Sidor: 1, 2
netaave
Vad tycker ni? Jag har ofta bananer i ryggsäcken på badet och råkat ut för några olyckor. Kommer också ihåg när man slängde ner en banan i nätkassen på barnvagnen hur den kunde se ut efter ett tag, så så himla tokigt tycker jag inte att det är ändå.
http://www.bananskal.se
andersen
Jag funderar på om jag ska köpa en röd laugh.gif
Betty
50 spänn för ett bananfodral!!! Näe, skulle inte tro det!!!:rolleyes:
Jag för min del fortsätter nog med att använda vanlig 2-3 liters plastpåse för bananfrakt. Praktisk som skräppåse när man har ätit upp.
Förresten, jag har stött på både rakare och krokigare bananer än vad som verkar passa i det där etuiet, förmodligen längre också... biggrin.gif
LindaA
HAHAHAHA!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det var det roligaste jag sett på länge!
Hannele

Neta, jag förmodar, att du inte idrottar, inte har mellanmål med dej mellan tunga skolböcker...
Jag ska genast köpa bananfodraler till mina barn - och en till mej själv! sleep.gif
Betty
CITAT (Hannele @ 17-10-2004, 14:47)
Neta, jag förmodar, att du inte idrottar, inte har mellanmål med dej mellan tunga skolböcker...

Jag tror du förväxlade mig och Neta... Hon brukar ha med sig banan till badet (=träning?) och sa att:
CITAT
så så himla tokigt tycker jag inte att det är ändå

Jag varken tränar "på lokal" eller släpar på skolböcker så jag fortsätter att ha mina bananer i påse! biggrin.gif
andersen
CITAT (Betty @ 17-10-2004, 14:53)
CITAT (Hannele @ 17-10-2004, 14:47)

Jag tror du förväxlade mig och Neta... Hon brukar ha med sig banan till badet (=träning?) och sa att:
CITAT
så så himla tokigt tycker jag inte att det är ändå
Jag varken tränar "på lokal" eller släpar på skolböcker så jag fortsätter att ha mina bananer i påse! biggrin.gif

Lugnt och fint nu, vem har duvan? laugh.gif
Betty
blink.gif Här behövs väl ingen duva! Den tar vi bara fram när det bråkas. tongue.gif
almösund
Det här var det tokigaste jag sett laugh.gif laugh.gif Gud så onödigt och roligt. Min dotter (23 år) som "tvingar mig" att handla grönsaker utan att lägga dem i plastpåse för att hon är arg på all förpackningshysteri som bara förbrukar naturresurser skall få se på detta! Hoppas de är gjorda i PVC plast (jag jobbar i denna industri)
renate
Vi har så mycket vi INTE behöver, varför inte en bananfoderal?
Jag behöver ingen, men som Hannele säger: bland skolböcker kan den fyller en funktion,varför inte? rolleyes.gif tongue.gif
netaave
Jag har mailat företaget och bett dom göra ett fodral för päron också. Fler kan också maila dit om det tycker jag!
Jag älskar saftiga päron, men det är ju omöjligt att ha med i ryggan eller mellan böcker. Plastpåse är inte tal om varken för banan eller päron, de blir ju lika mosade ändå och i en traditionell plastburk far ju päronet omkring och blir en massa kladd av det också.
Nej ett päronfodral av normalstorlek vill jag ha, sen får man inte köpa för stora päron då förstås! wacko.gif
jendah
... i en plastpåse blir en lagom mogen banan snabbt alldeles kolsvart - förutom att den blir mosad - urk sad.gif

Tycker det är en bra idé - bara lite orolig för passformen. Fast man får väl välja rätt bananer i affären biggrin.gif biggrin.gif
råse-marie
Jag har min frukt i en passsande burk och lindat runt lite papper som skyddar smile.gif funkar hur bra som helst inge mos eller kladd.
Sen har man ju papper att torka sig med. wink.gif
netaave
CITAT (råse-marie @ 17-10-2004, 15:54)
Jag har min frukt i en passsande burk och lindat runt lite papper som skyddar smile.gif funkar hur bra som helst inge mos eller kladd.
Sen har man ju papper att torka sig med. wink.gif

Ja det är duktigt, men håll med om att det skulle vara bra mycket roligare med ett rött bananskal. biggrin.gif
För att inte tala om alla roliga samtal man kommer att få uppleva startade på grund av skalet.
andersen
CITAT (netaave @ 17-10-2004, 15:33)
Jag har mailat företaget och bett dom göra ett fodral för päron också. Fler kan också maila dit om det tycker jag!
Jag älskar saftiga päron, men det är ju omöjligt att ha med i ryggan eller mellan böcker. Plastpåse är inte tal om varken för banan eller päron, de blir ju lika mosade ändå och i en traditionell plastburk far ju päronet omkring och blir en massa kladd av det också.
Nej ett päronfodral av normalstorlek vill jag ha, sen får man inte köpa för stora päron då förstås! wacko.gif

Hmm man kanske ska maila dom och fråga om dom kan göra ett fodral till vindruvor åxå laugh.gif
netaave
CITAT (andersen @ 17-10-2004, 16:50)
CITAT (netaave @ 17-10-2004, 15:33)

Hmm man kanske ska maila dom och fråga om dom kan göra ett fodral till vindruvor åxå laugh.gif

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
Tack för dagens goda skratt, ja det vore väl nåt, tänk vilka samtal det skulle kunna bli i omklädningsrummet på badet! biggrin.gif
Kattgräs
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Jag tycker det var en helskön idé, det ser ju ut som ett böjt tandborstfodral! Och tanken är inte så dum. Jag har en kursbok som fortfarande (efter 15 år) har brunsvarta blad i ena hörnet, eftersom jag var dum nog att lägga den (1200 sidor...) överst och mina två bananer underst i ryggsäcken. DÅ hade jag velat haft ett dubbelbananfodral! laugh.gif

Måtten är väl så det ska passa till EU:s bananmått... eller var det Svenska MAD som hade långa invecklade historier om bananens krökningsvinkel? blink.gif
Berith
Ni såg väl Babbens bananfodral i Parlamentet ikväll? ohmy.gif Ett orange hade hon...
gammelnalle
CITAT (Berith @ 17-10-2004, 21:10)
Ni såg väl Babbens bananfodral i Parlamentet ikväll? ohmy.gif Ett orange hade hon...

usch ja!!!

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Berith
Funderar starkt på att köpa ett. Det blir säkert kult om några år! laugh.gif tongue.gif
netaave
Ja och vad hittar man en julklapp i det prisläget! biggrin.gif
CarinaA
Det finns en sån massa onödiga prylar att köpa, och då är det här nog ändå ett som faktiskt är bra att ha. Speciellt om man har barn, då tänker jag på banan att ha med på dagis, utflykten, till skolan, på resan, osv. Ja, jag tyckte nog idén inte var så dum ändå, när jag tänkt lite extra på det hela! smile.gif

Och det är ju inte nån som MÅSTE köpa det, eller hur?? sleep.gif
Viveka
Oj, är det ett bananskal?

Och jag som trodde det var en dildo.
Berith
Du kan nog ha det som det också om du vill. Eller inte "också" förresten... ganska osmakligt. blink.gif

Efter en natts fundering får det bli det självlysande skalet. wink.gif tongue.gif
kristerh
CITAT (Viveka @ 17-10-2004, 23:59)
Oj, är det ett bananskal?

Och jag som trodde det var en dildo.

Ja det har jag hört ATT det är tongue.gif så kvinnorna (eller vissa män) slipper skämmas, det är bara att säga att det är "ett bananfodral" om någon får syn på den
wink.gif Krister
Blomstertanten
unsure.gif Tänk vad kul det kommer se ut i affärerna ! Alla människor som står och provar om bananerna passar i bananfodralet !

biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Ciczi
laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

Vill ha!!! Är prylgalen, enligt min käre sambo i alla fall. laugh.gif

Tanken är inte så dum!

Ciczi
yla
jahajaha nu fick jag ett par skratt rynkor till
vindruvsfodral va
o alla som stå o provar bananer

fniss o en del andra bilder som dyker upp i min inre blick
laugh.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif
netaave
Borde nog finnas fodral för tomater också! tongue.gif
Berith
Hmmm.... huh.gif
Nu har jag beställt bananskal - men längst ner på orderbekräftelsen står "Leveransen skickas efter registrerad betalning"...

Vågar man betala i förväg? unsure.gif
Betty
Jag beställer aldrig något om jag måste betala i förskott. Men om du så gärna vill ha ett bananskal så riskerar du ju inte mer än en 50-lapp... rolleyes.gif
Berith
Nää... unsure.gif Fast du vet ju inte hur många jag beställde! laugh.gif tongue.gif
Betty
Nej, det har du ju förståss rätt i!!! laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Susanne i Linköping
Förlåt att jag lyfter denna gamla tråd, men nu är bananfodralen uppe i 89 kronor styck! ohmy.gif Julruschen närmar sig!
Nä, det blir inga bananfodral till mina brorsbarn i jul, 50 kr tyckte jag var fullt tillräckligt. mad.gif
Berith
Jag beställde inga fodral. Hade tänkt mej två stycken men när orderbekräftelsen kom och det allra sist stod "Leveransen skickas efter registrerad betalning" så backade jag.... unsure.gif
pisanggoreng
Menar de verkligen allvar...? Så onödigt, och vilket slöseri med pengar och resurser.
annaridell
Hejsan! Jag har sett bananfodralet i en heminredningsaffär. I Eskilstuna. Så det är nog inte omöjligt att få tag på utan att behöva skicka efter, och inte bara i Stockholm, Göteborg och Malmö...
Hannele
CITAT (Berith @ 25-11-2004, 10:08)
"Leveransen skickas efter registrerad betalning" så backade jag.... unsure.gif

Det kostar ju 50 kr extra att beställa postförskott! wacko.gif sad.gif
Jag beställer aldrig något om jag måste betala med dyrt postförskott.
Zanna
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag hade haft nytta av sådant fodral för några år sedan. Jag lät en banan ligga löst i min stora väska - och den låg kvar när jag några dagar senare skulle använda väskan igen. Resultatet blev att jag hade mosad banan i en pärm (plast), hela mitt favoritskärp i läder var inbakad, vantar, vattenflaska, diverse lösa papper mm. Skärpet var bara att slänga bort, resten fick jag sanera - än i dag finns det spår efter bananen på pärmen.

Mosad banan är gott men inte utsmetad i hela väskan smile.gif
Sommartorparn
CITAT (Betty @ 19-10-2004, 07:27)
Jag beställer aldrig något om jag måste betala i förskott. Men om du så gärna vill ha ett bananskal så riskerar du ju inte mer än en 50-lapp... rolleyes.gif

Så är det alltid när man köper något på internet. Man anger sitt kreditkortsnummer och sedan får man varan hemskickad. Har aldrig varit med om att det inte fungerar. Hur gör ni annars när ni beställer rosor och lökar och vad vet jag?
wacko.gif
Betty
Nej då, så är det inte alls alltid! När jag beställer något så får jag ett inbetalningskort med i paketet och betalar sedan i efterskott.
Blomstertanten
ohmy.gif Årets julklapp är inte bananfodralet ! Konstigt ! tongue.gif

Här är den !

Fler än jag som inte tänker köpa den till någon ? unsure.gif
Inte ens till mig själv ! tongue.gif
Betty
Nix, jag tänker inte ge bort någon platt TV till jul!
En "bra" kostar minst 20 000 .- och så dyra julklappar ger jag inte...

Jag trodde att mp3-spelare skulle bli årets julklapp... huh.gif
Länk
pepparmynta
CITAT (netaave @ 17-10-2004, 14:33)
Jag har mailat företaget och bett dom göra ett fodral för päron också.

Inte så dumt tänkt tycker jag, Saftiga päron är smarrigt men ack så marigt att ha med sig.
Sylvia
CITAT (Betty @ 25-11-2004, 13:35)
Jag trodde att mp3-spelare skulle bli årets julklapp... huh.gif

Jag föreslår Rosiga Trädgårdsstövlar som årets julklapp, tillsammans med Waldemar!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Stövlar
estet
Måste få visa de här fräcka stövlarna! De skulle man vilja ha! De rosiga var just lite för rosiga i min smak...

zoovillage

laugh.gif
Fialotta
Åhh...va mycke snygga stövlar det finns...
tittade på bägge länkarna och nu blev jag köpsugen igen wub.gif

Inga tråkiga stövlar för mig igen rolleyes.gif
Betty
Tack för länken Estet! Gissa om jag har letat efter blommiga stövlar?!! wub.gif wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Synd att de bara finns i vuxenstorlekar sad.gif ... behöver inga själv, men det hade varit kul att överraska barnbarnen med blommiga el. prickiga. smile.gif
Fenja
Felix matte! Titta in på Nuttens hemsida, den hon gjort för sitt arbete, de har barnstövlar med nyckelpigor som JAG vill ha! wub.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon