Full version: Bananmuffins
Ina
Bananmuffins med kanel

3 ägg
2 dl socker

4,5 dl vetemjöl
2,5 tsk bakpulver
3 msk kanel
vaniljsocker

2 väl mogna bananer
romessens eller hushållsarom med smak av arrak

Vispa ägg och socker. Blanda mjöl, bakpulver, kanel och ev vaniljsocker och rör ner i äggvispet. Mixa eller mosa bananerna och blanda ner moset och romessens.

Fördela smeten i 20 muffinsformar och grädda i 225 grader i ca tio minuter.

Psssstt ... för er som inte får äta sånt som man blir fet av kan jag skvallra om att dessa muffins endast innehåller ca 50 kalorier per styck... bananmoset ersätter fettet... wink.gif
Ullet
Men du, du verkar ha så många härliga recept, har du nåt annat med banan? Nåt med nötter? *ser förväntansfull ut* smile.gif smile.gif Gillar att baka men vill ha lite nya recept, gärna långpanna för det är så hiskla enkelt o praktiskt så slipper man joxa med papper o annat. smile.gif
vickeva
CITAT (Ina @ 25-04-2004, 10:27)
Psssstt ... för er som inte får äta sånt som man blir fet av kan jag skvallra om att dessa muffins endast innehåller ca 50 kalorier per styck...  bananmoset ersätter fettet...  ;)

Det där sista var till mig va??? wub.gif gulligt att tänka på oss som försöker, dessa ska jag prova!!!!
Ina
Jag skall se om jag kan fixa till nåt med nötter och banan... smile.gif

Dom allra flesta recept jag lägger in är egna kompositioner och nu har ju hjärnan gått igång igen... hmmm... banan...nötter..... Choklad?! Citrus?! hmmm... ööhhhh... kanske aprikos!!!

He he.. jag återkommer...

Tänkte allt liiite på dej Vickeva... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon