Full version: Vädertråden 2017
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
hattstugan

Blåsigt, mulet och + 5!
Gossen Ruda
Milt sagt blåsigt, 17 m/s i byarna är mycket. Knappt man märker att solen värmer.
hattstugan

Halvklart och + 8 samt en del vind från söder
hattstugan

Friska vindar och sol
hattstugan

- 4 och soligt
Eva i Skåne
frost i gräset i morse, men nu är det ett par plusgrader. Vinden har lagt sig, tack och lov.
Igår regnade det rejält, men än så länge har vi uppehållsväder
hattstugan

Efter en vit inledning på dagen gör nu solen allvarliga försök men vinden har tilltagit ordentligt!
hattstugan

Rejält blåsigt men soligt
Berith
+5 grader, lugnt och solen verkar vilja visa sig.
Gossen Ruda
Ett sånt sabla väder, redan 10 grader. Plus. Jag håller på med att vinscha upp en stor björk i bitar som jag fällde ut i sjön förra helgen och det börjar bli svettigt.
hattstugan

Efter några fina dagar är det i dag grått och kallt! Kom lite snöblandat regn tidigare men nu uppehåll
Gossen Ruda
Nu svänger det snabbt. Igår regn. Idag på morronen regn igen som slutade frampå middagen. Nu rusar termometern, över 13 grader trots ganska mulet. Ganska bra med regn för mig ändå. Jag hade tänkt åka till landet för att ta vara på en björk jag fällt ut i sjön men igår högg det plötsligt till i ryggen när jag diskade. Förmodligen gjorde jag någon otillåten rörelse, idag har jag vilat mig i form.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 31-03-2017, 14:49) *
--- igår högg det plötsligt till i ryggen när jag diskade ---

Disk-bråck...? g.gif

Här är det +7 nu och grått. Igår regnade det hela dan så jag satte ut regnmätaren nu på morron utifall att det blir samma idag.
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 01-04-2017, 08:05) *
Disk-bråck...? g.gif

Här är det +7 nu och grått. Igår regnade det hela dan så jag satte ut regnmätaren nu på morron utifall att det blir samma idag.

laugh.gif Halvvägs in på fredagen var det borta tack och lov.
hattstugan

+ 10 och soligt
hattstugan

Svag vind , soligt och + 2
Berith
Åh så härligt väder vi har nu! bravo.gif Solen skiner och det är varmt om dagarna, hoppas att det får vara så.
hattstugan

Det är lite blåsigt och grått men + 9
Gossen Ruda
Vaknade upp med buller och bång idag, Tor åkte omkring i sin vagn och väsnades. Lite regn kom det också men knappast mätbart.
hattstugan

+ 9 med växlande moln och friska vindar
Gossen Ruda
Idag har det varit soligt och fint men nu börjar molnen skockas och väderraren avslöjar ett regnväder som närmar sig. Tydligen står regnvädren på kö över Atlanten.
Gossen Ruda
Klockan är 10 och de första regndropparna syns på rutorna.
Berith
+2 grader, lugnt, men ingen sol. Än! Hoppas att den gör sin plikt och visar sig senare under dagen.
Gossen Ruda
Ett kallt regn faller. SMHI utesluter inte snö. Våren har gått i ide.
hattstugan

Nu snöar det!!!
Gossen Ruda
Här är det +9 grader och solsken, men en kraftig kylig vind från nordväst.
Natur liv
Nu har det slutat att snöa och ljuset börjar bryta igenom molnen. Ett par minusgrader och på väg att bli kallare.
hattstugan

Lite vitt på marken, växlande moln och vindigt samt temp runt 0
Gossen Ruda
Här har påskvädret varit ok. Lite blåsigt ibland men ingen nederbörd och en hel del sol. Tills nu. DET SNÖAR!!!!! Stora blaffiga flingor, lappvantar som mamma sa. Det börjar bli vitt på marken. Var är våren?
hattstugan

Nu är det minusgrader!!
Gossen Ruda
2 plus men det sjunker. Fortfarande snöfall, undrar om snön ligger kvar i morron? Fast jag vill inte ha snö i mitten av April. Tror det ligger 3 cm på gräsmattan.
Huggorm
Ingen snö hos mig i alla fall. Det kom några flingor förut men de smälte på en gång de landade
Berith
+10 grader, sol
Gossen Ruda
Fick just reda på att det var +28 grader i Tokyo idag! Knappast bättre. Fast det snöade på Hokkaido.
hattstugan

- 1,2 och mulet! Vill inte ha mera snö nu
hattstugan

+ 9 och rejält blåsigt och mulet
Uggi
Ännu inget regn idag, vill gärna ha en stor skopa vått.
Berith
Solen skiner, det är lugnt men bara 2 plus. *hutter!*
hattstugan

+ 9 men det mulnar på och risken är stor att det blir snö på em!
hattstugan

Hård blåst och regn/snö! Inne väder mao
Uggi
Ja vad säger man, snö, regn solsken och hård blåst, har varit med om allt under dagen.
hattstugan

Efter en kall natt skiner solen och inbjuder till att gå ut!
Berith
Det var minus i natt, solen skiner och det är lite vind i träden. Det är 2 plus nu och det ska tydligen inte bli så himla många fler plusgrader under dagen heller.
Gossen Ruda
Många klagar på för lite regn, här verkar det bli dagsregn. 11 mm hittills.
Uggi
Jag saknar regn. Har nu +2 grader och så är det ett fint snöande som har hållt på i ca en timma, men det blir inget av det.
hattstugan

Dagen har bjudit på sol men även hårda vindar! Nu + 2
Uggi
Sol och värme samt lätta molnskyar, svag ostlig vind.
Berith
Fantastiskt väder de senaste dagarna. Bara att njuta! Och jag förstår varför dom svenska färgerna är gult och blått. En gul sol och en blå himmel! Vad skulle det annars vara? tummenupp.gif
Gossen Ruda
Nu när jag hade börjat vänja mig vid det svala vädret blir det omslag, nästan av ett galet slag. Termometern visar på 25 grader.
Uggi
Ja vilket väder det har varit idag, i em hade vi drygt 27 grader på vår norrsida. Har satt potatis och rensat ogräs, jag är belåten med dagen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon