AnnaSkåne
I våras köpte jag fiberduk och odlingstunnlar på Ö&B. Fiberduken lade jag ut i maj när jag sådde mangold och morötter. Efter några veckor vittrade den sönder fullständigt - kvar var bara en massa fnas och småbitar som blåste runt överallt i trädgården. När nu samma sak börjat hände med odlingstunnlarna - som bara suttit uppe sedan i juni och som dessutom hade en betydligt tjockare duk - blir jag undrande. Är det bara jag som råkat ut för detta eller är det generellt låg kvalité på Ö&Bs fiberprodukter?

Resterna av odlingstunnlarna har jag lyckats samla ihop innan de föll samman och resterna av fiberduken verkar ha komposterats under täckmaterialet i bäddarna. Detta var första gången jag handlade på Ö&B. Mina andra fiberdukar, som kommer från Weibulls om jag inte minns fel, är nu inne på tredje året och de hänger fortfarande ihop.
Aqvakul
Jag minns att jag läste en rejäl test av fiberduk i Hemträdgården för några år sen. Det var överraskande stora skillnader i hållbarhet. De billigaste var generellt ganska dåliga, men även någon av de dyra. Annars är det väl som vanligt, men får vad man betalar för....
AnnaSkåne
Ja, visst får man vad man betalar för men när det gällde duken så var priset ungefär detsamma som för Weibulls och andra som jag har bra erfarenhet av. Intressant att det gjorts ett test - ska se om jag kan hitta det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon