CITAT (Mjärden @ 23-07-2016, 00:25) *
Jag vill hävda att det ligger i generna att kvinnor och män diskuterar på olika sätt. Män är oftast rakare och har lättare att avhandla ett visst ämne medan kvinnor ofta ger synpunkter på personen som framför åsikterna.

Eftersom diskussionen efter det första inlägget är för mig obegriplig väljer jag att utgå från trådstartarens inlägg. Kanhända har andra redan kommenterat det och då ber jag om ursäkt.

Jag ser det som så att vi alla - kvinnor, män, hen - har fostrats till att bete oss på ett visst sätt och det är inte konstigt om vi kan se olikheter. Gener vi bär med oss är inte begränsande, utan ger oss bara en mängd möjligheter. Det är förmodligen mindre skillnader mellan kön än mellan andra faktorer.
Att vi människor har olika sätt att framföra våra åsikter ser jag som en fördel. Vi kan på det sättet belysa faktorer ur flera perspektiv. Inte nödvändigtvis ur könsperspektiv. Mänskligheten har allt att vinna på att vi ser våra möjligheter och förmågor istället för att fokusera på sådant som splittrar oss.