Full version: Sommartorpet i SVT
Sidor: 1, 2
*Laika*
Att kunna skämta förutsätter väl att man har humor? sleep.gif
Mia, zon 3
CITAT (Felix matte @ 26-08-2004, 21:50)
CITAT (Annlo @ 26-08-2004, 20:37)
Mnja...snygg tyckte jag han var den första omgången... nu har han dragit ned lite på manligheten och har höjt mysfaktorn och det blev han inte snyggare av... blink.gif

Varför får inte män vara mysiga Är det bara jag som är för gammal för att förstå... eller?
Min man "kan allt"... han kan baka, laga mat, städa, tvätta, sköta barn och barnbarn,borra, skruva, bygga, måla, odla mm.mm.mm.mm.
och inte är han "mindre man" för det.
Faktiskt så tror jag att om Ernst hade varit Ulla så hade inte så många reagerat negativt på hennes insatser.
Detta är min allrasommest personliga åsikt tongue.gif
Om ni är av annan åsikt så respekterar jag det.

Måste hålla med dig. Och hur tycker ni det hade låtit om vi varit MÄN som diskuterat en KVINNLIG programledare/sakkunnig (för det är han faktiskt!) på detta viset..... "Hon var snyggare förra säsongen, nu är hon för präktig/slampig/påstridig...."
Vad man än tycker om Ernsts idéer så får man ju i alla fall respektera hans kunnande, som bl.a. hans bakgrund som inredare bevisar.
Sedan kan jag hålla med om att det blir lite väl mycket "the Ernst Show" ibland, men det tror jag att programmakarna har fattat, så det blir nog lite mindre så nästa omgång. För inte vill vi väl bli av med ett av de få program som är intressanta (till skillnad från alla 10000000000 timmar OS vi måste stå ut med för tillfället..... - OBS min åsikt - hugg inte huvudet av mig för det! smile.gif )
Posse
CITAT (Fenja @ 26-08-2004, 22:37)
Jag tror att Posse lider av kronisk PMS eller något likartat elakt...
Mvh
Fenja

Kännetecken på en mobbare, som jag tycker passar in på dig:

CITAT
Tycker om att håna och förnedra andra.
Har starkt behov av att dominera.
Uppträder aggressivt, fräckt och trotsigt.

(Från Mobbningsplan)
Tirre
CITAT (ingmet @ 26-08-2004, 10:50)
Byggare Bob är ju ett alternativ..

Hahahahahaha!
Ja, det skulle det kunna vara!
wink.gif
Hinner dock inte hem från jobbet i tid för att se det. sad.gif
Kanske ska önska sig en dvd i julklapp?
Tihihi!
Hannele
wub.gif Vilka trevliga nyheter!
Eva i Skåne
Mmmm rolleyes.gif

Inte för att jag brukar titta på tv på julafton, men det är kanske i år undantaget ska ske!!! tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
Hannele
CITAT (Eva i Skåne @ 01-11-2004, 21:33)
Inte för att jag brukar titta på tv på julafton, men det är kanske i år undantaget ska ske!!! tongue.gif rolleyes.gif wub.gif

Precis vad jag också tänkte! smile.gif
lotta_
En stunds tittande blir det nog, kul med Ernst som värd.
lolo
Vad roligt att Ernst från Sommartorpet ska blir julvärd! Jag tycker han ger ett bra intryck på många sätt och hoppas på fler avsnitt av Sommartorpet nästa år, där har SVT lyckats! Följer inte Timells program på 4:an, men respekterar det ändå och tycker om vissa inslag som jag vet ska komma enligt TV-tablån. Som husägare är det väl alltid nånting man kan dra nytta av att veta. rolleyes.gif /Ann-Louise
Betty
Är Ernst Kirchsteiger en bra julvärd?

Ställningen just nu:
Ja (40.2 %)
Nej (43.8 %)
Vet ej (16.0 %)

Totalt har 66668 personer röstat.
Omröstningen startade 1 november 12:35
(Aftonbladet)

Jag tillhör inte Ernsts fanclub... huh.gif
pisanggoreng
Hur ska man kunna veta om Ernst är en bra julvärd, när han ännu inte varit det...?

/pisanggoreng
Betty
Jag tar för givet att de menar: "Är Ernst Kirchsteiger ett bra val som julvärd?"

Journalister är ju inte direkt kända för att vara gramatiksnillen... rolleyes.gif
Betty
Det är fler än jag som är anti-ernst. blink.gif
lolo
Alla måste ju få ha sin egen åsikt. Men om nu några av er tycker så illa om Ernst, vem vill ni se istället som julvärd då? rolleyes.gif /Ann-Louise
Betty
Jag tycker att Lotta Bromé är en värdig efterträdare till Arne Weisse. smile.gif
Tirre
CITAT (Eva i Skåne @ 01-11-2004, 21:33)
Mmmm  :rolleyes:

Inte för att jag brukar titta på tv på julafton, men det är kanske i år undantaget ska ske!!!  :P  :rolleyes:  :wub:

Och jag sa precis tvärtom!
För första gången NÅGONSIN kommer jag att ha svårt att förmå mig att sätta mig framför teven sådär lagom 5 minuter innan Kalle Anka...
Huuuu!
När jag hörde nyheten på radion igår så skrek jag av fasa rakt ut...
wacko.gif

Ernst är säkert ett bra val från SVT:s sida - folkkär, populär och, som Siewert Öholm visst sagt (enl aftonbladet.se): "en lagom tomte". De har kollat årets tittarsiffror och han lär ju finnas med i toppen, eftersom han nu syns i både det ena och andra programmet i SVT, så det är väl lika bra att exponera honom fullt ut...

Han kanske kan koka knäck och pyssla garntomtar av gamla handdukar när han sitter där i fåtöljen i stearinljusets sken!

Jag tror nog att han blir poppis hos publiken även på julafton.
Men... jag PERSONLIGEN får rysningar längs ryggraden så fort hans smöriga stämma ljuder i rutan. Jag har fått för mycket av honom helt enkelt. Kan inte hjälpas.
Inget ont om Ernst, men jag är MÄTT!

Fast jag har svårt att tänka mig julafton utan Kalle Anka, så jag får väl försöka stå ut!
Bara han inte har tomteluva på sig, Ernst, för då kräks jag...
tongue.gif
netaave
CITAT (Betty @ 02-11-2004, 10:51)
Det är fler än jag som är anti-ernst. blink.gif

Nej du är inte ensam, är det nån jag defenitivt inte kan tänka mig som julvärd så är det "tant Ernst" hans smöriga femininitet gör mig illamående.

Weise är ju helt outstanding, men nu när han slutat så skulle jag gärna se Oldsberg som julvärd.
Han har haft en del trevliga uppesittarprogram, så han skulle bli riktigt bra, annars tycker jag Timell är bra som programvärd också.
Tesa
Det finns väl massor av folk som är mysigare än Ernst huh.gif jag får änna gåshud av hans smörighet...

Nä det skulle ju vara nån som är älskad av ALLA....inte en sån vattendelare som Ernst....

Varför inte Brasse Brännström....de e en mysig gubbe...
netaave
Jacke Sjödin skrev ett ganska roligt kåseri om just det här i dagens blad, bl.a skrev han att Ernst väl kunde göra en tamburmajor av en julgran, eller en julgran av en tamburmajor. Färgsätter han sen efter inspiration av en hasselnöt också (egen kommentar) så blir det väl fulländat.

Jacke hade några andra förslag också:

Sverker Olofsson, "Han kan i röd luva med emfas slakta julhetsen ur den försvarslösa konsumentens synpunkt, och slutligen proppa tunnan full av värdelösa ljusslingor, diverse härsken skinka, samt en massa svindyra teknologiska manicker som tillverkarna själva utsett till årets julklapp"

Anita Lindman, (televinkens mamma) "Röstades nyligen fram som SVT:s populäraste personlighet genom tiderna, jämte just Arne Weise."

Malena Ivarsson, "Reserv för Anita eftersom Malena väl får anses vara televinkens mamma på 2000-talet...."

Sivert Öholm, "Rasar över utnämningen av Ernst med motiveringen: *Under julen behövs en faderlig eller moderlig figur i tv, Ernst är varken eller.* Sivert talar förstås i egen sak, väl medveten om att han definitivt är tillräckligt moderlig"

Elisabet Höglund, "*Rasar* precis som Sivert (*Ernst är en playboytyp*) och borde därför få chansen att göra det bättre själv. Luva i hattstrl 110 sökes"

Zlatan, "Skulle utan tvivel vara överraskande. Och programdirektören vill ju ha en fixstjärna. Fast det kanske faller på att man aldrig hör vad karln säger..."

Bosse Parnevik, "Kan imitera Arne Weise i 30 år till"

Gudrun Schyman, "Kan behöva öka i popularitet efter det där med mansskatten"

Bosse Ringholm,"Lär ju vara ledig då"

Grynet, "Värsta julvärdinnan. Skulle bli sjukt bra"

Tommy Söderberg, "Säger bara så här. God jul"

Jag kan ju själv bara tillägga att det skulle inte precis bli så tråkigt med Jacke Sjödin i rutan heller. biggrin.gif
Bettson
Nu skall ju Ernst bli Julvärd också. Undrar om hanskall vara barfpta då också? laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon