Full version: Månadens bild?
Sidor: 1, 2
yla
CITAT (wolkenkrabber @ 09-10-2004, 17:43)
är det inte svårt att sitta i en stol och plocka svemp samtidigt?

fina bilder iaf smile.gif

nerå de fungerar utmärkt tongue.gif rolleyes.gif
den e väldigt lätt flyttad o låg
o jag kan ju inte sitta på huk längre me mina dumma knän
utan stolen blev de ingen svamp rolleyes.gif
Orchid

Okey, då testar jag igen!
yla

va de den här du menade
så här ser länken ut som ska klistras in i rutan

http://www.odla.nu/album/data/orchid/full_...2132_p18506.jpg
Orchid
hehe.. aaaaa där är min dumma bild smile.gif jag började känna mig trög på riktigt.. så det va tur att du hjälpte mig =)
yla
CITAT (Orchid @ 09-10-2004, 17:54)
hehe.. aaaaa där är min dumma bild smile.gif jag började känna mig trög på riktigt.. så det va tur att du hjälpte mig =)

testa igen nu i testforumet kan du öva som du vill tills du fattat de hela
jobba på rolleyes.gif
Orchid

Jiiipiii, det funka! smile.gif Tusen tack wolfie!

PS: Är de någon som vet om den där svampen är ätlig? Jag vet ingenting om svampar, så jag tyckte det var bäst o låta den vara.. fanns många av den sorten.
yla
ser ut som en kremla dom kan man oftast äta om lamellerna är milda i smaken
men du ska veta noga när du plockar svamp så be nån följa dej i skogen o visa vad som går att äta o lär dej vartefter
Orchid
Hehe, det blir lite svårt.. känner inte en enda människa som vet någonting om svamp. Den som kan mest om svamp, som jag känner, är jag.. o ni vet ju redan hur mkt ja kan smile.gif
wolkenkrabber
tog denna bild idag

yla
dagens octoberbild
Lady Hamilton
Mina bidrag

/ Hammis
yla
OJ vilka söta små älgbebisar rolleyes.gif
*Felix matte*
Älgbebisar ohmy.gif jag trodde det var åsnor laugh.gif laugh.gif laugh.gif *skäms* huh.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 10-10-2004, 16:11)

Tack för att du så frikostigt bjuder på vackra bilder och många kloka ord.
wub.gif Dina bilder ger en både ro och vilda drömmar smile.gif (troll och andra småknytt man hittar där) laugh.gif Du visar att man inte alltid behöver vara "på topp" för att kunna ta till sig och njuta av naturens gåvor.
Så bra att du kan ta med dig stolen när du plockar svamp. wub.gif
Alla knep är bra... utom de dåliga. tongue.gif
estet
Hallå, tråden var flera sidor bakåt! Har ni inga mer bilder? Här kommer ett bidrag. Ett foto som betyder mycket. När vi tog det här var det så länge sedan solen hade synts, bara regn å regn. Jag ropade till sambon -kolla solen! SÅ han rusade ut och tog bilden. Solen lös i en kvart så gick den ned sen.
yla
här kommer en fin höstbild eller hur häxringen e bra stor
renate
Jag har inget bidrag i dag,kameran fick stanna hemma när jag var ute i regnväder med Olivia.I morgon tar jag med den igen.I dag titta jag på era vackra bilder,tittade på dina söta kisse missar Oldwolfie och vad upptäckte jag ? vi har likadåna sängar,ha ha ha. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
estet

Bilden togs i går, 17 okt. smile.gif Härligt väder var det då.
yla
CITAT (renate @ 18-10-2004, 18:31)
Jag har inget bidrag i dag,kameran fick stanna hemma när jag var ute i regnväder med Olivia.I morgon tar jag med den igen.I dag titta jag på era vackra bilder,tittade på dina söta kisse missar Oldwolfie och vad upptäckte jag ? vi har likadåna sängar,ha ha ha. laugh.gif  :lol:  :lol:

thihi ja de e billiga o bra sängar det elller hur
jag va runt o kollade sängar på massor me ställen o upptäckte att de e dyrt som attan me säng wub.gif
men den sista affärn jag kollade efter att ha varit runt på särskilda säng affärer
de va jysk tror jag där blev man inte skinnad o jag tycker den e snygg också o ligger bra gör jag
laugh.gif

estet jag älskar såna där gamla saker i naturen som minner om en svunnen tid
amaira
Vid fyratiden nånting, nu på eftermiddagen, när jag tittade ut på verandan, var det ett sånt här härligt/"läskigt" ljus:

Det syns inte riktigt på fotot, hur genomträngande gult allting var, till och med luften. Det var ett ljus som om det var domedagen, så man riktigt kippar efter andan när man ser sig omkring.

Ibland i solnedgången kan det bli ett likadant ljus, men rödaktigt, det här var bara gult...

Fotade såklart.
Häftigt var det.

/amaira
lotta_
Åååå vilken vacker bild amaira, helt fantastiska färger! Den ser ut som en målad tavla. Vilken tur att du var beredd med kameran.
andreas i uppsala
Vi hade samma sak här! Först var det oranget ute sen blev det mer rosa. det regnade så höstens färger reflekterades i vattendropparna så att hela luften/himlen blev gulorangerosa
Orchid

Lövigt värre =)
pisanggoreng
hittade följande present på en trottoar i lund i veckan:

/pisanggoreng
estet
Härliga höstfärger orchid & pisanggoreng! Din bild hamnar på skrivbordet pisangoreng!
Åh, vilken dramatisk bild amaira. Ser ut som att himlen närsom helst ska braka lös i ett riktigt oväder, tornado eller nåt! smile.gif Kan tro att det var mäktigt.
renate
CITAT (oldwolfie @ 18-10-2004, 18:44)
Jag har inget bidrag i dag,kameran fick stanna hemma när jag var ute i regnväder med Olivia.I morgon tar jag med den igen.I dag titta jag på era vackra bilder,tittade på dina söta kisse missar Oldwolfie och vad upptäckte jag ? vi har likadåna sängar,ha ha ha. laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

jag va runt o kollade sängar på massor me ställen o upptäckte att de e dyrt som attan me säng wub.gif
men den sista affärn jag kollade efter att ha varit runt på särskilda säng affärer
de va jysk tror jag där blev man inte skinnad o jag tycker den e snygg också o ligger bra gör jag
laugh.gif

Jag har min säng nu ett år och sova bra i den,olivia och katterna med.Såg den i en annons som kom med posten,den gamla sängen hade jag jgort sönder så det var bara att beställer,billigt är den med och snyggt tycker jag.
Var tvungen att tar en bild,den blev inte så bra.Olivia har gått och lagt sig.Så kom dagens bild i alla fall.

yla
amaira den va en på miljonen så himla bra
helt outstanding
den kan vi ha hela året
rolleyes.gif
estet
Åh, så söt hon är Olivia, där hon ligger och väntar. Blicken säger allt.
Å snygg säng förresten, är i säng-letartagen själv... smile.gif
Nutten
Hmm, var tvungen att kombinera båda mina intressen då, växter och djur. Har egentligen en massa härligt höstiga bilder på datorn nu, men jag har inte laddat upp dem....

pisanggoreng
Estet!

Om du verkligen vill ha den på skrivbordet skickar jag gärna en större bild till dig med e-post.

/pisanggoreng
yla
CITAT (renate @ 18-10-2004, 22:30)
CITAT (oldwolfie @ 18-10-2004, 18:44)
Jag har inget bidrag i dag,kameran fick stanna hemma när jag var ute i regnväder med Olivia.I morgon tar jag med den igen.I dag titta jag på era vackra bilder,tittade på dina söta kisse missar Oldwolfie och vad upptäckte jag ? vi har likadåna sängar,ha ha ha. laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

laugh.gif

Jag har min säng nu ett år och sova bra i den,olivia och katterna med.Såg den i en annons som kom med posten,den gamla sängen hade jag jgort sönder så det var bara att beställer,billigt är den med och snyggt tycker jag.
Var tvungen att tar en bild,den blev inte så bra.Olivia har gått och lagt sig.Så kom dagens bild i alla fall.

snygg säng ja
o liten fin vovvis rolleyes.gif
Cassiopeia
Höstträd. Taget 16 okt 2004.

_underground_
Utsikt från min balkong, bilden är tagen alldeles nyss men det ser mycket mörkare ut än vad det är.

mulle
Jag har tyvärr ingen kamera men jag vill ändå berätta att nu har min Cimicifuga "Brunette" äntligen slagit ut och nu mognar också vindruvorna!
Jag dansar som höstlöven!
Mulle
yla

såhär är det hos oss på mitten o skärper ni blicken så ser ni nog örnen
bilden tog jag idag

tänk att ni har snö,,det är vackert me snö tycker jag rolleyes.gif
yla
CITAT (Nutten @ 19-10-2004, 01:00)
Hmm, var tvungen att kombinera båda mina intressen då, växter och djur. Har egentligen en massa härligt höstiga bilder på datorn nu, men jag har inte laddat upp dem....

din kisse är bra läcker
*Felix matte*
CITAT (_underground_ @ 19-10-2004, 14:04)
Utsikt från min balkong, bilden är tagen alldeles nyss men det ser mycket mörkare ut än vad det är.

Fin bild Mia. wub.gif Ni ser ut att ha mer snö än vi här i södra tongue.gif
*Felix matte*
Oktober vi "min" bäck.
yla
din bäck ser jättefin ut ,,läcker bild
estet
CITAT (pisanggoreng @ 19-10-2004, 04:46)
Estet!

Om du verkligen vill ha den på skrivbordet skickar jag gärna en större bild till dig med e-post.

/pisanggoreng

Jag har den redan! laugh.gif Den funkar utmärkt som den är.
Jag brukar ha lite olika bilder från alla duktiga fotografer här på Odla. smile.gif
Tack för omtanken!
amaira
Vad roligt det är att se era fina och vackra bilder wub.gif och se hur ni har det nu.
Här har det varit jämngrått hela dagen.
renate
CITAT (Felix matte @ 19-10-2004, 14:31)
Oktober vi "min" bäck.

Så fin bäck du har Agneta, jag har nästan en likadån.

Bilden på min bäck är från förra hösten.
*Felix matte*
Hej Renate! Färgerna på din bild påminde mig om den här bilden som togs 30sept i år... Visst är det mysigt med bäckar. wub.gif
lotta_
Här kommer en bild som jag tog den 10 oktober. Bladen som hade fallit av mina lönnar hade härliga färger då, nu är det inte så mycket bevänt med det.

*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 19-10-2004, 14:12)

såhär är det hos oss på mitten o skärper ni blicken så ser ni nog örnen
bilden tog jag idag

tänk att ni har snö,,det är vackert me snö tycker jag rolleyes.gif

Vilka färger!!! wub.gif
Den knöck jag på direkten tongue.gif så har jag på skrivbordet biggrin.gif

när jag såg örn så hann jag inte med att få den på bild sad.gif
du är skicklig som hinner fånga en sån fågel. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon