthoror/forumlusar". Säger mer om skribenten än om andra. Ja, det börjar spåra ur helt nu. Synd, för jag är emot censur, man ska kunna yttra vad man tycker. Jag borde vara moderator här.............
segelbåt
18-08-2016, 18:46
CITAT (sparvuggla @ 18-08-2016, 19:43)  Ja, det börjar spåra ur helt nu. Synd, för jag är emot censur, man ska kunna yttra vad man tycker. Jag borde vara moderator här............. Jepp, det hade varit intressant att se dig som politisk kommissarie här på odla.
*Stintan*
18-08-2016, 18:56
CITAT (segelbåt @ 18-08-2016, 19:33)  22 000 poster och du känner inte dig träffad? Du skriver i alla trådar även om du (oftast) inte har något att tillföra tråden, du är ju definitionen av en posthora/forumlus. Det antalet säger inte ett dugg och definitivt inte att alla kommer från "diskussionstrådar" i den här avdelningen. Nej jag skriver långt ifrån i alla trådar. Det är ju tur att du har så mycket att tillföra trådarna. För övrigt tycker jag att begreppet stalker passar dig perfekt.
Mjärden
18-08-2016, 19:31
CITAT (*Stintan* @ 18-08-2016, 18:52)  Högre upp på denna sida kallas folk för "posthoror/forumlusar". Säger mer om skribenten än om andra. Segerlbåt, nu tycker jag att du gått för långt, ett vårdat språk utan sådana blamerande uttryck är inte för mycket begärt !
segelbåt
18-08-2016, 19:36
CITAT (Mjärden @ 18-08-2016, 20:31)  Segerlbåt, nu tycker jag att du gått för långt, ett vårdat språk utan sådana blamerande uttryck är inte för mycket begärt ! Posthora och forumlus är vedertagna uttryck på internet.
*Stintan*
18-08-2016, 19:51
CITAT (segelbåt @ 18-08-2016, 20:36)  Posthora och forumlus är vedertagna uttryck på internet. Skitsnack! Varför håller du dig då inte på såna ställen där sådant språk är brukligt då.
segelbåt
18-08-2016, 19:54
CITAT (*Stintan* @ 18-08-2016, 20:51)  Skitsnack! Varför håller du dig då inte på såna ställen där sådant språk är brukligt då. Är ju det jag gör... Internetforum.
*Stintan*
18-08-2016, 20:00
CITAT (segelbåt @ 18-08-2016, 20:54)  Är ju det jag gör... Internetforum.  Då är du på fel forum.
Gossen Ruda
18-08-2016, 20:26
Nya ord för mig men så har jag lämnat pubertetsåldern för länge sen.
segelbåt
18-08-2016, 20:52
CITAT (Gossen Ruda @ 18-08-2016, 21:26)  Nya ord för mig men så har jag lämnat pubertetsåldern för länge sen. Fast de japanska skolflickorna som du gillar är väl i pubertetsåldern? Du kan kanske fråga dom?
Sommartorparn
21-08-2016, 10:25
Ojojoj! Vilket tjafsande! Förstår varför de flesta har lämnat forumet!
Det stora problemet är att forumet inte modereras! Det funkar inte att överlåta åt medlemmarna tillrättavisa varandra!
Vore nästan bättre om odla.se stängde ner detta forum och inte åka snålskjuts på dess förr så goda rykte för att kränga sina plantor.
Till er som är seriösa rekommenderar jag gå med i forumet på Byggahus.se där det finns livaktiga avdelningar för trädgård. Inget tjafs, ingen politik.
Huggorm
21-08-2016, 11:00
CITAT (Sommartorparn @ 21-08-2016, 11:25)  Till er som är seriösa rekommenderar jag gå med i forumet på Byggahus.se där det finns livaktiga avdelningar för trädgård. Inget tjafs, ingen politik. Jag är redan med där men aktiviteten har minskat där också på senare år.
*Stintan*
21-08-2016, 11:59
Tror formatet forum överhuvudtaget är på väg bort. Sociala medier som Facebook, Twitter, Instagram mm har tagit över.
CITAT (*Stintan* @ 21-08-2016, 12:59)  Tror formatet forum överhuvudtaget är på väg bort. Sociala medier som Facebook, Twitter, Instagram mm har tagit över. Halaj! Konstig tanke som lever kvar, trots att nätet nu är ca 15 år gammalt. Att när det nya kommer försvinner det gamla. Så är det inte. Det nya komplettar det gamla. De har oftast inte samma inriktning som det gamla. Instagram. Används med fördel av fjortisar, att visa bilder på sin frukost, och selfies. Twitter. Till för att folk ska kunna föra ut sina åsikter om det ena och det andra. Facebook. För att kunna hålla kontakt med nära och kära (även långt bort) bloggar. Personliga funderingar om det ena och andra. Myspace. Ett sätt för okända band att få ut sin musik. Skulle dessa ovan kunna ersätta diskussionsforum? Inte en chans. Alla har sin plats. Visst överlappar de varandra, men det förtar inte faktum att alla har sin egen inriktning. //T
Huggorm
21-08-2016, 21:02
Visst är det märkligt att att folk går över till andra format när de är sämre, men så gör de i alla fall.
Aqvakul
01-09-2016, 01:00
16 inlägg totalt senaste dygnet, bottenrekord?
caprifol
01-09-2016, 07:41
CITAT (Tapio @ 21-08-2016, 21:28)  Halaj!
Konstig tanke som lever kvar, trots att nätet nu är ca 15 år gammalt. Att när det nya kommer försvinner det gamla. Så är det inte. Det nya komplettar det gamla. De har oftast inte samma inriktning som det gamla.
Instagram. Används med fördel av fjortisar, att visa bilder på sin frukost, och selfies.
Twitter. Till för att folk ska kunna föra ut sina åsikter om det ena och det andra.
Facebook. För att kunna hålla kontakt med nära och kära (även långt bort)
bloggar. Personliga funderingar om det ena och andra.
Myspace. Ett sätt för okända band att få ut sin musik.
Skulle dessa ovan kunna ersätta diskussionsforum? Inte en chans. Alla har sin plats. Visst överlappar de varandra, men det förtar inte faktum att alla har sin egen inriktning.
//T Bra sammanställning, men stryk "av fjortisar". Instagram används med fördel för att visa bilder -ja- men jag vill nog påstå att väldigt många av oss gamlingar som öht finns på sociala medier också använder Instagram. Vi delar bilder under en mängd hashtaggar för olika hundraser, massor av växter, naturupplevelser m m.
*Stintan*
01-09-2016, 08:41
Och Facebook är ju så oändligt mycket mer än kontakt med nära och kära. Finns intressegrupper för i stort sett allt med en hel del diskussioner, lokala köp- säljsidor och specifika för att inte tala om alla företags- och organisationssidor och mycket mer.
caprifol
01-09-2016, 10:11
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2016, 09:41)  Och Facebook är ju så oändligt mycket mer än kontakt med nära och kära. Finns intressegrupper för i stort sett allt med en hel del diskussioner, lokala köp- säljsidor och specifika för att inte tala om alla företags- och organisationssidor och mycket mer. Ja, och de sistnämnda kan vara mkt bra att använda sig av när man har frågor el reklamationer och inte kan nå någon person och inte får svar på mail. Jag har vid några sådana hopplösa tillfällen postat inlägg på deras FBsida och fått omedelbar kontakt. Och så kan vi lägga Stayfriends till sammanställningen. Och se - nu har vi kanske med dessa inlägg räddat dagen från nytt bottenrekord
Aqvakul
01-09-2016, 10:49
Undrar om människorna har tröttnat på att skriva inom forumvärlden? Jag för min del skapar konst och handarbetar hellre än sitter med mobilen och skriver. Och är dessutom inne på Frälsningsarmén nästan varje dag,de har många trevliga aktiviteter. Men visst saknar jag småprat och alla vänner här!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|