|
netaave
17-10-2004, 13:20
Vad tycker ni? Jag har ofta bananer i ryggsäcken på badet och råkat ut för några olyckor. Kommer också ihåg när man slängde ner en banan i nätkassen på barnvagnen hur den kunde se ut efter ett tag, så så himla tokigt tycker jag inte att det är ändå. http://www.bananskal.se
andersen
17-10-2004, 13:24
Jag funderar på om jag ska köpa en röd
50 spänn för ett bananfodral!!! Näe, skulle inte tro det!!!:rolleyes: Jag för min del fortsätter nog med att använda vanlig 2-3 liters plastpåse för bananfrakt. Praktisk som skräppåse när man har ätit upp. Förresten, jag har stött på både rakare och krokigare bananer än vad som verkar passa i det där etuiet, förmodligen längre också...
Hannele
17-10-2004, 13:47
 Neta, jag förmodar, att du inte idrottar, inte har mellanmål med dej mellan tunga skolböcker... Jag ska genast köpa bananfodraler till mina barn - och en till mej själv!
CITAT (Hannele @ 17-10-2004, 14:47) Neta, jag förmodar, att du inte idrottar, inte har mellanmål med dej mellan tunga skolböcker... Jag tror du förväxlade mig och Neta... Hon brukar ha med sig banan till badet (=träning?) och sa att: CITAT så så himla tokigt tycker jag inte att det är ändå Jag varken tränar "på lokal" eller släpar på skolböcker så jag fortsätter att ha mina bananer i påse!
andersen
17-10-2004, 14:06
CITAT (Betty @ 17-10-2004, 14:53) CITAT (Hannele @ 17-10-2004, 14:47) Neta, jag förmodar, att du inte idrottar, inte har mellanmål med dej mellan tunga skolböcker... Jag tror du förväxlade mig och Neta... Hon brukar ha med sig banan till badet (=träning?) och sa att: CITAT så så himla tokigt tycker jag inte att det är ändå Jag varken tränar "på lokal" eller släpar på skolböcker så jag fortsätter att ha mina bananer i påse!  Lugnt och fint nu, vem har duvan?
 Här behövs väl ingen duva! Den tar vi bara fram när det bråkas.
almösund
17-10-2004, 14:15
Det här var det tokigaste jag sett  Gud så onödigt och roligt. Min dotter (23 år) som "tvingar mig" att handla grönsaker utan att lägga dem i plastpåse för att hon är arg på all förpackningshysteri som bara förbrukar naturresurser skall få se på detta! Hoppas de är gjorda i PVC plast (jag jobbar i denna industri)
Vi har så mycket vi INTE behöver, varför inte en bananfoderal? Jag behöver ingen, men som Hannele säger: bland skolböcker kan den fyller en funktion,varför inte?
netaave
17-10-2004, 14:33
Jag har mailat företaget och bett dom göra ett fodral för päron också. Fler kan också maila dit om det tycker jag! Jag älskar saftiga päron, men det är ju omöjligt att ha med i ryggan eller mellan böcker. Plastpåse är inte tal om varken för banan eller päron, de blir ju lika mosade ändå och i en traditionell plastburk far ju päronet omkring och blir en massa kladd av det också. Nej ett päronfodral av normalstorlek vill jag ha, sen får man inte köpa för stora päron då förstås!
... i en plastpåse blir en lagom mogen banan snabbt alldeles kolsvart - förutom att den blir mosad - urk Tycker det är en bra idé - bara lite orolig för passformen. Fast man får väl välja rätt bananer i affären
råse-marie
17-10-2004, 14:54
Jag har min frukt i en passsande burk och lindat runt lite papper som skyddar  funkar hur bra som helst inge mos eller kladd. Sen har man ju papper att torka sig med.
netaave
17-10-2004, 15:25
CITAT (råse-marie @ 17-10-2004, 15:54) Jag har min frukt i en passsande burk och lindat runt lite papper som skyddar  funkar hur bra som helst inge mos eller kladd. Sen har man ju papper att torka sig med.  Ja det är duktigt, men håll med om att det skulle vara bra mycket roligare med ett rött bananskal. För att inte tala om alla roliga samtal man kommer att få uppleva startade på grund av skalet.
andersen
17-10-2004, 15:50
CITAT (netaave @ 17-10-2004, 15:33) Jag har mailat företaget och bett dom göra ett fodral för päron också. Fler kan också maila dit om det tycker jag! Jag älskar saftiga päron, men det är ju omöjligt att ha med i ryggan eller mellan böcker. Plastpåse är inte tal om varken för banan eller päron, de blir ju lika mosade ändå och i en traditionell plastburk far ju päronet omkring och blir en massa kladd av det också. Nej ett päronfodral av normalstorlek vill jag ha, sen får man inte köpa för stora päron då förstås!  Hmm man kanske ska maila dom och fråga om dom kan göra ett fodral till vindruvor åxå
netaave
17-10-2004, 16:02
CITAT (andersen @ 17-10-2004, 16:50) CITAT (netaave @ 17-10-2004, 15:33) Jag har mailat företaget och bett dom göra ett fodral för päron också. Fler kan också maila dit om det tycker jag! Jag älskar saftiga päron, men det är ju omöjligt att ha med i ryggan eller mellan böcker. Plastpåse är inte tal om varken för banan eller päron, de blir ju lika mosade ändå och i en traditionell plastburk far ju päronet omkring och blir en massa kladd av det också. Nej ett päronfodral av normalstorlek vill jag ha, sen får man inte köpa för stora päron då förstås!  Hmm man kanske ska maila dom och fråga om dom kan göra ett fodral till vindruvor åxå  Tack för dagens goda skratt, ja det vore väl nåt, tänk vilka samtal det skulle kunna bli i omklädningsrummet på badet!
Kattgräs
17-10-2004, 18:11
Ni såg väl Babbens bananfodral i Parlamentet ikväll?  Ett orange hade hon...
gammelnalle
17-10-2004, 21:01
CITAT (Berith @ 17-10-2004, 21:10) Ni såg väl Babbens bananfodral i Parlamentet ikväll?  Ett orange hade hon... usch ja!!!
Funderar starkt på att köpa ett. Det blir säkert kult om några år!
netaave
17-10-2004, 21:38
Ja och vad hittar man en julklapp i det prisläget!
CarinaA
17-10-2004, 22:16
Det finns en sån massa onödiga prylar att köpa, och då är det här nog ändå ett som faktiskt är bra att ha. Speciellt om man har barn, då tänker jag på banan att ha med på dagis, utflykten, till skolan, på resan, osv. Ja, jag tyckte nog idén inte var så dum ändå, när jag tänkt lite extra på det hela! Och det är ju inte nån som MÅSTE köpa det, eller hur??
Oj, är det ett bananskal?
Och jag som trodde det var en dildo.
Du kan nog ha det som det också om du vill. Eller inte "också" förresten... ganska osmakligt.  Efter en natts fundering får det bli det självlysande skalet.
kristerh
18-10-2004, 08:19
CITAT (Viveka @ 17-10-2004, 23:59) Oj, är det ett bananskal?
Och jag som trodde det var en dildo. Ja det har jag hört ATT det är  så kvinnorna (eller vissa män) slipper skämmas, det är bara att säga att det är "ett bananfodral" om någon får syn på den  Krister
Blomstertanten
18-10-2004, 08:26
jahajaha nu fick jag ett par skratt rynkor till vindruvsfodral va o alla som stå o provar bananer fniss o en del andra bilder som dyker upp i min inre blick
netaave
18-10-2004, 13:33
Borde nog finnas fodral för tomater också!
Hmmm.... Nu har jag beställt bananskal - men längst ner på orderbekräftelsen står "Leveransen skickas efter registrerad betalning"... Vågar man betala i förväg?
Jag beställer aldrig något om jag måste betala i förskott. Men om du så gärna vill ha ett bananskal så riskerar du ju inte mer än en 50-lapp...
Nää...  Fast du vet ju inte hur många jag beställde!
Susanne i Linköping
25-11-2004, 09:24
Förlåt att jag lyfter denna gamla tråd, men nu är bananfodralen uppe i 89 kronor styck!  Julruschen närmar sig! Nä, det blir inga bananfodral till mina brorsbarn i jul, 50 kr tyckte jag var fullt tillräckligt.
Jag beställde inga fodral. Hade tänkt mej två stycken men när orderbekräftelsen kom och det allra sist stod "Leveransen skickas efter registrerad betalning" så backade jag....
pisanggoreng
25-11-2004, 10:16
Menar de verkligen allvar...? Så onödigt, och vilket slöseri med pengar och resurser.
annaridell
25-11-2004, 10:16
Hejsan! Jag har sett bananfodralet i en heminredningsaffär. I Eskilstuna. Så det är nog inte omöjligt att få tag på utan att behöva skicka efter, och inte bara i Stockholm, Göteborg och Malmö...
Hannele
25-11-2004, 10:36
CITAT (Berith @ 25-11-2004, 10:08) "Leveransen skickas efter registrerad betalning" så backade jag....  Det kostar ju 50 kr extra att beställa postförskott! Jag beställer aldrig något om jag måste betala med dyrt postförskott.
Sommartorparn
25-11-2004, 12:29
CITAT (Betty @ 19-10-2004, 07:27) Jag beställer aldrig något om jag måste betala i förskott. Men om du så gärna vill ha ett bananskal så riskerar du ju inte mer än en 50-lapp...  Så är det alltid när man köper något på internet. Man anger sitt kreditkortsnummer och sedan får man varan hemskickad. Har aldrig varit med om att det inte fungerar. Hur gör ni annars när ni beställer rosor och lökar och vad vet jag?
Nej då, så är det inte alls alltid! När jag beställer något så får jag ett inbetalningskort med i paketet och betalar sedan i efterskott.
Blomstertanten
25-11-2004, 13:09
 Årets julklapp är inte bananfodralet ! Konstigt ! Här är den ! Fler än jag som inte tänker köpa den till någon ? Inte ens till mig själv !
Nix, jag tänker inte ge bort någon platt TV till jul! En "bra" kostar minst 20 000 .- och så dyra julklappar ger jag inte... Jag trodde att mp3-spelare skulle bli årets julklapp... Länk
pepparmynta
25-11-2004, 13:55
CITAT (netaave @ 17-10-2004, 14:33) Jag har mailat företaget och bett dom göra ett fodral för päron också. Inte så dumt tänkt tycker jag, Saftiga päron är smarrigt men ack så marigt att ha med sig.
CITAT (Betty @ 25-11-2004, 13:35) Jag trodde att mp3-spelare skulle bli årets julklapp...  Jag föreslår Rosiga Trädgårdsstövlar som årets julklapp, tillsammans med Waldemar!!! Stövlar
Måste få visa de här fräcka stövlarna! De skulle man vilja ha! De rosiga var just lite för rosiga i min smak... zoovillage
Fialotta
25-11-2004, 17:39
Åhh...va mycke snygga stövlar det finns... tittade på bägge länkarna och nu blev jag köpsugen igen
Inga tråkiga stövlar för mig igen
*Felix matte*
25-11-2004, 22:04
Synd att de bara finns i vuxenstorlekar  ... behöver inga själv, men det hade varit kul att överraska barnbarnen med blommiga el. prickiga.
Felix matte! Titta in på Nuttens hemsida, den hon gjort för sitt arbete, de har barnstövlar med nyckelpigor som JAG vill ha! Mvh Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|