pepparmynta
Vilket otroligt mysigt forum detta är med alla trevliga inlägg! rolleyes.gif

Eller . . . ?

Det har hänt att jag har tipsat om Odlas forum, men det har jag slutat med efter det att de tipsade läst lite av varje här . . . sad.gif

Ur rök debatten
Emellanåt fattas bara ord att djupt nog beklaga de stackare som så uppenbarligen saknar filter mellan tanke- och talorganet. Eller i detta fall, mellan tanke- och skrivorganen...

Ur Round-up debatten
En del är så förbannat korkade att det är meningslöst att diskutera något . . . Hysterin, inkompetensen, dubbelmoralen och klimakterie index dödar inte fakta.

Ur östrogen debatten
Nån får ju gå in med lite sunt förnuft men jag märker att jordmånen för sådant är mager på vissa ställen.

Vore det inte både trevligare och effektivare att munhuggas på ett annat sätt, med mer fakta och åsikter istället att smutskasta andra.
Fenja
HUR konstigt är det att det kommer sådana svar efter de inlägg som föregått dem, tycker du?!!! Du kan ju inte saxa ur något ur en tråd anse att det ska vara signigikativt för resten av innehållet, det är ju bara tramsigt... för att inte säga tarvligt.

Odla.nu ÄR ett av de trevligaste och renhårigaste forum som finns på nätet, men alla går ju inte omkring i velourdräker, fotriktiga skor och håller med varandra.
Sådant är livet!
Fenja
Ingrid på Västkusten
Ja men sjutton hakar! Småprat är ETT forum av alla de som Odla.nu har och där förekomemr det en del meningskiljaktligheter etc men fasiken - det är ju vad det är till för - diskussion å prat! Åsså fins det ju FLER forum här som är helt trädgårdsrelaterade!

Hälsar ingrid
pepparmynta
" HUR konstigt är det att det kommer sådana svar efter de inlägg som föregått dem, tycker du?!!! Du kan ju inte saxa ur något ur en tråd anse att det ska vara signigikativt för resten av innehållet, det är ju bara tramsigt... för att inte säga tarvligt.

Odla.nu ÄR ett av de trevligaste och renhårigaste forum som finns på nätet, men alla går ju inte omkring i velourdräker, fotriktiga skor och håller med varandra.
Sådant är livet!
Fenja "

De flesta som argumenterat mot rökning har gjort det på ett sansat sätt.

Tarvligt av mig säger du Fenja, nej men det verkar typiskt för dig att ta till liknande uttryck när argumenten tryter.

Och velour, det har jag aldrig gillat . . . laugh.gif

" Ja men sjutton hakar! Småprat är ETT forum av alla de som Odla.nu har och där förekomemr det en del meningskiljaktligheter etc men fasiken - det är ju vad det är till för - diskussion å prat! Åsså fins det ju FLER forum här som är helt trädgårdsrelaterade!

Hälsar ingrid "

Om du menar att diskussioner och prat är lika med att ta till smutskastande och låga uttryck kan jag inte annat än beklaga.
Det här förekommer dessutom i andra avdelningar i Odlas forum ex Kryddor,örter och medicinalväxter.

Sedan kan man ju undra om det är legitimt att kasta skit bara för att man skriver i Småprat . . . ?

Kan ju även upprepa vad jag skrev;
Vore det inte både trevligare och effektivare att munhuggas på ett annat sätt, med mer fakta och åsikter istället att smutskasta andra.
= Diskussioner/debatter på ett mer sansat sätt.
Ingrid på Västkusten
Lyckligtvis behöver man inte läsa allt här på odla.nu jag hoppar över mkt av de hetaste diskussionerna biggrin.gif - många utav de som deltager i de heta diskussionerna bidrager inte så mkt i övrigt till de andra forumen. Om man är här för att leta svar på sina frågor och söka kunskap omodling vill jag fortfarande hävda att detta är ett mkt bra forum/fora för detta. Och tonen i vissa trådar är faktiskt peanuts emot vad som förekommer övrigt på internet. En 'helvit' site totast utan svallande känslor finns inte.....

Hälsar ingrid
Virgo
Håller med. Så farligt är det inte. Lite får man väl tåla om man ger sig in i en diskussion eller om man hittar på o skriver hellre än bra! tongue.gif
Fenja
Jadu, Pepparmynta om du tycker att det är sansat att fråga om rökare vill att sina barn ska röka, så får det stå för dig.
Vill också passa på att gratulera till din självutnämnda position som en bättre människa och icke-smutskastare! Och nu tryter inte bara argumenten utan även lusten att fortsätta...
Mvh
Fenja
MRLINDELL
Åhhhh Citerad .. tackar tackar .. laugh.gif
Visst kan man låta bli, visst kan man avstå, men det är hemskt att låta någon med tydliga märkliga förtecken få rätt i något som känns så fel.
Bara ordet "Miljömupp" kan få folk att bli rasande, de skriver 2-3 inlägg och lika många PM. De skickar säkert email till Ingemar och vill få skribenten borttagen också, det känns så.
Börjar man ställa krav på det fria ordet hamnar man i ännu större svårigheter, hur skall man hantera det. Skall alla inlägg "verifieras" av någon ansvarig innan det läggs ut t ex. Vem skall avgöra vad som skall tas bort mm, skall typ "miljömuppen" få vara dammsugare och sensurera? det kommer alltså inte att fungera. Många överreaktioner beror på att man inte tillåter någon annan att ha en åsikt och att få uttrycka den.
Jag är säker på att riktigt personliga påhopp saneras efter klagomål på ett eller annat sätt. Som administratören tidigare nämnt kan man t ex "blockera" PM från riktigt elaka personer. De som ansvarar för forumet blir ganska luttrade med tiden. Så länge debatterna sker på rätt ställe finns det ingen anledning att sensurera något.
Förbjuda mentaliteten som dyker upp varje gång debatter med rökning, roundup, mm är helt otrolig, så har det varit på flera forum redan på studietiden för många många år sedan, hur otroligt det än låter så är det nästan "normalt". Så ta det inte så personligt, för det är det inte utan med ett leende på läpparna så fungerar det bättre.
Fast tanter är svåra och många tanter finns det ... tongue.gif
evarina
Äsch, det här är ett av de snällaste forumen jag har läst på nätet. Om man ser att en tråd får många inlägg snabbt så är det förmodligen något som väcker heta känslor och då kan man ju undvika den.
Har inte sett arga påhopp någon annanstans än i småprat när jag surfat omkring här inne. Tycker standarden i den andra forumområdena är mycket hög.

Dessutom tror jag inte att folk är så elaka och rabiata som de ibland kan verka. Det är mycket svårare att uttrycka sig nyanserat i skrift än i tal. Tror att mycket gnabb kommer av missuppfattningar.
Sedan kan det ju vara precis som på andra nätforum att folk uttrycker sig mer extremt för att få fram sin åsikt och debattera. Det behöver ju inte betyda att man tycker illa om den personen man debatterar mot. I min mening ska man ta sådana debatter med en nypa salt.
Copycat
Det ska väl inte vara så svårt att göra sig förstådd nyanserat. Det finns ju smiles för i princip alla sinnesstämmningar. Däremot så finns det några som inte VILL förstå vad man menat. wub.gif
MimE
CITAT (Copycat @ 16-05-2004, 22:20)
... Däremot så finns det några som inte VILL förstå vad man menat. wub.gif

Eller som håller för öronen (ögonen) och upprepar sitt mantra om och om igen. laugh.gif
birgitek
Tycker att debatt och olika åsikter är både kul och stimulerande, sen finns här förstås några ointelligenta, inskränkta skribenter som absolut inte klarar åsikter avvikande från den egna och som förfaller till personangrepp
när sakargumenten inte räcker till. Sen måste jag medge att jag blir lite retad när någon tror sej sitta inne med den enda sanningen och därmed anser sej vara en bättre och godare människa än "oss andra".
Men dom flesta forumister är både sakliga och nyanserade och dom andra kan jag stå ut med och ibland t.o.m tycka lite synd om.
Birgit Ek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon