almösund
har börjat på ett nytt inlägg men jag har ju redan ett på gång .. hur tar jag bort det? Det finns inga svar till det så det borde gå
yla
du får prata med webbmaster
Betty
Uppe i högra hörnet i ditt inlägg, till vänster om finns denna symbol:
Klicka på Ändra-symbolen, markera din text och deleta den. Klicka sedan på "Skicka redigerat inlägg-knappen"
almösund
CITAT (Betty @ 18-07-2004, 12:37)
Uppe i högra hörnet i ditt inlägg, till vänster om finns denna symbol:
Klicka på Ändra-symbolen, markera din text och deleta den. Klicka sedan på "Skicka redigerat inlägg-knappen"

har redan testat men detta fungerar inte .. får bara felmeddelandet.

Det är alltså webmaster som gäller
Berith
Man kan inte skicka ett helt tomt inlägg - man måste alltså skriva minst ett tecken - det är därför du får det felmeddelandet. Vill man ha bort ett inlägg helt och hållet är det bara webmaster som kan fixa det.
Betty
OK, men gör så här då, skriv bara --- och skicka inlägget.
Ewa L
Har haft samma problem, men skriver ex.vis "borttaget av mig själv" eller dylikt. Alternativt bara ett mellanslag om det är OK att skicka ett helt tomt inlägg. (Kan vara lite känsligt ibland i heta debatter.)
almösund
TACK för alla goda (och mindre goda tips). Jag anser ändå att ett eget inlägg skall kunna tas bort (med rubrik och allt) om det inte finns några svar på det. Finns det trådar och svar från andra så är det en anna sak.
Skall skriva till Forumansvariga och påpeka detta. mad.gif
almösund
Har fått svar från webmaster. Här följer det om någon är intresserad:
----- Original Message -----
From: Ingemar Carlsson
To: roza@delta.telenordia.se
Sent: Tuesday, July 20, 2004 11:53 AM
Subject: SV: Odla.nu Forum

Hej,
rent tekniskt går det att ordna, men det skulle också innebära att ett inlägg skulle kunna försvinna redan efter någon timme. Innan den som är intresserad av att svara sett det, eller ännu värre tex samtidigt som någon sitter och skriver ett svar på inlägget. Det skulle helt enkelt kunna bli för rörigt om alla själva kunde ta bort sina inlägg. Det brukar fungera rätt bra om den som vill ha bort ett inlägg hör av sig till mig så tar jag bort det.

Med vänliga hälsningar
Ingemar Carlsson
webmaster@odla.nu

070-202 78 73

Postadress: Odla.nu, Box 80, 280 10 Sösdala
Besöksadress: Villagatan 2A, 280 10 Sösdala
Telefon: 0451 - 610 30
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Roza [mailto:roza@delta.telenordia.se]
Skickat: den 19 juli 2004 22:54
Till: gc@odla.nu
Ämne: Odla.nu Forum

Hej, har en synpunkt på att man inte kan ta bort sitt eget inlägg i Trädgårdsforum om det inte finns några trådar till det.
Har själv skapat ett inlägg som bara var "dead meat" och som ingen svarade på för diskussionen pågick under en annan tråd.
Här kan du läsa alla förslag på hur jag skall bära mig åt för att skapa ett tomt inlägg istället för att bara enkelt ta bort mitt eget inlägg.
http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...&f=6&t=16900&s=
Måste gå att ordna rent tekniskt, eller?

Vänliga hälsningar

Roza Petersson (almösund)
Berith
CITAT
Det brukar fungera rätt bra om den som vill ha bort ett inlägg hör av sig till mig så tar jag bort det.

Rätt bra? Tycker det fungerar alldeles utmärkt när man ber om hjälp. wub.gif

Och som Ingemar säger.... Det skulle nog bli alldeles för rörigt om vi själva skulle börja fixa runt bland inläggen. sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon