|
CITAT (Posse @ 17-10-2004, 17:12) CITAT (amaira @ 17-10-2004, 13:14) CITAT Hur tror ni egentligen att tomas99 känner det nu? Hur känner DU dig just nu Posse? Jag känner mig övertygad om, att inte heller DU förstår på vilket vis du själv kränker och drar in många forumister som aldrig gjort något ont. Gör du? Vet du om på vilket vis du kränkt och sårat och gjort ledsen: Oldwolfie t.ex. vars tråd du kapat och gjort om till något annat långt bortanför vad hon själv önskar och önskade. Med vilken rätt gör du så? Vilken är din ursäkt för att bära dig åt på det viset? Jag menar, på vilket vis ursäktar du dig själv? För jag är övertygad om att du inte kan förstå på vilket vis det blir så fel i det även DU gör. Du försvarar "ett oskyldigt offer" ... är det din "ursäkt"? Du står upp "för svagare människor och för dina moraliska värderingar" Är det din ursäkt? Det är de ursäkter som jag TROR att du har. De jag kan komma på. Tydligt är att du är mycket upprörd. Har du någon gång funderat på, vad det ÄR som gör människor till "mobbare"? Mycket enkelt förklarat, (MYCKET; för det hela är mycket mer komplext än så, och jag vill inte göra anspråk på att förstå "alla sanningar") vill jag säga det såhär: En bödel är ett offer, och ett offer är en bödel. Ett sätt att bli mobbare, är helt enkelt att man blir så uppfylld av sin egen upprördhet och rättfärdighet, att man inte ser vad man träffar när man slår blint. Botemedlet mot mobbning, är självinsikt. För ofta ofta ofta, är det någonting som man försvarar "hos sig själv", någonting som man tidigare i livet blivit kränkt av, och som skapar upprörda känslor, ibland till och med försvarsbeteenden, som inte är relevanta i nuet. När man blir mycket mycket arg på någon, är man allra oftast inte medveten om "hela sanningen", man stirrar sig blind på en liten del bara. Fundera lite på det här Posse... Och var lite mera rädd om oskyldiga människor omkring dig. Ändamålet helgar inte alltid medlen. Skulle inte även DU vilja ha en vänligare ton här på forumet? Då kan jag bara komma med ännu en sanning ... Man kan inte förändra andra människor, man har bara makten att förändra sig själv. Och då händer det lustiga, att även ens omgivning "förändras". Och gör den inte det, så finns alltid valet kvar att byta omgivning. Det finns många olika sätt att skydda sig själv. Jag menar inte att kränka dig Posse, jag försöker bara prata med dig, utifrån mina egna erfarenheter. Amaira är idag en ganska snäll dam  - men hon har inte alltid varit... (fast hon inte tidigare förrstod på vilket vis hon inte var det) Stor kram även till dig Posse.  /amaira Frågan var som sagt: "Hur tror ni egentligen att tomas99 känner det nu?" Jag tycker att ditt inlägg visar att du (också?) fullständigt struntar i hur illa behandlad han blivit - och ännu blir. Istället uppmålar du märkligt nog oldwolfie(!) som den misshandlade. Och detta dessutom av mig! Hennes inställning tycker jag f.ö. framgick i hennes andra inlägg i denna tråd: CITAT oldwolfie Skickat den: 13-10-2004, 10:40
ja men Posse klla in på sonens novell o skriv i den vetja han tar bort dumma inlägg från mobbare så där e de ingen ide att troll besvärar sej bra va
den oändliga novellen
-------------------- lev som om livet skulle ta slut idag,för det kan det årskalendern Nej nu får det vara nog !!!!!!! Thomas 99 får skylla sig själv!!!!!! Vad vill han åstadkommer med sina tråder? Tex: Barsebäck ska bort.! Att alla ska håller med honom??? Inte ett ända inlägg som har med trädgård att göra har han skrivit. Vill han har politiska diskussioner (som inte hör hemma i ett trädgårsforum) ska han skriver i forum som är avsett för sådana ämnen. Punkt slut. Jag tycker inte syn om honom!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu är det väl några som blir arg över mitt inlägg,men det kan inte hjälpas. De här dummheter med påstående mobbningar måste får ett slut. Detta är ett trevligt trädgårdsforum,där alla enligt min åsikt är trevligt och hjälpsamt mot varandra.
Gossen Ruda
18-10-2004, 10:14
Ett sista inlägg från mig. Kan det vara så att Posse och tomas99 är släkt? Blod är tjockare än vatten. Vi på forumet är ju ganska anomyma förutom ett fåtal som känner varandra.
*Laika*
18-10-2004, 10:24
Passa dig Gossen Ruda, du lär bli citerad för det uttalandet. Posse sparar tydligen på allt som sagts av mig, Fenja, Copycat, m.fl. Om jag inte missminner mig, så hade Fenja o Copycat samma funderingar en gång om Posse o Andersen (dom var som ler o långhalm). Jag själv fick i den här tråden äta upp ett uttalande som hälften ursprungligen kom från Fenja. O vips, så vart vi samma person. Jag funderade på vart jag fått den komentaren ifrån, men jag behövde inte fundera så länge, Posse hjälpte mig att komma på det. Tack Posse för att du håller reda på allt åt oss andra, det är inte så lätt alla gånger o hålla reda på allt som sägs. Hur kommer man föresten åt att ta citat av raderade trådar? För du sitter väl inte o sparar på allt, eller? Mvh. Laika Rättat i efterhand: Det var något om att Tomas99 o Andersen hade samma stavfel, som gjorde att frågan lite ironiskt kom. Fel av mig att det var Posse o Andersen som sammankopplats, fast dom brukade oftast stötta varandra dom me i olika frågor.
CITAT (renate @ 18-10-2004, 10:21) CITAT (Posse @ 17-10-2004, 17:12) CITAT (amaira @ 17-10-2004, 13:14) CITAT Hur tror ni egentligen att tomas99 känner det nu? Hur känner DU dig just nu Posse? Jag känner mig övertygad om, att inte heller DU förstår på vilket vis du själv kränker och drar in många forumister som aldrig gjort något ont. Gör du? Vet du om på vilket vis du kränkt och sårat och gjort ledsen: Oldwolfie t.ex. vars tråd du kapat och gjort om till något annat långt bortanför vad hon själv önskar och önskade. Med vilken rätt gör du så? Vilken är din ursäkt för att bära dig åt på det viset? Jag menar, på vilket vis ursäktar du dig själv? För jag är övertygad om att du inte kan förstå på vilket vis det blir så fel i det även DU gör. Du försvarar "ett oskyldigt offer" ... är det din "ursäkt"? Du står upp "för svagare människor och för dina moraliska värderingar" Är det din ursäkt? Det är de ursäkter som jag TROR att du har. De jag kan komma på. Tydligt är att du är mycket upprörd. Har du någon gång funderat på, vad det ÄR som gör människor till "mobbare"? Mycket enkelt förklarat, (MYCKET; för det hela är mycket mer komplext än så, och jag vill inte göra anspråk på att förstå "alla sanningar") vill jag säga det såhär: En bödel är ett offer, och ett offer är en bödel. Ett sätt att bli mobbare, är helt enkelt att man blir så uppfylld av sin egen upprördhet och rättfärdighet, att man inte ser vad man träffar när man slår blint. Botemedlet mot mobbning, är självinsikt. För ofta ofta ofta, är det någonting som man försvarar "hos sig själv", någonting som man tidigare i livet blivit kränkt av, och som skapar upprörda känslor, ibland till och med försvarsbeteenden, som inte är relevanta i nuet. När man blir mycket mycket arg på någon, är man allra oftast inte medveten om "hela sanningen", man stirrar sig blind på en liten del bara. Fundera lite på det här Posse... Och var lite mera rädd om oskyldiga människor omkring dig. Ändamålet helgar inte alltid medlen. Skulle inte även DU vilja ha en vänligare ton här på forumet? Då kan jag bara komma med ännu en sanning ... Man kan inte förändra andra människor, man har bara makten att förändra sig själv. Och då händer det lustiga, att även ens omgivning "förändras". Och gör den inte det, så finns alltid valet kvar att byta omgivning. Det finns många olika sätt att skydda sig själv. Jag menar inte att kränka dig Posse, jag försöker bara prata med dig, utifrån mina egna erfarenheter. Amaira är idag en ganska snäll dam  - men hon har inte alltid varit... (fast hon inte tidigare förrstod på vilket vis hon inte var det) Stor kram även till dig Posse.  /amaira Frågan var som sagt: "Hur tror ni egentligen att tomas99 känner det nu?" Jag tycker att ditt inlägg visar att du (också?) fullständigt struntar i hur illa behandlad han blivit - och ännu blir. Istället uppmålar du märkligt nog oldwolfie(!) som den misshandlade. Och detta dessutom av mig! Hennes inställning tycker jag f.ö. framgick i hennes andra inlägg i denna tråd: CITAT oldwolfie Skickat den: 13-10-2004, 10:40
ja men Posse klla in på sonens novell o skriv i den vetja han tar bort dumma inlägg från mobbare så där e de ingen ide att troll besvärar sej bra va
den oändliga novellen
-------------------- lev som om livet skulle ta slut idag,för det kan det årskalendern
Nej nu får det vara nog !!!!!!! Thomas 99 får skylla sig själv!!!!!! Vad vill han åstadkommer med sina tråder? Tex: Barsebäck ska bort.! Att alla ska håller med honom??? Inte ett ända inlägg som har med trädgård att göra har han skrivit. Vill han har politiska diskussioner (som inte hör hemma i ett trädgårsforum) ska han skriver i forum som är avsett för sådana ämnen. Punkt slut. Jag tycker inte syn om honom!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu är det väl några som blir arg över mitt inlägg,men det kan inte hjälpas. De här dummheter med påstående mobbningar måste får ett slut. Detta är ett trevligt trädgårdsforum,där alla enligt min åsikt är trevligt och hjälpsamt mot varandra.  Som vi kan se förtsätter mobbningen, av renate bl.a. med en rent lögnaktig uppgift, nämligen om vika slags inlägg tomas99 inte skulle ha skrivit. Är det f.ö. ett "brott" att inte skriva trädgårdsrelaterat? Jag kan ha tolkat Odlas listor fel, men vad jag tyckt mig se har över 1300 (ettusentrehundra) av Odlas medlemmar inte skrivit något enda inlägg överhuvudtaget. Och ca 1000 (ettusen) medlemmar endast ett enda inlägg. För mig tycks det allt tydligare att det förmodligen är en och samma person som ligger bakom de flesta mobbande inlägg på Odla.
Allvarligt talat posse, vet du vad mobbing är? MOBBING är återkommande hån, kränkande handlingar, våld, utfrysning mm. Den drabbade känner psykisk smärta och mår dåligt hela tiden. Den drabbade känner sig ständigt otrygg, ty man vet ju att det fortsätter. Hur kan du veta om tomas99 känner som ovan? På vilket sätt blev du utsedd till hans talesman? Känner du honom personligen? Jag har försökt låta bli att skriva i den här tråden men nu kan jag inte hålla emot längre. Du borde läsa igenom bl.a. amairas och GossenRudas inlägg en gång till - läs dem lååångsamt och försök se saken ur några fler synvinklar än du hittills verkar ha gjort. Det var ju trots allt du som nämnde mobbing först i denna tråd. Varför??? Var det nödvändigt att skriva den meningen över huvud taget? Ärligt talat, hade du inte väntat dig reaktioner på det? Jag citerar dig posse: CITAT Men varför verkar ingen mer (än jag) vilja uttrycka sitt stöd för tomas99? Var det för att mobbaren redan hade skaffat sig så stor dominans över forumet, och slog till mot tomas99 i ett så tidigt stadium att han aldrig fick chansen?
Liksom hänt tidigare på Småprat tycks tyvärr få eller ingen bry sig om de mer tystlåtna och försynta människorna som råkat illa ut på forumet...
Hur tror ni egentligen att tomas99 känner det nu? Jag bara undrar: Vad har det här med Oldwolfies Oändliga historien-inlägg att göra??? Och sluta dra fram en massa gammal skit från raderade trådar! Respektera att de är raderade, de är det av en anledning! Lägg ner det här tjafsandet nu så att vi alla kan försöka få tillbaka den trevliga stämningen här på odlas forum!
CITAT (Betty @ 18-10-2004, 12:48) Allvarligt talat posse, vet du vad mobbing är? MOBBING är återkommande hån, kränkande handlingar, våld, utfrysning mm. Den drabbade känner psykisk smärta och mår dåligt hela tiden. Den drabbade känner sig ständigt otrygg, ty man vet ju att det fortsätter. Hur kan du veta om tomas99 känner som ovan? På vilket sätt blev du utsedd till hans talesman? Känner du honom personligen? Jag har försökt låta bli att skriva i den här tråden men nu kan jag inte hålla emot längre. Du borde läsa igenom bl.a. amairas och GossenRudas inlägg en gång till - läs dem lååångsamt och försök se saken ur några fler synvinklar än du hittills verkar ha gjort. Det var ju trots allt du som nämnde mobbing först i denna tråd. Varför??? Var det nödvändigt att skriva den meningen över huvud taget? Ärligt talat, hade du inte väntat dig reaktioner på det? Jag citerar dig posse: CITAT Men varför verkar ingen mer (än jag) vilja uttrycka sitt stöd för tomas99? Var det för att mobbaren redan hade skaffat sig så stor dominans över forumet, och slog till mot tomas99 i ett så tidigt stadium att han aldrig fick chansen?
Liksom hänt tidigare på Småprat tycks tyvärr få eller ingen bry sig om de mer tystlåtna och försynta människorna som råkat illa ut på forumet...
Hur tror ni egentligen att tomas99 känner det nu? Jag bara undrar: Vad har det här med Oldwolfies Oändliga historien-inlägg att göra??? Och sluta dra fram en massa gammal skit från raderade trådar! Respektera att de är raderade, de är det av en anledning! Lägg ner det här tjafsandet nu så att vi alla kan försöka få tillbaka den trevliga stämningen här på odlas forum! Undan för undan tar olika användarnamn plats på "scenen" för att på ett eller annat sätt försvara eller förringa mobbningen här på Odla och/eller angripa mig som vill gå tillrätta med den. Missminner jag mig - var inte förresten Betty inblandad i de "förtrollande" skriverierna?
CITAT (Posse @ 18-10-2004, 13:20) Undan för undan tar olika användarnamn plats på "scenen" för att på ett eller annat sätt försvara eller förringa mobbningen här på Odla och/eller angripa mig som vill gå tillrätta med den.
Missminner jag mig - var inte förresten Betty inblandad i de "förtrollande" skriverierna? Borde väl egentligen låta bli att svara men... Du är ju bara helt obetalbar Posse!!!
eldhroka
18-10-2004, 12:32
Hoppas att du är kvar Oldwolfie...Jag har skrivit i din sons oändliga berättelse nu...
Mvh Anna
CITAT (Ralf @ 16-10-2004, 16:04) CITAT (Posse @ 16-10-2004, 15:38) CITAT (Ralf @ 16-10-2004, 11:17) Vi är nog många "gamla" som är förvånade över hur dåligt många nya läser vissa trådar och hur dåligt man skriver svar och inlägg.
Själv har jag umgåtts med Internet i 10 år nu. Trodde dock inte att jag skulle få uppleva det som har skett på odla sedan i våras.  Hej Ralf, skulle du vilja förtydliga dig? Jag minns en tråd i våras, där jag o andra framförde sakliga mot-argument med referenser. Vår argumentering avfärdades i en raljerande stil och så framfördes de ursprungliga argumenten åter igen. Det hela kändes som "ni tror ni e smart men vi bryr oss ej om era skt-argument". Jag har varit på odla i tror jag snart 4 år. Innan denna vår så har jag ej sett något liknande. Mönstret med engagemanget och argumenteringen tycks gå igen i denna tråd. Och tonen på Odla har verkligen radikalt försämrats sedan "de hänsynslösa" gjorde sitt intåg.
*Laika*
18-10-2004, 13:16
Anser du på fullt allvar att du är hänsynsfull Posse? Mvh. Laika
CITAT (Laika @ 18-10-2004, 14:16) Anser du på fullt allvar att du är hänsynsfull Posse?  ;) :unsure: Mvh. Laika Lustigt sammanträffande att "Lajka" (som "uttalar" sig likadant som "Fenja") har samma medlem-sedan-datum som "Agata R". Ett datum när jag nyss hårt kritiserat "Copycat", och "Lajka" tydligen måste rycka in för att försvara "Copycat". Och "Agata R" skrev i den här tråden bl.a.: CITAT Skickat den: 15-10-2004, 12:46 (- - -) Att upprepade gånger påtala att Copycat skulle vara mobbare och använda sig av flera namn, såsom angivna exempel:Fenja, Pejori och Laika, tyder helt uppenbart av brist på medkänsla. (- - - )
*Laika*
18-10-2004, 14:17
Tänk!!!! Vad du reflekterar över mycket Posse. Inte ens jag har upptäckt det förän du sa det nu. Det kan kanske bero på att du var så taskig mot Copycat just den dan då, eller. Jag kommer inte ens ihåg i vilken tråd jag halkade in. När skrev hon sitt första inlägg då? Vilka fler vart medlemmar den dan, kan vara kul o veta vilka jag ska kopplas ihop med? Jag har i alla fall för mig att jag skrev mitt första enbart för att jag tyckte att du gick lite väl långt i dina påhopp. Föresten, det spelar ingen roll hur mycket man förklarar för dig, du kommer bara med en massa motkritik ändå. Varför slösa energi egentligen, när du ändå bara är ute efter att provocera mig o andra forumister. Hoppas att ingen annan stöter sig med dig, o råkar blitt medlem samma dag som jag, Fenja, Copycat, M.fl. som du har ett agg till. Har du verkligen inget annat för dig än att leta efter skitsaker? Jag fattar bara inte att du orkar hålla på, har du inget eget liv? Stackare. Mvh. Laika
CITAT (Laika @ 18-10-2004, 15:17) Tänk!!!! Vad du reflekterar över mycket Posse. Inte ens jag har upptäckt det förän du sa det nu. Det kan kanske bero på att du var så taskig mot Copycat just den dan då, eller. Jag kommer inte ens ihåg i vilken tråd jag halkade in. När skrev hon sitt första inlägg då? Vilka fler vart medlemmar den dan, kan vara kul o veta vilka jag ska kopplas ihop med? Jag har i alla fall för mig att jag skrev mitt första enbart för att jag tyckte att du gick lite väl långt i dina påhopp. Föresten, det spelar ingen roll hur mycket man förklarar för dig, du kommer bara med en massa motkritik ändå. Varför slösa energi egentligen, när du ändå bara är ute efter att provocera mig o andra forumister. Hoppas att ingen annan stöter sig med dig, o råkar blitt medlem samma dag som jag, Fenja, Copycat, M.fl. som du har ett agg till. Har du verkligen inget annat för dig än att leta efter skitsaker? Jag fattar bara inte att du orkar hålla på, har du inget eget liv? Stackare. Mvh. Laika Det finns mycket att reflektera över, t.ex blev en "kalinka" också medlem samma dag som "Lajka", och för dem som ev inte känner till kopplingen nämner jag att vid tiden för när hunden "Lajka" 1957 skickades upp i rymden så sjöng Monica Zetterlund sången om - "Kalinka, kalinka som en stjärna ska du blinka". Jag har inte förväntat mig att mobbaren plötsligt ska bli en hänsynsfull och ärlig människa och plötsligt erkänna sin mobbning, vilka alla användarnamn den förfogar över m.m., men jag vill visa för Odlas användare och personal hur det förmodligen ligger till.
Hörru Posse!
Har du inget roligare att göra?
1386 inlägg 94% = 1282 dravel
*censur*
Jag läser i forumet varje dag men har inte haft nåt speciellt att skriva om, men ett inlägg kan jag väl göra i denna "Posses" oändliga historia!
Obs! Själv inte guds bästa barn!
CITAT (Smed @ 18-10-2004, 16:22) Gå ut och hugg ved! Eller gräv Rosgropar,det skingrar tankarna. Nu när jag har både blivit kallat mobbare och lögnare,kan jag likaväl skoja. Hör du Posse, jag bryr mig inte vad än du skravlar ihop. Jag blev bara förbannat att du förstört oldwolfies fina tråd. Nu har jag har sagt vad jag tycker.Jag kommer inte att dykar upp mera i denna tråden,hoppas Ingemar radera den med!! PUNKT SLUT!
CITAT (renate @ 18-10-2004, 10:21) Inte ett ända inlägg som har med trädgård att göra har han skrivit. Vill han har politiska diskussioner (som inte hör hemma i ett trädgårsforum) ska han skriver i forum som är avsett för sådana ämnen. Punkt slut.
Jag tycker inte syn om honom!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu är det väl några som blir arg över mitt inlägg,men det kan inte hjälpas. De här dummheter med påstående mobbningar måste får ett slut. Detta är ett trevligt trädgårdsforum,där alla enligt min åsikt är trevligt och hjälpsamt mot varandra. :rolleyes: Uppgiften om att tomas99 aldrig skrev inlägg som hade med trädgård att göra var som sagt inte alls sann. Men precis som mängder andra här på Odla skrev han även inlägg med annan inriktning. Jag finner det mycket märkligt att den enda det skulle vara synd om skulle vara oldwolfie. Vad kan någon ha för intresse av att förneka mobbningen av tomas99 m.fl. och istället hävda "Detta är ett trevligt trädgårdsforum,där alla enligt min åsikt är trevligt och hjälpsamt mot varandra."??? Men om mobbaren slängdes ut kunde Odla förhoppningsvis återigen bli ett trevligt trädgårdsforum där alla vore trevliga och hjälpsamma mot varandra!
Gossen Ruda
18-10-2004, 21:00
Ibland får man ändra ett fattat beslut pga yttre inverkan, så har skett nu. Nu kommer mitt absolut sista inlägg i den här tråden.
Posse, du har fel när du påstår att det finns en mobbare här som skriver under flera namn. Det förekommer ingen mobbning, däremot tycker jag mig märka en del otrevliga paranoida strömningar. Det är absurt att påstå att någon skulle ha skapat flera olika identiteter här i syfte att mobba andra. Speciellt som detta skapande ligger långt tillbaka. Hur skulle den personen veta att Tomas99 skulle dyka upp med sina knepiga inlägg längre fram i tiden?
I ett forum med många användare är det naturligt att flera personer har samma åsikt, det har inget med mobbning eller kloning att göra. En klon är i nätsammanhang en person som skriver under flera namn.
Visst var det du som förstörde den här tråden från Oldwolfie med ditt ideliga prat om mobbning. Det står i ditt första och tillika trådens första svar. Det är bara att läsa innantill. Sen fattar jag inte riktigt varför du aldrig går i direkt svaromål med dom frågor och undringar som ställs. Du bara duckar och fortsätter med dina beskyllningar om mobbning och försvarar din skyddsling tomas99.
Det finns förhoppningsvis ett sätt där du kanske kan bli övertygad om att du har fel. Varje inlägg här har en adress varifrån det kommer, en IP-adress. Den visas inte här men finns där. Det är bara att skicka ett mail till Ingemar och be honom kolla varifrån inläggen kommit och om det kan vara samma person. Om inte får vi hoppas att du återkommer med en ursäkt.
Du har gjort vettiga inlägg tidigare, fortsätt med det.
Slut. End. Finito!
andreas i uppsala
18-10-2004, 21:42
Jag tror jag talar för oss alla när jag säger, gå och lägg dig!  Jag börjar bli trött på allt det här tjafset som förstör hela odla Ingenting leder någon vart så varför inte låta det sluta här och nu! Inget mer om mobbare, Tomas99 och allt sånt, Okej? är ni med på det?!
Hej Posse! Nu skriver jag inte till dig, utan till alla andra som finns i den här tråden, synliga eller inte. Sedan är det förstås din frihet att både läsa och svara  . Så ... Hej alla ni andra. Mitt intryck av den här tråden "Den oändliga historien" (som verkligen tycks göra skäl för namnet mer än skaparen troligtvis tänkte sig  ), är att den är riktigt snyggt skött - det tycker jag verkligen! Den har ändå inte spårat ur, trots otaliga provokationer. Och många hanterings- och uppstyrsel-försök har gjorts, om dock inte med önskat resultat. För att vara tydlig och undvika missförstånd, så är det Posses sätt att skriva som jag syftar till, och menar väcker provokation hos oss andra, vare sig det är menat så eller inte. Det jag vill säga är, att jag är både lite imponerad och glad, och även lite stolt, över att befinan mig på ett "moget forum". Sedan kan man ju varken styra andra eller ta andras ansvar, så i den bemärkelsen går det inte att "lyckas". Men man kan ta sitt eget ansvar, och det räcker. Det till och med mer än räcker, eftersom det brukar vara ett hästjobb i sig, bra mycket svårare än att försöka styra andra  . Så, våra olika försök att komma tillrätta med "eländet" i denna oändliga historia, det tycker jag att vi alla ska ha kredit för!!! Ville bara säga det. Kram till er alla, och en kram även till Posse.  /amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 18-10-2004, 22:00) Ibland får man ändra ett fattat beslut pga yttre inverkan, så har skett nu. Nu kommer mitt absolut sista inlägg i den här tråden.
Posse, du har fel när du påstår att det finns en mobbare här som skriver under flera namn. Det förekommer ingen mobbning, däremot tycker jag mig märka en del otrevliga paranoida strömningar. Det är absurt att påstå att någon skulle ha skapat flera olika identiteter här i syfte att mobba andra. Speciellt som detta skapande ligger långt tillbaka. Hur skulle den personen veta att Tomas99 skulle dyka upp med sina knepiga inlägg längre fram i tiden?
I ett forum med många användare är det naturligt att flera personer har samma åsikt, det har inget med mobbning eller kloning att göra. En klon är i nätsammanhang en person som skriver under flera namn.
Visst var det du som förstörde den här tråden från Oldwolfie med ditt ideliga prat om mobbning. Det står i ditt första och tillika trådens första svar. Det är bara att läsa innantill. Sen fattar jag inte riktigt varför du aldrig går i direkt svaromål med dom frågor och undringar som ställs. Du bara duckar och fortsätter med dina beskyllningar om mobbning och försvarar din skyddsling tomas99.
Det finns förhoppningsvis ett sätt där du kanske kan bli övertygad om att du har fel. Varje inlägg här har en adress varifrån det kommer, en IP-adress. Den visas inte här men finns där. Det är bara att skicka ett mail till Ingemar och be honom kolla varifrån inläggen kommit och om det kan vara samma person. Om inte får vi hoppas att du återkommer med en ursäkt.
Du har gjort vettiga inlägg tidigare, fortsätt med det.
Slut. End. Finito! Jag tycker att det är intressant att se vilka alla användarnamn som förnekar mobbningens existens (vilket ju är ganska lätt gjort eftersom väl alla tomas99-trådarna raderats som följd av den) och dessutom angripit mig och andra som dristat sig till att kritisera den. Och mönstret i den säregna försvars- och angreppsargumenteringen tycks gå igen i många av inläggen. Det jag kan iakttaga nu bekräftar i mycket antaganden som jag haft tämligen länge sedan tidigare fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|