Nellie
Vi är 3 arbetskamrater som vid fikabordet för några år sedan bestämde oss för att göra något för att må bättre och hålla kilona borta.

Istället för att sitta stilla en timma på luchen, så äter vi på 25 minuter och går i 35 minuter.
Vi går i rask takt för att få upp flåset, det blir för det mesta asfalt, men alltid en kraftig uppförsbacke att starta med. Är det halt och regnigt så hoppar vi den dagen.
Vi räknade ut att vi tillsammans de 2 sista åren har gått fram och tillbaks till Stockholm, 100 mil.

Vi tre är:
Nellie, 42 år, slutade röka för 3 år sedan ( har rökt i 25 år), gick snabbt upp 18 kilo, 2 storlekar, har nu "promenerat bort "13 kilo, de återstående 5 är bonus.

Ralph 60 år, fick åldersdiabetes för några år sedan, promenaderna håller sockerhalten i balans, han behöver inget extra tillskott av insulin.

Marianne 58 år, inget att säga om, har alltid varit en "hurtbulle".

Finns det fler där ute som gjort något likande, hör av er!
Nellie

rolleyes.gif
Hannele
Toppenidé!
Vi har också utnytjat våre luncher.
stina
Jag tillhör typen som måste roas kraftigt för att orka motionera wub.gif wub.gif

Tre gånger i veckan går jag under lunchen och tränar Aerobics, Body-Pump och Step-Up med en påhejande tränare och medryckande musik. Har blivit både starkare och smalare faktiskt rolleyes.gif

/Stina
KURT
Det är ganska populärt med stegräknare, då kan avdelningar/sektioner eller grupper inom företaget "tävla" mot varandra. Stegräkanre är ett bra sätt att undvika hissen och en bra ursäkt att gå en extra tur på väg till och från jobbet.
renate
Jag cyklade hem på lunchrasten,gick med hunden en liten sväng och cyklade tillbaker till jobbet.Sedan ut med hunden efter hemkomsten.
Renate
Hannele
CITAT (stina @ 22-06-2004, 14:35)
Jag tillhör typen som måste roas kraftigt för att orka motionera wub.gif  :wub:

Dans!
TeliaNet
cyklar 6km och går några kilometer inne,varje dag, mån-fre. det gjorde att jag lättade 10 KG.
har ju så klart använt minilätta och undvikt stekt mat och pizza + hamburgare. käkar gröt eller filmjölk till frukost också.
wolkenkrabber
jag brukar natt cyklar när jag inte har något att göra på sommaren, bara tar min cyckel och driver omkring känner dofter kollar på blommor (ljust dygnet runt)
Ewa L
CITAT (renate @ 22-06-2004, 23:28)
Jag cyklade hem på lunchrasten,gick med hunden en liten sväng och cyklade tillbaker till jobbet.Sedan ut med hunden efter hemkomsten.

Precis så gjorde jag i massor av år. Det var dessutom så skönt att komma ifrån jobbet en liten stund.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon