Sidor: 1, 2
Gita
CITAT (Mjärden @ 16-11-2016, 23:07) *
Fattar inte vad SAK håller på med, dela ut ett pris till en person som inte vill ha det, de borde väl haft en reserv att dela ut det till. Synd att Leonard Cohen avled, men jag hade hellre sett att han hade fått priset.

Tycker också att Cohen hellre skulle fått priset, därmed inte sagt att jag inte uppskattar Dylan.

När det gäller Dylan så har han väl inte sagt att han inte vill ha priset , han har sagt att han har inte möjlighet att hämta det själv.

Sen är det nog lite så att han anser sig själv, ( och faktiskt med all rätt), något större än Nobelpriset. Hur många i världen känner till Dylan och hur många känner till Nobelpriset?
Gita
*Stintan*
Tror helt enkelt inte att den typen av tillställningar som nobelpriset medför är något som tilltalar Mr Dylan. Det är ju faktiskt upp till honom om han vill/kan deltaga eller ej. Det är ju inte första gången en litteraturpristagare inte kommer men sånt här kackalorum har det aldrig blivit om det.
tomas99
CITAT (*Stintan* @ 17-11-2016, 09:31) *
Tror helt enkelt inte att den typen av tillställningar som nobelpriset medför är något som tilltalar Mr Cohen. Det är ju faktiskt upp till honom om han vill/kan deltaga eller ej. Det är ju inte första gången en litteraturpristagare inte kommer men sånt här kackalorum har det aldrig blivit om det.

Håller med.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 17-11-2016, 09:31) *
Tror helt enkelt inte att den typen av tillställningar som nobelpriset medför är något som tilltalar Mr Cohen. Det är ju faktiskt upp till honom om han vill/kan deltaga eller ej. Det är ju inte första gången en litteraturpristagare inte kommer men sånt här kackalorum har det aldrig blivit om det.

Cohen avled för ett par dagar sedan och har inte fått något nobelpris även om jag personligen tycker att han förtjänat ett sådant.
Gita
Gossen Ruda
Nobelprisen är stora utanför ankdammen Sverige, mycket stora. Fö tror jag inte Dylan har så stora tankar om sig själv, han vill mest köra sin grej.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 17-11-2016, 13:45) *
Cohen avled för ett par dagar sedan och har inte fått något nobelpris även om jag personligen tycker att han förtjänat ett sådant.
Gita

Kul för dig då att du fick något att anmärka på. Jaja fel av mej men jag tror du fattade ändå trots att jag skrev fel namn i hastigheten.

Har ändrat det nu.
Mjärden
CITAT (Mjärden @ 16-11-2016, 23:07) *
Fattar inte vad SAK håller på med, dela ut ett pris till en person som inte vill ha det, de borde väl haft en reserv att dela ut det till. Synd att Leonard Cohen avled, men jag hade hellre sett att han hade fått priset.

Obs. Jag har ändrat mig ang Cohen. Efter att ha lyssnat på ett antal låtar på you tube måste jag medge att han är urtråkig, seg som ingen annan. Jag grundade min åsikt på en enda låt, som min lärare på folkhögskolan spelade, den var bra, resten kass. Huruvida hans kvaliteer som poet kvalificerat honom för nobelpriset har jag ingen uppfattning om

OBS. ändrat uppfattning. slap.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon