Full version: Korkalm
Ingis
Jag har en korkalm som har vuxit sig väldigt stor på några år. Mitt problem är att jag först i år har upptäckt att den skickar ut massor med rotskott och det flera meter från trädet. Nu undrar jag om den är så näringskrävande att jag bör ta bort den, eftersom jag inte har så stor tomt.
Är det någon som har en åsikt som kan hjälpa mig på traven? wink.gif
Cilla
Jag har ingen erfarenhet av korkalm och om jag vore du skulle jag kontakta någon parkchef där man planterat den i parker, http://www.google.se/search?q=korkalm&ie=U...F-8&hl=sv&meta=

Jag har bara sett långsamväxande korkalm i Sverige men hart svårt att tänka mig att även en starkväxande individ skulle ta så mycket näring att det blir problem med annat. men det beror förstås på vad du har i närheten.

Och du - vill du gräva upp några rotskott och sälja? Rotskottsbildande korkalm vill jag gärna ha... smile.gif
Ingis
Cilla
Jag har fänrikshjärta i massor under själva trädet samt någon krypande buske vid namn "Skogsholm", kommer inte på just nu vad den heter och de verkar då inte bry sig. Men grannens stackars bärbuskar kanska inte är så glada. Vi får se hur det utvecklar sig.
Jag har försökt en gång att ta rotskott och då gick det inte. Men jag ska försöka igen så hojtar jag till om det blir något.
Hälsningar Ing-Marie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon